Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Skle litt av temaet på en PHO-tråd, som svar på et innlegg, da jeg skrev følgende som passer bedre her:

Vanskelig å “få rett”, men jeg liker gode sannsynligheter langt bedre enn stort potensial, og er potensialet stort sammen med god sannsynlighet så blir det nesten ikke bedre.

Jo forresten, er det lavt priset i tillegg blir det særlig attraktivt!!

PCIB er det kinderegget; god sannsynlighet (Stuffers siste analyse hadde LOA på 51%), stort potensiale (fimaCHEM life cycle management, fimaVACC og fimaNAC) og lavt priset (teknologiverdi på rett over 700 mill).

Synes også det er viktig å minne om hvor godt PCI-teknologien virker, og da tenker jeg ikke bare på de supre resultatene på GGK.

H&N ble av strategiske grunner (konkurranse fra Keytruda (pembrolizumab), utfordringer på avgrensing med belysningen og sett fra optimal prising).
Det viste seg i ettertid at Amphinex på H&N hadde slått Keytruda ned i støvlene, for det studiet endte slik:

metastatic head and neck squamous cell carcinoma.

“The accelerated approval was specifically based on an efficacy analysis of 174 patients treated with a prior platinum-based agent. In this assessment, the overall response rate (ORR) with pembrolizumab was 16% (95% CI, 11-22), which included a complete response (CR) rate of 5%. Responses lasted for ≥6 months for 82% of patients.”

Mens de altså var som følgende for Amphinex:

"At Day 28, 11/16 patients (69%) had a complete response(CR) of the target tumour to treatment, two patients
(13%) had a partial response (PR), two patients (13%) had stable disease (SD) and one patient (6%) had
progressive disease. At Last Visit, 5/11 patients (45%) had a CR, and two patients (18%) each had PR, SD, and PD. "

Kilde, nederst side 56 av 127 i prospektet.

Mao det er ingen tvil om at teknologien fungerer som F.

Just saying it, og minner om det, nok en gang, beste predikator for suksess mtp å få en markedsføringstillatelse er gode effektdata.

Klart jeg skjønner at all biotek er risiko, ja alle aksjer er risiko, men jeg anser risk-reward på PCIB som utrolig attraktivt, og følgelig er det verdt å legge et dusin egg i den kurven.

21 Likes

Et dusin av tolv er alle. D’accord? Det er også min formel.

Rydda i gamle bokser og plastkasser for noen dager siden. Hjelpe meg hvor mange lodd jeg har tatt. Men bioteksektoren skiller seg ut i mine “selvstudier”; det er der jeg har tapt penger og det er der jeg har tjent penger. De tapte pengene er nå realisert mens de tjente får yngle videre. PCI Biotech er nå i finaleheatet.

2 Likes

Jeg har i et par innlegg nevnt “etterdønningene” etter emisjonen. Så leser jeg om shorter, shortskvis og hvordan provisjonsjegerne blant garantistene best kan berge ræva si.

Je m’en fous. Dette normaliserer seg i løpet av noen dager - toppen ei uke eller to.

Sagt med andre ord; “spillperioden” kan kanskje vare ei uke eller to til. Så lang tid tar det gjerne å få rista på plass en ny aksjonærstruktur.

6 Likes

Det blir spennende å se hvor det normaliserer seg! Jeg har satset på godt oppover. :sunglasses:

6 Likes

Jeg har akkurat kjøpt en artikkel som viser mye mer info om H&N-studiet. Her fremkommer faktisk veldig interessant info.

Overnevnte er nok kjent, men jeg har ikke sett tidligere at CR var 100% på cohorten med lavest dose (egentlig nest laveste siden de også testet på 0,125, men her er det ikke publisert effektdata):

23 Likes

Det snakkes om at garantistene må dele tegningsretter mellom seg etter en prosentvis fordeling. Kan det tenkes at de er delt opp i prioritert rekkefølge og at nyenburgh får fylt sin kvote før de andre får retter tildelt?

1 Like

Legger ut artikkelen også. Sikkert flere som er nysgjerrig og ønsker mer info.

pci - head and neck.pdf (3,7 MB)

17 Likes

Bra observasjon Inkognito666, og som sikkert mange har fått med seg så er det 0,25mg /kg som er Amphinex-konsentrasjon også i det pivotale gallegangsstudiet.

Jeg bare gjentar det; den beste predikatoren for å få en markedsføringstillatelse er altså sterke effektdata.

Og vi er altså klare for registeringsstudie, fullt ferdig finansiert.

Før eller senere smeller vi oppover, ikke noe problem å være tålmodig nå.

12 Likes

Jeg håper virkelig PCIB starter opp denne studien igjen snart, for både aksjonærer og pasienter.

Jeg vet oppstart av en slik studie ikke er dekket i den nåværende emisjonen, men føler samtidig at oppstart av denne studien vil kunne øke prissettingen av PCIB ganske mye. De positive resultatene syns jeg mer en nok rettferdiggjør en strategi hvor man tar opp igjen denne studien.

Det vil forandre finansierings-løpet noe, men jeg føler hvert år som går hvor denne studien ikke blir tatt opp igjen er en tapt mulighet.

5 Likes

Takk for denne.

Jeg vet ikke om følgende er relevant i det store bildet, men en ting jeg finner litt interessant er at cohorten med 0.25 mg/kg Amphinex hadde best respons i denne studien. Dette var den laveste dosen som ble testet her.

0.25 mg/kg er samme dosering som er brukt i Cohort IV i fase 1 doseeskaleringsstudien for GGK. I denne studien er 0.25 mg/kg Amphinex imidlertid den høyeste dosen som er brukt.

5 Likes

Det ser ut til at selskapet har klart å “temme” PCI teknologien. Dobbel behandling av den riktige dosen kan bli virkelig interessant.

6 Likes

Her er tall for OS:

Ikke direkte sammenlignbart, men her er for Keytruda jf linken som Snøffelen postet over:

5 Likes

Hva er tallene for soc på H/N?

1 Like

Ikke satt meg så mye inn i H&N, men ser at Keytruda sammenligner OS mot SoC på 7,1 måneder:

https://www.esmo.org/Press-Office/Press-Releases/KEYNOTE-040-Evaluates-Pembrolizumab-in-Head-and-Neck-Cancer

2 Likes

Slik jeg leser disse tallene gir det en klar indikasjon på at det er sammenheng mellom gode effektdata og OS data for PCIB sin fase 1 studie på H/N. Videre er både effekt og OS vesentlig bedre enn SOC. Men lite pasientgrunnlag. Det var vel også safety issues i PCIB sin H/N, men det må ha vært på de sterkere dosene.

4 Likes

Lurer på hva OS på H/N med PCI er per dags dato?

Regarding H&N trial, I don’t seem to remember that patients died because of the treatment but there is something here in this article from ESMO oncology pro that suggests something else

“ severe side effects (grade 3 or above) occurred in 14 patients and included unexpected localised pain, severe localised infection, severe photosensitivity skin pruritus respiratory failure and death

How accurate is this coming from ESMO??

There are also some good points in the Article such as suggested induced immune response resulted from PCI and also an independent review from Steen Madsen, from the University of Nevada in Las Vegas, USA

Link
https://oncologypro.esmo.org/Oncology-News/OncologyNews-archives-2016/Photochemical-Internalisation-Potential-For-Solid-Malignancies

2 Likes

Fra artikkelen jeg delte over:

Her er årsakene til dødsfallene:
image

10 Likes

@Inkognito666 thanks, the way it is formulated in that ESMO link suggests that death was part of the side effects, I see that it is not accurate/misleading and not very professional coming from a reputable source. Thanks again for the clarification

5 Likes

Når slippes resultatene, eller denne plakaten til esmo?

1 Like