Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Man kan kjøpe aksjer nesten overalt i verden med et tastetrykk. Informasjonen er ekstremt lett tilgjengelig for all verdens investorer.

Så at du legger elendig kursutvikling over på norske investorer syns jeg er skivebom. Algeta hadde vel 30% (?) Amerikanske eiere. Verdsetting av selskapene våre skjer globalt, men noen ganger er ikke ideen eller troen eller resultatene gode nok.

Skjønner ikke helt hvor du vil. Farmaaksjer prissettes globalt, å gjemme elendig prissetting bak skjørtekanten til norske idiotinvestorer er feil.

Det er selskapenes eget ansvar å lage produkter og data som forutsetter høyere prising. Ikke norske investorer som med rette har kommet frem til at de får mer bang for the buck ved å putte kronene sine i olje og fisk.

Hvem har tid til å følge alle Biotec selskap i verden?

Hadde PCIB vært Amerikansk, tror du de hadde vært priset til 1 Milliard?

5 Likes

Ja, jeg tror det. Om man stikker fingeren i jorda har man behandlet 17 pasienter med en mikrodiagnose. Mange her ser ut til å forvente verdensherredømme, og at amerikanerne bare ikke har orka å google.

Fantastiske resultater fremsatt i tidsskrifter og på konferanser vil generere interesse, slik at man ikke trenger å bruke “tid til å følge alle biotecselskap i verden”.

Jeg mener påstanden om at amerikanske farmas er så vanvittig høyt priset i forhold til de norske, er voldsomt overdrevet, selv om man også der har selskaper som er preget av hype og kræsj.

1 Like

For så vidt en interessant diskusjon dette. Når en av de største aksjonærene er en privatperson som leste seg opp på egenhånd for ca 2,5 år siden, så kan man jo lure på om en del av grunnen til kursnedgangen også er et manglende nettverk av investorer. Disse svina som satt shorten kan jo rett og slett ha spekulert i dette.

3 Likes

Fantastisk bra innlegg @Gunnersaurus, og tusen takk for at du deler, rett og slett ett meget godt stykke arbeid du har lagt ned hær :+1:
Kan fort bli innertier den guidingen der, og jeg er helt enig i at man iløpet av 2020 på grunn av etiske grunner må IMDC se seg nødt til å terminere kontrollarmen og AA blir ett faktum.

6 Likes

Interessant å høre Jonas Einarsson på Radium Podcast, for han forklarer hvorfor dette kommer til å lykkes. Ha i bakhodet at 17 av 19 lesjoner krympet og 12 av 19 forsvant helt, og at det er etter kun etter en behandling, flere av behandlingen på suboptimal dose, når dere hører podcasten fra i går, tidslinje 40 til 43 minutter. For de som heller vil lese hva han sa så har jeg laget en transcript.

Transcript:

“Gemcitabine har aldri vist seg å hjelpe disse pasientene i en godkjent behandling, nå er det bare en anbefalt behandling. Så er det egentlig så enkelt at de, om ikke alle, så de aller aller fleste av de pasientene når de dør veldig tidlig så er det fordi gallegangen lukker seg. Den blir tettet rett og slett av svulsten. Ja, og da dør de ganske kjapt. Ja så når de dør og får tilbakefall og man ikke klarer å forhindre det så dør de ganske kjapt. Og vi kan også se ut fra tallene at på den kohort 4, dette er igjen litt spekulasjoner fra min side , men jeg ser jo nå at interim duration average response, gjennomsnitt hvor lang tid de har effekt, er lik eller bedre, og når det står «eller bedre» er det fordi at de ikke har fulgt pasienten lenger, det er ikke en del av studien. Det de altså har fått rapportert så langt på 15,8 måneder og så har de en median overall survival på 21 måneder. Altså veldig kort avstand mellom når pasienten får tilbakefall og når pasienten dør. Og det bare viser at det å holde gallegangen åpen, det er det som holder pasienten i live, for de dør som regel av det og ikke av metastaser andre steder. Vel det vil de gjøre hvis vi klarer å holde gallegangen åpen i veldig lang tid, kan det fort være at de dør av metastaser andre steder. Hvis det da ikke er en abscopal effekt, det vet vi ikke. I denne studien vil vi også se det fordi de skal inkludere pasienter med lever-metastaser, altså spredning av kreften til leveren. Dette er ikke en del av studien, men det som blir veldig spennende å se er om vi fjerner tumor i gallegangen, den holder seg åpen, hva skjer da med metastasene, spredning i lever. Vil de fortsette å gro, vil de stabilisere seg, eller vil de minke. Hvis de gjør det så må det være en systemisk immunrespons. Det er ikke det studien dreier seg om, men det er det jeg synes er spennende å spekulerer om.
Her er det hvor lang tid gallegangen holder seg åpen, og det er derfor jeg sier at vi har vist i disse pasientene at vi har fått så stor respons, så er det livsforlengende for pasienten. I veldig mange andre studier så ser vi at pasienten lever lenger, og det er jo det vi håper på, men så kommer spekulasjonene; hvorfor gjør de det? Er det den medisinen vi gir som gjør de lever lengere, eller er det andre ting? Men her er det altså lukket gallegang, da står det veldig dårlig til, og så lenge den holder seg åpen så går det bedre. Derfor legger jeg så står vekt på resultatene i disse pasientene.”

28 Likes

Med selskapets track record for innrullering, samt oppstart av minst ett stort konkurrerende studie i samme tidsrom, i mente, så syns jeg dette virker i overkant ambisiøst.

Om regnestykket ditt hensyntar 40 sites fra dag 1, og det ser det ut som det gjør, så bør man titte litt på hvor omstendelig prosessen med å få alle disse sitene up and running faktisk er. Selskapet selv melder også at US sites kommer inn senere.

1 Like

Dette er også mitt resonnement, kan aldri tenke meg at kontrollarm får fortsette særlig lenge.

Veldig fint at @Snoeffelen tar bryet med transcripts, Google liker godt å indeksere sånt. :slight_smile:

7 Likes

Det der er alt for enkelt @anon21766851. Det er selvsagt ikke slik at PCIB er på radaren til amerikanske biotech-investorer. De har mer enn nok med sitt eget biotek univers. Og vice versa.

@Hansine oppsummerer dette korrekt. Norge er et u-land på biotek på investorsiden. Det kapitalister vil ha her på berget er olje, laks og shipping.

7 Likes

Kan PCIB behandle bukspyttkjertelkreft?
Dette er visst den dødligste kreftformen i Norge (9av10 dør)
Så nettopp ett innslag på dagsrevyen angående dette, der de snakker om at Norge må satse på forskning og støtte studier der ny behandling prøves ut.
Bukspyttkjertelen ligger jo i samme område som gallegangen.

5 Likes

Hei Glein. Godt at dine kritiske øyne fremdeles vokter over tråden som en hauk. Vi trenger en motvekt til all haussingen.

Hvis du ser hva jeg skriver så gjetter jeg at alle klinikkene er oppe og går i løpet av 2019 (dette er som kjent også nevnt av Per Walday, jeg mener å huske at det var i en podcast). Tror du ikke dette lar seg gjøre? Og 124 pasienter ble innrullert på 17/18 måneder på ABC-03 studiet. Er det da fullstendig utenkelig at vi skal klare 186 på like i underkant av 24 måneder? Når feasibility study er utført i forkant for å avdekke de klinikkene med best catchment area! I think not, men jeg tar til meg at du mener det er usannsynlig. Vi får vente tålmodig på fasiten. :smile:

Edit:
Jaxi var så grei å legge ut linken til hvor Per Walday sier at han tror alle klinikkene er oppe og går i løpet av 2019. Cirka 43 minutter ut i linken Jaxi poster like nedenfor her…

8 Likes

@anon21766851 Det er jo akkurat dette PW og PCIB har guidet!

Feasibility study er utført i forkant for å avdekke de klinikkene med best catchment area!
Itillegg er en En BIG CRO engasjert for PF2 studiet, de vil følge opp alle de 40 sykehusene for å få så rask inkludering av nye pasienter som mulig.
Contract Research Organization - PPD https://www.ppdi.com/

2 Likes

Hvor?

Jeg mener at dersom dataene er gode nok vil de gjennom konferanser og tidsskrifter nå amerikanske aktører veldig raskt. Dette er en internasjonal bransje med en ekstremt effektiv informasjonsflyt. Solide resultater plukkes opp av pengene, uavhengig av om de kommer fra Norge, Nederland eller US.

Jeg syns påstander om at “amerikanerne ser oss ikke” eller at “lakseolja er idioter” faller helt igjennom.

Dette gjelder ikke kun PCIB, men santlige av våre hjertebarn.

Q2 presentasjonen
http://webtv.hegnar.no/presentation.php?webcastId=92033877

2 Likes

Fremtiden tilhører de små, innovative:

2 Likes

Stor takk til snøffelen.
Setter umåtelig stor pris på at du fortsatt deler dine meninger med oss andre.
Innrømmer gladelig at dine meninger danner grunnlaget for mine handlinger og det er ikke få store lapper jeg har tjent takket være deg.
Skrekken er at du en dag sier …nok er nok…og trekker deg.

Det ville vært trist og særdeles kostbart , :slight_smile:

Så til den pivotale studien i GGK.

https://soundcloud.com/user-972208711/radforsk-podcasten-radium-episode-53

Tidslinjen…start 13:00…deretter hør godt fra 15:35 og 16:40

Her omtales tenkt forløp av studien og tiden denne tar og forventet tidspunkt for godkjent produkt.
Vel og bra alt det derran og det er jo selvfølgelig rette måte å se dette på men einarsson presiserer det klinkende klart at utenom dette faste oppsettet så har vi denne uavhengige gruppen som har tilgang på alle data fortløpende og som er jokeren i dette etter min mening.
Var kanskje denne gruppen som anbefalte algeta sitt produkt godkjent i sin tid?
Det er denne uavhengige IDMC gruppen som vil oppleve et enormt press ganske tidlig mot å godkjenne produktet på etisk grunnlag.
Den kontrollgruppen som får narremedisin vil jo svært tidelig avsløre seg for IDMC gruppen og sammenhengen med denne gruppen og de elendige resultatene vil jo “lyse opp i mørket”
De får jo gullsot (tror jeg det het).De blir gule i det hvite i øynene , gul hud, veldig mørk urin og dør veldig snart av at kreften vokser og tetter gallegangen og at en dør som følger av tett gallegang.

Altså , det blir litt spesielt å sitte på kontoret med statistiske kurver mm når pasienten sitter på venteværelset med gullsot og er halvdaue og spyr galle i taket.

Jeg tror vi alle vil bli overraasket over hvor raskt dette blir avbrutt og godkjent.

Alternativer…det er ikke for uten grunn at der ikke er noen behandling å oppdrive og at der ikke er forsket frem noe brukende.
Dette skyldes at GGK er veldig “hard to treat”…desto enda mere imponert må en bli av PCIB platformen.

Til slutt
Podcast Nr 65 med helseministeren var verdt å høre gjennom , interesant.

Stå på radforsk .
Dere gjør en kjempejobb.

4 Likes

Absolutt ingen grunn til at jeg skulle trekke meg fra PCIB, no way.

Jonas Einarsson artikulerer presis det jeg har tenkt og hevdet lenge, og som ledelse i PCIB og styret ved Hans Peter Bøhn må ha tenkt da de satset for fullt på gallegangsindikasjonen.

13 Likes

Fan, da blir vi alle ustyrtelige rike allikevel da :star_struck::tada::star_struck:

5 Likes