Dette er da helt vanlig praksis i slike samarbeid. Det medisinske bak er jo at de ønsker å forfølge mulige synergieffekter av fimanac som ønskes at skal forsterke top-10ers Nac-teknology.
Det var ingen som heller visste noe om dette for Nanos Oranomed-samarbeid (og vi vet det vel heller ikke ennå?) Du kan da ikke forvente å få vite dette før en bindende utlisensieringsavtale er inngått som tar opp disse punktene (up-front,royalty,) Det virker på meg som du ønsker å minimere betydningen av slike avtaler, men føler ikke du argumenterer godt for at dette skulle ha så lite betydning.
Jeg synes uansett at det mest interessante her er antall samarbeidspartnere Pcib allerede har innen dette segmentet (fimanacc) og at de ikke blir terminert, noe som forteller meg at det er mange som ser potensialet i teknologien, samt at det er flere potensielle muligheter for å ro i land en avtale (noe som også er et bra forhandlingskort overfor “samarbeidspartnerne”, da man ikke er nødt til å takke ja til dårlige tilbud pga økonomi ved å vise til at det er flere interessenter til teknologien --> kan vente til de kommer med/letter få et akseptabelt tilbud)