Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Et veldig godt innlegg av Snøffelen som på fineste vis viser hvor ekstremt underpriset Pcib er. Jeg vil klargøre at markedet bestemmer, og akkurat nu bestemmer det at MC skal være her. Det er mange faktorer som tilskuer det, men rationalitet er ikke et av punkterne.

Jeg syntes også at man skal forstå at denne irrationalitet er årsagen til at noen av oss om få år vil være stinkende rike, samtidig som det gir de som kommer inn nu, den samme mulighed. Jeg vurdere at selskabet er billigere nu enn da jeg kjøpt på 5 tallet. Full finansieret i et muligt bear market er ganske enkelt helt uvurderlig. Faktisk vurderer jeg at Pcib er safe heaven et kommende bear market.

Mange er bekymret om en enkelt mulig konkurrent, eller om man i det hele tatt kommer på markedet. Jeg tror at hvist vi alle ser oss om i markedet, så er det ingen som kan finne et selskap med bedre risk/reward. Pcib kommer på markedet med super god margin og har gode muligheder for å opnå Blockbuster bare på gg. For ikke å tale om når de starter å utvikle lige cyklussen i produktet blære,colon,panchreas.

Tror flere ikke forstår at Pcib ikke har noe “medicin”. Men Pcib har noe som er bedre. Det er kun for ganske få år siden at man forstod hvor viktig levering inn i cellerne er. Og mange gode produkt kandidater er nedlagt på denne bakgrunn. BP opgav faktisk gen terapien for bare 5-6 år siden fordi man ikke kunne finne en god og sikker løsning. Men nu er det full gang i det ingen. Se bare på alle de samarbejds aftaler som Pcib har på fimaNac.

Alt dette har sin inerti og nu begynner hele pharma branchen å forstå dette. Derfor er det flere og flere som leter etter gode leverings mekanismer. Den har Pcib.

Selv om vi nu vil opleve stillhet i forbindelse med Pf2 studiet, så er jeg sikker på at selskapet vil præstere overordentlig på fimaVacc. Derfor har jeg nettop laget en tråd på denne.
Min vurdering er som flere andre at dette er det store gullægg i Pcib. Derfor vil de resultater vi kommer til å se indenfor de neste måneder være uhyre interessant.

Jeg tror vi vil både få aftaler og pengene på bordet innenfor fimaVacc i 2019. Det vil naturlig nokk gjøre at en teknologi som i dag er vurderet til null vil få værdi, og jeg er sikker på at det bli’r en betydelig værdi :blush:

28 Likes

Mange takk for dokumentasjonen, @Investor. Din tallknusing viser nettopp det svært mange av oss her på forumet har erfart på skinnet.

Så da Skuggedal gjentok og gjentok at emisjonen var aksjonærvennlig, hadde han for såvidt rett. Det var bare forbeholdene som mangla.

Vel, nå er emisjonen historie og vi får bare prise oss lykkelige for at den ikke ble kjørt en måned seinere.

8 Likes

Jeg legger an et noe lengre tidsperspektiv. Da blir det lettere å la være å gremme seg over hvor billig andre nå kan komme seg inn i selskapet.

Og husk: Å være bitter kan beskrives som å ta gift og håpe at andre skal dø.

3 Likes

Flott innlegg.

Bekrefter at jeg ikke kan lære, men heller ikke foreta fremtidige vurderinger.

Jeg trodde at mange som meg selv kun kunne innløse deler av t-rettene. Men prisen var så lav at jeg var overbevist om markedet ville glede seg og kjøpe det de kunne rundt 35-40.

Så da sitter jeg her som deltaker i VM i venting.

4 Likes

Så hvordan skal vi tolke pcib-investor sin graf?

Nye aksjonærer har kun kjøpt 1,6 mill aksjer til tross for halvering av kursen. Gamle aksjonærer har sprengt lommeboka si og kan ikke kjøpe flere aksjer.

Kan det være at markedet er rensket for mulig nye pcib-aksjonærer. Så kursen har neste ikke noe å si lenger. Vi er rett og slett fanget. Det er rett og slett fisket tomt på fiskeplassen.

Vi må bare vente og vente til fisken kommer tilbake. Og fisken kommer ikke tilbake før det legges ut mat.

Får håpe det blir som for Pho når det var fisket tomt etter noen store hadde(solgt) fisket markedet tomt. En god melding så blir det dobbling.

9 Likes

Det var en veldig fantasifull og god måte å fremstille dataene - kudos!

3 Likes

Høres ut som klassisk laksefiske. I mellomtiden fyrer man bål og åpner whiskyflaska.

7 Likes

Interim results read out in 2021 and pcib biotech valuation is solely based on fimachem in bile duct, however has anybody considered what FimaVacc and FimaNac programs would look like 3 years down the road? do you really believe that the current Fimanac collaborations will stagnate in pre-clinical stage? same goes for Fimavacc as we are at the door step of commercialization, according to Arctic we can probably get 2 licensing agreements per year from 2019, so by the time of the interim read out 2021/22 we could be sitting with a minimum 6 to 8 licensing deals.

my point is that by the time of the interim read out where I expect the fimanac and fimavacc programs to have higher prospects, it may seem that FimaChem is a nice to have rather than a must have, I could be wrong and my problem is really on how to quantify the success of pci platforms (although rule of thumb is to stick to the lead product for valuation). a lot could happen for fimavacc and nac by the time we get the interim results

10 Likes

Ja, eller så går det fullstendig åt skogen. Så kan man jo tro hva man vil.

Dæven, du har satt deg godt inn i caset, magisk analyse :sunglasses:

8 Likes

Har du fått klorin på hjernen så blir det reint i om ikke annet :crazy_face:

1 Like

Jeg føler kanskje ikke du treffer helt spot on her :slight_smile: De har fimaCHEM hvor de snart går i gang med sin pivotale studie, fimaNAC som gjelder innenfor genterapi og har mange avtaler allerede, samt fimavacc vaksinasjonsteknologi som alle kan lykkes uavhengig av hverandre.At det er binært er jeg derfor veldig uenig i :smile:

10 Likes

Og så har de et apparat av forskere rundt omkring i verden som muliggjør en fremtidig og god pipeline.

Har Pcib sammarbeid med universitetene i Padova og Napoli i Italia?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/30148955

Docetaxel (DTX), sold under the brand name Taxotere among others, is a chemotherapy medication used to treat a number of types of cancer.[1] This includes breast cancer, head and neck cancer, stomach cancer, prostate cancer and non-small-cell lung cancer.[2] It may be used by itself or along with other chemotherapy medication.[1] It is given by slow injection into a vein.[1]

Det er vel Sanofi som har Docetaxel

Sanofi kan vel også muligens være top-tier? Sanofi er på RNA-konferansen, Kan det hende at de har fått lov til å teste ut Amphinex på cellegift uten at det er meldt markedet?

Så mange spørsmål og så få svar.

4 Likes

vipps… så var vi i pluss i dag også !!$$

3 Likes

Spent på hvem denne kjøperen er. Kan det være indeksfond?

3 Likes

Jeg er like spent på hvem selgerne er og om de fremdeles er ved sine fulle fem! :joy:

For meg er det uforståelig at noen lemper ut på disse nivåene!

9 Likes

Én ærlig og grei konklusjon, synes jeg. Man har bare seg sjøl å stole på - og holde ansvarlig. Når du mener at oppsida er stor, men samtidig at risk:reward er for dårlig, så er det nok best å vente - enten inntil du vurderer at risikoen er blitt betydelig redusert og/eller at belønningen ved suksess har økt betydelig.

Jeg har vurdert dette annerledes helt fra februar 2016, og nå vurderer jeg det slik at aksjen er billigere (justert for risiko).

5 Likes

Synes prospektet fra Italia fra sept 2018 var så bra at jeg gjengir en dårlig Google translate versjon.

Kreftterapier basert på kombinasjoner av forskjellige legemidler og / eller behandlingsmodaliteter fremkommer som viktige strategier for å øke effekt og kur, redusere uønsket toksisitet og overvinne rusmiddelresistens, forutsatt at optimaliserte legemiddelkonsentrasjoner blir levert inn i målvevet. Til disse formål tilbyr leveransesystemer som nanopartikler (NP) den unike muligheten til å finjustere narkotikastyringen og frigjøringshastigheten av narkotikakombinasjoner i målvevene. Her foreslår vi dobbeltlags polymere NP til levering av kjemoterapeutisk docetaxel (DTX) og fotosensibilisatdisulfonattetrafenylklorin (TPCS2a) belagt med hyaluronsyre (HA), som tillater celleinriktning via CD44-reseptorer. Samtidig levering av de to stoffene tar sikte på å drepe DTX-følsomme (HeLa-P, MDA-MB-231) og DTX-resistente (HeLa-R) kreftceller ved å kombinere kjemoterapi og fotodynamisk terapi (PDT). Ved bruk av Chou og Talalay-metoden som analyserer stoffinteraksjoner og beregner kombinasjonsindeksen (CI) ved hjelp av medianeffektprinsippet, sammenlignet vi effektiviteten av DTX-kjemoterapi kombinert med TPCS2a-PDT for legemidler levert i standardløsningsmidlene, samlet i samme NP ( DTX / TPCS2a-NP) eller lastet i separate NPer (DTX-NPs + TPCS2a-NPs). Sammen med legemiddelinteraksjonsstudiene fikk vi innsikt i celledødsmekanismer etter kombinationsbehandling og i omfanget av TPCS2a intracellulær opptak og lokalisering. I alle cellelinjer som ble vurdert, viste analysen av levedyktighetsdata synergistisk medisin / behandlingsinteraksjon, spesielt når DTX og TPCS2a ble levert til celler coloaded i de samme NPene til tross for redusert PS-opptak målt i nærvær av tilførselssystemene. Faktisk, mens kombinasjonene av de frie legemidlene eller legemidlene i separate NPer ga liten synergisme (CI <1) bare ved doser som drepte mer enn 50% av cellene, ga kombinasjonen av legemidler i en NP en høy synergisme også ved doser som drepte 10 -20% av cellene. Videre kan DTX-dosen i kombinasjon DTX / TPCS2a-NP reduseres med henholdsvis ~2,6 og 10,7 ganger i henholdsvis HeLa-P og MDA-MB-231. Det var viktig at stoffkodeliveri i NP var svært effektiv ved å indusere celledødelighet også i DTX-resistente HeLa-R-celler, som overuttrykker P-glykoprotein 1, hvor dosen av den kjemoterapeutiske kan reduseres med mer enn 100 ganger ved bruk av DTX / TPCS2a-NP. Samlet viser våre data at protokollen for fremstilling av HA-målrettede dobbeltlags polymere NPer gjør det mulig å kontrollere konsentrasjonsforholdet mellom coloaded-medikamenter og leveransen av de transporterte medikamentene for å oppnå en svært synergistisk interaksjon som kombinerer DTX-kjemoterapi og TPCS2a-PDT.

Fotosensibilisatdisulfonattetrafenylklorin…

For et ord… Det slår jo “sjokoladebollespisekonkurranse” langt ned i støvlene!

2 Likes

Det slår ikke PCIB`s eneste oppnådde Milestone i 2018!
“rævkjøringavtrofastepcibaksjonærermedenananas”

2 Likes