Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Hva er det du snakker om Busk1? Har du lest utdraget fra q3 rapporten?

‘‘Pivotal phase preparations underway for initiation in first half of 2019
The pivotal study is expected to start during the first half of 2019; the interim analysis of progression free survival (PFS) and objective response rate (ORR) for potential accelerated/conditional marketing approval is expected to be available approximately 36 months after study initiation, while the final analysis is expected at approximately 50 months from initiation. The pivotal study will be executed in clinical sites that first will open in Europe, followed by a roll-out in the U.S. The company’s strategy for the Asian market is to assess different development alternatives, including partnering, and is an ongoing process.’’

The company’s strategy for the Asian market is to assess different development alternatives, including partnering, and is an ongoing process.’’

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/11/PCI-Biotech-Q3-2018-Interim-Report.pdf

4 Likes

hør fra 41 - 42:50 på presentasjonen

Vel blåst, Walday. Dette var en rapport, en presentasjon og en spørsmål-svar-runde som jeg må si jeg er svært fornøyd med. PCIB er definitivt on track.

Først, helt overordna; vi aksjonærer trenger stadig en realitetsorientering om tidsaspektet for prosessene med utvikling av legemidler. I så måte var dagens leksjon en viktig oppfrisking.

Utålmodigheten blant oss aksjonærer er forståelig. Vi vil se at selskapet lykkes og at våre verdier vokser. At selskapet må «slite seg gjennom» et nitid og møysommelig arbeid i hvert eneste ledd i prosessen, forstår vi ikke alltid like godt. Denne bransjen er gjennomregulert nær sagt til minste detalj, og ofte med særskilte regler fra land til land.

Dagens høydepunkter, slik jeg ser det:

fimaVACC:

• Ledelsen bekrefter tidligere utsagn om at fase 1-resultatene fra vaksinestudien er venta presentert før årsskiftet. (uansett sier Walday «in the near future»).

• Ledelsen erkjenner at de vitenskapelige resultatene fra denne studien må populariseres for at aksjonærene skal kunne forstå hvor gode resultatene er sammenlikna med leveringsteknologier som er i bruk i dag. Formuleringen «very strong data» blir gjentatt.

fimaCHEM:

• Ledelsen bekrefter at det pågår en prosess med å vurdere ulike utviklingsalternativ for det asiatiske markedet, herunder partnerskap.

• PCIB har valgt en anerkjent, verdensomspennende Contract Research Organization som vil følge opp klinikkene tett gjennom sitt internasjonale nettverk.

• Klart skissert opplegg for rapportering til markedet om framdriften i den pivotale fasen (ved viktige milepæler og i kvartalsrapportene om antall land og klinikker)

I tillegg merka jeg meg særlig to ting som er verdt å ta med seg:

  1. Effektdata fra den utvida studien vil bli presentert når alle pasientene er evaluert. Da vet vi at disse dataene ikke kommer før et godt stykke ut i 2019.

  2. Walday innrømmer at de har hatt «some issues» i forbindelse med rekruttering til den utvida studien. Vi skal ikke tyne mer på dette spørsmålet, men jeg tror innrømmelsen signaliserer at man nå vil ha største oppmerksomhet på rekruttering i den pivotale fasen.

26 Likes

Lurer på at det er et biotek som skrives om her på forumet(edit forum ikke tråd) som nylig gikk inn i et samarbeid med asiatisk firma på et lignende stadie. Om dere vil gjøre litt ‘theorycrafting’ til avtale-vilkår. MEI Pharma.

2 Likes

Det leser jeg som “hvis noen ringer oss så svarer vi, men vi har det ikke travelt”.

Det stemmer. Upfront på 10m dollar, med mulige milepælsutbetalinger med en cap på 80m dollar. Videre salgsprovisjoner rundt “mid teens”.

Det er ikke i pengene det ligger for PCIB via partner i Japan, tror jeg, men muligheten for å rekruttere bredere og raskere fra en region med høyere andel diagnoser.

4 Likes

Det eneste som gjenstår nå er at PF2 søknadene blir godkjent av de forskjellige regulatoriske myndighetene . Samt skrive kontrakt med de 40 sykehusene de ønsker å kjøre studiet gjennom

De sier oxo at de ikke har prioritert oppfølging av sykehusene for exstensionstudiet.
52min, pga av at de har fokusert på alt abeidet rundt oppsettet til PF2 studiet.

Derfor denne BIG CRO i PF2 studiet, som vil følge opp sykehusene
Contract Research Organization - PPD
https://www.ppdi.com/

3 Likes

Må si meg enig i flertallet som er meget fornøyd med dagens presentasjon m. spørsmålsrunde.

Eneste lille skuffelsen var at man enda ikke hadde konkludert med Asia som er det desidert viktigste markedet for gallegangskreftmedisinering.
Når det gjelder Asia så vil f.eks. både S-Korea og Kina være lettere å nå markedsmessig enn Japan.
For de 2 første kan man få godkjenning basert på resultatene fra vestlige studier, mens for Japan må studiene kjøres i Japan.

Så for Japan er det nødvendig å konkludere med en eller flere siter der i H1 2019, mens det for resten av Asia er nok å få en partner på et senere stadie når pivotal studien går mot slutten.

4 Likes

Du mener Sør-Korea?

Jeg er glad for at du ikke jobber i Pcib!:wink:

2 Likes

Ja selvfølgelig. Rettet.

Dagens kommentar må vel være det PW avslutter med “They have Quite Deep pockets” :sweat_smile:

5 Likes

I hvilken forbindelse sa han det?

1 Like

angående vår nye spesial investor :blush:

2 Likes

Jeg tenkte for meg selv i går kveld at det viktigste med denne rapporten var at det ikke ble rapportert om endret guiding. En liten utsettelse hadde ført kursen minst 20% ned(mtp det negative klimaet i etterkant av emisjon skal det ikke mye til). Jeg er strålende fornøyd med dagens Q3.

7 Likes

På hvilken måte var det relevant?

1 Like

På den måten at ved for eksempel meget gode resultater for en av våre 3 satsningsområder så vil de mest sannsynlig øke sin posisjon.

Alltid bra å ha en langsiktig spesialinvestor med på laget, de eier tross alt 2 % av selskapet pr.idag.

5 Likes

Ah, skjønner. Det var jo positivt!

1 Like

En bra presentasjon ble fulgt av nok en skuffende børsdag for PCIB.

Det er dagens realiteter.

Når skal vi opp igjen?

Lothian

1 Like

Vi er jo vandt med 20% fall etter Q. Dette blir uten tvil bra på sikt. Meget bra presentasjon.

7 Likes