Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg skjønner ikke heller hvorfor du skal dra frem et brukernavn :slight_smile: Du drar frem et ekstremt ytterpunkt (f.eks. 50mrd verdi på 1-2 år) og argumenterer det som om det er store deler av tråden med den meningen. Er dette som er stråmannargumentasjonen.

5 Likes

Enig snøffelen

Fantastisk beskrivelse av PCIB teknologien fra biotek miljøet selv!

3 Likes

Her tar du skammelig feil.

NANO har gått ned i månedsvis på laber omsetning (som PCIB etter emisjonen). Mens de siste ukene har kursen gått opp på høy omsetning etter både nyheter og forventninger på hva som skjer under ASH (på en fastsatt dato).

PCIB kommer også til å ta av på NANO-vis (min mening), men du må være litt tålmodig.

Den aller beste timingen for PCIB hadde vært nyheter rett etter ASH. Da hadde mange fått stor fortjeneste i NANO (forhåpentligvis) og kunne flyttet penger derfra og over til PCIB.

6 Likes

Ser litt av poenget ditt. Men i dag er det intet nytt i NANO. Utenom catch-up av fallet (på høy omsetning) i går.

Men at interessen og omsetning i PCIB skal dette så fullstendig i dass etter en emisjon (som ikkje kom som en stor overraskelse…utenom tegningskurs på 30) er litt urovekkende.

Og er vi og PCIB tjent med at NANO i et “spennende år” for PCIB skal ta all oppmerksomhet og kapital i markedet?!

Tvilsomt, vil eg si.

Lothian

Det er korrekt. Men. Kursen går på forventningene til hva som kan skje på ASH. Og det er bare 7 børsdsger igjen. I PCIB vet vi at noe kommer til å skje snart, vi vet bare ikke når. Det kan være i dag eller om 3 mnd, det vet vi ikke.

Jeg er selv en av de som er litt att og frem mellom NANO og PCIB. Har alltid aksjer i begge, men har en trade-pott som jeg veksler alt etter hva jeg tror går opp mest. Akkurat nå er jeg vektet 50/50 i begge to. Svinger maks 70/30 ene eller andre veien. Regner med å flytte mer over til PCIB etter ASH.

2 Likes

Vi trenger ikke vente på nano, last no, og kjør rally oppover.

1 Like

De har tenkt å utvikle alternativer til Amphinex. Har PCIB da fortsatt rettigheter til teknologien? Noen som vet hvordan rettighetene og patentet er formulert?

Bare til opplysning.

Her er min kritikk

Her er min mening

Men samme det, unødvendig avsporing og det er mye min feil.
Vi legger den død, så håper jeg du stikker innom og poster dine meninger rundt PCIB i blant, fordi jeg vet du har god peiling på biotek og det er selvfølgelig verdifullt uansett syn :slightly_smiling_face:

1 Like

https://soundcloud.com/user-972208711/episode-66

Med begrepet “PCI-teknologien” tenker nok vi ihuga aksjonærer stort sett på fotokjemisk internalisering slik den er utvikla av PCIB (med patenterte Amphinex og tilhørende laserkilde ut fra behov).

Men fotokjemisk internalisering er det mange der ute som har forska på i årevis. Særlig finner en mange slike eksempler fra Kina og USA.

Noen eksempler:

https://www.nature.com/articles/srep18577

osv. osv.

Lagt til:

https://patents.justia.com/assignee/pci-biotech-as

5 Likes

Abacus, mtp busk1 sine innvendig så vil jeg bare si st PCIB sin patentsitusjon virker å være svært solid, og Jonas Einarsson har omtalt PCIB sin forskningssjef, Anders Høgseth, som en trollmann med patenter.

6 Likes

Ingenting om PCIB. Og neste uke er Ultimovacs i studio.

Tålmodigheten testes uke for uke .

Lothian

Maa bare kopiere inn StockDZ’s innlegg en gang til. For og faa hva som er nevnt under til aa virke, maa de samarebeide med oss. Saa enkelt er det. BP vet allerede at PCIB kommer til aa bli superhot. Saa naa er det bare og sette seg ned og foelge med paa hvordan kortene spilles. Haaper PW er en ringrev i poker;-))

StockDZ; Jeg har vaert konkuransedanser, og sambatrinnene sitter loest i kveld;-))- Takk for den gode informasjonen.

5 Likes

I følge artikkelen i Nature var lampen det eneste de brukte fra PCI Biotech. Er den unik og godt patentbeskyttet?

Tror som deg at PCIBs intellektuelle rettigheter er godt sikra og forsvart. Egentlig er jo selskapets teknologiplattform ganske enkel og kompakt og grei å overvåke.

At det forskes heftig rundt om i verden på fotokjemisk internalisering er jo egentlig svært oppmuntrende for et selskap som om kort tid starter opp en registreringsstudie på grunnlag av sin sterkt patenterte versjon av PCI-teknologien. Om lag samtidig legges fase 1-resultatene fra vaksinestudien fram. Samme plattform, samme lovende utsikter :blush:

9 Likes

Takker Snoeffelen. Hvis PCI teknolog kan bety saa mye forUK’s oekonomi, hva kan den da bety for lille Norge;-))

For companies in the UK, this could impact positively on economic performance and competitiveness in the global market place, and thus the wealth of the UK.

Hvis hva jeg har lest paa forumet i dag viser seg og stemme, tror jeg spaadommene jeg har postet i lang tid vil slaa til . Det er disse spaadommene noen har skrevet at de ikke liker aa lese;-)). Dvs. disse;-)). PCIB vil bli solgt for ett eller annet sted mellom 40 og 100 milliarder kr.;-))

5 Likes

De har allerede alternativer til Amphinex på egen hånd. De har patent på en “Aphinex-2” som er 10 ganger så potent som Amphinex.

4 Likes

10 ganger så potent?
Begynt å bruke det?

Jeg mener også at PCIB er soleklart lancet materiale. Hadde vært episk.

2 Likes

Amphinex-2? Hvor kan jeg lese om dette?