Kortsiktig støy hele emisjonen, hadde ikke tenk og selge på 100 og hvertfall ikke på 30… har fått økt 50% og skal øke mer i morgen siden markedet tydeligvis mener at selskapet skal være verdt 1 milliard ca full finansiert pivotal studie.
Er vel litt mye moralpoliti her nå. Tenker at folk må få lov til å diskutere ting rundt selskapet og hva som skjer uten å beskyldes for å “lure” folk til å kjøpe. Meninger rundt et case er ikke fasit, selv om Glein igjen har konkludert at kursen ble kjørt ned pga fundamentale nyheter. Det får han stå for. Så lenge noe står med negativ parentes så synes det å være greit å oppgi det som fakta for hans del.
Er det fortsatt lov å si at jeg synes 1 milliard MC er latterlig lavt eller er det forsøkt på haussing og useriøst?
Norsk biotek-sektor er lavt priset tiltross for en solid oppgangsperiode i fisk og olje.
Det blir potent i mange selskaper når vinden snur, og ferten for biotek blomstrer igjen.
Jeg har ingen store innvendinger mot selve analysen til stuffers, den treffer nok godt både hva angår tid og LoA. Men jeg blir hissig over denne finansielle misforståelsen hun skal legge over på markedet.
Og hva gjelder Patrik Ling, DnB og NANO så er det ikke mye tiltro igjen til måten det jobbes på. Mitt inntrykk er at DnB stikker en finger i været og finner et kursmål, for så å justere parametrene helt til man treffer det på forhånd satte kursmålet. For min del toppet det seg fullstendig når det kom to analyser 24 ish timer etter at CEO fikk sparken:
Disse analysene er uansett vann under broen. Markedet i norsk biotek virker å være fullstendig i utakt med de fundamentale forhold som både vi og analytikerne forholder oss til. Mitt guess er at man ikke ser disse kursmålene manifestere seg før a)bioteksentimentet forandrer seg eller b)inntektene kan sees på horisonten eller c)en stor aktør gjør sitt inntog. Det er ihvertfall mitt inntrykk etter en god stund i vårt lille bakrom av fiskeoljebørsen.
Ja, det er lov. Og jeg sier det selv: i dag er PCIB billig! Problemet vårt er at veldig få deler samme oppfatning.
når blir egentlig short oppdatert?!
siste oppdatering PCIB er 04.okt…!
Men det står i regelverket:
Dataene offentliggjøres på ssr.finanstilsynet.no, og oppdateres ca. kl. 15:30 hver handelsdag.
Studenten86, merker at det er utrolig vanskelig å få grep om alle dine standpunkt, og sliter litt med konsentrasjonen når jeg leser dine innlegg.
Neste virkedag etter 1530 oppdateres det. Så en short-endring på en fredag oppdateres om mandag etter 15:30. Vet ikke hvilke ‘terskel-krav’ som eksisterer for synelige posisjoner. Om det er hver ‘0,1%’ endring som må registreres. Men endring fra 1,12% til under 1,1% eller over 1,2% tror jeg vil være pliktig. At mindre endringer under dette kan samles opp og oppdateres om samlet. Virker slik.
Enten det, ellers driver ikke de virkelig store short-aktørene med endringer i sine posisjoner ofte, og at alle endringer må rapporteres.
@Snoeffelen tror ikke du går glipp av noe. Har du konkret spørsmål må du bare komme med det, gjerne på privaten om du antar det blir spam. Tar det til meg som konstruktiv kritikk ellers, antar det er slik ment.
Edit, tilleg: Tror jeg kan takke deg for en 6-siffret gevinst i PCIB i fjor, du har vært en bauta for selskapet på aksjeforum. Og håper du tar i mot kritikken som er gitt deg når du sammenligner mot andre selskap, selv om du ikke er enig.
Tror ikke det er veldig få som deler den oppfatningen - at Pcib nå er billig. Men mange som tenker at jeg kan tidsnok ta aksjer når sentimentet snur. Vi får se - det kan snu fort. Det gjør ofte det i biotek.
da tenker jeg vi får en oppdatering på short imorgen kl 15.30 med tanke på at Emi aksjene nå skal være på plass.
Noen som har oppdaterte aksjonærlister fra idag.?
Jeg har ikke fulgt med på denne aksjen, siden jeg solgte meg ut i April. 26-27 kroner må da være en fin inngangsverdi? Hva tenker dere som har sittet en stund, er dette bunnen eller vil den sige videre nedover?
Ingen vet om dette er bunnen. Men det alle “vet” er at dette er veldig billig. Du kan jo tenke deg selv at å gå fra 53 til 27 ish og ingenting fundamentalt er endret utenom noen forsinkelser. Selskapet er også fullfinansiert langt fremme.
I stedet for å forsøke å treffe akkurat bunnen ville jeg avventet til det var gått to uker uten fall i kursen. Gjelder de fleste aksjer i negativ trend.
TO uker uten fall? Da er man jo nesten garantert å kjøpe på en topp
«Leiomyosarkom, en sjelden kreftform i bløtvev, er meget motstandsdyktig mot tradisjonell behandling. PCI gir betydelig effekt også i denne typen kreft…»
Takk for tips. Den har gått under radaren min. Jeg jobber selv på Radium, men har fri den dagen. Tror jeg skal ta en tur bort på disputasen.
Dette er nok Kristian Bergs grunnforskning og ikke PCIB dog.
Det har du helt rett i. Bergs forskning har stor verdi for Pcib. Særlig når de skal utvikle plattformen videre.