Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nettopp Gunnarsaurus. Dette har jeg sagt før. Postene til Glein kunne vært gode, hadde han bare klart å være objektiv.

1 Like

Jeg mistenker sterkt at det er noen av garantistene som bare var kortsiktig inne for 3.5% og selge eventuelle aksjer med gevinst håpet de nok også på. Disse vil nok ut før de taper totalt på handelen.

4 Likes

Her er forøvrig link til hva Nucana sier om presentasjonen på ESMO og fase 3.

Det er vel ingen grunn til at det ikke skulle det?

Med mindre jeg har misforstått noe, så meldte de i august at dette forventet de å få til i løpet av året. Kjenner du selskapet godt nok til å tro at de har for vane å ikke følge guiding? Eller vet du noe om prosessen de er i som tilsier at de må vente på å hente inn friske penger eller annet for å komme videre?

Vil selv gjerne også se oppdatert shortliste før jeg konkluderer her. Fra hvordan jeg forstod det så skulle dette var investor selskap som er langsiktig, men det stemmer kanskje ikke? Kan jo naturligvis også være at de lar seg bekymre av kursutviklingen og er redd for å få et større tap. Likevel, om de hadde planer om å langsiktige og kjenner godt til selskapet så gir ikke dette mening.

3 Likes

Du må skille mellom selskapet PCIB og aksjen. 2018 har ikke vært en skandale for selskapet. Det går fremover med PCIB, og med unntak av mindre forsinkelser som er forståelige i et utviklingsløp som gjerne tar 10-15år, så har det ikke skjedd noe galt med selskapet.

Jeg har tidligere vist til aksjekursen i Algeta som eksempel, og jeg nevner igjen at selv om PCIB som selskap fortsetter fremgangen og får markedsføringstillatelse i 2020/2021 samt videre fremgang på VACC og NACC, så vil vi nok fortsatt erfare flere fall på 20-40% i aksjen fremover.

9 Likes

Hvilken kilde vil du ha? ct.gov er ikke oppdatert med informasjonen, og FDA sender ikke ut noen pressemeldinger når enigheten er på bordet. Det vi vet er det selskapet har meldt:

  • Fase III pivotalt studie
  • Randomsiert mot SoC
  • Oppstart 2018

Kilde for oppstart:

http://www.nucana.com/abc08.html

Kilde for design:

http://www.nucana.com/downloads/ESMO2018ABC08Poster.pdf
http://www.nucana.com/abc08.html

De har også skrevet dette i pressemeldinger tidligere.

Altså, med unntak av antall pasienter, så er informasjonen for Nucana og PCIB akkurat like tilgjengelig i markedet.

Og før folk hisser seg mer opp over negative Glein, la meg si følgende:

  • PCIB er VELDIG billig!
  • PCIB er finansiert!
  • PCIB har vist VELDIG lovende restulater i en vanskelig indikasjon!
  • PCIB har et bra løp frem mot godkjenning!
  • PCIB kan få AA på bakgrunn av en interimanalyse!
10 Likes

Lurer på om det generelt er en trend at internasjonal konkurranse undervurderes.
Gjelder det i PCI også?

Folk selger på 24.5 her nå.

Det tilsvarer EV på 438 MNOK når tax assets, BIA/skattefunn er trukket fra:

Item MNOK
Mcap @ Share price 25 906.5
Cash -346.0
Tax Asset as of 31.12.2017 -77.7
Tax Asset 2018 -10.0
Tax Asset -2019 -15.0
BiA /Skattefunn Receiveables 2018 -9.4
BiA / Skattefunn Receiveables 2019 -9.4

Enteprise Value Less Tax Asset and Receiveables 438.9

3 Likes

Kjære Torhh, vi er enige om at vi er uenige :grinning:
Eller sagt på en annen måte, hadde jeg vært enig med deg hadde begge hatt feil :wink:

Fra spøk til alvor, takk for et fornuftig innlegg. Det er i de mørkeste stunder man har størst behov for å se lyset. Hos meg er det svart akkurat nå.

4 Likes

TRVX, BGBIO og PCIB med stygge fall. Er vel spørsmål om tid før NANO dundrer nedover også. Biotek er skikkelig upopulært om tiden. Tror dette blir en slitsom høst, så jeg anbefaler alle å bare ignorere aksjekursen i hvertfall en måned eller to, hvis man ikke har planer om å laste opp mer aksjer da.

Det som bekymrer meg mest er denne “sell on news”-taktikken som vi ser utvikle seg i blant annet TRVX og BGBIO i det siste.

4 Likes

Ja for all del. Spurte bare et spørsmål. Noterer meg at du er sikker på oppstart i år.

Min tanke er vel at siden ting ikke er avklart med FDA enda i tillegg til at de skal utvide sin fase 1 studie så virker oppstart i år noe optimistisk.

Oppstart i 2018 er vel heller ikke nevnt i linken jeg postet over. Det hadde vel vært naturlig å nevne dette om de fortsatt er sikker på guidingen, men sikkert helt feil tenkt av meg det også.

4 Likes

Gode resultater fra pågående utvidede GGK studie med gjentagende behandling hadde vært kjærkomment å motta på en slik dag som dette

3 Likes

This is Nucana patent related to ABC 08, was published June 2017, may be we can pull some more info from it.

Ting kan godt være avklart uten å bli meldt, forsåvidt. Det eneste som ikke virker å være avklart eller meldt er studiens omgang.

Her er jeg enig med deg. At de ikke nevnte det i melding er rart, men samtidig tviholder de på tidligere guiding, og den er heller ikke endret i meldings form.

Det som bekymrer mer, og som du er inne på, er fraværet av en papertrail ifht. fase III-studien. Man kan vel forsiktig si at de har det travelt med å rekke fristen de guider på.

4 Likes

Godt folk og medaksjonærer,

Jeg har nå lest meg gjennom formiddagens omfattende meningsutveksling; underholdende og interessant. NuCanas planer og posisjon og PCIB-kursen er de to røde trådene.

`Med hensyn til kursraset tror jeg det fortsatt dreier seg om reperkusjoner fra emisjonen. Sjøl om pengene er på plass hos selskapet, var det altfor mange - både blant garantistene og “gamle” aksjonærer som endte opp med et annet antall aksjer enn de hadde ønsket. Sånt tar tid å utlikne. Og når en først dras inn i en negativ spiral, påvirker det opplagt sentimentet i aksjen. En del tvangssalg gjør ikke bildet penere.

Nå må det noe substansielt til for å snu trenden. Som @ufo skriver ovenfor ville en melding om effekt ved gjentatt behandling vært svært kjærkommen nå. Dessverre tror jeg vi må vente enda en tid før vi får slike data.

I sin første analyse av selskapet lover Arctic Securities en oppdatering, men de oppgitte kriteriene for når det vil skje er litt runde. Derfor tviler jeg på at Susanne Stuffers og hennes kolleger før enten sluttresultatet fra fase 1 i vaksinestudien eller noe annet stort ligger på bordet. Hun som oss trenger noe mer å regne på før en slik øvelse er worth while.

5 Likes

Det var litt av en spesialinvestor PW fant, når de nå(Nyenburg) lemper ut og sørger for en enda mer sønderknust kurs. Tragikomisk det hele. Får ta det med et smil, og dytte de enda lenger ned i skuffen. Selvom man blir mer og mer fristet til å ta de opp.

1 Like

Om ikke annet, så har Susanne Stuffers idag betegnet konkurransen til PCIB som minimal:

’ Data from ESMO confirm the level of complication to develop targeted therapies for bile duct cancer. Hence, we believe PCIB has good cards, and little competition from these kinds of approaches going forward’

20 Likes

Godt med bekreftelse fra Støfferen på det vi andre idioter antar.

4 Likes

Det er en tøff påstand etter med tanke på Nucana og NUC-1031. At PCIB har gode kort ja, men konkurranse-bildet ser da endret ut? Vurderer hun de som ‘little competition’ med tanke på pasient-utvalg? Neste kvartalspresentasjon blir det hyggelig å høre ord om det fra PCIB.