Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Fantastisk utført DZ.

Hva kan skje i nær tid for selskapet PCIB:

FimaCHEM.
-Partneravtale
-Oppkjøp
-Resultater extention studien
-Start fase 2 pivotal studie (2019)
-Tidelig adgang til markedet grunnet etiske forhold meldt av den uavhengige gruppen i den pivotale ggk studien

FimaVACC:
-Resultatene vil bli publisert i år bekreftet av pcib i dag.(kan skje når som helst)
-1 eller flere partneravtaler inngås /offentliggjøres ved publisering av resultatene
-Nye strategier innen selskapsintern satsing på egne studier offentliggjøres

FimaNAc:
Har pågått nå i mange år , ingen har trukket seg og stadig nye kommer til.
Før eller siden så må det jo ske noe hær.
Det kan komme partneravtaler når som helst.

Altså , og hevde at der ikke vil skje noe i dette selskapet før flere år er vel mildt sagt diskuterbart.

11 Likes

UK Research and Innovation (UKRI) er en britisk utgave av Forskningsrådet slik jeg forstår det.

2 Likes

UK Research and Innovation is a new body which works in partnership with universities, research organisations, businesses, charities, and government to create the best possible environment for research and innovation to flourish . We aim to maximise the contribution of each of our component parts, working individually and collectively. We work with our many partners to benefit everyone through knowledge, talent and ideas.

Operating across the whole of the UK with a combined budget of more than £6 billion, UK Research and Innovation brings together the seven Research Councils, Innovate UK and a new organisation, Research England.

2 Likes

The top 10 BP agreement was signed in SEP 2015.
Here we know that MedImmune invited the research group for a detailed presentation in nov 2015, but also tells us that this was a result of an earlier meeting. Timing is almost spot on

4 Likes

Uansett hva Skuggedal måtte svare / ikke svare på JAXI sin mail så vil i alle fall Jonas Einarsson ha noe å snakke i vei om i neste ukes Radium podcast.

6 Likes

Jeg sier ikke det er håpeløst, men syns godt det kunne vært mer balansert og faktaorientert ja. Ja, Vacc er snart ferdig med fase I. Ingen som sier noe annet. Jeg sier heller ikke at det er søkt å spekulere om partneravtale i 2019. Jeg påpeker hvordan spekulasjonene har en liten tendens til å ta litt av… Nei, jeg gidder ikke liste alle eksempler som kan finnes. Det kan folk finne selv.

Det er noe ironisk over at jeg må forsvare kritikk om at det er lite kritikk her inne.

@laplagam Jeg kunne dratt bruker frem med spesifikt navn, men ser ikke hvorfor det skal være vits. Og nei, det er ikke enste eksempel på sånne poster.

Dette er heldigvis ikke så viktig for meg at jeg gidder å bruke så mye tid på det :slight_smile:
Takk for i dag

3 Likes

Ja, enig i det, kansje mer uavhengig og større, men hvorfor denne artikkelen som omhandler to selskaper som ikke er britiske?

1 Like

Utover dette kan ingen kreve/eller forlange noe som helst:

7 Likes

Fordi de bruker PCI sin teknologi i prosjektet de funder. Men hva som er MedImmune sin rolle ut over at de har status “collaboration” har jeg ikke klart å forstå.

De er “collaboration” i følgende andre prosjekter støttet av UKRI, så veldig unikt er det tydeligvis ikke (https://gtr.ukri.org/organisation/BE5027A2-9A29-4322-AB89-41E0AF3BC9FF)

Om man leser det siste som er publisert fra det aktuelle prosjektet, så er ikke MedImmune nevnt (mens PCI Biotech altså er det). https://www.nature.com/articles/s41598-017-06109-y.pdf

1 Like

Synes det er vel mye ovenfra og ned holdning på deg. Dette er et internettforum. Det vil alltid være meninger og poster som er helt frakoblet virkeligheten.

Tror du også trenger å lære forskjellen på kritikk og meninger.

Det hadde vært mye mer interessant å høre hvordan du ser på selskapet fremover, i stedet for meninger om forumets tilstand. Det er igjen bare min mening, ikke ment som kritikk.

6 Likes

Og det er vel lov å drømme litt,

og fra mitt synspunkt når det prates om tusenvis av kroner, så klarer en kansje bite seg fast til et par hundre :wink:

4 Likes

Synes mer det virker som UKRI tar imot bestillingsverk fra det private.

Mulig folk er entusiastiske her på Tekinvestor, men synes UKRI ikke står tilbake for noen her på TI.

12 Likes

Det virker plausibelt at dette kan være starten på avtalen. Men i så fall virker PCIB mer som en “nisse på lasset” enn den vesentlige samarbeidspartneren. Noe også følgende setning vitner om: “We have also been in contact with one of the major industrial players in the development of biological therapeutics (Medimmune), who have expressed an interest in our PCI approach.” (https://gtr.ukri.org/projects?ref=BB%2FJ009164%2F1). Her er det altså ordet ‘our’ jeg reagerer på.

Ha ha! Hvordan kan det ikke tas som kritikk? Jeg kan sikkert jobbe med “ovenfra og ned” måten å skrive på, men forskjellen på meninger og kritikk kan jeg ganske godt. Er jo det siste jeg har etterlyst litt av.

Jeg skal ta til meg det du skrev og prøve å forbedre meg på det, men ta i mot dette rådet av meg også da. Ikke ta all kritikk i denne tråden som et angrep på deg eller PCIB, og ikke bland kritikk med baising. Kritikk er viktig for å belyse viktige punkter rundt inversteringene sine, så ikke angrep alle som kommer med det.

12 Likes

Så UKRI anbefaler å starte prosjekt med PCI teknikk for at selskaper i UK skal få økonomiske utvikling og henge med konkkurransemessig på det globale markedet?

Men det er jo Pcib som sitter på mange rettigheter her. De beskriver jo egentlig Gepardens scenario her. Og de anbefaler selskaper i UK å henge seg på, inngå avtaler med Pcib om å utvikle teknologien?

6 Likes

Det er fundet med offentlige pund, og i likhet med Forskningsrådet så samarbeider de med det private næringsliv i tillegg til akademia.

1 Like

Og spekulasjoner om viktig info som “ingen” kjenner til har absolutt ingen effekt på verdien av PCIB.

Det blir tydeligvis +/- 25 helt til PCIB finner det for godt å melde om noen konkrete resultater. Eller til de makter å levere neste milepæl.

NANO har omsetning på 64 millioner uten nyheter. PCIB 100 tusen uten nyheter, men med et lite “funn” fra Stock DZ.

Vi snakker om to forskjellige ligaer pt.

Måtte det endre seg til PCIB sin fordel snarest.

Lothian.

2 Likes

La oss si at UKRI har funnet ut at peptidevaksiner virker på kreft med PCI-teknologi og at MedImmune er veldig intressert i å ta den kliniske utviklingen. De kommer jo ikke videre uten Pcib, Vi sitter tross alt på rettigheter her. På vaksinedelen til langt ut i 2030 tallet.

5 Likes

Ja sånn er det forhåpentligvis, rent bortsett fra at det er Universitetet i Bath og ikke UKRI som har funnet det ut.

Det er bare noe med “underleverandør til en underleverandør” som ikke klinger helt for meg.

1 Like