Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nei, den skal nok lenger ned når emiaksjene kommer. Mange sitter på veldig lave snitt. Gikk opp fordi emisjon på kurs 7 var bedre enn ventet. Den var oppe i 44 eller 45 så vidt jeg husker, noe som ikke gir mening i det hele tatt.

Jeg blir ikke klok på denne aksjen. I et øyeblikk ser det ut som det er full fart nedover, og plutselig er det 6-7% opp. Har lovet meg selv å ikke foreta meg noe før tidligst fredag, evt. mandag neste uke. Vil se hvordan markedet reagerer på emi-aksjene som kommer. Enig med @Hocki sitt resonnement.

1 Like

Vi får se :grinning:

Ja, ref økningen til 44 så kan alt skje

1 Like

Tja det var en del som har satt seg inn i caset som ikke solgte på 40+ (også dessverre meg). Det var det en grunn til. Jeg prøvde også å overtegne meg nærmere 100% og fikk bare smuler som alle andre. Så interessen for emisjonen var meget høy og det sitter en del der ute med mange færre aksjer enn det de egentlig har lyst på. 7 kr igjen hadde vært drømmen, men jeg er redd for at det bare er en drøm og ikke virkelighet. Tiden får vise. Uhyre spennende selskap, der bare gallegangskreftbiten lett kan forsvare mye høyere kurs. Det er 1/3 av det PCIB driver på med…

1 Like

Jeg tror ikke den skal ned til 7 kr. Men 14-15 kr kan jeg fort se for meg mtp. emikurs + t-rett pris. Mange som vil ta en kjapp gevinst, spesielt om kursen går opp til 20 kr de neste dagene.

Solgte heller ikke der… Jeg synes den gikk for høyt på det tidspunktet, da det bare var melding om relativt høy emikurs som kom. Kan se for meg et scenario der folk som kjenner aksjen har hamstret mens kursen gikk oppover for å sikre seg mest mulig emiaksjer.

Jeg har lyst på aksjer til litt under 14, og selv om jeg virkelig håper å få det, så tror jeg at jeg må nøye meg med en høyere inngang en det. Ikke fornøyd med det jeg har pluss det lave antall emiaksjer jeg får.

Enig, det er et veldig spennende selskap.

1 Like

Jeg tror selskapet er obs på denne mulige nedturen og vil komme med en god melding som begrenser et slikt fall. Nevnte det tidligere at meldingene fra selskapet virker godt timet for tida.

2 Likes

Gjør som meg, se på mcap. Kjøp. Øk fredag/mandag hvis kursen går ned. Eller uansett.

4 Likes

Poenget er jo lavest mulig snitt :wink: Tenker å kjøpe rundt 10k aksjer…

Jeg har tidligere tenkt at denne skal ned mot 12-13 kroner, men nå er jeg plutselig ikke sikker lenger. Tror kanskje bunnen er nådd og at vi nå kryper oss opp mot 20,-, før den korrigerer ned igjen når en del tømmer litt av den kortsiktige gevinsten fra “gratisaksjene”. Deretter fortsetter vel ferden mot 40-50-tallet.

PS: Har heller ikke fått hentet aksjene jeg vil ha, så den må gjerne gå ned!

1 Like

Husk at det skal legges til 10 mill aksjer den 20 jan. Regner med at du er mer enn klar over det Morti, men for de som er nye her så vil mcap med nåværende kurs utgjøre:

18.5*24900390 = 460 657 215 nok :slight_smile:

Gjentar det som har blitt nevnt her et par ganger tidligere: Anbefaler sterkt å høre på Radium-podcasten, hvor en nøktern og rolig adm.dir i Per Walday forklarer om hva PCIB holder på med. Slik kan nye pcib-interessenter også forstå hvorfor det er lurt å satse litt på dette herlige lille biotekselskapet.

Fra 10 min og ut - https://soundcloud.com/user-972208711/ep-3-radium#t=10:00

4 Likes

Meget bra og lettfattelig podcast ja. Hvor mye er de potensielle produktene verdsatt til hvis du tar bort cash og verdien på børsnotering?

1 Like

Mer enn 460 657 215 :wink:

1 Like

Jeg tror du bommer stygt her. Jeg tro du vil måtte bite i det sure eplet med den uttalelsen.
Tenker vi sier mye mer enn 460 657 215 :wink:

1 Like

Leste et sted, fonds analytiker som jeg ikke kommer på som mente å si at de hadde potensialet til å komme opp til 123kr om alle 3 kommer i box.

1 Like

Da har man 10k aksjer og snitt 13.68. Kommer den dit eller lave skal jeg minimum doble :slight_smile:

3 Likes

Hva tenker dere om i morgen, fredag og neste uke?
Veldig mye fokus på Funcom nå, jeg tror vi kan få noen ville dager-uker fremover i PCIB.
Sliter litt med å prioritere, trade i Funcom eller sitte klar i PCIB.
Men får vi et fall ned på 16 og lavere kjøper jeg nok mer i PCIB.

Er fullt lastet, så blir ikke kjøpt mer fra min side. Tror nok at det også her må nyheter til for å virkelig skape trøkk igjen.

Tålmodighet. :slight_smile:

1 Like

Jeg har etter emi aksjer og kjøp ca 2,5x så mye som utgangspunktet. Kan bli hyggelig ved litt klaff :slight_smile: