Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Så langt klart lavere volum enn i går til samme tidspunkt. Alle antydninger til gode tegn tas godt imot :slightly_smiling_face:

Mange oppegående folk selger fordi de tror at den kommer til å sige enda mer før den stiger. Inntil det motsatte er bevist er man ikke dum av å selge.

1 Like

Til geiran,
Da snakker du vel om de som solgte alle sine retter, eller ikke brukte de de hadde. Hvis ikke, må de ha skiftet mening siden onsdag. Allerede på onsdag var kursen såpass lav at det var sannsynlig at den ville gå under 30. Hvorfor tegne til 30 og så selge til 29 i går eller i dag? Hva er merkbart endret siden onsdag som gjør at salg til 29 i dag klassifiserer til å være oppegående? Er vel heller tegn på en lite gjennomtenkt beslutning når tegning ble gjort på onsdag. (Alle forhold tilsa å vente med beslutning om tegning til siste dag.)

1 Like

Tom:

Jeg har respekt for de som selger, de er ikke dumme av den grunn. Aldri feil å selge.

Thats a first

1 Like

sier mye rart du geiran :crazy_face:
etter et fall på over 40% og vi venter på abstraktet til ESMO som kommer natt til tirsdag, så er vel timingen for å selge ikke akkurat innlysende :sweat_smile:
nye akjsonærlister til uka er vel oxo av en viss interesse

4 Likes

Men alltid feil å kjøpe da kanskje? Som et like godt og generelt råd.

6 Likes

Du skal ha respekt for at andre har andre meninger enn deg selv. De er ikke dum og lite oppegående av den grunn var det jeg skrev.

Og jeg gjentar, det er aldri feil å selge. Du kommer alltid inn i et tog som går opp, men du får aldri solgt i bakspeilet.

1 Like

Uansett har de som spådde kursen ned mot emisjonskurs allerede den 24. aug fått rett…og mange andre tok feil på det punktet.

PCIB har en del å ta igjen etter denne emisjonen…for å si det mildt.

Lothian

4 Likes

Enig i geiran at vi skal ha respekt for alle PCIBs aksjonærer, som iflg liste som ble lagt ut her teller over 3500.

Det er nok en del av de som er mer perifere aksjonærer som kanskje har mistet troa og selger.

Tok en opptelling for moro skyld for å vise at småaksjonærer kan gjøre ganske mye på kursen. De som har 1000 aksjer eller færre har til sammen over 470 000 aksjer.

Tar vi med også de som har opp til 2000 aksjer, snakker vi om 1,1 millioner aksjer!

Så den tause minoriteten kan gjøre mye på kursen hvis de bestemmer seg.

Vi må huske på at ikke alle er like godt opplest på selskapet og har et 5- eller 6-sifret antall aksjer, som mange som skriver her har.

4 Likes

Aldri feil å ta gevinst heter det vel?

Kan ofte være feil å selge med tap, spesielt om kursen går ned uten at noe fundamentalt har forandret seg til det verre. Kan også være riktig å selge med tap selvfølgelig, om man forventer å kunne kjøpe seg inn til en lavere pris.

I dette tilfellet tror jeg nok de fleste ser på det som vill gambling om man selger med tap nå, for så å komme seg inn til en særlig lavere pris.

4 Likes

stemmer det @Lothian og jeg skal være den første til å innrømme at jeg ikke så dette komme. Mange faktorer som spiller inn og ikke lett å maneuvere seg gjennom.
Kursen har sannsynligvis blitt manipulert ned av nye investorer som vil inn, og de skyr ingen midler når det kommer til manipulering for å få en så billig inngang som mulig.

2 Likes

Det er vel det samme, med mindre du mener markedet bryr seg om hva du kjøpte aksjen for?

Du mener at

“Aldri feil å selge”
“Aldri feil å ta gevinst”

betyr det samme? :slight_smile:

Ja, hvis du mener det andre utsagnet er sant, så er det første det også.

Jeg mener ingen av dem er sanne.

Godt spørsmål Mml. Jeg har aldri tenkt over det egentlig. Men jeg tror at jeg mener det er det samme.
Enig med busk1

Aldri feil å kjøpe på bunn heller :joy:

de gode rådene sitter løst idag kjenner jeg :laughing:

3 Likes

Vet du hvor mye belåning i % de tilbyr? Skulle ønske Nordnet økt grensene litt. De har 0% både i Pci og nano, kun Pho som har 20% der.

netfonds har 30% på PCIB og 55% på PHO

Aldri er et ganske sterkt ord. Men en skal jo aldri si aldri.

1 Like