Glein, kanskje du burde ha lest konteksten, dvs hele tråden. Det var en spekulasjon basert på følgende antagelser.
-
Hvis PCIB hadde innrullert vesentlig flere pasienter sitt extension-studie enn de trengte. Det ble sagt at det skulle innrulleres fra 6 til 12 pasienter. Og hadde de kjapt innrullert 12 pasienter, og de dataene var like gode som kohort 4, kunne man spekulere i om de dataene faktisk kunne holde til en AA.
-
Tidslinjene ledelsen i Nordic Nanovector skisserte tilsa at en Accelerated Approval kan komme fort om alt faller på plass.
Husk at når dette ble skrevet (23. desember 2017) så var det kun 3 dager siden PCIB hadde børsmeldt at de regulatoriske myndighetene FDA og EMA vil godkjenne Amphinex for GGK basert på interim analyse, dvs en Accelerated Approval.
Mitt ståsted da, og det mener jeg fortsatt, er at man bør legge mer vekt på hva regulatoriske myndigheter melder enn hva selskap selv melder.
Så når PCIB melder at de har kommet til enighet med FDA og EMA så er det faktisk et uhyre viktig steg for et biotek.
NANO kommer også til å søke om AA, men jeg hadde da, og har det fortsatt ikke, sett annet enn hva selskapet selv mener.
Dette har ikke noe med IR og kommunikasjonsstrategi og gjøre. Hadde dette vært fullstendig avklart så hadde det vært meldt. Akkurat på samme måte som Fast Track (FT fra FDA) og Promising Innovativ Medicine (PIM fra MHRA) er gjort.
Så en liten “disclaimer”, jeg tror NANO vil få både mulighet (Accelerated Approval Pathway, og godkjennelse med AA, men at det vil børsmeldes når enighet med myndighetene er oppnådd.
Jeg tror videre også at NANO vil få BTD, men at det vil børsmeldes, hvis og når FDA gir go for det.
Så til det andre premisset i min antagelse, pkt 2.
(det første var altså full innrullering i extension-studiet, hvilket absolutt ikke var påkrevd for å bevise safety).
Jeg skrev følgende i tråden du refererer til:
" Snøffelen
23.12.2017 kl 15:466102
Ser man på NANO sin presentasjon fra desember 2016, så ser man at Accelerated Approval vil gi fortgang i utviklingsprosessen:
“PARADIGME expected to start in Europe in 2H
2017
Achieving Breakthrough Drug Designation
from US FDA crucial to entering accelerated
approval process
Accelerated approval would enable potential
first filing in 1H 2019”
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Company%20Presentation%20-%20December%202016%20(1).pdf
side 16 av 41
Redigert 23.12.2017 kl 15:47"
Med andre ord så var mitt syn også farget av hva ekspertene internt i Nordic Nanovector meldte.
Og de meldte altså at Nordic Nanovectors Betalutin, skulle kunne få en godkjennelse i 1H2019 basert på en AA.
Synes ikke mine vurderinger er så fantastisk mye dårligere enn hva folk med et reelt ansvar for aksjonærenes penger er.
Greit å diskutere saker Glein, men du må se saker i sammenheng.
Dessuten skriver jeg såpass mye at det selvsagt ikke er så vanskelig å vri og vende på ting.
Jeg legger også ofte "hodet på blokka, og da ligger man jo laglig til for hugg. Men jeg har ikke noe formelt ansvar for pengene til skribenter og lesere på HO og TI. Det er dens enkelte ansvar å vurdere det jeg og andre skriver. Og jeg dokumenterer alltid mine vurderinger og påstander,så det bør ikke være så vanskelig å kontrollere om det jeg sier holder vann.
Jeg kunne jo valgt din strategi Glein, sitte bakerst i klasserommet og sutre og kritisere andre uten selv å komme med noe konstruktivt, eller tørre selv å komme noen selvstendig meninger (annet enn sutring og uforpliktende kritikk).
Da er livet enkelt, og trygt.
Tør man derimot å gutse litt, og satse på det man tror på basert på egne vurderinger, riskerer man å oppnå noe reelt i livet.