Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg har ikke noe imot å bidra med min skatt til samfunnet, men formueskatt har jeg slitt med noen år og jeg mener at dette er en skatt som rammer usosialt. Så i den grad verdien på PCIB kan holde seg på dagens nivå, så er det helt greit for meg. Vi vet jo at det er flere “hester” som løper mot mål og i dette “rittet” kan vi ende opp med noe så uvanlig at vi får mer enn en vinner.

3 Likes

PW skrev several strong respons om fimaNac. Det maa bety at vaar leveringsteknologi fungerer hos mer enn en av vaare partnere. Spoersmaalet blir om vaare partnere har medisiner gode nok til aa trekke nytte av dette. Jeg tror det, og at vi ganske sikkert har en klinisk avtale eller to med upfront payment paa plass foer sommerferien. Er vi heldige kommer det allerede en naa.

Og mitt inntrykk etter og ha fulgt denne traaden, er at fimaVacc resultatene skal presenteres i ett tidsskrift eller lignende? Vet ikke naar Lancet neste nummer kommer, men hvis det skulle droeye til januar, er det ikke noe problem. Det viktigste er at resultatene er gode.

Naa maa vi ha is i magen. Det jobbes med partner(e) for fimaChem og fimaNac, pluss presentasjon av fimaVacc resultatene. . Skulle det komme tre gode meldinger, blir det som og trekke champagne korken ut av flasken, hvor alt kommer paa en gang etter 10 aars hardt arbeid. Its time, our time.

Den stoe maalsettingen er og gjoere hva PCIB tilbyr, ettertraktet paa verdensbasis(hot). Greier vi dette, vil PCIB bli verdt ett tosiffret milliardbeloep ett godt stykke paa skalaen. Og ikke glem at FimaChem med P2 og interime IGGk er allerede paa plass. Slik at vi staar ikke tomhendte igjen paa vallen, hva enn som maatte skje i disse dager. Men skulle ett av de andre forretningsomraadene innfri i paa tppen av IGGk, vil det vaere en fantastisk oppnaaelse i denne bransjen.

Det som er viktig er at PW faar benytte tiden det tar og skaffe oss gode avtaler. Ett kvartal fra eller til i denne sammenheng betyr ingenting saa lenge avtalene blir best mulig.

3 Likes

He, he selv du Otard må vel se at det er forskjell på to uker og seks år utsettelse. Jeg også håper det skal komme gode nyheter, men når vi er kommet såpass tett opp mot årsslutt, så kan jeg ikke se at det gjør vesens forskjell om det drøyer til over nyttår. Og vips, så har man spart noen kroner. Jeg vet det er en del sunnmøring i mitt blod, men det lever jeg svært godt med.

3 Likes

formue skatten er ikke like irriterende som avisenes formue topp :wink: Det er viktigere og dukke unna den :wink:

Jeg er veldig uenig med dere som er likegyldige om meldingen kommer nå eller i januar. Det er veldig viktig at de faktisk leverer på guidingen nå. Det handler om tillit. Hvis meldingen ikke kommer nå i desember som guidet, hvorfor skal vi da aksjonærene forvente noe melding i Januar eller 1H 2019 for den saks skyld. Det er viktig at denne negative trenden med forsinkelser og nyhetstørke brytes, og det fortest mulig.

7 Likes

Eg og vil ha den i år, helst før jul:) som i morgen…

2 Likes

De har vel ikke guidet noe annet enn at den skal være ferdig i 2018. Derfor synes jeg de bør melde dette. At vi ikke får presentert dataene før senere kan vi vel leve med?

1 Like

Om det kommer melding om at resultatene blir presentert i et tidsskrift eller noe i januar/februar holder det i massevis for meg.

5 Likes

Anyone interested :sweat_smile:?

This related to NanoVAX project I share with you about a month ago. As reminder see link below (page10)

http://euronanomed.net/wp-content/uploads/2018/08/NL6-VF.pdf

2 Likes

Dette er vel kanskje kjernen i det å eie biotek-aksjer.
Trives en ikke med at TTT så bør en kanskje vurdere alternativer?

Hvorledes skal en forholde seg til guiding?
Er det en lovnad eller en estimert utvikling med alle forbehold?

Der det oppstår forsinkelser faller ofte kursen , dette uavhengig om årsaken er superpositiv.
Logikken ser ut for å være fraværende og handling oppstår på gammel vane…
Men slik er spillets regler ser det ut for.

Tror fortsatt på melding før årsskiftet.
Men om året skulle ebbe ut uten melding så er det ikke av noe praktisk betydning for meg.
Jeg har ikke vært med på dette sirkuset (meget lønnsomt sådann) i mange år for så å kaste kortstokken rett før svarene foreligger bassert på en guiding.
Må si de har gode nerver de som hopper av nå og satser på kursfall.
Forutsatt at en fortsatt tror på PCI-platformen og selger ut nå …:camel:
Lykke til uansett utfall

3 Likes

Selvfølgelig må meldingen komme før nyttår! Vi trenger ikke mer brutte løfter og utsettelser. Ikke det at jeg har så dårlig tid, men jeg frykter at kursen siger nedover igjen dersom vi ikke får en melding snart.

2 Likes

Guiding er er anslag. Og har man fulgt med i farmasi noen år så bør man samtidig vite at her er mange usikre faktorer som kan, og som normalt, vil påvirke tidslinjen. Det viktigste er at de oppnår de ønskede data. Det er selvfølgelig ønskelig at de kommer innenfor det tidsdelta som er oppgitt, men det er ikke like viktig. Dersom forsinkelsen kun er noen uker er det greit. Men dersom der dreier seg om måneder bør selskapet i det minste komme med en oppdatering for å dempe spekulasjonen.

Men vi aksjonærer vil jo gjerne ha positivt nytt så raskt som mulig. Det er menneskelig. Dog bør vi samtidig være en smule realistiske og ha forståelse for hva en guiding er. Det er ingen garanti.

3 Likes

En liten forklaring ala den vi fikk før jul i fjor bør vi kunne forvente.
Tror PW har i mente hvordan det gikk med Costa i Nano.

Kan ikke være å vanskelig, vi har jo allerede fått vite dette:

image

Alt vi trenger er at dette blir kvantifisert.

Og i rapporten går jo Pcib rimelig langt i antyde at dette ser svært lovende ut. Ganske tøff påstand når de sier at de tror fimaVACC kan spille en nøkkelrolle innenfor immunterapi.

11 Likes

Etter mitt syn er det stor forskjell på om et mål guides til å skulle nås måneder og kvartaler fram i tid eller om guidingen blir gitt / gjentatt noen uker før.

Når det gjelder resultatene fra fase 1 i vaksinestudien, ble disse så seint som ved siste kvartalspresentasjon guida til å bli meldt før årsskiftet. Husker jeg ikke galt, fikk en av forumdeltakerne (var det deg, @JAXI?) etter Q3 svar fra Skuggedal som kunne tolkes slik at det først ville komme en børsmelding og seinere en presentasjon i et “egnet” forum.

8 Likes

It is interesting what is going on in Kristian Berg’s lab, since I believe they have already formulated a Nanovaccine as part of the Nanovax project and they are urgently recruiting for a post doc position to test with photochemical internalization to enhance the therapeutic effect of the vaccine. This is promising as this could lead to a one combined novel solution rather than combining fimavacc with existing vaccines. It will be interesting to see the outcome of this in 2 years from now. Norway :norway: made therapeutics

6 Likes

Guiding kan man si er når et selskap kommuniserer sine forventninger om fremtiden med finansmarkedet. Ved store avvik på guiding og faktisk situasjon mister man troverdighet. Man kan til og med kanskje gå så langt som å si at selskapet avslører at de ikke har kontroll på verken markedet, eller sin egen utvikling.

Ved å se på guidingen i kvartalspresentasjonen, Q2 2017, ser man med fasit i hånd rimelig tydelig at selskapet har vært på tynn is og vist manglende innsikt på flere fronter.

Ved utløpet av 2018 har vi fremdeles ikke fått safety read-out Phase I extension. Vi har ikke kommet i gang med Pivotal Phase II. Og resultatene fra Phase I (fimaVACC) mangler stadig.

Ser vi på guidingen i Q3 2017 så tar de der en avgjørelse om å utsette guidingen på «Phase I in healthy volunteers completed» til 2H 2018 . De andre milepælene er uforandret.

Siste kvartalsgjennomgang for 2017, altså Q4 , viser følgende milepæler og guiding:

Man ser nå at H2 2018 er utgangspunkt for guiding på både fimaCHEM og fimaVACC.

Hopper vi ytterligere et halvt år frem, til Q2 2018 har selskapet følgende tidspunkter vi skal forholde oss til:

Da har ledelsen altså innsett at fimaCHEM trekker ytterligere ut i tid og flytter initiering av pivotal fase frem til 1H 2019. Disse tidspunktene (les; Q2 guiding) er uforandret ved Q3 rapporteringen som presenteres 13. november 2018.

For cirka en måned siden hadde de altså en gylden mulighet til å flytte fimaVACC guiding til H1 2019 hvis de følte at de hadde behov for ytterligere tid til å fullføre denne. Ved å fremdeles stå standhaftig på H2 2018 som guidet tidspunkt, så blir jeg faktisk meget skuffet om de ikke leverer nyheter, «one way or another», på denne siden av året. Da fremstår gutta i ledelsen rimelig evneveike! Jeg mener vi aksjonærer har krav på å få en bedre kommunikasjon etter den svake utviklingen i 2018, delvis som følge av store avvik på guiding, delvis som følge av en til dels klønete håndtering av emisjonen, og selvfølgelig også på grunn av den generelle korreksjonen på Oslo Børs, der biotek selskap har fått en ekstra kilevink i forhold til markedet generelt.

Min personlige mening er altså at det bør meldes flere ting på denne siden av året! Og jeg blir skuffet om det ikke kommer. Det gjør markedet også og uansett utfall er jeg redd for at ledelsen blir å anse som noen «nisser». Enten på den gode måten, ved å være julenisser :santa: der man gir aksjonærer en sårt tiltrengt vitamininnsprøytning. Alternativt på den dårlige måten der «nisse» blir å anse som tullebukk eller fjompenisse!

Håper den ultra-offensive Per Walday fra Q3 presentasjonen blir julenisse, og ikke fjompenisse! Men uansett hva som skjer så beholder jeg mine aksjer trygt forvart på bunnen av kisten. Dette caset er for godt til å kastes på grunn av forsinkelser. Men nå håper jeg guidingen fremover treffer eller overrasker på den positive siden!

Ja takk til høyest mulig formueskatt i 2018! :cowboy_hat_face:

19 Likes

Greit. Jeg skjønner di frustrasjon og støtter deg i at ettersom de ikke endret guidingen ved siste mulighet, så bør det komme noe før årsskiftet. Men det er da enda noen dager igjen til det. Så her tyder det vel på at det vil komme noe om ikke alt for mange dager. Og kommer det, så skal jeg vel alltids evne å dekke inn formueskatten min ;-))

2 Likes

Spot on!

Det er bare for Walday og Skuggedal å forfatte meldingen og få sendt den ut senest 28.12!

Lothian

2 Likes

Gunnersaurus

Jeg maa si meg uenig. Dette er en helt ny teknologi som utvikles baade alene og sammen med partnere. Vi snakker om noe helt uproevd som det tar tid og motta annerkjennelse for. Og naar noe er uproevd, maa man laere underveis, noe som raskt kan ta litt lengre tid enn planlagt. Spesielt med alle dosenivaaer som ma proeves ut.

Skal man kritisere PCIB for noe, saa maatte det vaere utviklingspolitikken de begynte med for ca. 10 aar siden. Den gang burde de selvfoelgelig kjoert i gang flere prekliniske utviklingsloep, i stedenfor og kun satse paa en medisin som kun hadde ca. 20% sjanse for aa lykkes. Vi ser hvor mye bedre det gaar i dag naar dette er gjort. PCIB brukte rundt 6 aar, foer de kom inn paa 100% rett spor. Etter dette har alt gaatt paa skinner, bortsett fra noen forsinkelser.

At de kjoerer ett noeyaktig og kontrollert loep i dag hvor de moeter noen forsinkelseshumper underveis, er helt normalt.

De vet de skal opp til eksamen. Den foerste proeven med fimaChem er bestaatt. Naa gjenstaar de to andre. Vi maa huske paa at gode resultater kan lede til at PCIB kan bl ett veldig ettertraktet selskap og samarbeide med for BP, noe som kan bli verdt veldig mye penger. Daa maa vi la PCIB faa bruke den tiden de mener trengs for aa naa dit. Haaper ikke PW foeler noe press fra oss til aa ta noen farlige snarveier for aa tilfredsstille utolmodige aksjonaerer, fremfor og bruke den tiden som trengs for aa vaere sikker paa aa naa det oenskede maalet. Skulle fimaVacc bli utsatt til Q1, maa vi kunne godta det uten aa bli grinete.

2 Likes

Dette er et forum for ulike meninger, så jeg har respekt for at du mener noe annet enn meg men klarer ikke å la være å legge ved følgende sitat:

Agree%20Wrong

Guiding er best guesses! Ledelsen i PCIB burde være (og er) våre eksperter på området. De har valgt å si at fimaVACC resultatene skal være ferdige 2H 2018. De kunne skjøvet på dette også (som alt annet de har dyttet foran seg i tid). Nå har de gitt meg/oss en forventning om at det vil informeres om disse resultatene i 2018. På hvilken måte, I don’t know, men jeg mener vi fortjener å vite noe om rikets tilstand basert på hva Per og co. har meldt tidligere. Safety read-out og hva som skjer videre med topp 10 BP er også meldinger som er nært forestående. Noe bør vel være på plass før julen ringes inn?

Misforstå meg korrekt, jeg begynner ikke å grine om vi ikke får flere meldinger i 2018, men jeg blir skuffet om vi ikke gjør det. For det er litt dumt at vi som aksjonærer ikke skal kunne stole på hva ledelsen kommuniserer til oss. Vår tredjedame på skiskytings stafetten i helga traff på 3 av 8 skudd (på den stående serien). PCIB er vel omtrent enda verre? Og det er ikke godt nok i internasjonal sammenheng! :wink:

2 Likes