Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg reagerte også litt på at han fremstilte det som om det nærmest kun finnes to muligeheter - mer eller mindre kortsiktig trading eller et tilnærmet evighetsperspektiv hvor det kun handler om å bygge fundamentale verdier på optimal måte - og at han selv og Radforsk representerer denne siste ideale tilnærmingen. Muiig han med en viss rett kan si dette om en ser hele porteføljen under ett. Men for hvert selskap stemmer jo det bare ikke. Den ene som mer opplagt har hatt denne tilnærmingen i PCIB det er vel Erik Must. Radforsk har tvert imot solgt seg ned betydelig “fordi de må ha penger til andre ting”. Og det har skjedd flere ganger når kursen har sett ut til at den kanskje kunne stabilisere seg på et noe høyere nivå. Det er ihvertfall mitt inntrykk. Og på den måten har de bidratt til å drive kursen nedover i langt større grad enn det på noen måte er mulig å gjøre for hver enkelt liten eller for den saks mellomstor investor som selger en tilsvarende andel. Også for andre som bare eier en brøkdel av det Radforsk gjør i hvert selskap så handler det tross alt om at man “må ha” penger til noe annet. Syns godt Einarsson kunne vært litt mer åpen og, ja ærlig rett og slett, om at Radforsk har visse begrensninger som feks Must ikke nødvendigvis har. Og at det faktisk kan ha litt å si med tanke på hvor kursen havner ikke bare på kort, men også mellomlang sikt.

8 Likes

Jeg har nå hørt i gjennom podcast og jeg er 90% enig i det han sier. De 10% som ikke er enige snakker på vegne av småaksjonæren som gjerne vil ha, om ikke månedlige eller kvartals oppdateringer, i hvertfall en og annen melding 1-2 ganger per år som bekrefter at dette går veien.

Nå har vi ventet i over 1 år og ikke en tøddel har blitt oppdatert. Det er ikke rart man blir lei…

Men om nyheter kommer før jul eller etter har lite å si for en som investerer 5 år fram i tid. Det blir bare så sabla kjedelig å eventuelt se kursen tippe ned igjen hvis vi ikke får en oppdatering.

Jeg er nemlig av den enkle oppfatning at før den store oppgangen begynner er det bedre at kursen står i 100 enn i 28.

3 Likes

skjønner godt man kan bli litt utålmodig av å vente på store nyheter!!
Men at vi ikke har fått masse på plass iløpet av 2018 blir for meg feil å påstå.

  • Oppdaterte Super sterke data fra fase 1 studiet, FimaChem
  • PF2 studie oppsettet klart med 2 behandlinger og dose valgt fra cohort4.
  • Innrulleringstilltak til PF2 studiet blir ivaretatt/optimalisert !
  • Finansen på plass til interim avlesning med mulighet for AA
  • Oppdatering FimaVacc - med dybdeanalysen, rett rundt hjørnet.
  • Oppdatering FimaNac Top10BP oxo rett rundt hjørnet.

Så tar vi FPD i PF2 tidlig i 2019 og mulig Asia partner iløpet av 1H2019
Samt datareadout fra exstensionstudiet, 12 pasienter

Så masse har skjedd og masse er nært forestående de neste 6 mnd. !

Noe kan jo komme under en av lukene i julekalenderen :christmas_tree::calendar::santa: God Jul !

7 Likes

@JAXI, stemmer mye av det du sier men så har pf2 vært på trappene en god stund og den er ennå ikke startet. Mulig tidlig 2019 drar seg en del lenger enn Januar også…

Når det gjelder finansiering så ser jeg ikke dette som en nyhet. Finansiering er business as usual og det skulle bare mangle at ikke pcib klarte dette. Det er dog meget beroligende at man har sikkerheten for finansieringen og vi hadde litt flaks at vi ikke fikk emisjonen noen uker senere med tanke på børsene rundt i verden :grinning:

Det jeg synes var snack på Q3 var selvsagt bedre OS tall og at alt virker å gå etter planen. Repeterende behandling er også godt nytt, men det er på langt nær nok til å løfte aksjen.

Alle avtalene som har blitt forlenget de siste årene har vært et langt gjesp i forhold til aksjekursen, så hvis vi ikke kommer oss over i klinisk vil en eventuell forlengelse ha lite å si for kursen. Det vil selvsagt allikevel være positivt med en forlengelse pre-klinisk, men ingen høyere kurs, desverre.

Jeg skal slutte å syte å heller være dødsens ærlig å si at jeg liker å se pengene mine vokse hver dag, men at jeg i tillegg ikke går av veien for å vente noen år til før jeg kjøper meg den greske øya :joy:

6 Likes

ABN Amro ned ca. 90.000stk fra d.3-5.12. Da har de stått for 50% av omsetningen. Litt rart når de har økt litt hver uke tidligere.
Spørs om det er de som står for nedsalget fredag og mandag, for så å kjøpe inn igjen (pluss litt ekstra) før den ukentlige oppdateringen…

2 Likes

Hmm, ikke bra. Nyenburgh på vei ut eller låner ut aksjer til short? Eller den mer konspiratoriske, de jobber for BP og finanseliten.

Vi får følge med. Ikke det at det endrer mitt syn på selskapet, da må det komme dårlige resultater eller en konkurrent å snakke om, men markedet er jo en helt annen sak.

1 Like

Einarsson og Van der Burg i Leiden! Top of the pops! Nydelig podcast!

1 Like

Veldig enig, @OlavA

Radiumhospitalets forskningsstiftelse skiller seg ut fra alle andre aksjonærer ved at stiftelsen har statutter med formål å fremme norsk kreftforskning og utvikling av legemidler for behandling av kreftsykdommer.

Jeg ignorerer av den grunn stort sett alle Einarssons kommentarer til aksjemarkedet generelt og PCIB-aksjonærenes disposisjoner spesielt. Desto mer lytter jeg til hans faglige vurderinger av de selskapene stiftelsen har i sin portefølje. Der ligger hans spisskompetanse.

8 Likes

Einarsson er internasjonal biotek stjerne. Look to Oslo Cancer Cluster. Klart det er verdifull informasjon han har om biotek generelt og porteføljebedriftene. Han ga terningkast 5+ til PCIB for året 2018. I mine øyne ekstremt positiv til PCIB. Det lover godt for fremtiden. For medisin for de som har behov. For økt aksjekurs for de som har det som hovedmål. Mange stakeholders, Einarsson er ekstremt god til å tilfredsstille stakeholders. My humble opinion.

P.S Han har fått stiftelsen sine verdier opp fra noen få millioner i verdi til flere hundre millioner på få år. Tror faktisk han har bevist god kunnskap om verdiskaping også💪

4 Likes

Ikke uenig i det. Jeg har jo også gitt uttrykk for hvor heldig jeg syns vi er med nettopp Einarsson. Men jeg syns bare det hadde vært hakket bedre om han hadde gitt en mer realistisk beskrivelse av Radforsks økonomiske begrensninger og prioriteringer. Med tanke på hvilke beløp feks Statens Pensjonsfond Utland disponerer og plasserer, tildels i direkte etisk forkastelige eller i tvilsomme virksomheter så skurrer det kraftig at Radforsk “må selge” eller “ikke kan” delta fullt ut i en emisjon hvor private store og små strekker seg så langt skinnfellen rekker for å få det til. Selvsagt ikke Einarssons feil, snarere tvert imot så har han vel spilt en avgjørende for å stable dette på bena med nettopp ganske begrensede midler. Men temmelig begrensede midler er jo det det er, i den større sammenhengen, også sammenlignet med en som Must med den formuen han har.

2 Likes

Jeg tror også de solgte disse 85K direkte i markedet, og ikke har lånt dem til andre, som så igjen har solgt (altså at de er lånt ut til short). Men hvorfor skulle de gjøre dette, og så ønske å kjøpe seg opp igjen? For å sende dårlige signaler og få en billigere inngang? Jeg tror kanskje det blir litt konspiratorisk, og at de ikke ville klare å akkumulere det samme antallet med den omsetningen som nå er uten å drive kursen opp igjen til et punkt hvor de havner i minus. Jeg er mer redd for at de mistenker at forventningene til FimaVACC-resultatene er for høye, og regner med en bedre inngang etter disse.

Nei og nei la oss koke suppe på spiker…

Non event i mine øyne. Enhver aksjonær egentlig like verdifull i funksjon av sitt innskutt kapital til drift og utvikling av selskapet. For det andre liten investering for helseinvestoren i utgangspunktet og 85 tusen aksjer er også lite. Plutselig er de ute eller plutselig øket sin eierandel med titalls%. De venter mulig som andre aksjonærer på oppdateringer😎

Som også kommer plutselig😆

1 Like

Nå blir det samme diskusjonen i to tråder her: Et enormt beløp for dem er det sikkert ikke, men det er likevel et bevisst valg noen der i Amsterdam har tatt.

Er det bevisst valg? Portefølje rotering? Investorer i fond som trekker penger ut av markedet? Som igjen gjør at fond må redusere i sin portefølje av selskaper?

Synes Einarsson i podcast i går beskrev fimavacc godt. PCIB kontaktet anerkjent Van der Burg i Leiden som jobber mye BP og har status/tyngde. Han ville jobbe med data. Takker antakelig stort sett nei til forespørsler som ikke er interessante. Tror du han syntes det var gode eller dårlige resultater🤓

3 Likes

Det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Kanskje er det FOR mange som har FOR høye forventninger. Akkurat det snakket jo nettopp Einarsson også om (edit: et stykke ut i podcasten, og på generelt grunnlag i forkant av nyheter) :stuck_out_tongue:

Einarsson var meget positiv til PCIB. Absolutt umulig å tolke han til at han mente folk var for optimistiske på PCIB sine vegne! Terningkast 5+ ga han PCIB for utvikling 2018. Aldri hørt slik skryt før.

Det han sa var imidlertid at om resultater kom før jul eller i Januar 2019 var helt uinteressant.
Optimistisk er ordet han var ift PCIB.

Er folk så optimistiske at de verdsetter pivotal fase 2 med mulig interim avlesning AA til en milliard, fullfinansiert reg studie, null prising av Nac og vacc teknologi og samarbeid, en kurs som har fallt fra 60kr til 27kr. Optimistiske??

6 Likes

Som sagt, det er mulig å ha to tanker i hodet på en gang. Jeg har ikke solgt aksjer på dagens kurs.

Det han sa om at det var FDA som tok initiativ til å gå for PF2 med mulig AA i steden for den “tradisjonelle” veien høres helt fantastisk ut!

Prisingen er helt håpløs, burde vært minst det dobbelte!

Men det kommer …

Lothian

5 Likes

Har ikke FDA fått føringer på at ting skal bli billigere da? En grei veg å gjøre dette på er å korte inn vegen fra forsøk til godkjennelse. Ikke veldig overraskende egentlig.

Einarsson har vel selv uttalt at de store omfattende fase 3 studiene er gammeldagse når det gjelder utvikling av kreftmedisin på disse sjeldne kreftformene.

1 Like

jaja, kjøpte litt mer eg , både her og i pho. men no er det steike cash og låne tomt.

4 Likes