Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Tenker på det samme.
Men hvorfor kjøpte vi ikke på 12-13-14 kroner? Er 17 plutselig billig?
Eller 22-23 som jeg hadde kjøp på…

4 dager til emi aksjene kommer… Da blir det tilbud. 2:1

2 Likes

Får håpe på det, det ble jo bare smuler i overtegninga. Selskapet kan også fort komme med nyheter når de nye aksjene kommer for å motvirke et forventet fall. Det virker på meg som om meldingene kommer godt timet for tida.

Hvor tror du kursen skal når emiaksjene kommer?

Jeg tror vi har sett en pump for å få opp kursen til emi aksjene treffer markedet.

Det virker som at aksjene er billigst den dagen det kommer nye aksjer etter en emisjon. Det var tilfellet i Songa, Funcom og Techstep for å nevne noen. Det kommer selvsagt an på hvor mange nye aksjer det er, og det er ikke et vanvittig omfang i PCIB. Synes også det er en slags enighet i markedet om at denne skal reprises.

Vanskelig å si hva som er best, men jeg venter med å kjøpe denne i håp om at noen skal ha rask gevinst den 20.

4 Likes

fra dagens xtrainvestor-nyhetsbrev:

Vicama solgte 26.000 aksjer i PCI Biotech – ny beholdning 467.000. Myna AS solgte 193.000 aksjer (ny beholdning 228.000) mens LGJ Invest solgte 100.000 aksjer (150.000 igjen).

1 Like

Om vi ser litt frem i tid er det vel få som tror vi ikke skal over 20kr i PCIB, men spørsmålet nå blir vel hvor inngangen skal bli? :slight_smile: Synes scenarioet har flere likheter til Funcom før emisjonsaksjene kom inn i markedet, bortsett fra at her har markedet god tro på kortsiktig og langsiktig oppgang etter emisjonen.

Jeg har mye høyere kursmål enn 20 kr. I mitt hode er det nesten en bankers at kursen skal opp når emiaksjene er dumpet i markedet. Det gjelder å være klar på fredag, men tror ikke fallet blir så stort som jeg håper på fordi mange tenker som meg…

1 Like

Mulig torsdag blir beste kjøpsmulighet?

Evt fredag , kanskje mandag neste uke.

Ja, hvilken dag skal man kjøpe? Jeg tror torsdagen kan gi en pekepinn. En må huske på også at det ikke er snakk om millioner av aksjer som i f.eks Funcom. Selskapet har fremdeles forholdsvis moderat mengde aksjer tilgjengelig…?

1 Like

Er for meg tungt inne i PCIB, men frister å kjøpe rundt 10k for en trade, kompensere for tapt inntekt i Funcom :disappointed_relieved:

Det var flere millioner i aksjer i FC, men emisjonskursen var på 0.55. Selskapet hentet da inn kapital på rundt 70 mill(?). Det er omtrent det samme som i PCIB, selv om det bare er 10 mill aksjer. Da kan vi vel forvente at det blir en tilsvarende effekt?

Hovedforskjellen er kanskje at flere av emisjonsdeltakerne i FC hadde et mål om sikre umiddelbar gevinst. Er de store emisjonsdeltakerne i PCIB mer langsiktige av seg?

Pump n dump er bare en teori, og det kan være at kursen holder seg, jeg avventer iallefall. holder kursen seg venter jeg bare noen uker til det er lite nyheter og interesse.

Jeg kan se rasjonalet bak en teori om pump n dump, men tror for å være ærlig det kun er en mindre del aksjer det er snakk om. Uten at jeg kan begrunne det utover magefølelsen egentlig.

Kanskje ikke så relevant for dagens studie, men vil minne om at det har gått galt for PCIB tidligere. Her er analysen fra Fondsfinans med kjøpsanbefaling i 2012.

http://www.fondsfinans.no/wp-content/blogs.dir/4/files/2012/12/PCIB4Q12preview141212.pdf

2 Likes

Om jeg skal gjette så ser vi ikke lavere kurs enn 10 på fredag eller mandag. Jeg er klar

Selv tror jeg den kan knipse ned på 13-tallet. 13.80 er mitt bet på LOD fredag.

Fra nåværende styreformann intet mindre!

1 Like