Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Helt enig og etter min mening er fimaVACC ikke priset inn i aksjen, så skulle pcib lykkes her er det en stor potensiell oppside.

6 Likes

Det stemmer nok bra. Usikker på hvor stort utslag vi får på kursen når resultatene foreligger, er på ingen måte sikker på at vi får et stort hopp selv om resultatene skulle være veldig gode.
Tviler på at markedet forstår dette (meg inkludert). Det blir derfor veldig viktig at selskapet gjør en god jobb med børsmeldingen.

Jeg tror uansett at vi ser de store kurshoppene først når avtalene begynner å komme, og det kan skje allerede 1H 2019.

2 Likes

Generelt ser en i biotek at gode resultater blir belønnet med store kurshopp. Ikke usannsynlig at det skjer ved mulig gode fimavacc data. Fimavacc er en teknologi med bredt produktspekter og enormt marked.

Helseinvestorer er profesjonelle. Ikke undervurder Oslo Cancer Cluster sin standing internasjonalt. De følges!

3 Likes

so you know what to do to be cancer immune :joy::joy:, cant believe I wrote this, blame prof Sjoerd Van Burg not me

8 Likes

Nei, har du sett, vi nærmer oss halvparten av hva Susanne mener kursen bør være.

1 Like

Og da går kursen…

1 Like

har du ikke kjøpt siste mnd, så fortjener du ikke være med opp :wink:

6 Likes

Har oppdatert min tabell fra tidligere, hvor vi har lagt til måneders overlevelse på de som fortsatt er i live i forhold til hva som ble rapportert fra patentsøknaden. Tallene stemmer sånn noenlunde med det som er rapportert. Det ble rapport nå i Q3 at median OS i kohort 4 nå er endelig på 21.7 måneder, hvilket betyr at median i denne kohorten består av snittet mellom pasient 13 og 14, altså 21.7 måneder.
VIdere har vi 3 langtidsoverlevende. Når jeg får tid skal jeg dytte tallene inn i en log-rank test og legge ut resultatet her.

24 Likes

Skal ikke undervurdere disse langtidsoverlevende. Det gir høyere pris og etterspørsel. Særlig han på 45 mnd er gledelig, fordi 45 mnd er i verdenstoppen, og at han har fått dobbel behandling og den siste med dose fra kohort 4.

Selv om det bare er en, er det i det minste et moment og gir et håp om helt fantastiske resultater i PF2.

12 Likes

Ender vi på emisjonskurs i dag? Det ville vært hyggelig for både aksjonærer og ledelse :slightly_smiling_face:

5 Likes

Virker som om noen flere har lest FA i dag…:grin:

2 Likes

Noen som har kjøpt og kan sende bilde av artikkelen?

Er det lov forresten? Har den her på jobben.

Meget positiv artikkel, litt som gårsdagens presentasjon. Synes PW var usedvanlig frisk og offensiv i går.

3 Likes

Fuck Hegnar :grimacing:

[fjernet for å ikke skape trøbbel for pdx eller meg…]

21 Likes

Lurer litt på hvem det er som selger alle disse postene på 5000 og virker som har ett ønske om at kursen skal holdes nede i kjelleren! Hva kan være motivasjonen til å gjøre det når dt fundamentale står sterkere enn noen gang.? shorten ble jo borte rett etter emisjonen, etter at de hadde klart å manipulere kursen ned under emi kurs ! Med hjelp av generell børskorreksjon.

2 Likes

p-verdi nede i 0.017!

Laget en blogg-artikkel på Seeking Alpha ut av det. For de som ikke har tilgang, legger inn tekst og bilder her

PCI Biotech Reports 21.7 Months Median Survival In Cohort 4 In Its Bile Duct Cancer Study

Nov. 14, 2018 4:43 AM ET

Summary

•PCI Biotech just released its Q3 report, with a number of interesting news.

•Most importantly, fresh surival data shows 3 patients are still alive and median survial in the important cohort 4 ended at 21.7 months.

•This is an improvement over standard of care by nearly a year.

In this article I will review the latest survival data released in PCI Biotech’s Q3 report. There were a number of other interesting news in the report, which I will revert to in a later article.

Below is a table (left) which shows the survival data across the patients and 4 cohorts in the phase 1 dose escalation study. The original data is sourced from World Intellectual Property Organization. The final numbers in the table are construced from cross-validation from PCI Biotechs Q3 reporting slide (right).

There are a number of interesting facts to take from the table. Number 1 is
that the average and median survival in cohort 4 is very impressive, knowing that overall survival in standard of care (gemcitabin+cisplatin) is some 12 months. The dose selected in cohort 4 is also the one selected for the pivotal study, scheduled to commence in early 2019. If PCI Biotech can repeat these results they will have no issues in getting a market approval for the product. There is no approved treatment today, so the medical need for a treatment is very high.

Another interesting fact to take from the table above is that the best overall response shows a high correlation with cohort. As cohort 1 and 2 got a low dose, it is a clear indication of a correlation between dose and effect.

So exactly how good are the results from the dose escalation study? Below is a log rank test, based on constructed (not real data) from the Kaplan-Meier curve from a study on standard of care treatment, the ABC-02 study.
2018-11-14_10-29-44

As mentioned, standard of care has typically given a median overall survival of 12 months, which can be see from the plot above (ABC-02 curve). The fimaChem curve, which represents PCI Biotech’s dose escalation study referred to above, shows a clear trend of shifting the curve to the right. This is especially true in the right tail end of the curve. This disease has very few long term survivors, but as can be seen from the plot, the fimaChem treatment has given almost 40 percent of the patients a surival longer than 20 months.

What is a clear trend to be seen by the human eye, can also be detected via statistical means. The p-value from these data is as low as 0.017, which is quite sensational, given the low number of patients in the dose escalation study.

While there is no guarantee that PCI Biotech will suceed in its pivotal phase study, it is clearly encouraging and comforting to all stakeholders in PCI Biotech to see such strong survival data from the dose escalation study.

Disclosure: I am/we are long PCI Biotech.

https://seekingalpha.com/instablog/24053663-aurora-borealis-invest/5236267-pci-biotech-reports-21_7-months-median-survival-cohort-4-bile-duct-cancer-study

22 Likes

Det var en relativ kjedelig artikkel i Finansavisen, og burde ikkje gi noe grunnlag for oppgang utover den oppgangen som burde ha vært større i går da Q3 kom.

Det er vel bare roboter som leker seg og nå er de innstilt på 27-tallet i steden for 25-tallet som vi så i går.

Uansett bør vi her inne trekke alle salg under 35…for å se om det har noen effekt?

Lothian

2 Likes

Har ikkje Einarsson gitt tilbakemelding om at det blir feil å operere med en p-verdi i ditt oppsett?

Lothian

Spørs hva du sier det er og hva man skal bruke det til. FDA/EMA ville aldri bruke et slikt tall til å gi markedsføringstillatelse. Man trenger da selvsagt en randomisert studie, slik de skal gjennomføre det. Einarrson som er lege, ser dette fra regulatorisk hold og da er det selvsagt ikke nok.

Noe helt annet er å bruke dette for oss investorer som må gjøre risk/reward vurderinger for våre investeringer.

Her mener jeg det er meget relevant å bruke dette. For min del betyr det som jeg skriver i artikkelen større sikkerhet i min investering. Vi har statistikken på vår side.

13 Likes

Enkelt og greit. Kursen gruset på sterke resultater og fullfinansiert. Liten gnist drar denne kraftig opp. Ikke sjelden syn. Mulig internasjonal økende interesse med nyansatt som dro Xofigo (Algeta) til suksess. Krydder med Fimavacc og immunologi ekspert som hyrer til data tolkning. Per W i storslag. Alt i alt mange mulig årsaker til oppgang.

9 Likes