Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Når kommer denne ettertrakta rekylen da? Emisjonen ble jo unnagjort for en stund siden og vi står på stedet hvil enda, selv på gode børsdager. Det er jo litt rart da kursen var på høy 30-tallet før tegningsrettene inntraff, og generelt godt over 30 gjennom store deler av emisjonen. Jeg kjøper ikke helt tanken på at kursen skal falle så mye pga forsinkelser uten å hente seg opp etter støyen har lagt seg.

Er jo litt bekymringsverdig at kursen er så mye under 30 når 40-50 var standarden gjennom hele 2018, og verdiene i selskapet er jo der enda. Det har ikke vært meldt studiestopp eller dårlige data. Børsen suger.

7 Likes

I rolige perioder ligger volumet i PCIB mellom 1-2 millioner NOK. Siden det kom et trillebårlass med nye aksjer forrige uke så er det nok tyngende for kursen når det er såpass mye nye aksjer å omsettes og alt for lite kjøpere.

1 Like

Volumet omsatt har vært temmelig beskjedent både idag og på fredag. Det var bare første dagen etter at de nye aksjene var på konto, på torsdagen, at det var noen omsetning å snakke om og da mye pga den generelle nedgangen . Volumet har jo ellers trappet seg ned. Vel umulig å vite hvor langt ned kursen kan gå. Hvorfor ikke ned i noen få øre ? Den er jo absurd lav allerede, nærmest fullstendig ute av kontakt med det fundamentale. Men det ser da også de aller fleste ut til å forstå.

5 Likes

Kjøperne helt fraværende! Selgerne styrer denne ned akkurat nå…

Og der var shorten borte vekk oxo har de gitt tilbake med sine emisjonsaksjer gjerne!?

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010405640

6 Likes

12% ned under emisjonskursen og fallet ser ut til å fortsette. Ganske deprimerende for meg selv, men noen har det nok verre. En tidligere forumdeltaker på Hegnar har de siste ukene sett over 5 mill. tørke bort. Det må svi, selvom man har aldri så mye “troa”.

3 Likes

Helt sykt.

Må si jeg stiller spørsmålstegn ved investeringstesen til de som selger nå?

2 Likes

folk som selger fordi de ventet en short-skvis?

@diffish For så bomme på en potensiell rekyl. :joy:

1 Like

Aksjen er oversolgt og fillerista, og på samme nivå som før vi fikk klarsignal for interimavlesing og i tillegg med finansiering av registreringsstudie nå på plass.

Helt ute av kontakt med fundamentalene. Jeg må bare gjenta at unrisked teknologiverdi er på skarve 1,2 mrd, mens de for andre biotek på OSE er i intervallet 4 til 7 mrd, utrolig men sant.

Alt ser lyst ut for PCIB, bortsett fra aksjekursen…, den er helt begredelig.

8 Likes

Jeg ser du gjentar dette, men du ble vel arrestert ganske greit av @larsmkn på utregningen din av “unrisked”?

4% here, 4% there. Whats the difference anymore… :cry:

1 Like

Hadde ikke forventet at det var short satt med tanke på inndekning via emi aksjer. Kynisk av de som dro den. Det innebærer at det er en tilstrømming av short-aksjer tilbake på markedet. Kanskje selgere i dag er folk som ikke kan caset, og shorter fordi de ser på tekniske vurderinger?

Selskapet er vel neppe heller tjent med å ha aksjonærer som selger på dette nivået. De aller fleste virker stabile. Men det er altså noen som gjør denne herjingen med kursen mulig. Enkelte som må selge pga belåning ? Og som nå rammes pga et kursfall som jeg ihvertfall overraskes litt over jeg også. Så det går jo an å forstå at slikt kan skje. Men likevel… lignende har altså skjedd et par ganger i løpet av de to årene jeg har vært inne, og hver gang har jeg endt med å tenke “good riddance”…

LOA på Amphinex mener du? Den er vel ikke så lav, sist jeg sjekket var den rundt 40-50% De har jo også to andre satsingsområder, disse har riktignok veldig lav LOA.

2 Likes

Arrestert?
Han mente vel at man også må ser på potensiale, markeder, og en haug andre faktorer.

Poenget med min tilnærming var at det er svært sannsynlig at PCIB er grovt underpriset, med en enkel analyse.

Klart det finnes en mengde andre faktorer å se på, men da blir det en 10 siders analyse. 100 parametere og 1000 meninger. Klart det er spennende å gå ned den veien, men da mister mange oversikten.

Når det er sagt så er det min klare oppfatning at fimCHEM inkludert “life cycle management”, fimaVACC og fimaNAC har potensiale som overgår det mest, om man absolutt skulle gå ned den veien. Men da er vi på en annen diskusjon.

9 Likes

Han sa vel at du hadde hoppet bukk over å ta med sekundære indikasjoner som du etterpå produserte en link på at burde settes til 4,3% av primærindikasjonen? Dette påvirker som han påpekte unrisked-verdien ganske kraftig…

Det er vel ikke verre enn at alle som ønsket å kjøpe aksjer har fått det de ønsket i emisjonen. Da blir det få potensielle kjøpere igjen. Tilbud og etterspørsel ganske enkelt

2 Likes

For veldig mange biotek-analytikere, og større aktører som “scanner” seg gjennom mange case er det svært vanlig å bruke kun frontproduktet, lead produkt, som input, da de meget vel vet hva sannsynligheten for produkter i tidlig fase er, for å ikke snakke om preklinisk.

Min tilnærming er ganske standard.

5 Likes

fimaChem har vel strengt talt vist en effekt på 90% av tumorene. Og det dreier seg om en forsterkning på off-label chemo behandlingen som har vært benyttet lenge allerede gem/cis.
Det er ikke så mange personer behandlet, men siden laser er et fokusert område, blir antall tumorer mer relevant for LOA enn i andre tilfeller tror jeg. Tenker på det som mer et operativt inngrep med lokal effekt, enn en medisin med systemisk effekt. Vet ikke om det stemmer, men om min forståelse av caset er riktig, er LOA feilvurdert og burde antas høyere. Nå er jeg veldig åpen for at jeg kan ha feiltolket noe i dette da.

Safety var den største trusselen, og er grei, tror LOA kan være undervurdert. Tidsmessige forløp til marked og potensielle konkurrenter frem til den tid er risiko-faktor å se mot, og vil ikke anta at noe skal komme å blåse PCIB av markedet på kort tid.

6 Likes