Du må bare lære deg ordet. Det er det ordet som kommer til å gjøre deg rik.
Når en først lurer på ting. Er ikke dette en ting de må patentere?
De tar jo fotosensibilisatdisulfonattetrafenylklorin og blander den med hyaluronsyre.
Er ikke fotosensibilisatdisulfonattetrafenylklorin opptil flere patenter alene? Høres i hvert fall slik ut.
det er vel bare et annet ord for Amphinex eller Tpcs2a.
Det var en spøk, en dårlig en sådan
Vil ikke, tør ikke, kan ikke.
Året 2018 går neppe inn i historiebøkene for norsk biotek. Det har vært en begredelig utvikling for stort sett hele sektoren.
PCIB er “mitt” foretrukne selskap på Oslo børs og der har dessverre papirtapet gjennom året vært ekstremt.
Mitt utgangspunkt har vært å akkumulere på dipper. Problemet er at dippene kom så hyppig at jeg gikk relativt raskt tom for penger. Ved å stokke om i porteføljen, vrenge lommer, pante flasker, knuse sparegriser, etc. har jeg klart å ta min andel i emisjonen. Dette er blitt gjort fordi jeg har stor tro på selskapets plattform.
Enn så lenge er våre bidrag til “PCIB kassen” blitt møtt med skuldertrekk av ledelsen. Børsmeldinger har vært av den trauste sorten (som dessverre følger i kjølvannet av emisjoner). Ledelsen dumper sine tegningsretter, skaffer seg aksjer for sine opsjoner (til innbruddspris) der salg er en del av pakken for å ikke sette “egne” penger på spill. Dette er foreløpig de eneste “livstegnene” vi har fått. Hadde vi ikke fått disse nyhetene kunne vi kanskje trodd at en kollektiv ferie var innvilget?
Ingen nyheter av positiv kursdrivende karakter er blitt meldt gjennom hele emisjons-prosessen, og “old news” blir gjennomgått på ESMO messen i oktober. Året 2018 har vært nettopp det vi håpte det ikke skulle bli, en ørkesløs vandring.
Jeg investerer penger i selskapet av ulike grunner. En av grunnene er faktisk av nestekjærlighet. Jeg håper mitt bidrag kan hjelpe en pasientgruppe som lider. En pasientgruppe med svært dårlige prognoser. Foreløpige data er lovende, men blir i mine øyne oppdatert alt for sjelden. Mens vår ledelse tilsynelatende roter bort tid har vi en aksjonærskare som er sulteforet på nyheter.
Følgende etterlysningsplakat henges snart opp utenfor kontoret til vår CEO:
- Har noen sett fimaVACC data? Sist sett ved børsmelding 12 September 2017. Ellers sporadisk nevnt i tåkeleggende kommentarer på kvartalsgjennomganger.
PCIB er et børsnotert selskap. Ikke en pølsebod i sentrum. Trofaste aksjonærer er blitt påført en særdeles stor (ulogisk) økonomisk lidelse på grunn av håpløs fremdrift/guiding, generelt manglende oppdateringer rundt selskapets ståsted, og “dilution”. 800 millioner i børsverdi med 400 millioner på bok (grovt regnet) for et selskap i ferd med å starte en pivotal fase med interim avlesningsmulighet er ulogisk. Men det er altså der vi befinner oss som følge av ulike årsaker som inkluderer svak guiding, manglende informasjon, etc.
Hva forventes fremover?
Jeg hører ordet aksjonærvennlig (spesielt fra Ronny Skuggedals munn) relativt ofte når jeg hører gjennom podcaster, leser e-mail korrespondanser, etc. Jeg vet at de “can talk the talk, but can they walk the walk?” La oss se det da Ronny! Gjør noe aksjonærvennlig. I dare you!
Mitt inntrykk er dessverre at ledelsen tenker dette (scenario 1):
“Nå er lønna, med tilhørende bonuser, opsjonsavtaler, etc. sikret i 4 år. Vi kan derfor legge beina på bordet og fortsette med det vi har gjort i 2018, nemlig fint lite og ingenting”.
Hva jeg ønsker å høre (scenario 2):
“Gutter, nå bretter vi opp ermene. Vi gasser på. 2018 er fremdeles ikke over. Vi har lovet aksjonærene våre fremdrift og fremdrift skal de få. Vi skal informere så mye at de må hvile øynene når de har lest igjennom alt vi har tenkt å kommunisere. Sites i Asia skal vi selvfølgelig ha! Det er alle tjent med. Innrulleringen i PFII skal skje i rekord-tempo. Våre aksjonærer har vist oss enorm tillit og tålmodighet. Nå er det på tide at denne gjengjeldes. Og potensialet til fimaVACC skal vi virkelig få frem i lyset - og ikke tåkelegge det mer”
Nå får vi se hva som skjer men skuffelsen min over årets “prestasjoner” er stor!
Inntreffer scenario 2 (eller noe i nærheten av dette) skal jeg la tvilen komme ledelsen til gode. Da skal til og med jeg si at de er aksjonærvennlige!
Heia Ronny, Per og co. Dere har min fulle støtte på de fleste måter men jeg er skuffet over deres prestasjoner i 2018 og håper dere leverer til terningskast 6 resten av året!
Etter å ha lest Gunnersaurus sitt innlegg, så tenker jeg at kanskje er det slik at mye av fremdriften er utenfor ledelsens kontroll. Hvor stor andel av prosjektaktivitene gjennomføres av egne ansatte, og hvor mye av eksterne? Kjøres det meste av eksterne, sitter kanskje PCIB ansatte og venter på nyheter akkurat som oss.
Er nok helt korrekt det tomoscar. Ingen kritikk til Gunnarsaurus, men det her er vel det fjerde innlegget om det samme, “ledelsen må gjøre noe”.
Det er dessverre ikke slik det fungerer og nå må vi snart komme oss videre. Resultatene kommer når de kommer.
Det er ikke slik at Per sitter på bakrommet og holder disse tilbake.
Jeg kan garantere at det ikke finnes en person som er mer ivrig enn Per på å få presentert resultatene på extension-studiet og FimaVacc.
og på morningen samme dag kom meldingen om at:
Styreleder Hans Peter Bøhn har tegnet seg for 40.106 aksjer i PCI Biotech, ifølge en børsmelding.
Aksjene ble tegnet til kurs 30 kroner per aksje gjennom.
Etter transaksjonen eier Bøhn 123.662 aksjer i selskapet.
kursen på tegningsrettene stiger på meldingen og PW og gjengen selger nesten alle sine tegningsretter - på kvelden samme dag kommer melding om deres salg
SNAKK OM Å STÅ I KRIGEN SAMMEN !
- Har noen sett fimaVACC data? Sist sett ved børsmelding 12 September 2017. Ellers sporadisk nevnt i tåkeleggende kommentarer på kvartalsgjennomganger.
Helt enig tåkeleggende kommentarer hele tiden!
Asia sites…? tjaaaaa
samme rundt exstensionstudiet som ennå ikke er ferdig!!! 3 innrulert 2018
ESMO kunne de oxo informert om ville gjelde doseeskaleringstudiet…!
Altså samme data som kom i prospektet, men nei tåka skal vi la ligge …
Ledelsen må gjøre noe var altså det du klarte å trekke ut av all teksten jeg skrev? Det er litt skuffende, men mulig at det var slik innlegget mitt kan tolkes, og i så fall må jeg prøve på ny.
Mitt ankepunkt med ledelsen er manglende informasjon! Først og fremst det!
Punkt nr. 2 er en ekstremt svak guiding på tidspunkt der det gjelder å ha korrekt fremdrift for å hindre:
- konkurrenter som kommer snikende innpå
- at man mister “first-mover-advantage”
Du kan garantere at Per ønsker å melde om dette? På samme måte som han unngikk å melde detaljer rundt fase 1 studien? Helt til patentscope dokumentet var offentlig. Da var det plutselig greit!? Nei, han har en egen evne til å holde tilbake informasjon så lenge han klarer. Det blir feil i mine øyne når man er CEO i et børsnotert selskap!
Modne data er visstnok det som gjelder. Og hva er modenhet? Alt er relativt var det en glup mann som en gang uttalte!
Vet ikke helt hva jeg skal kommentere her, så jeg lar det stå for seg selv!
Og så føyer jeg til at jeg fortsatt har full tillit til ledelsen i PCIB!
Alt jeg ser av din melding er det samme som tidligere. Klaging på ledelsen.
Beklager, men jeg er ikke enig. Vi har ikke behov for en ledelse som banker ut med børsmeldinger bare for å gjøre det. De melder når det er noe å melde. Utover dette er det kvartalsrapporter. Det er den rette måten å gjøre det på.
Poenget mitt var vel at jeg synes det er vel mye hakk i plata fra deg. Det må være lov å si.
Det er supert Wannatri! Viktig å stole på ledelsen.
Jeg skriver “mitt inntrykk”. Håper du forstår at jeg ikke påstår at de gjør dette! Men, mitt inntrykk derimot, det er ikke positivt. Men jeg håper selvfølgelig at mitt inntrykk er hundre prosent feil, og at jeg blir positivt overrasket. Kanskje imminent?
I see what you mean but Im not sure i agree 100% with you on this. As you said data was already part of the patent application, I don’t think it would have been wise to disclose it publicly before the patent office did. In this case we can not assume that PW deliberately kept it in the safe. Intellectual property first and foremost. JE touched on this subject recently.
Menigheten kan fortsette med lovordene av en ledelse som ikke har vært tilstede/påskrudd i 2018.
Misliker klaging så jeg legger herved ballen død. Og tar meg en skrivepause
edit:
Skal ikke bidra til misnøye så skriver ikke flere svar nå, Hadde egentlig planer om å skrive et litt hyggelig innlegg senere i dag med estimerte tidslinjer men mangler i bunn og grunn litt motivasjon og ønsker ikke å bidra med hakk i plata. Lykke til alle med lidenskap for PCIB. Det ordner seg forhåpentligvis til slutt
Menigheten ja, fordi jeg er uenig med deg angående ledelsen?
Les igjennom de lange postene du har postet så ser du nok hva jeg mener angående hakk i plata.
Utblåsninger er greit, men det må vel være lov å kommentere at det kanskje ikke trenger å skrives en femte gang?
Det er lov til å stille kritiske spørsmål, og det er grunner for at kursen i dag er der den er. Mangel på nyheter skaper usikkerhet, men nyheter kan ikke fabrikeres etter behov.
Med mindre noen av de her inne jobber i PCIB eller er nær venn av en som gjør det, så vet vi vel alle for lite til å kunne uttale oss om hva som ikke fungerer. Jeg er og har vært aksjonær i mange selskaper hvor aksjonærer har sittet med samme følelsen som du gjør når kursen faller. Det er ikke noe som er spesielt med PCIB.
Det er ikke så mange bedriftsledere som er svært gode på dialog med publikum. Noen av de som er det, har sin egen blogg (eksempelvis avgåtte Terje Venold i Veidekke, som jeg anser som en som både var god på intern og ekstern kommunikasjon). Kanskje kunne noen oppfordre PW til å ha sin egen blogg?