Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Like merkelig hver gang å se hvor raskt stemningen snur i disse biotec-aksjene.

FimaVACC:
Denne er i mine øyne å betrakte som en suksess allerede.
Spørsmålet er bare hvor stor suksess?
Tyding av data har jo pågått parallelt med studiens gjennomføring i lang tid nå og hva observerer vi?
Jo , vi observerer at PCIB kommer i kontakt med et meget annerkjent selskap som skal være med å tyde og fremføre dataene fra fimaVACC studien.
Er det trolig at noe slikt ville skje med tvilsomme data?
Slik jeg forsto einarson…det kan være en ny adjuant på trappene som vil utkonkurere noe av det gamle og veletablerte.
Det er ikke så viktig NÅR fimaVACC presenteres for verdens forskermiljøer/presse men HVORDAN.

FimaVACC har potensiale til å bli noe stort innen medisinen.

FimaCHEM:

Det som undrer meg litt er at det ikke diskuteres mere hva som vil skje noen måneder etter start av pivotal fase 2 studien.
Når gallegangen tettes på de som ikke mottar PCIB sitt behandlingsopplegg og blir syke og trekker inn årene mens kontrollgruppen som får behandling holder gallegangen åpen og ikke er utsatt for den grusomme behandlingen , ja da vil det være totalt uetisk å holde på sånn i noe særlig lang tid.
Denne kontrollgruppen som har all info under studiens gang tror jeg kommer til å stoppe dette “dyreplageriet” etter relativt kort tid , særlig dersom rekruteringen er god i startfasen.

5 Likes

Ganske dryg påstand! Greit å vente til data foreligger før man uttaler seg

1 Like

Hvis livet var så enkelt som du skisserer så hadde PCIB gått rett i banken og lånt seg 230 millioner uten å gidde å spørre aksjonærene om penger.

Og du tror banken innehar kompetanse til å evaluere muligheten for at PCIB og deres teknologi vil lykkes?!
Man får f.eks. hverken belåne PCIB eller Nano hos Nordnet Bank fordi de ikke pr. idag tjener penger.

1 Like

Skal du komme med et negativt syn kan du vel komme med noe bedre enn dette? Forklar heller hvorfor du mener poengene til @ufo er helt feil. Blir mye negative kommentarer uten substans fra din side.

4 Likes

Holder denne setningen for deg, eller skal jeg ta en til?

Om du legger hva UFO skriver til grunn, så burde det være mulig å få lånt seg penger, at det skinner igjennom at jeg er litt uenig at man kan slå den konklusjonen var vel tydelig?

Å snakke om suksess for en teknologi som er i fase I er useriøst.

Så her har Geiran helt rett.

Lothian

1 Like

Har lenge snakket om bransje og markedsannerkjennelse for PCIB. Er vi riktig heldige, kan den saa smaatt begynne og falle paa plass allerede ved juletider. Etter at det har skjedd, er det kun en vei for PCIB, og det er opp, opp, opp i lang tid fremover.

2 Likes

Han skriver jo ganske tydelig at det er hans subjektive mening av saken. “Denne er i mine øyne å betrakte som en suksess allerede” (ufo).

Det er ikke så lett å få lånt penger på subjektive meninger, men den dagen det er intersubjektiv mening om saken blir det lettere. Men den dagen det er intersubjektiv enighet om at FimaVacc er en suksess, så er PCIB-kursen på en helt annen plass enn hva den er i dag.

3 Likes

Litt provoserende formulert selvsagt men når hensikten er å provosere litt så …hehe.
Intet er så kjedelig som 0-respons.

Men der er vel forskjell på å hevde at det en mener er en sannhet og det å uttrykke hva en mener så lenge en tydelig gir til kjenne at det er ens egne personlige meninger…og det er dette jeg formidler , min mening om fimaVACC.

Fimachem:
På venteværelset til pivotal studie sitter 3 pasienter hvorav en har gule øyne og er gul i huden og sitter med huet ned i en spypose.
De 2 andre leser båtliv og skryter av motorene de har installert.

Hvor mange av de 3 mottar PCIB behandling?

6 Likes

Da har jeg med veldig god hjelp av @Gunnersaurus kommet fram til at det er pasient 14 og ikke pasient 12 som fortsatt er i live. Vi vet dermed at pasient 14 og 16 er de to gjenlevende i cohort 4. At tallene fortsatt ikke stemmer 100% med de rapporterte, må tilskrives at vi ikke har tilgang på tall med desimaler, men kun tall med hele antall månder, slik de framkommer i den omtalte patensøknaden. Oppdatert tabell:

8 Likes

Først må vi ha den ønskede immuneresponsen. Mye tyder på at den er veldig nær. Det kan nok være at det mangler/eller er lite av noen få typer immunerespons. Uansett tror jeg den blir så god at flere selskaper vil prøve den ut uansett. Så må vi få bekreftet det pcib og andre eksperter tror at den økte immunresponsen er nok til å få kreftvaksiner til å virker.

Det er uansett utrolig spennende og får vi all den immunresponsen som eksperter tror kreves, blir det oppkjøp eller rotterace om å få bruke Amphinex 2 i utvikling av vaksiner over hele verden.

4 Likes

Om man ser på de helt fantastiske prekliniske resultater og tolker de mange meget positive uttalelsene fra ledelsen angående FimaVacc studien klinisk vil alt annet enn svært gode klinske resultater nærmest være en umulighet.

Så her er jeg rimelig overbevist om at ufo er langt nærmere sannheten enn geiran!

4 Likes

Forskjell på theorycrafting og feelcrafting.

Og forskjell på å drømme og avvente.

Må si jeg ikke er enig, FimaVacc er ett fase I studie ja, men det er på samme tid i siste fase før man kan utlisensere teknologien dvs vi skal ikke gjennom flere faser eller studier før den kan kommersialiseres gjennom partner avtaler.

Selve Fase I studiet var ferdig Mai 2018

  • More than 90 subjects have so far been treated
  • Part 1 Safety/Tolerability is completed
  • Part 2 Optimal Dose Finding is completed

• Initial data suggest enhancement of antigen specific T-cell response at
tolerable doses, with earlier responses and higher response rates
• Near-term focus on characterisation of the immune response -
Dette har blir gjort frem til Q2 og nå for å legge siste hånd på analysen har de:
• Analyses are done in collaboration with Laboratory of Experimental Cancer
Immunology and Therapy, Department of Medical Oncology at Leiden
University Medical Center under the leadership of Prof. Sjoerd van der Burg

Som det står i FA artikkelen idag -
At PCIB har tiltrekket seg interessen til en ledende ekspertgruppe som blir sett på som en internasjonal spyspiss innenfor Immunterapi.
Og at disse er med på å fullføre dybdeanalyse arbeidet på FimaVacc.
Dette gir jo analysen ett voldsomt kvalitetsstempel

Og er analysen i nærheten av cytotoxic Tcel responsen vi så i mus - ja da smeller det !!

10 Likes

Nettopp Geir og du som leser må forstå når en skribent skriver om drømmer og når han skriver faktumrelatert og objektivt. Det er ikke så vanskelig om en legger godviljen til.

4 Likes

«Not Spectacular but Very Promising» som PW sa på Q2 om fimaVacc resultatene…

3 Likes

Tror det på ESMO posteren var oppgitt med desimaler på de gjenlevende, i et intervall 31,5-43,9 mener jeg å huske. Tror det var augusttall slik at oppdaterte oktobertall for den lengstlevende kan greit rundes av til 46 mnd.
Med forbehold om at jeg husker feil.

4 Likes

Det som slår meg med vacc er at vi ikke klarer å finne noe som er i nærheten av å gi samme immunerespons.

8 Likes