Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jamring, klaging, sutring, er noen av de verste uttrykkene jeg vet om. Hvis noen mener jeg kan tilskrives noen av disse så beklager jeg dypt på forhånd.

Mitt standpunkt rundt PCIB er at selskapet har en ekstremt lovende plattform som kan bli verd så store summer at man kan bli svimmel av å spekulere. Men hvem er det sitt ansvar å få frem verdien i selskapet? Skulle til tider trodd at det var oss her på Tekinvestor! Men det er faktisk ledelsen med Per, Ronny og resten av «bøtteballetten». Nå er det rene blodbadet kursmessig. Jeg har aldri i mitt liv erfart tilsvarende hodeløs handel som jeg smertelig erfarer akkurat nå. For hva er egentlig problemet? Hvorfor er selskapet nå verd 900 millioner, med «360ish» millioner på bok, når selskapet var verd 1,3 milliarder før emisjonen (nærmest uten kontanter). It does not make sense!

I disse tider klamrer jeg meg lite til Einarssons utsagn (han har i min verden bommet nok ganger på kort tid), og jeg stoler dessverre enda mindre på Hr. Walday som holder kortene så tett inntil brystet at man skulle tro han drev et enkeltmannsforetak. Nei vet dere hva, midt oppe i denne smørja er det faktisk en del gode innlegg og graving fra deltakere på Tekinvestor som holder motet mitt oppe! Og det er absurd! Ledelsen svikter på dette punktet, de sier en ting men det motsatte skjer. De klarer å pulverisere verdiene. Tegningsretter kastes ut, opsjoner innfris uten å sette «egne» penger på spill og utvanner et case som ligger nede med brukken rygg. Intet av «kurspleiende» nyheter kommer i en ekstremt viktig emisjonsfase. Vi snakker altså om penger som forhåpentligvis skal føre produktet vårt til markedet! Og i dette tilfellet liker jeg å trekke en parallell til bruden som føres usminket opp langs kirkegulvet. Viktigere enn noen gang er det å fremstå attraktiv. Men med fasit i hånd ser man en kvisete brud med skitten kjole? Om man skal se på kursutviklingen – da skulle man tro at bruden var en toyboy fra Thailand og at mannen som skal gifte seg desperat kaster kortene for å unngå en «sår» stump.

Nei, etter den søte kløe kommer den sure svie sies det. Nå håper jeg vi PCIB aksjonærer får en motsatt versjon av dette, for akkurat nå er det surt :cold_sweat:

5 Likes

The underwriters will receive an underwriting fee equal to 3.50 per cent of their respective underwriting obligations.

2 Likes

Mangler ikke den utregninga kostnad for tid brukt til å undersøke selskapet? Møtevirksomhet, graving, osv med tilhørende honorarer. Så for å gå i pluss blir det høyere kostpris potensielt? Videre, er det skatteplikt på garantihonorar?

Tragisk. Veien opp til 30kr ble fryktelig lang nå…

Hvor lang tid bruker garantistene på å selge seg ut? :stuck_out_tongue:

Har du økt, beholdt samme eller redusert beholdningen din av PCIB-aksjer siste uke?

  • Økt beholdningen
  • Beholdt samme andel
  • Redusert beholdningen

0 stemmegivere

Konstaterer at PCIB-tekinvestorene er noen seige jæv… som ikke lar seg pelle på nesa.
Som discloset har jeg økt " annenhver" dag i hele høst, så tar iallfall ikke ansvaret for kursfallet…

1 Like

Jo, så de går neppe i null på 21,92, men risk/rewardmessig, så stemmer det nok bra med smertepunktet.

Det var langt flere aksjer som gikk til garantistene enn de 13% som ikke ble benyttet av tegnere med tegningsretter. Siden flere av garantistene hadde tegningsretter, og er medregnet i de 87%, så må garantistene uten TR ta en større del av aksjene som ble tegnet uten tegningsretter. Ser man på hva Nyenburgh og andre garantister endte opp med, så fikk de ca 26% av garantert beløp. Break even for garantister er dermed 26.25 kr per aksje.

1 Like

De garantistene som kjøpte TR har vel neppe som strategi å kun være kjapt inne? Hvis ikke det å kjøpe TR var for å få høyere deltakelse da? Synes det høres rart ut.

1 Like

Skal innrømme jeg ikke forstår logikken i salgene selv. Kan være at flere av garantistene har som strategi å tjene penger som garantister, men noen ganger slår det vel feil, og de må selge med tap.

2 Likes

Det er nok noe muffens med denne emisjonen mtp garantistene og deres motiver. Aksjen går ned til under emisjonskurs før de nye aksjene kommer og fortsetter rett ned stort sett etterpå. Det er mange muligheter for spill/taktikk ved en emisjon som dette og her har nok mange triks vært benyttet av de kortsiktige garantistene dessverre. Dette så jeg heller ikke komme.

Men før eller siden må man begynne å se framover mot de forhåpentligvis gode vitenskapelige resultatene som en gang skal komme. TTT i biotech.

9 Likes

Latest Fimanac publication, study done by university college London and published 18/10/2018

https://pubs.rsc.org/en/content/articlepdf/2018/nr/c8nr04048f

Conclusion:
Endosomal entrapment is a major current issue for the effective delivery of nanomedicines. In this study we have demonstrated that cytosolic delivery of a macromolecule that is normally subject to endosomal entrapment can be achieved via a liposomal nanocarrier that is functionalised so as to codeliver a membrane-localising photosensitiser for a highly efficient PCI effect. This approach thus simultaneously avoids the practical disadvantage of current PCI protocols whereby the photosensitiser and drug are administered separately, while also enabling effective targeting of the photosensitiser towards the endosomal membrane via the peptide component. Unlike other nanocarrier-based approaches, our strategy provides the flexibility to easily vary the loading of the drug to be delivered, while keeping the same level of surface photosensitiser. Moreover, our approach using liposomes as the nanocarrier enables the use of macromolecular drugs as well as small molecule drugs, or even combinations thereof. The modular assembly of the liposomal system also offers scope for the straightforward incorporation of alternative CPPs with inherent tumour-homing properties, as well as other photosensitiser moieties which absorb in the NIR. This should offer a versatile strategy for the targeted and minimally invasive delivery of a range of poorly absorbed therapeutic agents with high potential for clinical translation.

7 Likes

Jeg trorat det er en del «gamle» aksjonærer som selger, dvs folksom fortsatt ligger i pluss i aksjen. Det er ingen tvil om at emisjonen harvært en veritabel skuffelse for oss alle. Atdet ikke kom nyheter under Esmo er nok spikern i kista for noen. Da går det som det går med kursen. Måærlig innrømme at en så traurig utvikling er sjokkerende.

2 Likes

Spurte litt rundt Nucana til Ronny. Fikk dette svaret:

"Hei og takk for din interesse for PCI Biotech.

Nucana er en av de kjente konkurrentene for PCI Biotech sin utvikling av fima Chem for gallegangskreft. De resultatene du henviser til er som PCI Biotech sine resultater lovende sammenlignet mot ABC-02 studien. Nucana sine publiserte resultater ved ESMO 2018 inneholder imidlertid også andre pasienter enn «inoperable perihilar bile duct cancer patients» og ut i fra det vi kan lese fra posteren til Nucana er det kun angitt resultater fra 4 pasienter som er klassifisert som «hilar» og sammenlignbare med PCI Biotech sin fase I studie. Av Nucana’s 4 «hilar» pasienter ser det etter vår forståelse ut til at 2 fremdeles er i live etter ca 36 uker.

Dette begrensede sammenlikningsgrunnlaget medfører ingen endring av PCI Biotech’s vurdering av konkurransebildet."

Ser ikke ut som det er stor bekymring i PCIB-leiren angående Nucana.

19 Likes

Dette er et vesentlig poeng.

Nucana har etter hva jeg har registrert ikke rapportert annet en surogatendepunkter.

Ingen OS eller PFS så langt. Så det er jo ennå tidlig for Nucana.

4 Likes

Good digging!
Liked page 19.

Light-triggered intracellular delivery of a protein toxin was achieved by codelivery via a liposomal nanocarrier,targeted with a cell-penetrating peptide (CPP)- photosensitiser conjugate.

1 Like

2 av 4 pasienter i Nucanas studie med hilar gallegangskreft fortsatt i live etter 36 uker høres vel ganske likt ut som at 2 av 4 er døde etter 8 mnd.
Normalt i denne indikasjonen er at OS er ca 3 mnd mer enn PFS, så på Nucanas svært spinkle grunnlag i direkte konkurranse har de Median PFS på 5 mnd i bordet med (2 av 4 døde).

Og dette er vår eneste «reelle» konkurrent. For det er null og nix på targeted therapy.
Ikke egnet til å miste nattesøvnen av den konkurransen.

17 Likes

EMISJONEN ER FAKTISK HISTORIE.
Det er vi som holder liv i den og kursen nede.

Svar fra PCIB vedrørende konkuranse fra andre selskap:


SV: Konkurransesituasjonen for PCIB

|Dato|I dag 15:02

Hei xxxxxxxxxx og takk for din interesse for PCI Biotech.

Nucana er en av de kjente konkurrentene for PCI Biotech sin utvikling av fima Chem for gallegangskreft. De resultatene du henviser til er som PCI Biotech sine resultater lovende sammenlignet mot ABC-02 studien. Nucana sine publiserte resultater ved ESMO 2018 inneholder imidlertid også andre pasienter enn «inoperable perihilar bile duct cancer patients» og ut i fra det vi kan lese fra posteren til Nucana er det kun angitt resultater fra 4 pasienter som er klassifisert som «hilar» og sammenlignbare med PCI Biotech sin fase I studie. Av Nucana’s 4 «hilar» pasienter ser det etter vår forståelse ut til at 2 fremdeles er i live etter ca 36 uker.

Dette begrensede sammenlikningsgrunnlaget medfører ingen endring av PCI Biotech’s vurdering av konkurransebildet.

Mvh

Ronny Skuggedal

CFO

Ullernchausséen 64

N-0379 Oslo

Norway

Phone: +47 67 11 54 03; Mobile: +47 94 00 57 57

Email: [email protected] Web: www.pcibiotech.com

**Fra:xxxxxxxxxxxxxxxxx
Sendt: 22. oktober 2018 12:46
Til: Ronny Skuggedal <[email protected]&g;
Emne: Konkurransesituasjonen for PCIB

Hei

Fra tid til annen så dukker det opp info om mulige konkurrenter til PCIB sin GGK-studie.

Fra tekinvestor:

http://www.nucana.com/abc08.html

http://www.nucana.com/downloads/ESMO2018ABC08Poster.pdf

"paadunken

13m

Om ikke annet, så har Susanne Stuffers idag betegnet konkurransen til PCIB som minimal:

’ Data from ESMO confirm the level of complication to develop targeted therapies for bile duct cancer. Hence, we believe PCIB has good cards, and little competition from these kinds of approaches going forward’"

"studenten86381

1m

Det er en tøff påstand etter med tanke på Nucana og NUC-1031. At PCIB har gode kort ja, men konkurranse-bildet ser da endret ut? Vurderer hun de som ‘little competition’ med tanke på pasient-utvalg? Neste kvartalspresentasjon blir det hyggelig å høre ord om det fra PCIB."

Kan selskapet bekrefte om konkurransesituasjonen er endret eller ikke.

Ellers taknemmelig om selskapet kan utdype dette ytterliggere.

MVH

Investor


Da er vel den diskusjonen død så lenge det varer :slight_smile:

lykke til

6 Likes

Kan vel også legge til at jeg spurte Einarsson om han så på Nucana som en stor konkurrent, svaret her var nei.

Det koker nok litt for mange om dagen. Alle forsøker å finne en grunn til at kursen er gruset,
men etter det jeg kan se har dette lite eller ingenting med det fundamentale å gjøre.

Konklusjon; Om du ikke er i akutt pengenød er det bare å holde på aksjene.

9 Likes

Det koker nok hos enkelte samt at vi har skribenter som dyrker alt som kan minne om konkurrenter til PCIB.

2 Likes