Det er mange som sier de vil kjøpe for 14-15 kroner. Så blir spennende å se om vi alle får lastet. Hvor lite kan et biotec selskap være verdt? Ikke worst case, men i nåværende situasjon
Ekstremt vanskelig å prise slike selskap, men det enkleste er å se på markedet produktet skal inn i, se på konkurrentene (hvis det er noen), antall pasienter, hvor langt de er kommet i utviklingen, hvor mye kapital de har, partneravtale osv. osv.
Ifht. Gallegangskreft finnes det jo pr. i dag ikke noen standard behandling og de fleste (alle?) som får denne typen kreft dør innen kort tid.
Interessant likevel det @FreddyG postet fra Fondsfinans, de verdsetter PCIB til ca. 123 kr aksjen ved full klaff (vaksine + amphinex - nakke/hals).
Det er jo en ganske betydelig oppside, men samtidig sier det litt om potensialet i forhold til f.eks Nano. Må nesten inn på HO og skrive det til PCIB menigheten der som tror PCIB kan bli større en Nano
Så er spørsmålet, hvor stor sansynlighet er det for at de skal få full klaff
Statistisk sett noe sånt som 5-10% utfra hvor de er nå i den regulatoriske prossen. Utfra dataene vi har nå rundt 50%. Begge deler iflg Snøffelen på hegnar-forumet.
Nå har jeg sett hvordan Photocure har slitt med å få en partner og jeg tror nok vi er nærmere 5% enn 50%, men det er mange triggere på veien som kan få kursen opp sånn at man kan gevinstsikre litt. Forutsatt at neste melding ikke er skrot da.
Hva tenker dere er et realistisk kursmål på 6-12 måneders sikt?
Størst potensiale som miks i andre vaksiner slik jeg ser det. Dette med å få store molekyler gjennom cellemembranene vil jo kunne brukes til veldig mye. Kan bli ekstremt stort bare det.
Ja enig der, tror folk totalt undervurderer vaksinebiten, der kan det fort komme betydelige lisensinntekter på bunnlinjen.
Sier det igjen, jeg har en sær følelse av at dette kan bli NANO all over igjen.
Så, vi hadde en topp på 45kr nå før jul, så kanskje 2x det, 90kr? Alt avhenger jo av hvor bra meldinger de kommer med de nesten 6-12 månedene. Teoretisk sett veldig mange positive nyheter.
Ihvertfall er veien tilbake til 40-50 brøytet og klar om det kommer triggere en håper på.
ja vaksinedelen er der hvor det største potensialet ligger og der er fase 1 startet og sannsynligheten for å lykkes med fase 1 er ganske høy og dermed økt kurs.
Jeg har et spørsmål jeg stiller her da jeg bare blir flamet som baisser hvis jeg stiller det på HO…
Etter det jeg forstår ble PCIB skilt ut fra PHO i 2010 eller noe… hva har de drevet med de siste 7 årene? Jeg mener, burde de ikke ha kommet lenger med det de utvikler?
Jeg er uvitende og bare spør…
Forklaringen er så enkel som at i biotech tar ting tid, selv når alt går nesten på skinner.
I pcib sitt tilfelle, så har det vært noen Twist and turns på veien, men i 2012 ble det gjort en kursendring og man startet det kliniske fase 1/2 studiet for gallegangsindikasjonen.
Så har det kliniske studiet gått sin gang helt frem til det berømte late breaking abstract kunne presenteres i september i fjor, hvor det viste seg at resultatene er oppsiktsvekkende lovende.
Så har de brukt fire måneder etter det på emisjon samt utredning av veien videre.
Godt spørsmål uansett, som jeg gjerne blir med på å researche enda mer.
Takk for svar og ja, jeg synes det er interessant å vite hvor et selskap kommer fra, veien de har gått, i tillegg til hvor de skal hen Sitter å leser om Nexstim (se annen tråd på forumet) og i og med at selskapet bare har vært på børs siden 2014 er det overkommelig å skumme gjennom alle børsmeldingene de har kommet med.
Litt verre med PCIB som har eksistert mye lenger. Jeg vet de gjorde et strategisk skifte ifht. nakke/hals kreft som de var kommet ganske langt med - det mener jeg også å huske var pga. konkurrentene hadde bedre resultater / var kommet lenger - uten at jeg kan oppgi kilde på dette på stående fot
Uansett så vil aksjen stige når de får go på Pivotal fase II studiet sitt. Får de også ODD av FDA (såvidt jeg vet har de bare fått IND?) så vil kursen lett doble seg fra dagens nivåer.
Jeg har en rar følelse av at jeg har skrevet et innlegg et sted som summerte opp timelinen, men søtten om jeg klarer å finne det.
Edit:
Fant det! Se andre innlegg i denne tråden:
https://shareville.no/streams/6239453
Har selskapet tre prosjekter som kan få positivt resultat og komme til markedet?
Bare vi får omsatt emisjonsaksjene som skal omsettes, så er alt klart for å vandre nord. Sann mine ord. Det er som en vakker fjord.
Oi detaljert og grundig forklaring med hva de driver med, Takker =)
Vil ikke dere si at emisjonsaksjene som nå kommer allerede er priset inn i dagens kurser? Den var jo over 30 kr før emisjons meldingen om jeg ikke tar feil?