Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Leser dette som at han baserer all sin forventning på fimaCHEM. Eventuelle positive data fra fimaVACC og fimaNACC er bonuser .

3 Likes

@InVivo

Du mener “fimaVACC og fimaNAc”?

jepp, retter

Markedet skriker etter nyheter fra PCIB.

Får håpe at PCIB leverer i morgen.

Hadde vært fin med en opptur her etterhvert.

Har ikkje vært mye rumble i det siste.

Lothian

3 Likes

De siste ukene har det vært mye robothandel. Du ser hvor fort(nanosekund) salg og kjøp ordrene endrer seg med en gang det kommer en ordre fra et vanlig levende vesen.

2 Likes

da er denne konferansen igang, exciting :smiley:
Hovedfokus Delivery- & Vaccines -mRNA

Final_Schedule_for_mRNA_Health_Conference.pdf (166,7 KB)

4 Likes

Har fått Q3 - angst etter Pho (forbandet være det selskapet 23 generasjoner frem i tid!!) i forrige uke.

På den annen side så er vel sannsynligheten for forventningsrally i PCIB lik null for tiden.

Hvis kurs ikke faller med mer enn 10% i morgen så er jeg høvelig fornøyd.

5 Likes

Ja, den nye malen i biotekverden her på berget er vel å håpe at fallet blir så lite som mulig etter en presentasjon eller nyhet :sob:

1 Like

I det minste bør det uttrykkes forbauselse over kursraset og signaliseres sterk tro på bedre tider.

Ser at flere stålsetter seg mot videre grusing av aksjekursen etter at Q3 er lagt fram. Hvorfor skulle kursen falle? Har markedet for høye forventninger? Hvilke negative nyheter er det dere venter på.

2 Likes

Det må vel være hvis det kommer ytterligere forsinkelser så kort tid etter emisjonen som var brutal kursmessig.

Markedet har for høye forventninger dersom management ikke utstråler handlingskraft og optimisme. Nå får vi ikke engang se ledelsen i PCIB på webTV, så det blir vanskelig å tolke kroppspråket. Heldigvis?

1 Like

Nå er vi så rævkjørt at kursen ikke betyr all verden. Velger noen å selge på disse kursene får de skylde på seg selv. Vi ligger fortsatt først i løypa med de beste resultatene. Nac og vacc nærmer seg klinisk. Mye kjekt å vente på fremover. Det skal de ha, de tar ikke fra oss gleden av å vente.

6 Likes

@Alex og @Quadruple

Jeg sier ikke at kursen ikke kan komme til å falle. Det kan godt hende at den gjør - til og med uten noen grunn som jeg er i stand til å se og forstå.

Skulle kursen falle uten at Walday slipper store, stygge katter ut av sekken, vil det fortelle meg at aksjekursen er enda mer frikopla fra alle fundamentale forhold i selskapet (bl.a. ligger kursen langt under det halve av Arctic Securities’ siste kursmål).

For øvrig bryr jeg meg svært lite om hva som skjer med aksjekursen på kort sikt. Sjølsagt synes jeg også at det både er frustrerende og deprimerende å oppleve et slikt kursras som vi har sett nå i høst - særlig fordi jeg nå har svært begrensa med ledige midler å handle for.

Investering i biotekselskaper i utviklingsfasen er ikke noen høvelig sport for kvartalskapitalister - mer for typer som Buffett og Must.

4 Likes

Hva kan gå galt?

  • exstension med sykt dålige resultater eller skrinlagt.
  • vaccs gode foreløpige resultater var bare en spøk fra PWs side.
  • Nukleinsyrer er en løgn for å lure penger fra investorer.
  • PW har misforstått vilkårene for innvilgelse av PF2 og gjelder dermed ikke lenger.
  • osv.
4 Likes

Jeg sitter nå igjen med et inntrykk av at “markedet” stort sett består av folk som allerede er inne I et eller flere av de norske biotek-selskapene eller som har satt av en ganske liten pott til “sånt som dette”. Når Photocure gikk ned så kan det dermed like gjerne ende med at kursen på PCIB feks også går ned fordi noen få aksjonærer flytter litt midler over dit i håp om gevinst på kortere eller midlere sikt. Hvilke forventninger det store flertallet av oss som befinner oss innenfor har spiller knapt noen rolle for kursen lenger når det ikke kommer noe helt slående nytt som feks 20. desember ifjor. Da kan jo selv en egentlig helt grei kvartalspresentasjon ende med at kursen kjøres enda lenger ned. For noen nye aksjonærer av betydning dukker jo da heller neppe opp. Vil ikke si jeg har blitt direkte pessimistisk, men etterhvert har jeg ihvertfall innstilt meg på at det ikke nødvendigvis skjer stort med kursen før inntektene begynner strømme inn evnt at selskapet blir solgt (til underpris) . I “gamle dager” kunne en vel sagt at seddelbuntene nærmest må viftes opp under nesen på folk. Såpass dårlig virker ihvertfall interessen å være for denne sektoren her i landet, utenfor en temmelig liten krets av spesielt interesserte.

8 Likes

Eg vil nesten si at vi vet om sterke resultater på exstension og vacc akkurat som vi visste vi ville få PF2 i fjor da det ble sagt av hovedforskeren på youtube tidlig høst. Tror PW og Co er optimister. Hvorfor skulle de ikke det, de sitter jo på informasjon om at Amphinex virker på det ene og det andre og nå til med i en utbedret utgave.

1 Like

Lønningsdag i stat og kommune idag, hadde vært fryktelig omtenksomt av markedet å sende kursen 10% ned imorgen. Hørte jeg noen si (små)aksjonærvennlig? :sunglasses:

2 Likes

Mange er vel skeptisk etter Photocure-crashen etter Q3.

Forutsetningene for Q3 er dog veldig forskjellige i PCIB og Photocure.

I Pho så gikk kursen opp i dagene før Q3 pga høye forventninger fra de aller fleste. Det ble satt en short på 1.4% i Pho i tiden før Q3, noe som skulle fått alarmklokkene til å ringe hos flere. Da Pho skuffet i Q3-rapporten så forsvant mange kortsiktige ut momentant og shorten fikk det lett med å sende kursen videre ned. Samtidig fikk Nano en veldig opptur, noe som fikk flere til å flytte over fra Pho til Nano. Summen av alt dette ble en veldig kraftig nedtur.

I PCIB har det vært veldig stille de siste ukene etter at folk har fått rast fra seg. Kursen er ned 50% siden før emisjonen ble vedtatt (i motsetning til Pho hvor kursen gikk opp i dagene før Q3). Forventningene til Q3 er vel så og si ikke-eksisterende for øyeblikket.

Om det ikke kommer noen utsettelser i morgen, så blir rapporten greit mottatt fra investorene slik jeg ser det.

4 Likes

Jeg har vært med 2 kvartal presentasjoner. Det er vanskelig å tolke noe som helst av PW:

2 Likes