Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Virker veldig merkelig at en spesialinvestor som bruker laaang tid på å analysere ett selskap før de event. går inn skulle kjøpe aksjer til 30kr for så å selge en del av de med tap rett før fremleggelse av FimaVacc resultatene.

PW sa på Q3 at denne spesialinvestoren har “dype lommer” og at slike investorer er langsiktige.

tror heller de har lånt aksjene ut for å holde kursen i ro før FimaVacc analysen kommer, og er den god kommer de til å øke sin investering.

4 Likes

Nyenburgh er bare en vits i PCIB -sammenheng. De ble hypet av PW o senere JE trolig fordi PCIB ikke kom med noen nyheter i forbindelse med emisjonen.

Tom, Dick og Harry - en gjeng med små investorer. Og det er nå over 150 tusen aksjer de har solgt.

Hvorfor skulle PW og JE hype dette?

1 Like

At det er gode resultater, patenter som StockDZ har gravd fram er ikke interessant. At noen selger titusener aksjer og andre kjøper tilsvarende er strålende ide for koke suppe på spiker? Hold fokus på ballen!

1 Like

PARTNERSHIP DEDICATED TO GROWTH

SOUND RESULTS

LONG-TERM VIEW

For øvrig Nyenburgh sine hovedpunkter

3 Likes

må huske at en usynlig short kan settes på ca 185 000 aksjer (0,5% av totalt antall aksjer), bare nevner det :wink:

3 Likes

For å si det sånn; hadde pcib kommet med positive nyheter i forb med emisjonen ville vi ikke visst noe om Nyeb. Pw og JE trodde nok at aksjonærene ville bli oppglødd over nyheten om denne investoren i mangel av andre nyheter.

Hvorfor skulle aksjonærene være oppglødd? Du vet vel at emisjonen var garantert for? Ledelsen hadde ingen grunn til å hause denne emisjonen.

2 Likes

Ja, men som jeg var inne på lenger oppe, så vil en større short gjerne være på et annet børsmedlem/investeringsbank sin konto i en periode mens den gradvis blir solgt. Slike kontoer finner ikke jeg i de historiske aksjonærlistene jeg har sett på. Jeg tror ikke de 150K aksjene er lånt ut til short. Om du fortsatt vil tro det, så er det greit for meg. Men jeg er helt enig med deg i ditt forrige innlegg og at det er merkelig hvordan de har handlet.

1 Like

I don’t think they are selling at loss, remember you have to take into consideration the 3,5% guarantee fee, this will bring their effective entry price down to 25 kr (from the so called 30 kr).

also remember that this is end of the year period, many investment houses have their own “end of year tax strategies” … we just have to wait and see

7 Likes

Litt uinteressant med denne kveruleringen. Mitt poeng er at jeg ikke er opptatt av hva Nyenburgh foretar seg. Jeg har gitt min versjon om hvorfor denne saken fokuseres.

Ingen grunn til aa bekymre seg over Nyenburgh. Vi har sett stoerrelser som Photocure og Storebrand selge seg ut paa lave kurser. Det virker som om de var ute etter aa ta en rask gevinst, og har antakeligvis blitt like overrasket som PCIB er over at kursen har falt. Hadde de vaert langsiktige ville de beholdt.

1 Like

ser den @polygon men for å komme inn på top50 lista må man ha over 100k aksjer og er utlånet av 150k aksjer fordelt på f.eks 2 kontoer med 75k på hver vil ikke de synes på top 50 lista.

Spekulativt ja, men ikke utenkelig hvis man ønsker å sette en usynlig short.
For man vil jo ikke at dette skal synes på listene heller …!

Du har helt rett @StockDZ vi får vente å se , men nekter å tro på at de vil selge seg ut etter å ha vært aksjonær i bare 2,5mnd med potensielt store nyheter nært forestående :wink:

1 Like

Jeg har sett på de lengre listene også. Jeg holder en knapp på at de gamblet på tegning av fullt garantibeløp og feilet, og nå sier fuck it. De kommer ut med en liten gevinst, og har større fisker å fritere andre steder.

De hadde alle muligheter for å kjøpe garantibeløpet (og mere til!) i emisjonsuka. Det er noen og enhver som har blitt blenda av en finansiell aktør her. For meg helt uforståelig.

Geiran har du blitt blendet😜. Kursen er halvert, mao ingen som ble særlig imponert over investoren hverken før eller etter😂

2 Likes

Det var ikke måte på halleluja over denne garantisten i emisjonsperioden, De av oss som påpekte noe annet ble halshogd.

2 Likes

Altså fullt garantibeløp uten å bruke penger på tegningsretter. Som jeg skriver over, så kunne de åpenbart blitt største eier for en kostpris marginalt over kr. 30,- dersom det var det de ønsket.

Og ja, jeg innrømmer at jeg i likhet med Einarsson og ledelsen trodde på disse som en kommende, stor, strategisk eier. Når du i ettertid ikke hadde troen på det, og evt. hevder at du aldri hadde troen på det, så mistenker jeg at det er mer ut i fra generell negativitet enn spesielt klarsynthet.

1 Like

Emisjonen er et tilbakelagt kapittel, nå må dere sutrepaver løfte blikket å se fremover.

Drittlei sytingen fra Geiran og Lothian. :japanese_ogre:

3 Likes