Diskusjon TriggereNy! Porteføljer

PCI Biotech Småprat (PCIB)

pcib_ol
Investeringer: #<Tag:0x00007ff295475150>

Haha, treholten hørte på deg og kjøpte en til i slutthandelen!

I forhold til hva de har jobbet med så skal jeg ikke uttale meg, men teknologien er vel høyst relevant i forhold til PCI Biotech. Tok bare et lite utdrag ifra artikkelen og uthevet det rundt fremtidige clinical trials. I forhold til disse så er vil jo fimavacc og fimavacc være som hånd i hanske. Jeg vil ikke sprette champagnen sånn helt med det første her, men veldig morsomt at de har så høye tanker rundt teknologien. PCI Biotech har god patent situasjon og teknologier som absolutt kan spille en god viktig rolle dersom de skulle klare å få disse plattformene frem til endelig produkter på markedet.

The development of tools that expand the scope of the PCI technique are likely to be of great benefit to the pharmaceutical industry in the next 5-10 years (half the new drugs in late-stage clinical trials will soon be antibodies, peptides, nucleic acids, and other macromolecules). For companies in the UK, this could impact positively on economic performance and competitiveness in the global market place, and thus the wealth of the UK.

Noen som kjeder seg? Isåfall kan de lese litt her for å få litt oversikt på hva som foregår :grinning:

https://www.uptodate.com/contents/treatment-of-advanced-unresectable-gallbladder-cancer

Er PCIB nevnt?

Nei, men de oppdaterer den siden kontinuerlig så en eller annen dag i fremtiden så bør vi være omtalt :blush:

Noen som har analysen fra Stuffers fra i vinter?

Takker :pray:

Nei, dessverre. Men etter hva jeg har forstått er denne siste en oppdatering av analysen fra februar hvor justeringen i all hovedsak dreier seg om tre faktorer:

• Endring av kontantbeholdning
  • Økning i antall utestående aksjer
  • Ett års forskyvning av kontantstrømmen knytta til behandling av gallegangskreft

Sistnevnte faktor drar kursmålet ned fra ca. 62 (jf. de to første faktorene) til 58 kroner. Sånn roughly.

Hver måned kårer jeg det jeg kaller Teksperter™ for noen av de mest populære investeringene våre :slight_smile:

Det er de 3 medlemmene som har fått flest likes på innleggene sine de siste 90 dagene. Teksperter™ får også en unikt merke på profilen sin og et trofé-ikon ved siden av navnet sitt. Du kan bli Tekspert™ i flere aksjer/investeringer, og troféet vil bare vises i tråder der du er Tekspert™.

Her er denne månedens Teksperter™ og det mest likte innlegget deres fra de siste 90 dagene:

1. @Snoeffelen (1984 likes)
  1. @StockDZ (1083 likes)
  1. @Investor (1024 likes)

Resten av topp 10:

1. @JAXI (794 likes)

2. @abacus (759 likes)

3. @idioten (682 likes)

4. @InVivo (627 likes)

5. @Gunnersaurus (602 likes)

6. @Savepig (468 likes)

7. @coyw (426 likes)

Gratulerer!

Forhhapentligvis vil dette snart omfatte PCIB om ikke alt for lenge.

Biotech Merger & Acquisition Deal Activity Skyrockets in Early 2018.

Fundamentally, large drug developers are facing pressure from maturing markets and require opportunities to spark revenue growth. GlobalData believes that Merck, Pfizer, and Amgen are all plausible candidates to expand via M&A. All these large pharma companies have huge off-shore cash stores and are likely to make an acquisition to boost their mid-late stage pipeline.

For å begynne med slutt-konklusjonen fra dagens personlige morgen-grubleri:

PCIB har av en eller flere partnere mottatt tilbud på partnerskap på fimaCHEM og det pågår fortsatt forhandlinger med partner(e) innen fimaCHEM.
Mao , en skal ikke bli forundret om der plutselig blir annonsert partner m upfront payment innen fimaCHEM (IGGK pivotal fase 2 studiet)
Videre så er det PCIB som har takket nei til avtale og valgt å fullfinansiere og gjennomføre studiet selv da det er et forholds lite og overkommelig studie.
Det eneste vi ikke vet er navnet på selskapet det diskuteres med.
Disse diskusjonene pågår altså etter at tilbudet ikke ble akseptert av PCIB.
Kanskje vi forhandler med et asiatisk land ??

Hvordan kan jeg komme med slike konklusjoner:

Etter mitt bondevett så er det jo dette PW i spørsmålsdelen på Q3 sier rett ut.

Valget av emisjon kontra foreliggende tilbud fra partner er PCIB sin avgjørelse og må ikke ses på som noe negativt , heller tvert imot.

https://www.hegnar.no/TV/kvartalspresentasjon/97451591

Hør selv (10 ganger) på tidslinjen mellom 00:59:00 og 01:06:35.
Tidspunktet hvor PW uttrykker "there are partnering discu,si… 01:06:35.

Ordvekslingen bygger på risk/reward for fimaCHEM.
Dette er viktig å ha for seg slik at når PW henviser til pågående forhandlinger / diskusjoner så gjelder dette kun fimaCHEM.

Min mening er at den negative mottakelsen emisjonen fikk bunner mye i dette forholdet og bygger på missforståelser.
PCIB måtte ikke ty til aksjonærene for alt annet sviktet.
PCIB valgte bevisst å selv gjennomføre fimaCHEM da dette vil gi selskapets aksjonærer størst utbytte og emisjonen valgt var ment å tilgodese eksisterende aksjonærer.
Det siste her ble jo en skivebom , kanskje pga tolkningen av den første delen.

Som sagt , hør mange ganger den aktuelle tidssekvensen fra Q3 og døm selv.

Jeg har nå hørt på denne og det er også mulig PW stopper midt i setningen fordi den andre fyren avbryter Per…

Det kan jo hende disse partner-samtalene er på hold inntil, safety fra dobbel behandling foreligger.

Han lot seg provosere og ville ellers ikke ha nevnt dette om “partnering discuss…” i det hele tatt. Ihvertfall ikke noen urimelig tanke da at det foregår noe bak i kulissene. :thinking:

Ja, tydelig at han sier: «there are partnering discuss…» Tok på meg høretelefoner m/noise cancelling.:grin:

Den blir sikkert god, denne spikersuppen :joy:

De holder på med partnersamtaler stadig vekk og det er ingen ting spesielt Per ble avbrutt på.
De skal og bør ikke fortelle hvor alle stadier er pga at de skal holde av forhandlingskort som kanskje kommer tilsyne i forhandlingene og ikke gjennom media.
Og de snakker med flere og de røper selvsagt ikke alle detaljer om hva de har snakket med de andre om.

Jeg tror de var nærme en partneravtale, men tilbudene tilsvarte ikke det selskapet ser for seg at produktet vil dekke i fremtiden og derfor ble det heller emisjon.

Men nå som selskapet ikke lenger har økonomiske utfordringer har de bedre forhandlingskort og lite hastverk med å inngå avtale. Det i seg selv kan gjøre fremstøt fra partner mere sannsynlig nå som PCIB er litt mere “hard to get”

Har fulgt pcib nesten siden starten.
Og de har Alltid satt aksjonærene først…
At denne emisjonen ble så totalt misforstått, er ikke pcib sin skyld…
la tiden jobbe, så vil dere se hvilken gavepakke dette var for aksjonærene…
At flertallet foretrekker eks 1 milliard nå fremfor 10 milliareder om 3 år, sier litt om investeringsfilosofien til mange…
god helg :metal:

Svaret der er jo selvfølgelig 10 mrd om 3 år.

Hva om spørsmålet var:
Vil du ta 1 mrd (100% sjanse i morgen), eller vil du ta 10 mrd (10% sjanse om 3 år)?

Det at vi allerede i 1H2019 kan få en partner for FimaChem GGK PF2 studiet vil være en stor trigger. Avtalen vi jo gå på å få PF2 studiet i havn, og ved en evnt. markedsgodkjennelse så vil jo denne partneren ta seg av distribusjon og behandling av pasientene i Asia regionen.
Tenker først og fremst på Astellas eller Takeda
Begge 2 store BP med hovedkontor i Japan.

For FimaNac Top10BP som kanskje er AstraZeneca som er et britisk-svensk farmasøytisk selskap med rundt 57 000 ansatte i rundt 100 land. Har forretningshovedkontor i London.

Så er det gjerne ikke så rart om de har brukt UCL - University College London gruppen til å teste ut vår FimaNac leveringsteknologi på sine
terapeutisk Nukleinsyre medisiner.
Har gjennomført både In Vito & In Vivo studier siden Nov.2015
Og en lisensavtale for kliniske forsøk kan være nært forestående, Des.2018

Den skjønner jeg ikke. Om det var slik skulle vi nå sett massivt nedsalg slik at kursen, uansett nyheter, ikke kommer over dagens nivå.

På ethvert kursnivå er det, helt banalt, noen som vil selge og noen som vil kjøpe. Sånn vil det være hele vegen oppover. Motivene er like mange som summen av selgere og kjøpere.

Jeg antar at de fleste som har sittet i selskapet en tid, ikke vil sitte med hele beholdninga på ubestemt tid eller til selskapet blir kjøpt opp (måtte alle gode makter forby). Behovet for trygghet og for å kunne realisere visse materielle mål undervegs gjelder nok de fleste som i dag sitter ganske fullasta. Sånn er det i hvert fall for mitt vedkommende. Men ennå er det langt fram til første runde med gevinstsikring. På tosifra kurs forblir alle aksjene godt nedlåst.

PS
Minst en tredel av aksjene beholder jeg fram til “solo-nivå” eller høyere. Bære eller briste.

@abacus, enig :grin: