Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

I en artikkel om Gentian i dag i DN, så er det en fin graf som viser utviklingen for alle helseteknologiskapene på Oslo Børs i år. Og siden siste dato i grafen av en eller annen grunn er 18. juni, så ser den jo fortsatt fin ut for oss PCIB-aksjonærer også… :woozy_face:

1 Like

NANO har nå gått fra 46 til 78 på mindre enn 1 måned, mens PCIB som er fullfinansiert i samme periode og la frem et bra Q3 klarer ikkje å legge 25-tallet bak seg og har ikkje vært i nærheten av emisjonskurs på 30 siste mnd.

Snakk om å satse på feil hest siste måned.

Når i h… skal PCIB reprises?!

Lothian

4 Likes

Slutt å syt!:smirk:

Klage kan du gjøre her:

Håper jeg er inne på noe.

Det som er viktig her er at en eventuell abscopal effekt vil variere fra pasient til pasient. En ting er at vi alle har unike immunforsvar og en annen ting er at sykdomsstatus til hver pasient er unik, hvilket kan direkte påvirke hvordan en eventuell immunrespons som fører til abscopal utvikler seg.

En abscopal effekt er pr def en individuell “vaksinering” basert på hvilken antigen-profil tumor i hver pasient har.
Dette er likt TRVX med sitt onkolytiske virus. Viruset dreper kreftcellen, men hvordan immunresponsen på denne utvikler seg er helt individuell.

2 Likes

Reprisingen er imminent? Vår tid vil komme :smiley:

Dere glemmer at NANO har gått for lut og kaldt vann i mye lengre tid enn PCIB?

1 Like

Det har vi innbilt oss nå siden slutten av august. “Her skal det lastes billig på 30 for verdien er egentlig 45 per aksje, når selskapet er fullfinansiert og klar for PF2 er fase 3 løpet igang, reprising kommer.”

Det totalt motsatte har skjedd og nesten ingen forstår en dritt.

Og handelen er så liten at den egentlig ikkje kan si oss noe, bare roboter som handler 274 og 69 aksjer et sted mellom 25,80 og 26,50 dag etter dag.

Vi liker å sammenligne oss med de beste, NANO som ligger omtrent likt i fase 3 løpet, men der er handelen i verdi 20-30 ganger høyere hver dag og markedsverdien 4 ganger høyere.

PCIB har vært en fantastisk reise fra høsten 2016, men siste halvdel av 2018 har vært helt forferdelig…alle har ventet på fortsatt oppgang, PF2 og positiv fimaVACC og neste steg her også.

Per 16. nov er fasit ingen virkelige kliniske milepæler oppnådd og ca 50% kursnedgang…i det året som skulle bli enda mer spennende enn 2017.

Fullfinansiert skulle vel egentlig bare telle positivt, alt annet likt, men nei, ikkje det engang har vi langsiktige fått betalt for.

For meg er utviklingen av PCIB -verdiene i 2018 helt uforståelig, og derfor nekter eg å selge noe som helst nå.

Har aldri hatt mer PCIB noensinne enn per november 2018. Og håper at verdien er minst doblet i november 2019.

Men da må Walday levere 10 ganger bedre enn han har gjort i 2018.

Lothian

3 Likes

Det kommer an på hvordan du ser det, jeg mener PCIB alltid har vært underpriset i forhold til NANO.

2 Likes

Jeg deler frustrasjonen din, virkelig. Har også flere aksjer nå enn tidligere, deltok i emisjonen(med lånte penger), og håper virkelig det snur snart. Jeg har vært med siden aksjen kunne kjøpes for 5 kr, og har kjøpt på nesten alle nivåer etter dette. Tror nok PCIB også har blitt tatt på sengen av hvor lang tid dette tar. De av alle burde ha mer oversikt over utviklingen, men likevel har de bommet på guidingen gjentatte ganger. Uansett, fundamentale forhold tilsier at vi bør ligge vesentlig høyere enn i dag. Jeg har en horisont på 2-3 år på investeringen, og har derfor slått meg til ro med at kursen ligger der den gjør. Har sett 200% «gevinst» forvitre til 10% i minus de siste mnd. Håper virkelig vi får noen oppdateringer i løpet av de siste ukene av 2018. Tenker spes på FimaVACC og avtalen med topp-10 som går ut i år.

6 Likes

Det kan jeg slutte meg til, @Lothian - og for så vidt mye av det du ellers skriver i dette innlegget.

Imidlertid bruker jeg ikke en kalori på å plage meg sjøl med å følge kursen på de tre andre børsnoterte biotekselskapers i utviklingsfasen. Det hadde jeg nok gjort dersom jeg hadde satt meg like godt inn i alle fire selskapene og funnet dem like lovende. Da hadde jeg forsøkt å svinge meg fra grein til grein med mål om å øke porteføljeverdien maksimalt. Jeg er stygt redd for at det hadde gått dårlig.

Legger en inn siste tre års kurskurve for disse selskapene i samme diagram, ser de svært ulike ut. Det vil kurvene for de neste tre årene garantert også være.

PS
Heller ikke jeg har hatt flere aksjer i PCIB enn det jeg nå har.

3 Likes

Når det kommer kliniske studier på fimaNAc, når det blir avtale på fimaVACC med upfront payment, eller høsten 2021.

Kan sikkert bli mye bevegelser fram til da, men en skikkelig reprising tror jeg ikke skjer ut av det blå.

1 Like

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL den neste uken?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL de neste 3 månedene?

  • Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Jaja… god helg nok en gang.

https://www.facebook.com/NRK/videos/275596859827218/

2 Likes

Lothian - hmmm, hvad var NANO sidste emisjonskurs, og den er vel næppe nået endnu…?

Så mon ikke PCIB trods denne træden vande siden emissionen, har nok meget kortere til at overstige denne, end NANO :slight_smile:

(Og intet ondt om NANO, det er velfortjent den stiger)

1 Like

Kjøpte ytterligere 2k i dag og er allerede i minus. Må si at intervallet 25,50-26,50 begynner å irritere.

Men en vakker dag er vi over 30 igjen…

Lothian

6 Likes

Prising av biotek selskap er nok litt mer «tricky» enn å regne på markedsverdi til selskaper med inntjening. Vi har sett regnestykker som tar for seg «(peak sales multiplisert med tre) delt på antall utestående aksjer» og noen regner nåverdi av selskapet basert på forventet fremtidig inntjening. Samme hvilken metode som brukes så vil risikoen til selskapet være at man feiler i studiene og at kapitalinnsprøytningene således stopper. Ingen vil investere i det man antar er et dårlig «bet». Den dagen PCIB eventuelt melder om svake data og mislykkede studier vil det bli så trangt i utgangsdøra at du strengt tatt kan regne at alle pengene dine er tapt. Da kan du vente tålmodig på å få penger igjen på skatten som et lite plaster på såret.

Status nå derimot vitner om at pengene våre er plassert i et biotek selskap med skikkelig krutt i børsa (det til tross er selskapsverdien dessverre utbombet). Det leveres sterke effektdata! Overlevelsen til pasientene som har mottatt fimaCHEM behandling smadrer sammenligningsstudiene. Risk / reward har neppe noensinne i selskapets historie vært bedre enn nå? Jeg investerte i selskapet for første gang i januar 2017. Omtrent til samme kurs som i dag. Den gang var veldig få av brikkene på plass! De “solide” brikkene har kommet på plass etter min første inntreden. De som handler nå gjør dette til en langt lavere risiko enn hva jeg gjorde tilbake i starten av 2017 . Jeg er faktisk veldig skuffet over at mine med-aksjonærer slipper noen inn nå på oppløpssiden så billig! Nå, like før alt det kjekke skal skje!

Fase 1 studien besto av flere doseringer. Omtrent som om du får 16 spillere til disposisjon på et fotballag og du har aldri sett noen av disse spille før. Du setter opp en ellever i formasjon etter beste evne og benytter samtlige innbyttere. Etter kampen vil du vite ekstremt mye mer enn du gjorde før kampen (les; studien). Nå har vi visshet i hvilke spillere som hadde kvaliteter (les; hvilke doser som var gode). Nå skal vi spille en ny kamp og vi plasserer altså de dårligste spillerne (les; dosene) på sidelinjen. På toppen av det hele har vi altså en mulighet til å spille omkamp om det trengs! Gjentagende behandling var i utgangspunktet ikke en del av fase 1 studien (selv om en pasient faktisk mottok to behandlinger – og vedkommende er i live på 46 måneden ved siste oppdatering, «and still counting»).

I en logisk verden vil prestasjonen i den neste kampen (les; studien) bli bedre enn i første kamp. Du har lukt vekk svake spillere (les; doser) og lært mye av hva som skjedde i fase 1. Det er altså således plausibelt å tro at de neste resultatene som vil komme er minst like gode som de første! Nå har Norsk Tipping satt opp kampen på oddsen. Laget vårt, PCIB, står til 10 (eller 20 for den saks skyld) i odds og skal derfor ikke ha nubbesjanse til å vinne hvis man antar at odds-setteren har peiling. Men, jeg vet derimot at motstanderlaget har spist bedervet kebab og de fleste (og beste) spillerne ligger nede for telling. Juniorlaget må antageligvis kastes inn som erstattere til denne kampen og disse er skikkelig dårlige. I tillegg var de nylig på russefeiring og er skikkelig reduserte. Jeg investerer tungt. I starten skjer det lite med oddsen. Men først etter hvert når enda tyngre summer kommer på banen vil odds-setteren sjekke opp i hva som skjer (etter å ha fått en alarm om tung satsing). Da er det slutt på den høye oddsen og da snakker vi plutselig om at oddsen på PCIB dropper voldsomt (les; kursen går opp). De som har vært kjapt ute fikk altså ekstremt god odds på dette, mens etternølerne i beste fall dobler pengene sine. Alarmen har åpenbart ikke blitt aktivert ennå. Så her finnes fremdeles muligheten til å øke innsatsen mens risk / reward er voldsomt attraktiv.

Utfallet av kampen må vi vente på og ballen er som kjent rund! Alt kan skje, men det ser unektelig positivt ut for PCIB før kampen er sparket i gang. Kaptein på laget, Per Walday, skal straks ta avspark. Støvlene er røde (som laseren som benyttes i forskningen) og draktene spesialdesignet i samarbeid med europeiske og amerikanske eksperter. Keeperen, Hans Peter Bøhn, kjører en pep-talk, «vi vil lykkes» utbasunerer han. Oddsen har svingt dramatisk i forkant av kampen. Dette kan gå begge veier! Jeg lener meg tilbake i sofaen, finner frem popcorn, øl og chilinøtter og er klar til å heie frem laget med de sinnssykt stilige draktene.

Flere av spillerne var ekstremt tunge / overvektige i 2018 og det gikk fryktelig tregt. Nå ser derimot laget ut til å være stinne av selvtillit og fulle av energi. Ronny Skuggedal på vingen har skuflet inn penger i 2018 og brukt disse meget fornuftig. Han ser flere kilo lettere ut og må ha brukt flere millioner på hjelpemidler (les; tilretteleggere i emisjonen) for å være spisset for anledningen. Gaël L’Hévéder, er ikke akkurat kjent som en notorisk gambler, men til og med han har satt penger på PCIB seier. Han er libero på banen og det blir spennende å se hva han har å by på! Trollmannen på midtbanen, Anders Høgset, gjør visstnok ting med ballen (les; patenter) som er helt oppsiktsvekkende. Og i angrepet har det blitt satt inn to nyinnkjøpte spillere, Hans Olivecrona og Karin Staudacher. Begge med en CV som er rimelig amazing. Jeg gleder meg til avspark! Måtte det beste laget (les; PCIB) vinne!

30 Likes

Veldig godt poeng Gunnarsaurus. Pcib har ett ess i erme. Vi har fått lov til å bruke Messi og Ronaldo i kampen. Nucana f.eks må bruke samme mannskap som de brukte i første kampen. Dette selv om vi vant forrige kamp 4-1. Da tenker jeg på dobbel behandling.

Oddsmessig gir Norsk Tipping oss 20 på en kamp som burde gitt 1,08. fordi kampen spilles over tre år i stedet for 90 min. Men oddsen vil nok gå nedover i tiden fremover fordi kursen går opp.

5 Likes

kursen kommer nok til å stange i intervallet 23-28 helt til noe konkret foreligger. Men digg at optimismen er tilbake. Føler meg tryggere på investeringen min nå, enn når kursen lå på 50. Har økt ytterligere i dag.
Fantastisk å runde av uken med innlegget til Gunner.

4 Likes

TekBot

Jeg avstår fra denne avstemningen. Det blir jo litt som et valg i Nord-Korea. 98% til Kim Jong Il…

2 Likes

Skal man tyne metaforen din litt mer så kan man si at FK PCIB nå har spilt en veldig god fotballkamp (n = :poop:), men alle som følger fotball vet at en kamp ikke nødvendigvis speiler en sesong, og nå starter snart sesongen (PF2). Som sagt en veldig god kamp, men folkens, vær så snill å husk på småe talls lov!
Den går som følger: " Judgmental bias which occurs when it is assumed that the characteristics of a sample population can be estimated from a small number of observations or data points."

Jo mindre din populasjon er, jo større er sannsynligheten for at resultatet IKKE speiler utfalle av en større studie. Om man er av det optimistiske slaget så betyr det at det selvfølgelig også kan gå enda bedre enn det vi har sett til nå, men bare ha det i tankene.

9 Likes