Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nettopp!

2 Likes

Og ikke nok med det:
2nd generation immuno terapies checkpoint inhibitors have very good results but not good response rates.
FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors

PCI Biotech believes the fimaVACC technology may play a key role in solving this key challenge

7 Likes

At PW og co, helt seriøst mente at emi skulle bli en gavepakke til eksisterende aksjonærer.
enten i form av aksjer eller salg av t-rettene.
Viser bare hvor galt pcib er priset i Dag!!!
At kursen er Under!! emikurs er jo direkte uforstålig…sørlig etter gårsdagens presentasjon…
HVEM selger under emisjonskurs???

3 Likes

Og mens vi venter får robotene stille handelen inn på 25, 26 eller hva de måtte ønske.

Lothian

2 Likes

Noen som har forventning til REK-møtet 6/12? Studieoppsettet må vel godkjennes av dem før oppstart. Kommer det ikke nå er neste møte i midten av januar. Kanskje litt for tett på ferdig studieoppsett til at de har rukket å søke.

Begynner å lure på om det fortsatt ligger en skjult shortposisjon fra GUEVOURA FUND LIMITED etter emisjonen som de forsvarer og som er under 0,5% (185.000 aksjer) slik at den ikke er synlig i shortregisteret! :thinking:

2 Likes

Det bør ikke være for tett på i det hele tatt da oppsettet har vært klart siden Q2, regner med de har søkt !

1 Like

@Dovregubben: Vet vi om de skal ha noen siter i Norge ? Har vel holdt seg i England og Tyskland i fase 1… Må de søke REK dersom dette ikke er aktuelt?

Det vil jo normalt sett være en trigger, så kan være greit å følge litt med når referatet er ute. Kommer det ikke, så bør det ikke være veldig negativt. Men positivt svar bør gi en god forsikring om at de vil starte med FPD tidlig 2019

2 Likes

Det er ikke bare droemmer lenger, det er saa og si facts;-))

Kopiert fra Jaxi;
2nd generation immuno terapies checkpoint inhibitors have very good results but not good response rates.

FimaVacc is a potential technology to enhance the effect and response rates of the checkpoint inhibitors

PCI Biotech believes the fimaVACC technology may play a key role in solving this key challenge

4 Likes

Hopefully he can make some publicity for us :slight_smile:

image

14 Likes

Det var hun ikke.

1 Like

FimaVacc resultatene, vil slaa ned som en bombe i immunology markedet. Og selskaper verden rundt vil naermest staa i koe for aa samarbeide med PCIB. Just wait and see;-)) It will happen.

2 Likes

Med henvisning til tidligere meningsutveksling for forretningsområdet fimaVACC så burde det kanskje vært definert hva vi mener med vellykket resultat og ikke minst ståstedet en betrakter det hele fra.

Mitt ståsted har lite med å definere suksess for fimaVACC som vellykket mot punktet “ferdig og godkjent produkt på markedet” men derimot et produkt klart for utlisensiering til forhåpentligvis mange interessenter innen området “terapautiske vaksiner”.

Så , dersom dette holder (noe jeg personlig mener) så er det fra PCIB sitt ståsted en suksess for selskapet internt sett å kunne utlisensiere denne “laser-adjuanten” til bruk i studier/produkter som er oppgitt og forlatt, pågående og planlagte kommende studier.

Hvorledes det går med den enkelte studien er et skuldertrekk fra PCIB sitt ståsted.
Alt en tar i blir nok ikke til gull men hva så?
Selskapet taper intet på dette og der vil forhåpentligvis bli mange vellykkede studier til erstatning for de som feiler.

Det sier jo seg selv…dritt som blir forsterket med PCIB’s laser-adjuant forblir eller blir enda mere …ja . akkurat…dritt.

Dersom børs-psykologien skal få råde med den tåpelige og selvdestruktive fremgangsmåten som hersker nå så skal det bli mye rart i fremtiden med et suksessfylt adjuant-system hvor det hver gang pekes på PCIB som syndebukken for resultatene hvor ting går rett til helvet…, hehe.

PCI-teknologien er et norsk produkt og oppfinnelse som kan bety noe for kreftsyke pasienter og alle er nok intenst opptatt av at denne sciencefiction teknologien når markedet.
Når de først har fått ut noe som kan demonstrere hva denne platformen kan bidra med så kan en slappe av , men ikke før.
Dette er det fimaCHEM skal demonstrere gjennom å levere medisinen (cellegift) med tilpasset styrke lokalt der den trengs og ikke andre steder.
Altså , det skal demonstreres at med PCIB teknologien vil medisinene komme inn i cellene med virkestoffet og virkningen ( slik jeg forstår selskapet) vil være helt fenomenal.
Ja , for å tirre på meg de seriøse så vil jeg personlig bruke uttrykket “helberedet” for store deler av de behandlende pasientene med dobbel dosering i GGK.

Og så er det bare å være klar over at vi foreløpig bare “napper” litt i det ene hjørnet av et enormt felt hvor denne teknologien kan anvendes.

Its all about delivery.

Dette problemet med å få store molekyler inn i cellene har jo vært et problem i mange årtider nå og her seiler PCIB opp med løsninger i øst og vest innen de hotteste og nyeste forskningsområdene for hele verdens forskningsmiljøer , heftig.

LA PCIB LEVE (på norske hender) :slight_smile:

Ble litt følesesladet dette men oppi komikken så er der mye alvor.

PCIB sin adjuant tilnærming er ikke som andre produkter.
I ytterste konsekvens så vil denne “laser-adjuanten” overta og skubbe ut adjuanter som er enerådene og har vært kongen på haugen i mange år nå.

Altså:

Vi kan selvsagt utlisensiere eller selge PCIB’s løsning på bile duct cancer problematikken (forsterket effekt på delivery av cellegift) men ikke rettighetene til å gjøre “det samme” med andre kombinasjoner.

PCIB står i en særstilling til å bli løsningen på mange områder så selger vi dette så er vi kanskje ikke så glupe.

Vi solgte ikke rettighetene til oljen , (gudsjelov)
Kan sammenligningen med oljen være på sin plass for PCIB-platformen?

Håper de søker patenter som “hakka møkk”.

Så , vellykket???
Vi bør ihvertfall være enige i definisjonen og ståstedet som utgangspunkt.

15 Likes

Godt innlegg ufo. Personlig så er nok jeg enda mer optimistisk en deg.

Jeg håper faktisk fimaVACC åpner dørene for flere utenlandske innvestorer, det må vi ha for å få opp volum og aksjekursen.

Lille Norge forstår seg desverre ikke på PCIB, når ikke en gang den Norske stat ser potensialet som ligger i flere Norske Biotec selskap, så må en nesten begynne å lure på hva de driver med.

Dette blir gull, vi må bare være tålmodige.

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-mal-10-mixdown

Fra 36:02 starter PCIB (for de som ikke har fått det med seg)

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-65

Rykende fersk (kun 2 timer gammel)

Til de som synes selskapets guiding på pivotal fase II ser helt korrekt ut så foreslår jeg at dere stopper å lese her. Det kloke å gjøre er antageligvis å høre på gutta som sitter bak spakene på dette selskapet. Jeg derimot, er neppe SÅ klok, for jeg mener det selskapet melder av guiding i denne omgang er ultra-defensivt. Det er nok imidlertid smart av ledelsen å gå forsiktig ut av startblokkene denne gang, siden det som er blitt levert av fremdrift i 2018 er mer sammenlignbart med skilpadder og snegler, enn geparder og antiloper! Men jeg kan ha ett litt mer optimistisk syn på rikets tilstand selv om ledelsen naturligvis må være forsiktige/edruelige i sine spådommer! Min tillit til ledelsen har for øvrig vært, og er, rimelig tynnslitt. Det skal saktens sies at Q3 presentasjonen ga meg litt stjerner i øynene igjen siden jeg så en mer offensiv Per Walday enn på lenge. Og han nevnte vel bare en gang hvor høy risiko vi aksjonærer tar med å sette sparepengene våre i hans / deres hender. Det er lite til ham å være!

Hvorfor har jeg da stjerner i øynene?

FimaVACC virker å være superspennende! Jeg gleder meg voldsomt til å høre mer fra resultatene i friske frivillige. At eksperter i Nederland skal være med å tolke / analysere disse dataene gir meg nærmest vann i munnen.

Bavarian Nordic nevner at de skal bruke nye «routes of administration» i sin Q3 presentasjon. De har i samme kvartal inngått samarbeid med PCIB. Er det tilfeldig at de melder det de gjør? Og når det sammenfaller så perfekt med PCIB sitt inntog, kan det være at vårt lille biotek selskap skal kunne være redningen for de?

3 pasienter er fremdeles i live fra Fase 1 studien på gallegangskreft. Oppsiktsvekkende bra! Det er rett og slett ekstremt gledelig.

Vi er fullfinansiert frem til interim avlesning ! Jippi! Finansiell risiko er dermed borte på kort sikt og det er ekstremt bra i og med at de fleste biotek vakler om dagen på en utslitt børs som har mistet vinden i seilene.

Vi starter PF II early 2019. Hurra. Tenk at nå er dagen her_ (snart altså) :musical_note::notes:

Så over til mine spådommer og hvis du stoler på det som ledelsen melder så bør du i alle fall ikke lese lenger nå for jeg vil ikke gi deg urealistiske forventninger:

Skal vi stole på dette så har vi altså interim avlesning i H1 2022 og final analysis sånn cirka i Q2/Q3 i 2023. Jeg er mer optimistisk enn dette så om du ikke blir irritert over en litt mer ambisiøs guiding fra min side så er det bare å fortsette å lese.

• Radiologiske kontroller utføres hver 12 uke; altså uke 12, 24, 36, 48, 60, …. Regner vi dette litt røft gir det oss; måned 3, 6, 8.5, 11, 14, …. Bruker vi da logikk vil vi få ekstremt mange «events» ved 36 ukers kontrollen. Da tenker jeg naturligvis på events fra Standard Of Care (SoC) armen bestående av Gemcitabine + Cisplatin. Ideelt sett vil vi ikke få tilsvarende events ved den eksperimentelle armen bestående av fimaCHEM + SoC. Forhåpentligvis tar PCIB sin behandling knekken på svulstene slik at gallegangen holdes åpen og pasientene får en forbedret «quality of life» som gjenspeiler seg i økt PFS/overlevelse. Aller helst håper vi til og med at denne behandlingen er kurativ. Ved en antagelse om at det trengs cirka 60 events for å få «trigget» interim avlesningen så forutser jeg at dette vil inntreffe sånn omtrent 9 måneder etter at 120 pasienter er innrullert (da altså 60 i kontrollarm og 60 i eksperimentell arm).

• Jeg har gjettet meg frem til at mer enn 120 pasienter skal kunne være innrullert ved utgangen av Q2 2020. Legger man deretter på tre kvartaler for å få på plass tilstrekkelig med events så snakker vi altså om slutten av Q1 2021. Mitt anslag blir således 1. april 2021 (best case). Men, klok av skade setter jeg ett «base case» der jeg legger på ytterligere ett kvartal, siden det meste tar lang tid i denne bransjen.
Da er vi kommet til 1. juli 2021 = Interim read-out?

PCIB sin guiding er slik jeg ser det av konservativ natur, etter å ha dykket litt ned i materien selv. Men jeg bommer vel skal dere se, siden ting tar så sinnssykt mye lenger tid enn logikken noen gang skulle tilsi.

Den store jokeren, eller paret i ess på hånd i Texas Hold Em, er naturligvis om IDMC ser det alle vi ihuga PCIB fans håper på, at den eksperimentelle armen er overlegen kontrollarmen. I så fall , så eier vi halve kongeriket. Og da kommer vel damene rekende på fjøla tenker jeg.

Tror man hardt nok så skal man se at ønsket blir oppfylt. Good luck …

34 Likes

Jeg er altså ganske lei av denne setningen. “Norske investorer forstår ikke selskap xxx”.

Biotecsfæren er nå så global og transparent at det at man er listet på OB er helt fullstendig irrelevant. Det er ikke lille Norge som ikke forstår PCIB. Det er hele verden som ikke forstår PCIB. Og alle andre norske bioteks man selv anser som urettferdig prisa.

3 Likes

Norge er ett u-land når det gjelder innvesteringer i Norsk Biotec.

Forskningsarbeidet ser veldig lovende ut for flere selskap så der er Norge høyt oppe, med tiden så vil de også få mer annerkjennelse fra den store verden.

Se bare på hva våre naboer får til med Sverige og Danmark.

3 Likes

The EU is lagging behind the US in the biotechnology sector due to challenges in translating scientific innovations into successful businesses. […] In terms of pure biotechnology, Europe has embraced innovation. However, it cannot compete with the US yet because it cannot drive private investment in the field, as well as open up the market to new products, a pharmaceutical executive told euractiv.com in Lyon.

Euractiv, 6 April 2017. # Europe’s biotechnology potential hindered by investment fear

7 Likes