Cheer up folkens, kursen steg 5 - fem - øre idag. Blir penger av slikt særlig for oss som har satset hus, kone og bil 
Hva fikk du for kona?
Er det noe jeg har lært i de siste ukene så er det å ta litt gevinst etter hvert.
De tankene har sneket seg inn hos meg også, spesielt med tanke på at jeg har økt investeringen såpass kraftig. Men jeg vet med meg selv at når denne setter fart igjen og det stiger. Så blir det ikke noe salg, da blir det “let it roll…” og “to the bitter end”. Klarer ikke å selge en aksje så lenge det fortsatt er potensiale, så aksjeporteføljen blir bare større og større.
5 øre hver dag i ett par år så er vi tilbake på ATH
Alt som går opp er bra og ett papir som dobler seg på ett par år er også bra.
Forventes det ikke mulige nyheter til uka, tirsdag?
Kanskje noen av de dyktige her inne kan dele en oppdatert triggerliste, med forventede tider der det finnes en dato/tidsrom å forholde seg til?
Mulig det er lagt ut her allerede, men det blir fort mye leting bakover, lettere hvis noen har en? 

Nei, jeg forventer ingen nyheter, bare gammelt nytt på Tirsdag.
Takk
da vet vi hvorfor kursen er der den er idag ! Måtte de få svi til uka 
Kan jo hende at det kommer noen gode nyheter i løpet av de neste par ukene, og skal noen da ha mange aksjer er det jo en fordel at kursen er presset så langt ned som mulig, Mitt inntrykk er at et gitt volum av aksjer kommer ut som en funksjon av prosentvis stigning, og ikke ved et gitt kursnivå.
En liten ting om shorting dere burde vite. I fjor lærte jeg at shorterne ikke har lov til å legge ut aksjer til salgs under sist solgte kurs. Det vil si at de ikke kan selge kursen nedover, men heller skaper et trykk i størrelsen på posten som er til salgs.
Følgelig er det dere andre som selger kursen ned, og shorterne gjør det hele mer synlig.
Folkens, det er naa det begynner, At aksjen er volatil i en slik fase vi har vaert igjennom naa, er ikke saa rart. Det er normalt, Denne Emisjonen har derisket PCIB solid, og vi har tre aar paa oss til og motta gode nyheter som ganske sikkert vil loefte akjsekursen til nye hoeyder. Det kan hende vi mottar disse allederede foer jul i aar.
Det skal veldig mye til for at alle tre forretningsomraadene misslykkes. Det tror jeg ikke noe paa. Og Selv en ny finanskrise, med aksjekurs kraesj, vil ikke bety noe i en slik sammenheng. Hvis det skulle skje foer vi mottar gode nyhter, gir det bare en mulighet til og kjoepe raabillige aksjer foer gode nyheter loefter aksjekursen til nye hoeyder. Maa si jeg er veldig komfortabel med og vaere PCIB aksjonaer i disse dager. Det eneste som er interessant, er om PCIB lykkes eller ikke, og ikke hva aksje kursen staar i naa.
Klart de står fritt til å selge shortaksjer til lavere kurser. Aksjer du har på lån kan du disponere fritt.
Skjønner ikke at noen tør å shorte Pcib, Blir det meldt partneravtale går kursen bananas. Men at den kom nå, er vel mest naturlig, da det ikke er så veldig sannsynlig med parter før interim -avlesning.
Men de har mange jern i ilden og er nok i kontinuerlig dialog med flere. Så håper de får seg en overraskelse.
Kan se ut som du har rett og jeg har feil.
Denne kursnedgangen beskrives best med et ord, panikk.
Ellers vil jeg ønske alle en god høstferie 
Som jeg har nevnt før er denne shorten mest sannsynlig kortsiktige garantister. De selger aksjen nå ved å låne den og i stedet for å kjøpe tilbake aksjene i markedet dekker de inn med emisjonsaksjene i stedet for. På den måten unngår man shortskvis.
En kortsiktig garantist håper å selge emisjonsaksjene med gevinst og få 3.5% i tillegg.
Skvisen kunne komme hvis de ikke fikk nok emisjons-garanti-aksjer, men det ser det ut som om de fikk. Å shorte aksjen nå gjør at salgspresset når emisjonsaksjene kan selges blir mindre enn det ellers ville ha vært.
En kortsiktig garantist kan ikke selge aksjen mye under 30 før de begynner å tape totalt på handelen. Grensen går på ca 29.
A question! Why would a healthcare specialized investor guarantees 99 million nok if he does not believe (with all the resources they have) in the commercial potential of Pci platform throughout the 3 business areas? This is not a charity and Nyenburgh is certainly not a non-profit organization, think about it and sleep well
Jeg ville blitt meget overrasket viss Nyenburgh skulle lempe ut aksjer for kortsiktig profitt når de skriver på sin egen hjemmeside at de er ‘long term’… , regner ikke med at de gjør noe halvveis når de først har garantert for 99 mill.
Det ville vel bare skadet deres rykte om så var
Vil aksjonærlisten på mandag være oppdatert med denne ukens handler? Topp 50 blir svært spennende.
Tror vi skal avvente oppdatert aksjonæroversikt til midten av måneden før vi skiller klinten fra hveten. Da vil vi éntydig se hvem av garantistenes som hadde til hensikt å ta medeierskap og de som stilte opp bare for provisjonen.
Grei skuring; da kjenner vi våre pappenheimere. Skadefryden overfor den diste kategorien blir vanskelig å holde tilbake den dagen vi passerer 40. Even nore so at 50 - 60 and further up. Men bevares; de tjente sin rolle. Emisjonen ble fulltegna og PCIBs kasse holder med stor sannsynlighet helt fram til markedet.