Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tror du kan tolke dagens kursbevegelse som at det var litt over markedsforventning på dagens presentasjon. @orionen har beklageligvis helt rett.

3 Likes

Siden FimaVacc-resultatene ikke blir presentert på ESMO. Så kan de jo komme gjennom en vanlig børsmelding eller tidsskrift. Kan jo komme når som helst i løpet av 2H 2018, og ikke nødvendigvis i Desember. Skal de liksom holde resultatene skjult til en presentasjon en gang i 2019? Trokke det. Rart at kursen står fortsatt på 25 etter dagens presentasjon og ingen forsinkelse av FimaVacc.

6 Likes

ja, dette var no ingenting, den er jo blå :wink:

1 Like

Hva om ikke Walday hadde annet valg enn å benekte at resultatene fra fase 1 i vaksinestudien vil bli lagt fram på denne konferansen?

Vi skal huske at søknadsfristen for et ordinært abstract var den 26. september og for et “late breaking abstract” den 6. november. Hvem som blir godkjent for å legge fram sitt bidrag blir først avgjort og kunngjort hhv. 10. desember og ti dager før konferansen.

Kanskje det ikke ville være så smart å annonsere fra podiet i dag at jo, der og da vil vi presentere. Kanskje kunne det i verste fall være veldig dumt.

Uansett er det gjengs policy i norske biotekselskaper å være svært tilbakeholden med å fortelle hva en har søkt om.

Men for all del, har ikke PCIB søkt om å få legge fram det ene eller andre, så vil de ikke bli sittende å ruge på endelige data. Da finner de nok en rask måte å gjøre det på. Det samme gjelder sjølsagt om (mot min sterke formodning) de skulle få avslag på søknaden.

Mitt beste bet; Walday var nødt til å gripe til en hvit løgn. Og skulle steinsterke resultater først bli lagt fram noen uker seinere, er han evig tilgitt.

7 Likes

Kan noen enkelt og greit forklare meg vacc, og hvorfor resultater fra friske frivillige, som enda ikke har vært i en pasient, skulle være sånn en stor boost?

Produktet fimaVacc er en leveringsteknologi. Det er nok å teste på friske personer (med en ufarlig testvaksine) for å demonstrere at det gir bedre vaksinerespons enn ved vanlig administrasjon.

Produktet er klart for salg (utlisensiering). Resultatene vi venter på skal tydeliggjøre på hvilken måte effekten er bedre. Raskere respons og sterkere respons er en grov beskrivelse. Overlater til andre å beskrive de immunologiske detaljene.

Kunden er her altså andre farma/biotekselskaper som ønsker en booster til produktet sitt.

16 Likes

Se egen tråd Pcib fimaVacc

4 Likes

Hvem som får presentere er avgjort.
Og PW sa selv at ESMO er ikke hvor det blir presentert.

For meg virker det som det mest sannsynlig blir i et tidsskrift. Og det kan nok være minst like bra. :slight_smile:

3 Likes

Det visste jeg ikke. Beklager. Men dette kan vel ikke gjelde for søknader om “late breaking abstracts”? Det er jo bare ei uke siden fristen utløp.

Hvor finner jeg forresten oversikten over de godkjente bidragene?

2 Likes

De finnes her.
Inntil i går var det ikke listet opp noen under LBA’s.
Men i dag ser jeg det er listet opp info under de fleste LBA’s. Unntaket er vel Proffered Paper Session 1 den 13. November, der er det fortsatt åpent. Men går ut fra at det ikke blir PCIB der heller pga ordlyden til PW. “ESMO is not where we will present this”.

Du velger først dag, f.eks Proffered Paper Session den 13. November.
Der står det: One LBA TBC (går ut fra at det betyr Late-Breaking Abstract To Be Chosen).
På de andre dagene er det fylt ut hvem som har LBA.

https://cslide.ctimeetingtech.com/immuno2018/attendee/confcal/session/calendar

2 Likes

Kjøper den. Men må innrømme at jeg fortsatt sliter litt med å forstå hvorfor ikke denne midt-i -blinken-relevante konferansen er valgt som arena for å slippe disse dataene. Kanskje er det finanalysen ved universitetet i Leiden som krever litt mer tid.

Anyway, dette blir bra uansett, tror jeg. “In the near future” :blush:

4 Likes

Er helt enig her. Jeg så det som meget sannsynlig at de ville presentere her.
Men siden PW avkreftet det i dag, så har jeg min egen teori om det.

Du kan høre på denne podcasten fra 39:00 -> og gjøre opp din egen mening om presentasjon av studie. Han går litt inn på når, hvor og hvordan data blir presentert. :slight_smile:

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-60

Kan legge til at dette ble sagt samtidig som de snakket om PCIB.

2 Likes

Skal se om jeg får hørt lydkuttet i kveld. Gjetter på at det er Einarssons kommentarer om de strenge reglene knytta til patenter jeg vil få høre - om igjen😊

Ja, det der det.

Så min teori er at pga gode data så har det tatt mye lenger tid enn ventet akkurat pga de grunnene han nevner. At CRO vil presentere disse dataene i et tidsskrift osv. Time will show.

2 Likes

Ebitor. Takker for dette innlegget.

“PW: 2019 is gonna be a fantastic year (PW and audience laughing) so we are going to start a pivotal study in that year and we have some very exciting collaborations ongoing. we have a fimavacc study that is near completion so I think we have some important and good steps just ahead of us.”

Her sier PW saa og si at vi er garantert suksess, med baade det ene og andre.

Er ganske sikker paa at vi blir verdens hovedleverandoer av leveringteknologi for medisiner paa mange forskjellige omraader i fremtiden. Etterhvert kommer vi til aa bli saa hotte, at selv ett boerskrakk ikke vil plage oss nevneverdig. Naar alle staar i koe for aa samarbeide med PCIB, og upfront paymentene sitter loest. Vil PCIB bli omtrent som Norge var kort tid etter igangkjoering av forrige finanskrise. Upaavirket, hvor selv boligmarkedet etter en kort tids nedgang stort sett bare gikk opp, samtidig som andre land slet i mange aar.

7 Likes

Ny radium ute i dag. Tar mye opp nanovector, men på slutten en del gjennomgang også på PCI Biotech sin kvartalspresentasjon. Jonas kommer litt innpå blant annet detaljene og den direkte korrelasjonen mellom blokkeringen av gallegangen som direkte årsak til dødsfall og hvordan dette gjør at til tross for lite pasient grunnlag gir likevel veldig sterke indikasjoner på behandlingens virkning. Han biter seg også merke i blant annet at FPD som er guidet som H1 2019 ble sagt at kommer “early” 2019. I tillegg at han tror at de som har vært inne i selskapet under nedgangen at de vil tjene inn penger igjen dersom de gir det litt mer tid hvor det fundamentale faller på plass. Han diskuterer også dette med hovedfokuset som er på gallegangskreft og hvorfor og hvordan de satser på fimaVACC og fimaNAC.

Verd å høre på :slight_smile:

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

14 Likes

Begynner å tro at vacc kan bli helt enormt, og at selskapet blir kjøpt opp for fantasillioner. Vacc har tatt noe helt enormt med tid. Utvidelse og utsettelser en lang mass. Hvorfor? PW har jo sagt at de har tidlig og stor respons, Så jeg er overbevist om at de har så gode resultater at de må gjøre dette ordentlig og bygget på ettersom studien har skredet frem.

2 Likes

Verdt å høre på. Men hvorfor må de bruke en fjolle som som må lage lyder hele tiden og i tillegg skal forsøke å være morsom? Forstyrrende!

1 Like

Slutt å tull da?

Noen som har funnet ut hvem som stilte de kritiske spørsmålene mot slutten av Q&A sesjonen? Ble omtalt av PW som “Arne” så vidt jeg hører.

Synes det er greit at det blir stilt kritiske spørsmål. Det ble en ganske skarp meningsutveksling ut av det og som flere har vært inne på kom PW med en del hint som kan tolkes i retning av det er konkrete partnerdiskusjoner i gang.

Takk også til Syvertsen og andre som igjen bidro med meget gode spørsmål. Q&A seksjonen på PCIB-presentasjoner er alltid interessante å lytte på.

2 Likes