Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Når du skriver at ditt inntrykk er at de nå kan legge beina på bordet, oppfatter jeg at du mener at det er dette de tenker å gjøre fremover. Det synes jeg er useriøst å skrive om ledelsen i PCI Biotech!

Jeg tror vel egentlig ikke at det er dette du faktisk tror at de gjør, men det er det du skriver. I så fall hadde du nok solgt deg ut for lenge siden.

Videre har jeg stor forståelse for at mange er frustrerte over kursutvikling, men det er her jeg tror at frustrerte “tar feil”.

Se på PHO… De opplyste om resultatene fra fase-3-studien, og kursen sank til rundt 20 kr. på det laveste. De som lot seg frustrere solgte ut, og de som så på det fundamentale kjøpte. Selv begynte jeg å kjøpe da resultatene fra fase 3-studien forelå, og etter hvert som kursen falt mot 20 jobbet jeg snittet nedover. For hver dag med fall har vi en enda bedre kjøpsanledning. Jeg håpet at PHO skulle holde seg nede enda lenger, men ble selvfølgelig også glad når den begynte å stige. Vinn-vinn!

Poenget: Nå er PCIB i “samme” situasjon (vet at de ikke selger osv., men tenker på kursmessig lik situasjon der kurs er totalt fristilt de fundamentale forholdene i selskapet). Dette er en kjøpsanledning, og ikke en grunn til å deppe. Forutsetningen er naturligvis at tro på selskapet er like stor i dag som i sommer!

Og ja, jeg og hadde synes at det var kjekt om nye aksjonærer måtte betale noe dyrere for å komme så sent inn, men det kan verken du, jeg, Per eller Ronny gjøre så mye med. De melder når de har noe å melde, og det forholder jeg meg til!

Om vi imminent opplever kurseksplosjon skal jeg leve godt med det også! :slight_smile:

Edit: Legger også denne ballen død nå! :+1:

2 Likes

Nå hadde vi en diskurs for en ukes tid siden hvor Savepig og Snøffelen argumenterte med at storoksene ikke klarte å kjøpe nok aksjer på 27 tallet. Savepig presenterte noen imponerende grafer. I dag var laveste kurs 21,70. Hvor smart går det an å bli?

Jeg tar herved ansvaret for at du har overinvestert i et prekommersielt biotek.

Håper dette var tilfredstillende. :pig:

6 Likes

Flåsete svar. Min hovedinvestering er i Nordic Nanovector. Mitt poeng var at man kan kjøpe aksjer på billigsalg i likhet med klær hos Ferner Jacobsen. Jeg tar selvfølgelig det hele og fulle ansvar for min investeringer.

Hvis du gjør det er det vel meningsløst å kjefte på andre fordi børsen korrigerer?

9 Likes

Nordic Nanovector gikk opp 7,62% i dag på høyt volum, og på nok en sur børsdag. God kveld

Kjempeflott oversikt på 8 punkter Snøffelen.
Setter i det hele stor pris på måten du følger opp og deler med andre hvorledes du ser på PCIB nå og fremover.
Kursfallet ville vært blytungt uten din guiding.

Har øket etter mine forhold betraktelig i PCIB (over doblet etter emisjonen) men har fortsatt litt igjen på bok.
Litt stolt over meg selv som klarer å holde litt igjen og ikke har investert alt.

Skulle hatt et par hundrede år til til disposisjon så sku du sett at det ble en dyktig investor av meg også :slight_smile:

Dersom PCIB kommer med store nyheter så bør en kanskje la ca 80% av investert kapital stå urørt de neste 5 årene.

Treffer en vinneren så bør det sitte langt inne og bytte denne ut selv om det er “kjedelig” å bare sitte å ikke gjøre noe?

En får leke seg med en liten del for underholdningens del.

Lykke til

2 Likes

Bare må spekulere og hausse litt.

BioNtec og Sanofi samarbeider om kreftvaksiner med mRNA. BioNtec har samarbeid med samme universitet som Pcib i Tyskland. Kansje Sanofi og Pcib samarbeider med samme universitet i Italia. Begynner det å lukte et bredt samarbeid. Sanofi satser kjempe hardt mot genterapi med oppkjøp av Bioverativ for 90 milliarder kr som har samarbeidspartneren Sobi, Som Olivercrona jobbet i før han gikk til Pcib.

Hmmmm

11 Likes

Men da har de feil farge og feil snitt, vettu :stuck_out_tongue:

Vi samarbeider med noen av de beste selskapene i verden innen immunterapi. Og i loepet av de neste 7 maanedene vil vi faa vi svar fra minst 3 av disse om de gaar videre til klinisk testing. I saafall, vil det vanke upfront payment fra alle tre. Alternativt ett bud paa fimaNac.

Hvis Waldays “several- strongs respons” innen fimaNac er riktig, burde mulighetene vaere store for at dette innfris.

Ogsaa venter vi paa fimaVacc resultater, som skal vaere paa plass om en 6-7 ukers tid. De blir like spennende, om ikke mer. For Walday har meldt “strong respons” her ogsaa.

Er helt overbevist om at vi foer eller siden vil en eller flere av vaare 7 partnere lykkes med vaar hjelp. Annerkjennelse av, og etterspoersel etter vaar leveringsteknologi fra hele verden vil i saafall snart falle paa plass. Og Hvis noen av dere aldri har sett ett kursdiagram som peker rett opp foer, vil dere faa se det da;-)

Ellers nok en gang takk til Snoeffelen for gode kvalitets argumenter.

3 Likes

Hvor har du dette i fra? Det her er nyheter for meg i hvert fall.

Topp 10 BP, RxI og Biontech.

1 Like

En stor av mange fordeler med å være aksjonær i PCIB nå er at der er 0% sjanse for emisjon ved kraftig kursoppgang.
Noe som virkelig bør være med i fremtidige vurderinger,

10 Likes

Hør etter i starten her…tidslinje 0,40

Kanskje einarsson m.fl har noe nytt om presantasjonen av PCIB sin poster på denne konferansen?
Er det ikke hva hun lover da???

1 Like

De skal vel bare diskutere det som stod i posteren. Tror nok ikke det kommer noe nytt utenom det vi allerede vet.

1 Like

Alltid greit med en fagmann som forklarer hvor gode resultatene er. Vi kan vel alltids håpe. Eller kanskje han bare sier at her er det ingen ting nytt, NEXT.

Kanskje han var på selve presentasjonen og kan fortelle om interessen eller om Trojan snakket til tom sal?

2 Likes

Det var han helt sikkert. Jeg sendte noen e-poster med han i helgen og da var han på ESMO.

2 Likes

Om jeg skal tippe, så tror jeg han kommer til å trekke frem Cohort 3 og 4 og si at det er svært svært lovende resultater og at han ser frem til neste oppdatering. Utover det skal vi nok ikke forvente så mye fra podcasten neste uke. :slight_smile:

3 Likes

Akkurat som FDA og EMA har vurdert dataene :slight_smile:

4 Likes

Ja, du har trolig rett og vi har jo hørt det før fra PW. Lavt pasientgrunnlag osv. osv. Men Eianarson har latt seg rive med før og han er ikke bundet på samme måte som PW.

Etter regn kommer sol.

2 Likes