Skle litt av temaet på en PHO-tråd, som svar på et innlegg, da jeg skrev følgende som passer bedre her:
Vanskelig å “få rett”, men jeg liker gode sannsynligheter langt bedre enn stort potensial, og er potensialet stort sammen med god sannsynlighet så blir det nesten ikke bedre.
Jo forresten, er det lavt priset i tillegg blir det særlig attraktivt!!
PCIB er det kinderegget; god sannsynlighet (Stuffers siste analyse hadde LOA på 51%), stort potensiale (fimaCHEM life cycle management, fimaVACC og fimaNAC) og lavt priset (teknologiverdi på rett over 700 mill).
Synes også det er viktig å minne om hvor godt PCI-teknologien virker, og da tenker jeg ikke bare på de supre resultatene på GGK.
H&N ble av strategiske grunner (konkurranse fra Keytruda (pembrolizumab), utfordringer på avgrensing med belysningen og sett fra optimal prising).
Det viste seg i ettertid at Amphinex på H&N hadde slått Keytruda ned i støvlene, for det studiet endte slik:
metastatic head and neck squamous cell carcinoma.
“The accelerated approval was specifically based on an efficacy analysis of 174 patients treated with a prior platinum-based agent. In this assessment, the overall response rate (ORR) with pembrolizumab was 16% (95% CI, 11-22), which included a complete response (CR) rate of 5%. Responses lasted for ≥6 months for 82% of patients.”
Mens de altså var som følgende for Amphinex:
"At Day 28, 11/16 patients (69%) had a complete response(CR) of the target tumour to treatment, two patients
(13%) had a partial response (PR), two patients (13%) had stable disease (SD) and one patient (6%) had
progressive disease. At Last Visit, 5/11 patients (45%) had a CR, and two patients (18%) each had PR, SD, and PD. "
Kilde, nederst side 56 av 127 i prospektet.
Mao det er ingen tvil om at teknologien fungerer som F.
Just saying it, og minner om det, nok en gang, beste predikator for suksess mtp å få en markedsføringstillatelse er gode effektdata.
Klart jeg skjønner at all biotek er risiko, ja alle aksjer er risiko, men jeg anser risk-reward på PCIB som utrolig attraktivt, og følgelig er det verdt å legge et dusin egg i den kurven.