Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Asia kommer hvis resultatene kommer. Viktigere å jobbe med det enn å kaste bort tida i Japan.

Jaha, kaste vekk tiden med å øke markedsandelene sier du?

1 Like

På godt norsk kalles det du beskriver der å selge skinnet før bjørnen er skutt. Jeg foretrekker å skyte bjørnen først.

Det ene utelukker ikke det andre.

4 Likes

Skal de inn på Asia-markedet må de ha egen godkjenning der som befordrer studier der. Det er ikke noe de bør vente med til godkjennelse i USA/EU om de får en partner som er villig til å ta den biten.

5 Likes

jepp, akkurat det samme Nano gjør, forbereder seg for lansering på egen kjøl i US. Venter jo selvsagt ikke med dett dette til ‘‘bjørnen er skutt’’.
Du sørger jo for å ha flere tanker i hodet samtidig. Ikke alle som skjønner det konseptet!:wink:

1 Like

Og PCIB er fortsatt noen % i pluss siste måned, kontra OSB som er ned nesten 7. Synes vi står godt enda.

4 Likes

Når en først skal være utsatt for slike massive kursfall som råder nå så må en prise seg lykkelig at grunnen er en generelt korreksjon og at det ikke har noe med aksjene en har å gjøre.

Kursfall grunnet negative forhold i selskapet er en helt annen verden og da snakker vi om virkelig pyton.

Lykke til

4 Likes

Eg tør påstå at nedsiden når vi atter en gang er på 25 er utrolig lav, og muligens kortvarig.

2 Likes

Fortsatt gjelder PW sin guiding at nyheter for fimaVACC skal slippes før nyåret.
Skulle det skje i dette børsklimaet så blir det riktig interessant å se hva som skjer.

Ingenting eller et skikkelig spark oppover?

Det helt optimale ville være at PCIB gikk inn i en kraftig kursøkning for bioteksektoren og øker denne generelt , altså , at bioteksektoren delvis løsriver seg fra oljeprisen.

Kanskje ikke en umulig tanke?

For hva har egentlig oljeprisen å bety for bioteksektoren ?

3 Likes

ja, eller gi en real kursoppgang på hundrevis av prosent mens resten av bio ligger med knekt rygg;) så kan en kjøpe der etterpå.

3 Likes

Nok en blodrød dag! Slitsomt å prøve å forsvare egne investeringer når alt går på tverke! I disse tider, når børsene famler, er det fryktelig å tenke på at selskapet selv klarte å korrigere kursverdien kraftig. Og det altså før dette virkelig kraftige «regnskyllet» begynte. Nå finner man i disse dager en hel drøss med sterkt rabatterte aksjer på Oslo Børs. Til og med selskaper med gode finansielle resultater og solid kommunikasjon utad blir straffet. Da er det kanskje greit i så måte at vi straffes enda mer? For børsåret 2018 har vært, fra en PCIB aksjonærs ståsted, et ekstremt utrivelig kapittel (papirtapet er da altså mitt fremste fokus).

2018 var året da CEO ropte «ulv, ulv» opptil flere ganger. Aksjonærene iler til, men må slukøret innse at ulven faktisk ikke er der. Dette har nå gjentatt seg flere ganger og fremdeles er det ingen ulv å se. Nå har ledelsen guidet at fimaCHEM ulven vil komme på banen «early 2019». Hva skal man si om det? Jeg har hørt historien før og håper virkelig at første pasienten doseres tidlig neste år.

FimaVACC ulven skal visstnok være i anmarsj (innen årets slutt)? Slik jeg opplever selskapets kommunikasjonspolicy så begynner jeg å tvile på at det dukker opp noen ulv på denne siden av året. Men jeg håper virkelig at det gjør det. Det snakkes om på tekinvestor: «tenk hvis emisjonen hadde vært litt forsinket, det hadde vært ille». Vel i så tilfelle måtte garantistene investert sine penger og ikke bare hentet ut de 3,5 prosentene fortjeneste som prospektet ga dem. Hadde det virkelig vært så ille? Ikke for oss som allerede var aksjonærer! Jeg skulle veldig gjerne kjøpt på lavt 20 tall fremfor å betale 30 kroner stykk for aksjen. Med fasit i hånd så ville jeg foretrukket at garantistene faktisk måtte skyte inn sine penger i selskapet. Jeg kunne heller kjøpt disse aksjene av kortsiktige garantister, langt ned på 20-tallet, hvis de på død og liv skulle selge igjen.

Slik dette har utviklet seg så sitter altså vi aksjonærer med «svarte-Per». Hele suppa er en dårlig vits, hvis man ser på situasjonen med kortsiktige briller! Heldigvis har jeg langsiktige briller, men sliter altså allikevel med å godta at vi har havnet i denne elendigheten! For her har det skjedd mye amatørmessig som posisjonerer oss 10-20 prosent under emisjonskursen.

Tilbake til ulvehistorien så har den altså ikke noen hyggelig slutt. Sauene blir spist opp! Hvis de symboliserer oss aksjonærer så blir dette et eventyr med en særdeles trist avslutning. Heldigvis har jeg betydelig større tro på teknologien enn jeg har på karene som sprader rundt i dress på kvartalsgjennomgangen. Kommunikasjonspolicyen til PCIB er noe av det svakeste jeg har sett i min tid på Oslo Børs. Kryptisk, uforståelig, diffust, forsinket, utilstrekkelig, er ord som kommer frem i mitt hode etter å ha analysert året som har vært.

Jeg håper signeringene av nytt personell vil føre med seg nye og bedre frukter. Håper også at ledelsen i selskapet innser at de har sviktet på flere punkter og gjør endringer for å få rettet opp dette inntrykket overfor oss som har stått bak dem i tykt og tynt.

En fimaVACC melding som blåser oss av banen (positivt sett), en forlengelse av topp 10 BP avtalen, samt en safety read-out uten nevneverdige bivirkninger hadde smakt under juletreet! Og da tenker jeg altså julen 2018. Hvis vi ikke skulle få noe informasjon fra selskapet på denne siden av året, noe vi kanskje bør stålsette oss for, så håper jeg julenissen har med en stor porsjon med «tålmodighet på boks».

7 Likes

Slik PHO CEO gjorde, han hadde lovet en tilbakemelding og kom med slik i forrige uka. Slik forventer jeg fra PCIB’s CEO ! Det gir respekt når man holder sitt ord.

4 Likes

Nå er jo ikke året om enda, men tiden renner ut.

Soul, har du gitt opp Pcib, eller kjøper du deg inn igjen basert på nyheter?

Ellers må jeg bare si at det kommer til å overaske meg stort hvis ikke PW benyttet muligheten under q3 til si at data fra VACC kunne drøye til ut på nyåret. Etter alle forsinkelsene Pcib har hatt så er det merkverdig at PW bare tror dette kan skure å gå.

Ellers så kommer det jo et par muligheter på nyåret til å presentere VACC og CHEM nytt.

1 Like

Hvis du tenker på meg så er jeg all-in. Har kjøpt jevnt og trutt de seneste to år. Aldri solgt en eneste PCIB aksje. Det har jeg heller ingen planer om å gjøre før vi får produkt til markedet. Sånn sett er jeg med til bunns eller til topps.

Skjønner fint lite av at aksjonærene rømmer skuta på disse nivåene, men her synes jeg ledelsen har en finger med i spillet. Svakt utført 2018 hvis man tenker på å “maksimere aksjonærers verdier”. Men igjen, kanskje alt de har gjort har en dypere grunn som vi ikke ser her og nå men som vil gi oss en eventyrlig avkastning fremover i tid. Det er lov å håpe :wink:

3 Likes

Det ser for meg ut som om PCIB har flere nisse aksjonærer en andre selskaper.

Fallet på PCIB sier jo akkurat det. Alltid noen som må overdrive salget.

Håper igrunn de fleste nissene forsvinner for godt da jeg ikke lenger tror på dem.

2 Likes

Ikke solgt noe. Case er vel så spennende!!

1 Like

Er det medisin eller er det ikke?
Thats the question.

Det hele dreier seg om mulighetene for å få medisin på markedet.
Der tror jeg vi har en unik mulighet for å være med på noe stort som aksjonærer i PCIB.

Dette gjør ikke andre forhold uten betydning men her må en ha tunga rett i munnen.
PCIB har begrensninger i muligheter pga økonomiske og størrelse på organisasjonen.
Dette medfører kanskje at PCIB ikke når helt opp i tetsnivå i sitt daglige virke for å gjøre “molekyler til medisin” men en kommer langt med kapitalen og…viktigst , sluttresultatet antyder sterkt via studier at de ligger ann til å lykkes.
Så får en heller godta noen små utforkjøringer i ny og ne så lenge vi har de rette professorene med i laget.

4 Likes

Nyansettelsen av Karin Staudacher som Clinical Project Director anser jeg som en meget solid. Utifra hennes CV bringer hun særdeles relevant og viktig erfaring i den fasen PCIB nå skal inn i.

Hun har erfaring fra :

• Targovax ( director of clinical development)
  • Bayer ( Senior study manager)
  • Algeta, ( Director Biometrics, Director of clinical research)
  • GE Healthcare
  • Boehringer Ingelheim
    M.fler.

Kilde. Linkedin.

9 Likes

Gikk hun fra TRVX nylig? Det er interessant.

1 Like