Har overtegnet, kjøpt mer i dag og klar for normalisering, nyheter og oppgang.
Lothian
Har overtegnet, kjøpt mer i dag og klar for normalisering, nyheter og oppgang.
Lothian
Enterprise Value for PCIB (Market cap-Cash). Kun 1 datapunkt per mnd, men det tegner et interessant bilde. Etter en topp på vårparten 2017, var markedet relativt enig med seg selv i at PCIB var et selskap verdt 500 MNOK (EV). Meldingen 20. desember i fjor endret dette totalt. I 2018, fram til emisjonen, var EV i området 1200 MNOK, altså mer enn en dobling fra nivået 2. halvår 2017.
Siste datapunkt hvor det er benyttet det nye aksjeantallet, kurs på 29,5 og cash beholdning på 350 MNOK viser at økningen som følge av meldingen 20. desember nærmest er visket ut.
Så får det være opp til en hver og mene om informasjonen vi fikk i august visket ut alt det positive som kom fram 20. desember i fjor. Jeg vet hva jeg mener…
Med tiden håper jeg å få tid til å legge inn de 4 andre også, og vil da poste den i den generelle biotech-tråden.
Det kan være Nyenburgh som har shortet aksjen for ikke å måtte flagge når/dersom de gikk over 5% (om de i det hele tatt er inne). Dette kan de fortsette med mens de akkumulerer. (til svært gunstige priser i noens øyne…) Og husk at short kan være satt på betydelig høyere kurser enn de siste dagenes. De kan i prinsippet ha shortet aksjen allerede fra de (evt.) bestemte seg for å gå inn i PCIB, og holdt shorten under 0,5% frem 01.10.
Det kan i så fall videre bety at de sitter på en ganske stor post når de til slutt er der de ønsker å være i forhold til %-vis eierskap. Om de ikke vil gi kursbonanza underveis i emisjonen (…og som profesjonelle vil de ofte ikke det ) er i alle fall dette en måte å gå frem på.
Jeg tenker at det uanz blir spennende tider fremover, så finner vi tidsnok ut om det er større aktører som har sneket seg inn under emisjonen.
…tenker jeg…
Lykke til
Fullt mulig scenario. Derfor blir det svært spennende å se en oppdatert topp50-oversikt om halvannen uke eller så.
Hvorfor har dem ikke ventet med emisjonen slik att de kunne meldt noen gode nyheter, sette en emisjon når det er nyhets tørke er jo ren idioti.
Er det fordi dem ikke ser noen gode nyheter i nær fremtid, bare nye utsettelser.
Begynner å bli irritert.
Eller kanskje de ikke er idioter?
Mange spoersmaal, og en del kritikk av PCIB her i dag. Vi faar ikke svar paa om vi har gjort det riktige eller ikke, foer extension og kreftvaksine resultatene foreligger, samt om vaar topp 10 BP partner innen fimaNac tegner klinisk avtale med upfront payment.
Svarene paa dette faar vi foer juleklokkene ringer inn. Frem til da, regner jeg med at det blir satt ny verdensrekord i spekulering paa PCIB traadene;-)). I mellomtiden faar vi haape at markedet ikke krakker, og trekker PCIB ned i soela…
Noen som har oversikt over hvordan selskapene under Nyenburgh sin portefølje har gjort det på børsen etter at de har gått inn?
Har troen på at dette kommer til å gå seg til etter hvert. En emisjon på lav kurs, etterfulgt av forsinkelser, og det som i hvert fall på meg var en noe skuffende tidslinje mtp utsettelser av oppstart og tidlig markedsgodkjennelse. Jeg har lest at blant annet Snøffelen har hatt mer optimistiske tidslinjer enn det som faktisk ble realiteten. “alt” kom med andre ord på ên gang.
Men, det forandrer ikke det at selskapet nå er finansiert flere år frem i tid, er klare for en pivotal fase som kan føre til godkjenning, og at selskapet har svært gode resultater i en indikasjon med foreløpig liten konkurranse og ingen godkjent førstelinjebehandling.
Prøvde en sms til Susanne Stuffers idag med spørsmål om det er planlagt noen oppdatering av analysen hennes med det første. Foreløpig ikke svar.
Mulig de av policy ikke svarer på slike spørsmål men jeg tenkte det kunne ikke skade å prøve.
Hvis Stuffers ikke har endret mening siden notatet hun kom med like etter emisjonen bør den oppdaterte analysen ha en klar kjøpsanbefaling og et kursmål skyhøyt over 29 kr. Som kjent løftet analysen hennes kursen fra 50 til 60 kr da den kom. Med dagens lave kurs vil et kursmål feks på 60 kr gi en betydelig oppside
Ellers har noen snakket med analyseavdelingen i ABG? Etter corporate oppdraget synes jeg de kunne betalt litt tilbake med en analyse…
@Cinvest
Synes du fokuserer riktig og formulerer deg bra her.
PCIB er et spennende investeringsobjekt, men jokere som fimaNac og asia-sites burde ikke være blant årsakene til innkjøp. Potensielle triggere i optimistiske scenarioer ja, men fimaChem er hvor blikket burde være festet. Og det ser meget lovende ut.
En investeringsprofil basert rundt realisering av fimaChem, med alt annet som bonus er mitt forhold til PCIB.
@Investor
Tror ikke hun vil svare på noe privat mobilnr, offentlig mail vil være bedre plattform å nå frem på trolig. En plass etter neste kvartalspresentasjon eller FPD i pivotalt studie er når jeg ville forventet en analyse-oppdatering. Nå er kanskje analysen til Stuffers årsak til at endel kortsiktige spekulanter sitter på en taps-posisjon per i dag, så ikke sikkert det frister å komme med offentlige uttalelser før det er mer prekære endringer i forhold til forskningen å analysere.
Hadde en lengre telefonsamtale med henne ifm Vaccibody og PCI Biotech også tidligere i år. Dyktig analytiker er mitt inntrykk.
Jeg tenker det er naturlig med en oppdatering pga økt aksjeantall.
Vi får se.
Må hilse!
Om Nyenburgh låner ut aksjer, så foreligger det en avtale om tilbakelevering, og det vil igjen bety at Nyenburgh kontrollerer dem, og dermed må regne dem inn i sin totale beholdning.
Men kanskje eier Nyenburgh rett under 1,25 mill aksjer nå, og kanskje kjøper de brorparten av aksjene fra de andre garantistene (som jo blir en lettere forhandling etter dagens sluttkurs). Da ender de i så fall nesten på de 3 mill aksjene jeg tror de ønsker seg.
Jeg deler fullt ut @Cinvests perspektiv; dette vil normalisere seg når vi har lagt bak oss spillperioden og etterdønningene.
At disse ukene har sendt kursen så kraftig ned som den har, tilskriver jeg at emisjonen måtte gjennomføres på et svært ugunstig tidspunkt.
Men nå er det all grunn til å vende blikket bort fra bakspeilet og hente fram igjen det som virkelig betyr noe for PCIBs framtidige suksess. Da mener jeg fundamentale forhold som oppnådde kliniske resultater, regulatorisk status, samarbeid med andre biotek-/farmaselskaper - og realistiske tidslinjer.
Om tre-fire måneder har de første pasientene fått førstegangs behandling i den pivotale fasen i gallegangsstudien. Etter det er det, etter mitt syn, framfor alt én ting som gjelder: REKRUTTERINGSTAKT. Jeg forutsetter derfor at ledelsen regelmessig vil gi oss oppdateringer med hensyn til antall inkluderte pasienter - minst ved hver kvartalspresentasjon.
Samtidig som pivotaltoget får opp dampen og med stødig fart styrer mot tidspunktet for undervegsavlesning, vil naturlig nok markedets oppmerksomhet trekkes mer mot de to andre produktområdene.
Jeg ser for meg at vi mot slutten av dette året, men særlig inn i 2019, vil se sterkt økende interesse for hva styret og ledelsen kan hente fram på grunnlag av fase 1-resultatene fra vaksinestudien. Sagt på en annen måte; 2019 kan bli et gjennombruddsår for introduksjon av PCI-teknologien innenfor terapøytiske kreftvaksiner. Hot stuff! Samtidig tøffer fimaCHEM-toget stødig fram mot medisinsk og kommersiell suksess.
Skulle på toppen av dette “Den ukjente kjempen” ta skrittet videre til klinisk utprøving, kan det bli en trivelig vinter. Synes ærlig talt at tre års preklinisk arbeid burde holde. Vel er det gildt at en av de store har vist så langvarig interesse, men jeg ville like det dårlig om de skulle sitte på teknologien så lenge at det hemmer andre muligheter for PCIB.
Her mener jeg at du tar feil. Les § 4-3 i https://lovdata.no/dokument/NL/lov/2007-06-29-75/KAPITTEL_2-2#KAPITTEL_2-2 1-3
Utlånte aksjer gir stemmerett til låner, som er den som da må flagge innehavet.
Du kan ikke låne ut aksjer du ikke har enda, ergo er det en naked short og ulovlig.
Mener å huske fra Tanberg Data- tiden, at naked short ikke er direkte ulovlig for utenlandske aktører, kun for norske. Ta det med en klype salt