Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

We need to be prepared for fimavacc here you can find a series of videos where the Immune system is explained in a friendly way, I have personally enjoyed going through all of them, especially B cells, T helper cell, Cd4+ Cd8+, MCHI, MCHII …etc, you can easily start with T helper cell video for example. Lot of terminology related to fimavacc.

Knowledge can be your best friend here







11 Likes

@Gunnersaurus: Gjaldt ABC-03-studien også kun extrahepatic biliary duct cancer eller hadde det et bredere nedslagsfelt ift inklusjon i studien? Dersom det også gjaldt andre former for bile duct cancer, så vil jeg tro det er lettere å rekruttere med høyere hastighet…
Jeg synes guidingen fra Pcib ser helt grei ut igrunnen ut i fra min kunnskap og ser ingen grunn til å forvente noe raskere inkludering enn det som forespeiles av selskapet.
Den jokeren jeg kan se som kan være mulig at dukker opp er selvfølgelig at kontrollarmen stopper inkludering av etiske grunner. Om det skjer, så vil jeg kalle det en jackpot. Jeg tror dog det ikke vil kunne skje før tidligst i 2021.
Av forsiktighetshensyn tror jeg uansett det er smartest å forholde seg til guidingen til selskapet hva gjelder tidslinjer her og jeg ønsker heller ikke at markedet skal sitte med noen andre forventninger enn det.
Se bare på hva som har skjedd tidligere med aksjekurs i norske biotek når markedet har blitt skuffet over og har hatt litt for høye forventninger (nano, pcib, pho)

@anon21766851 Hva gjelder om norsk vs amerikansk prising, så synes det for meg åpenbart at det vil være flere aktuelle investorer i markedet i Usa (og andre land) som ikke vil finne fram til Oslo Børs. Jeg vil tro at flertallet av investorer er sin egen børs nærmest. Jeg kan bare peke på meg selv som føler jeg har noenlunde oversikt og innsikt i farma i Norge, men når det kommer til andre land og andre kontinenter, så er jeg nesten helt blank. Det finnes også flere artikler som berører dette misforholdet mellom US og Europa. Artikkelen til OlavA sier noe om det og det finnes flere andre artikler også. Har blant annet lest intervju med CEO Bravo i Nano som tok opp hvor mye vanskeligere det var å tiltrekke seg investorer og få en “riktig” verdsetting av farma i Europa vs Usa. Så jeg tror at det er noe i det ihvertfall.
Er klar over, som du m fl har vist, at det er en prising av MEI Pharma som kan fortone seg noe snodig mtp at de er i gang med 2 registreringsstudier og har avtale i Japan, men har lite kunnskap selv om den spesifikke aksjen. Fikk med meg at det var et eller annet med noen rare ordninger på aksjer på opsjon for enkelte aksjonærer som kunne kjøpes og forventet ble solgt for et visst beløp eller noe slikt? Kan det være noe som alarmerer markedet, tro? (svaret på det passer vel best på MEI-tråd)

3 Likes

Tror det vil bli tungt å få opp kjøpsinteresse og kurs dersom investorene ikke skal tro på triggere før ditt “best case” juli 2021.
Hva mener du om mulige triggere og aksjekurs på kortere sikt?

1 Like

Mulige kortsiktige triggere:
fimavacc complete avlesning for fase 1
safety extension study
results extension study
potensielle avtaler innen fima vacc
safety fra første personer i pivotalstudie som skal gi bekreftelse på at de kan fortsette med dobbel amphinex/pci-behandling
(potensiell avtale asia for fimachem)

3 Likes

Created å playlist from this polymath.

2 Likes

Og overgang til prekliniske avtaler for fimaNAC :grin:

3 Likes

Thanks @Elektrum, please note I added the phagocytes video (1video) on my post that I missed out. So now we have the full lecture :slight_smile: enjoy :wink:

2 Likes

Overgang FRA preklinisk TIL klinisk, vel…?

3 Likes

Ja, selvsagt mente jeg en overgang fra preklinisk in vivo til klinisk testing på mennesker :grin:

2 Likes

Tyrion; ABC-03 studiet hadde et litt bredere nedslagsfelt .

Inclusion Criteria:

  • A histopathological/cytological diagnosis of non-resectable or recurrent/metastatic biliary tract carcinoma (intra- or extra-hepatic), gallbladder or ampullary carcinoma.

Men på den annen side virker det på meg som om de kun hadde to klinikker. En i London og en i Manchester. Vi skal ha 40 klinikker fordelt over mange land.

Så at vi skal kunne klare å rekruttere i tilsvarende hastighet som ABC-03 burde ikke være umulig. Jeg er naturligvis ikke ute etter å gi falske forhåpninger. Selskapets guiding er fremdeles det som gjelder. Mitt poeng er bare at dette ikke nødvendigvis trenger å ta 36 måneder fra FPD til Interim avlesning. Det kan ta betydelig mindre tid. På den annen side, selskapet hadde enormt treg innrullering på extension studien, så det er også ett mulig utfall at avlesninger blir foretatt senere enn guidet. Jeg tror imidlertid at selskapet denne gang overrasker positivt, nemlig at det tar kortere tid.

Min personlige teori er altså at IDMC er “katalysatoren” for at kontrollarmen termineres tidlig!

Men det eneste sikre er å vente den tiden det tar å komme frem til endelige svar… Men å spekulere er lov :grinning:

8 Likes

Rockpus; det er plenty av spenning i “pipen” :grinning:

FimCHEM er for meg redningsvesten! Jeg anser det som megasannsynlig at vi får markedsgodkjenning en gang mellom 2021 og 2023. Derfor tviholder jeg på aksjene selv om de har blitt gruset over en lengre periode.

FimaVACC er vanskelig å si noe håndfast om. Kryptisk ordlyd i kommunikasjonen utad gjør at det er vanskelig å kvantifisere eller sette noen verdi på dette. Men jeg leser mye mellom linjene og har fått stor tro på at vi her sitter med noe super-spenstig. Det vil vi altså få mer informasjon om allerede i år (om man skal tro på guidingen). Blir imidlertid ikke overrasket om de svarene vi søker, først blir publisert tidlig 2019.

FimaNAc har vi altså 6 samarbeidsavtaler på. Hvis du jobber sammen med noen og samarbeidet ikke er “fruktbart” - hva gjør du da? Du terminerer naturligvis avtalen. Flere av disse samarbeidsavtalene er nå flere år gamle. At de ikke termineres er et særdeles godt tegn. Og vår topp 10 Big Pharma avtale blir forlenget støtt og stadig. Vi nærmer oss imidlertid ett nytt veiskille siden nåværende kontrakt utløper i 2018. Hva skjer videre? Blir denne forlenget så er det meget positivt. På den annen side, skulle den bli terminert er det negativt.

Safety data fra extension studien er en bitteliten trigger. Tror ikke det betyr allverden for kursen men klart positivt om de melder det vi forventer, at det ikke er noen issues med dobbel behandling. Effektdata derimot er ektremt spennende! Kanskje vi får vite noe mer om dette i H1 2019?

First Patient Dosed er en viktig milepæl for selskapet! Den dagen studien igangsettes bør kursen gå noen kroner! Dette bør altså skje tidlig 2019.

Det er selvfølgelig ikke slik at selskapet prises til en knapp milliard (som den ligger på nå) frem mot markedsgodkjenning! Jo nærmere målet jo høyere bør inngangsbilletten bli. Men det er jo litt bekymringsverdig å se at aksjonærene så velvillig kaster kortene 10-20 prosent under emisjonsverdi.

Håper det blir slutt på dette billigsalget så snart som mulig!

10 Likes

denne prisingen tror jeg er styrt av meglerhus/roboter…
tror ærlig talt ikke aksjonærer som kan caset selger nå.
At verdien er mindre!!! nå med 360mill på bok, enn den var for 2mnd siden.
kan ikke forklares på en logisk måte!!!
tidene h og aksjen steg hver uke, kommer tilbake, werry soon!!!

3 Likes

Personlig synes hun gjør en veldig god jobb. Synes hun stiller mye bra spørsmål. Her har vi nok forskjellig oppfatning :slight_smile:

14 Likes

Jeg synes også at hun (Elisabeth er det vel hun heter?) gjør en strålende jobb.

At du @Quadruple beskriver henne som en fjolle (uten at jeg vet hva som menes med det, jeg antar noe nedsettende tilknyttet kjønn) og synes t det er ille at hun “må lage lyder”, synes jeg er lite konstruktivt.

8 Likes

For de som liker å diskutere hva som ble sagt og ikke sagt på presentasjonen av tredje kvartal. Yahoo har lagt ut full tekst - inkludert Q&A
Transcript 3Q

4 Likes

Inkludert det mye diskuterte svaret til Per, som ble avbrutt av vår venn Arne :slight_smile:

Per Walday, PCI Biotech Holding ASA - CEO [62]


So we have not gone out publicly with that analysis and we will not do that because there are partnering discuss…

8 Likes

Så har vi dette gullkornet her:

‘‘We have also, with this technology, in preclinical setting and also indications from what we’ve seen in the clinic seen that we can induce probably what is immunogenic tumor cell death. We can, in mice and rats, if we treat and inoculate the tumor and eradicate that tumor with this technology, you cannot afterwards inoculate and build up the same tumor in that same animal. They become immune against that. So somehow, this has an immunogenic death that triggers the immune system, which may have an effect also when you have metastatic disease even though it is a local treatment. It’s a bit more speculative, but we will probably get indications in the pivotal study of whether this is true or not because we will include metastatic patients as well.’’

17 Likes

FimaCHEM

IDMC kan altså gi råd om å godkjenne PCIB sitt produkt mot GGK tideligere enn lagt opp til i studien.

Det er vel den randomiserte delen som da opphører og at studien fortsetter til signifikante data foreligger og markedstillatelse innvilges.
Disse momentene må vel ledelsen være forberedet på tidlig og samtaler med mulige partnere bør vel også være etablert tidelig.

Er tidelig markedsgodkjenning det som vil trigge en partneravtale?

2 Likes

Blir spennende å se effekten på dem som har metastaser til lever om det blir en «abscopal effect»…Ja da…:rocket:

2 Likes

Ved en slik eventualitet Vil jeg anta at de anbefaler å avslutte inkluderingen i kontrollgruppen evnt og at de kjører videre med kun behandlingsgruppen inntil de har flere resultater… godkjenning kommer ikke samtidig og den gis vel senere av fda/ema etter søknad om nda. (men det ligger jo nesten implisitt i en slik anbefaling at muligheten til godkjenning er særdeles høy).

1 Like