Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Helt enig med deg her. Hvor er resultatene som ble lovet gang på gang? Da mener jeg fimaVacc, burde vært ferdig for en stund seden. Nå ble det sagt innen 2018, får vel se. At de ikke klarte ens få ut interimdata i samband med emisjon er en stor skuffelse.

3 Likes

Blir fimaVAC forsinket til 2019 vil det nok bli særdeles utrivelig å være investor med pcib aksjer. Da selger jeg meg helt eller delvis ut da det får være måte på å drive med aksjonærene.

1 Like

2018 er enda ikke over, hang in there! Dere vet godt hvordan det svinger. Snøffelen har nevnt det ved flere anledninger, ingenting fundamentalt er forandret. Om det ikke skjer noe før februar er over synes jeg dere kan begynne å klage.

Ja, det er kjipt at millioner forsvinner i papirgevinst, men det går helt greit, teknologien har fungert lenge, snart vil det bli bekreftet og kommersialisert.

Tåler ikke nervene deres dette, ja da er det på tide å investere i noe annet! Dette er ikke for alle…

4 Likes

Jeg har vært stille nå en stund for det er ikke så ålreit å skrive når man er trist å lei.
Jeg solgte halvparten på kr 41 men kjøpte noe mer tegningsretter på 4 kr da jeg hørte så mye om terp på kr 45 og det måtte jo gå i mot den veien når folk fikk roa seg tenkte jeg men det gikk sydover og jeg letta meg for tegningsretter på 2 og 1 og den siste rest på 0,6 og var tilslutthelt tom for tegningsretter fordi jeg så etterhvert at det ble trykket nedover og ingen var store nok til å ta imot og nå er alle troende overlesset med tro på at noen tar tak etter emisjonens avslutning og løfter aksjen igjen. Men den derre “noen” sitter bare med en svær bøtte å tar imot det som renner over, og det er en del når flere ser med vanntro på det som skjer og blir sakte klar over at det går nedover og at det kanskje er bedre å plukke de opp igjen litt lenger nede.
Da er spiralen igang.
Jeg flytta midlene over i pho men det var ikke det smarteste jeg har gjort heller foreløpig for den har vel nesten falt mer fra tiden jeg flytta over.

Jeg helt enig i Gunnersaurus sitt innlegg som er velskrevet og gjenspeiler de flestes følelser for tiden.
Det kan nesten virke som de gjemte på de dårlige nyhetene til emisjonen ble annonsert og de ny-inviterte har ikke bidratt i det hele tatt under emisjonen annet enn å føre til nedturen som bringte kursen under emisjonskurs, som igjen var viktig for at det skulle bli mange ubrukte tegningsretter. Dette er rett å slett lovlig ran.

4 Likes

PCIB er soleklart derisket case! Finansiell risiko er borte, myndigheter gitt pivotal fase II med mulig AA basert på interim resultater, ODD, studieoppsett er klart, bedrede data. Top 50 er omtrent uendret. Snøffelen sa dette treffende lenger opp.

Resultater som er vist er overlegne, bare fortsette levere så er kursen mangedoblet på blunk!

Ansatte, ledelsen, styret og advisory board er internasjonal toppklasse. Akkurat som resultatene som er vist.

Aksjemarkedet er ikke effisient. Ville ikke forundre meg om PCIB er røverkjøp både på kort og langt sikt.

Shareholders , especially but not exclusively the smaller ones, prefer Corporate strategies that maximize short-term profits, usually at the cost of long-term investments, and maximize the dividends from those profits, which even further weakens the long-term prospects of the company. Running the company for the shareholders often reduces its long-term growth potential.

PCIB styret vet potensialet til chem, nac og vacc og valgte antakelig å ikke selge seg billig til partner (kortsiktig boost på shareprice) men eie teknologien helt til noen må legge SOLIDE summer på bordet nærmere mulig markedstilgang, avtaler.

Nå virker alt lite smart om en ser på kursen. Men jeg mener dette er genialt både kortsiktig og down the road. Forskjellen blir tenfolds!

6 Likes

FimaVacc kan umulig bli forsinket da den var ferdig før Q1 8mai kun dybdesnalysen vi venter på der! Og den skulle vært ferdig nå med tanke på hva de guidet av tid analysen ville ta! Den kan faktisk dukke opp i en High level tidsskrift ifølge hva PW informerte om på Q1
På Q2 sier oxo PW at om det skulle bli en optimalisering del så vil oxo denne være ferdig i 2018 ! Klar til ESMO i desember passer jo bra !

2 Likes

Investor1,
jeg bryr meg overhode ikke om papirtapet. Det som betyr noe for meg er andelen min i selskapet. Som Snøffelen også ved minst én anledning understreket hos HO: Det er andelen man bør konsentrere seg om. Gitt at man virkelig er langsiktig. Og andelen min har blitt kraftig redusert fordi verdien av tegningsrettene ble kjørt rett ned.

Og når Susanne Stuffers og Arctic rykket ut midt under emisjonen og i praksis omtalte kursutviklingen som et resultat av “financial misunderstanding” da blir det ihvertfall for enkelt bare å skylde på hodeløse småaksjonærer. Det har også noe med informasjonstrømmen fra ledelsen å gjøre gjennom foregående måneder. Og med hvem man har invitert inn ? Når det på toppen av det hele kommer utspill som det fra Einarsson i den podcasten, som han riktignok beklaget (men for sent) og fra Walday som nok en gang beskriver investering i selskapet som “høy risiko” når han istedet burde ha sagt det som det er, nemlig at både han og andre har så gode opsjonsavtaler at det er uinteressant for dem å ta noen som helst personlig risiko av betydning, ja da blir det for mye…

2 Likes

Distribution of allocation letters er on or about 5. okt.

Jeg har ikke hørt noe, utgår informasjonen gitt at emisjonen ikke ble overtegnet og jeg får aksjene jeg overtegnet for?

Eller er det bare jeg som er utålmodig og vi er fortsatt on or about 5. okt?

@Chrkni
Alle har fått alt de har tegnet seg for, selv om de ikke eide en eneste rett eller aksje fra før.

2 Likes

Ja, det jeg tenkte. Derfor faller også brevet/beskjeden bort. Den kom jo implisitt på torsdag.

Takk

PW hadde jo oxo en uttalelse til finans avisen rett etter at emisjonen var meldt og kursen falt til 40kr , og han sa da at han ikke kunne forstå at kursen skulle gå så mye ned med tanke på at caset var derisket med denne emisjonen !
Lurer på hva han mener om dagens kurs !?

Vi får bare legge det bak oss men må si jg er meget skuffet over gjennomføringen av denne emisjonen !

2 Likes

Helt ærlig:

Ledelsen har først og fremst et ansvar for å ivareta den langsiktige verdiskapningen i et selskap, og for et biotech handler det først og fremst å sikkerstille at det ikke skjer feil som gjør at forskningen havarerer, og å sikkerstille at selskapet har finansieringen på plass.

Det er ingenting som tilsier at ikke de to punktene er på plass her.

Ja det er beklagelig at man får en dipp i prisingen av selskapet nå, men det har faktisk fryktelig lite å si i det lange løp, for det er utfallet av pivotalstudiet som kommer til å være styrende for hva selskapet er verd.

Mitt subjektive scenario for PCI Biotech tilsier at selskapet er på snarlig vei mot en 250 millioner USD prissetting, som er ganske gjengs internasjonal prising for et lite selskap som er i gang med et trygt finansiert pivotalstudie.

26 Likes

Jeg er overasket over den negative stemningen her, og det underbygger jo hvorfor kursen har fallt, Når folk her inne som er så opplyst om caset blir så skuffet så kan man lure hvordan folk ellers oppfatter det. Alle som er her burde vite potensiale her og at tålmodighet her vil betale seg, eller gå til helvete. Det har da ingen betydnig hva kursen er i dag eller i morgen, men hva den er om 1-3 år.
Med mindre man trader kortsiktig, men da har man ingen grunn til å sutre heller imo, da burde dette være en ypperlig mulighet.

Det er ikke noe å si på emisjonsform, den er i utgangspunktet aksjonærvennlig. Men det spørs om man har undervurdert aksjonærmassen her som består av mange små aksjonærer. Personlig måtte jeg ut med nesten dobbelt så mye som tidligere investert for å opprettholde min eierandel - det er klart det var ett løft som satt langt inne, en ting er de finansielle musklene til å gjøre noe slikt, det andre er om man ønsker å øke investeringen så kraftig i ett papir som tross for gode utsikter innebærer en god del risiko.

Jeg er ikke på nivå hvor jeg regner på sansynligheter for å finne rett verdi på aksjene, for meg dreier det seg om jeg er villig til å “gamble” med så mye penger. Og normalt sett ville jeg ikke gjort det, men jeg husker godt resultatet av sist emisjon, også den gang var jeg usikker hva jeg skulle gjøre. I ettertid var jeg glad for at jeg tok sjansen. Nå håper jeg på gjentakelse.

19 Likes

@JAXI
Ja det er pussig å kalle det en aksjonærvennlig emisjon når det var en emisjon hvor det var tillatt å tegne seg uten å eie verken aksjer eller retter. Dette er vel noe jeg har sett før i andre selskaper hvor det er lite sannsynlig at eksisterende aksjonærer vil tegne seg for alle sine retter. I slike emisjoner blir ofte emisjonskursen satt lavt, og tegningsrettene til slutt helt eller nesten verdiløse. Jeg lurer svært på hvorfor ledelsen har vurdert selskapets prosjekter så risikofylte at de måtte sette kurs og betingelser slik det ble. Vet de noe som ikke vi vet? Jeg ville følt meg tryggere på selskapet hvis du kun kunne overtegne dersom du eide aksjer fra før, og kun kunne tegne deg dersom du eide retter.

2 Likes

Veldig lett å se at det er mange småsparere og "amatører ", meg selv inkludert, som har investert.
Det være sagt så er det altfor mange som lar følelser og ikke fornuften styre investeringene dine, det sees godt i kommentarfeltet på flere aksjer, nå Pcib.
Se på hva dere har investert i!
Har dere troa enda? Er caset ytterligere derisket? Finansiert over 3 år framover?
Hvis nei, selg og move on.
Hvis ja, stop whining, grow a pair og smør dere med tålmodighet! :stuck_out_tongue_closed_eyes::+1:

9 Likes

Jeg har ikke mistet troen på PCIB, men jeg ser at de ikke klarer å holde guiding og inklusjonen i extension studiet har gått uuutrolig tregt og det legger grunnlaget for en snikende angst for at det skal gå tregt i PF2 også.

3 Likes

@Otard
Er dette en indikasjon på at pasientgrunnlaget er lite i antall? Er det noen her inne som har en formening om pasientgrunnlaget?

Har ikke peiling, men tenker at når de kun hadde 3-4 citer og det er en så sjelden sykdom kan det slå veldig uheldig ut med valget av citer.

Ellers så har jeg stor tro på innrullering på fase 11 studiet. Fordi de har de beste resultatene og det er naturlig å velge for pasientene. Og at de har gjort hjemmeleksa si i utvelgelsen av citer.

Og i USA har de GG en sterk organisasjon som oppdaterer alle med GG-kreft om hva som skjer på nye studier og annen forskning.

2 Likes

Jeg for min del har ikke solgt en dritt, men jeg har heller ikke hatt penger til å kjøpe slik at jeg opprettholder min andel. Dette var det jo meningen salg av tegningsrettighetene skulle jevne ut, men når man blir tvunget til å selge til 8 øre blir man selvsagt eitranes forbanna.

Jeg skjønner at dette er et spill og at det er til syvende og sist 4 ting vi kan skylde på - >

1. Aksjonærer som så faren og solgte unna underveis
  2. Aksjonærer som fikk panikk og solgte underveis
  3. Aksjonærer som måtte selge aksjer for å ha midler til emisjonen
  4. Store aktører som har bevisst presset kursen ned (selvsagt bare en påstand)

Når man får alle disse rett i trynet samtidig og i tillegg vet at det er veldig mange småaksjonærer så kan man jo skjønne hvorfor denne emisjonen gikk til hælvete for oss gamle aksjonærer, sånn kortsiktig.

Nå er vi ferdig med emisjonen og vi kan se framover. Styret har nå gjort jobben sin så la nå ledelsen feede oss med positive nyheter framover.

Er det noe jeg har lært i de siste ukene så er det å ta litt gevinst etter hvert.

4 Likes

Det er nok riktig.
Men med en så alvorlig sykdom så burde det være mulig å spre informasjonen rundt om at den og den citen har studie gående for den indikasjon som det er mulig å være med på selv om det er et stykke unna.
De regner jo pasiengrunnlaget til 1500 årlig, så 6 - 12 pasienter burde kunne inkluderes forholdsvis lett tenkte jeg når nyheten kom om at de skulle igang med extension studie.

2 Likes