Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Helt enig. Dette er et selskap som i følge Einarsson har brukt masse tid og ressurser på å gjøre seg kjent med PCIB. At de da ikke ser det som opportunt å beholde aksjer for skarve 20 millioner kroner er ikke bra.

Ja, det er skuffende.

Ingen tvil om at Nyenburg kun virket som garantister og fødselshjelpere, og nu vil de ut.

I så måte må man si at emisjonen har været en fiasko. Det eneste som var godt med denne var at selskapet sikret seg 330 mio.

Tror dette må være til ettertanke både for styret og ledelsen.

Vel, vel, da blir kursen lav inn til de er ute og noen får mulighet for å kjøpe seg inn billig.

3 Likes

Dette vet vi tross alt ikke. Kan være de låner ut aksjer til shorting?

2 Likes

Vet ikke hvor bra det er med store investorer, spesialinvestorer.

Se på Nano, utlendingene øker på topp 50, men kursen har stupt. Pcib, spesialrevisorer skulle være med på emisjonen, kursen stuper.
Tror ikke man skal undervurdere hvordan store institusjoner og investorer manipulerer kursene.

Lite selgere på dette nivået, det får være trøsten din Lothian.

Får gjøre som Jonas Einarsson, ytre et lite hjertesukk. Kan du slutte å sutre og klage her hver bidige dag Lothian? Jada, vi vet alle at du er skuffet og lei deg, at du krever og forventer nyheter, det har du gjentatt til det kjedsommelige. Men når begynner jeg å bli drittlei av sytingen din! Ikke bruke TI som din personlige klagemur, det blir bare slitsomt for oss andre.

7 Likes

De tok ikke mere i emisjonen enn de måtte ifølge garantien, de har solgt seg ned helt siden de kom inn. Jeg tror ikke de driver med manipulasjon, jeg er sikker på at de vil ut.

Bekymrer det meg? Nei, de har helt sikkert andre dagsordner og motiver. Irritere det meg? Ja, fordi værdien av selskapet slett ikke reflekterer potensialet i teknologien og gjenspeiler hvor langt Pcib er kommet med denne (læs. hvor kort vei som er tilbake til markedsadgang), og dermed også penger på bordet.

5 Likes

Det er en teoretisk mulighet, men jeg har ikke troen på det. Da hadde det sannsynligvis dukket opp aksjer hos andre investeringsbanker i kortere perioder før de ble solgt, og det har man ikke kunnet se i aksjonærlistene.

Nyenburgh fikk muligens alt for lite aksjer i emisjonen, det gir ikke mening for et selskap som dette å ha små posisjoner i selskaper. Det hadde sannsynligvis vært bedre å gi dem hele emisjonen, dersom de i utgangspunktet var villig til dette.

3 Likes

Interessant poeng!

Med en liten post må de gjerne bruke like mye ressurser for å ha kontroll på denne som med en stor post.

Hadde vært gøy on Pcib sniker inn fimaVACC data her:

1 Like

De sa seg vel villig til å tegne for litt over 90 mill om jeg husker riktig.
Så det er godt mulig de fikk for lite da de i utgangspunktet ønket å være representert i styret.

2 Likes

Einarsson i forkant av emisjonen: “Og så blir det jo spennede å se da, hva de [Nyenburg] sitter igjen med etter dette, og om de fortsatt er interessert i å investere, hvis de ikke føler at de får nok i det”

Men dersom de ville hatt mer, så kunne de kjøpt en drøss med tegningsretter til maks fire kroner. Nok til å bli største aksjonær. Men kanskje tok de en kjempegamble som feilet, i at det håpet at tegningsprosenten skulle bli null? Men igjen, det burde jo uansett vært mulig å kjøpe seg opp til i hvert fall et par millioner aksjer i tiden etter emisjonen uten å drive kursen så veldig mye?

PW sa eksplisitt på Q3 at de ikke gikk inn i styret til selskskaper de investerer i.

2 Likes

Hvis de virkelig ville ha flere aksjer og plass i styret, så hadde de hatt alle muligheter til å kjøpe mange aksjer fra 45 til 30 og tegnet alt det de kunne i emisjonen.

De gjorde de ikkje.

Og ikkje vil de betale 26-28 for å flere.

Håper de forsvinner ut snarest hvis det er slik de vil holde på.

Lothian

1 Like

Om de fortsetter å selge 20-30K i uka, så er vi kvitt dem ut på vårparten en gang

Mulig de har flere kontoer. Mulig de øker, mulig de selger. Mulig de avventer resultater.
Noen selger og noen kjøper. Slik er markedet.

Fakta er at PCIB har fullfinansiert reg studie. FDA og EMA har sagt sitt i forhold til pivotal fase II oppsett og muligheter for interim avlesning og AA. Mao pt lovende resultater. Kun det som teller er at PCIB fortsetter å levere!

Vacc resultater ventes dette år.

1 Like

Om du tar en titt på de lengre listene, så ser du at det ikke er tilfellet. Ingen tvil om at Einarsson, Skuggedal og Walday har tatt feil av denne “investoren”.

UBS Switzerland
Danske Bank

Hvem vet hvem som er eieren bak disse?

Hva om det plutselig krysses store poster etter resultater? Kan det være at de skal ha store poster ved gode resultater? Helt umulig å spekulere i.

Har vel ikke tatt feil. Hva som er fasit i dag er ikke nødvendigvis det etter oppstart pivotal fase, mulig partneravtaler, vacc mm

De var der med det samme antallet for lenge, lenge siden.

Jepp, men hvem er eieren bak disse? Hvem vet?

I hvert fall ikke de aksjene som ABN Amro ikke lenger har!

Nei de har redusert noen ti tusen aksjer. Hvem har kjøpt😜