Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nei, det ble skrevet på en måte for å være litt morsom. Burde hatt en wink der. Men jeg er altså ganske så sikker på at ikke PCIB kan ta betalt for behandlinger som inngår i studien, selv om de på slutten evt. vet at den er effektiv. Og er derfor de trenger 80-90 millioner for å fullføre den.

1 Like

Avtalen trenger ikke gi noen penger i det hele tatt på dette stadiet, men med Asia sites vil studiet sannsynligvis går enda raskere og det åpner det Asiatiske markedet ved event. godkjennelse av behandlingen. Da kan den økonomiske delen av partneravtalen landes og den kan nok fort bli veldig lukrativ for PCIB, da markedet for denne behandlingen er stort i Asia.

3 Likes

Jeg har ikke fått anledning til å lytte til presentasjonen. Ble fallet til langt under emisjonskurs kommentert? Eller var dette en “none event” for management?

Ser forøvrig ikke ut for at presentasjonen styrket kjøpelysten.

Du kan høre hær:
https://www.hegnar.no/TV/kvartalspresentasjon/97451591

sender mail til RS angående dette :sweat_smile: så får vi ett endelig svar

Han spørsmålsfyren var ikke irriterende, men irritert.

Selv om kommentarene ikke passet helt inn så bør Per W. og ledelsen tåle såpass etter den tvilsomt gjennomførte fortrinnsemisjonen og ekstremt nyhetstørke i 11 måneder!

3 Likes

Synes jo dette var en bra Q3 av PW. Virket selvsikker, og at tingene var på stell. Men skuffende med nok en utsettelse, og ingen presentasjon på esmo.

Helt greit med kritiske spørsmål, men det poenget hans om at det er risikabelt å satse på flere programmer fremfor å rendyrke det ene henger jo ikke på grep. PCIB bruker jo nå nettopp nesten alle pengene på det ene programmet de har tro på kan konkretisere seg og kaste av seg raskest. Og så har de to andre ben å stå på som blir drevet fram av partnere med minimal bruk av aksjonærenes penger.

8 Likes

Foruten god levering av PW, synes jeg den som leverte aller best var Sørlendingen. Stiller spørsmålene han selv lurer på, men også tingene som diskuteres her. Creds.

6 Likes

De har da aldri sagt at de skal presentere FimaVacc på ESMO heller, så ingen utsettelse slik jeg ser det. Guidingen sier fortsatt 2H2018 og Måten det vil bli presentert på må ikke være en konferanse.

4 Likes

PW så vel at det vil komme nyheter er “expected very soon”? Mener jeg hørte det på webcasten eller noe lignende. Mulig jeg husker feil.

6 Likes

Han sa at det ikke var noen endring i 2H18 og klart og tydelig “very soon”.

7 Likes

Så da blir de presentert i en «High End Publication» og ikke på en konferanse?

det vil jeg tro da de ikke nådde deadlinen for ESMO

1 Like

Mest sannsynlig. Men hvis en konferanse-deadline klaffer med tidspunkt kan det vel være at de går for det.

From today’s presentation (transcript):

Investor: There is lot of information to get from the presentation here, but often people remember some bold statements from presentations, a good example is the in-depth presentation back in 2016 where the chairman of the board said “vi vil lykkes” or we will succeed, you had something one year ago when you said 2017 was going to be a good year but 2018 was going to be better. I am not sure if all the stock owners agree on that but 2018 is not over yet so still things could happen. i guess I would like to challenge you about 2019, do you have any bold statement you would like to make for 2019.

PW: Well I think for the company I mean for shareholders the rights issue as you mentioned was probably not a clear success, in the sense that the shareholder value or the stock price reacted the way it did. with regards to the company and the shape of the company to actually tackle what we need to get forward we are in a much better shape, we don’t have any financial risk, we now have funding to take this all the way to the market. So in that sense, I would say it has been a fantastic year for the company in itself and we also have had been able to report in Corhot 4 this year that we have an overall survival of almost 2 years, which is also a very good result. I think it’s all depending on what kind of perspectives you have and what kind of glasses you put on when you asked that question.

Investor: 2019?

PW: 2019 is gonna be a fantastic year (PW and audience laughing) so we are going to start a pivotal study in that year and we have some very exciting collaborations ongoing. we have a fimavacc study that is near completion so I think we have some important and good steps just ahead of us.

18 Likes

Så sant, 2018 var utrolig viktig for PCIB, tryggheten i det finansielle var viktig å overkomme.

3 Likes

kommer helt tydelig frem at de jobber hardt med strategien for å nå Asia markedet med en partneravtale for Asia regionen, tipper den kommer tidlig 2019 ifbm oppstart av PF2.

5 Likes

Asia er absolutt mulig, men noe jeg også velger å se helt bort ifra inntil det faktisk foreligger. Mye som er for meg uklart i forhold til regulatoriske myndigheter der, hvor greit det er for PCIB å ha klinikker der og lignende. Sør-Korea og Japan fremstår som enklere enn Kina f. eks. Men Japan trenger vel separat studie skal gjøres på Japanske beboere? Vet ikke, hvordan det blir, så føles enklere å se bort fra det og heller bli positivt overrasket. Blir veldig gambling å basere en investering rundt oppstart i Asia tidlig i 2019.
Tror forøvrig et vist annet biotek-selskap sist benyttet begrepet ‘tidlig 2018’ og svaret var juni.

4 Likes

Det har jeg ingen tro på og skjønner ikke at det er det som er inntrykket du sitter igjen med. PW sier motvillig at han skal si fra i løpet av q1 om det ble med noen sykehus i asia, men høres ut som det er mest for å slippe å skuffe noen akkurat nå med at det ikke er en prioritet. Og det er jeg glad for som jeg skrev tidligere i dag.