Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Dette er da helt vanlig praksis i slike samarbeid. Det medisinske bak er jo at de ønsker å forfølge mulige synergieffekter av fimanac som ønskes at skal forsterke top-10ers Nac-teknology.

Det var ingen som heller visste noe om dette for Nanos Oranomed-samarbeid (og vi vet det vel heller ikke ennå?) Du kan da ikke forvente å få vite dette før en bindende utlisensieringsavtale er inngått som tar opp disse punktene (up-front,royalty,) Det virker på meg som du ønsker å minimere betydningen av slike avtaler, men føler ikke du argumenterer godt for at dette skulle ha så lite betydning.
Jeg synes uansett at det mest interessante her er antall samarbeidspartnere Pcib allerede har innen dette segmentet (fimanacc) og at de ikke blir terminert, noe som forteller meg at det er mange som ser potensialet i teknologien, samt at det er flere potensielle muligheter for å ro i land en avtale (noe som også er et bra forhandlingskort overfor “samarbeidspartnerne”, da man ikke er nødt til å takke ja til dårlige tilbud pga økonomi ved å vise til at det er flere interessenter til teknologien --> kan vente til de kommer med/letter få et akseptabelt tilbud)

10 Likes

Som du så over, Pcib har satt av 3-5 millioner kr til dette programmet de neste 3-4 årene. Og de driver med nuklein syrer i dyre modeller.

PW q3:

And then the last program, fimaNAc, nucleic acid therapeutics. As I said, large molecules need to come into cells to work. It cannot enter cells by themselves, but need some kind of mechanism to get in there. This is perfectly suited for nucleic acid therapeutics. We are not putting a lot of resources ourselves into this, but we have very good preclinical data on the technology. And we have shown that data to a number of the companies that are working in this space with siRNA, microRNA, mRNA, DNA, et cetera, and there is quite a lot of interests. So this is still – getting these into cells still quite a big hurdle. There are large companies working on mRNA today like Moderna, you’ve probably heard about them and BioNTech and other companies, CureVac, et cetera. A lot of investment going into the area. But there’s clearly still issues in relation to how to deliver this efficiently.

We have established 6 collaborations within nucleic acid therapeutics with key players in this field. And this collaborations are research collaborations so we test the synergies between the technologies and what we will report out of this is when we have a change or we report something together with the company. We don’t own the data alone. We own it together with the companies that we are working with.

Så jo Glein, vi vet ganske mye. Man hva det er verdt er vanskelig å si noe om.
Men før du skal være negative nancy så kan du i det minste sett deg litt inn i saken.

Ellers så høres PW positiv ut:

’‘And I’ve also said that fimaNAc is a pure collaborative project. We don’t spend almost any resources on that project, but there is a clear upside. A clear upside to that project, which could come, so it’s more like an opportunistic area’'

3 Likes

Denne var nok godt innbakt.

Er veldig usikker på hva en god fimaVACC resultater vil bringe, det er lite å regne på uten at det foreligger en avtale på bordet og da blir det muligens vanskelig.

Jeg har iallefall ikke gått all in for fimaVACC, det gjør jeg etter melding evt.

PCI Biotech believes the PCI technology has potential to play a role in the realisation of several new
therapeutic modalities, including cancer immunotherapy (fimaVACC) and nucleic acid therapeutics
(fimaNAc). The active research collaborations show that external companies share this view.

http://pcibiotech.no/wp-content/uploads/2018/08/PCI-Biotech-Q2-2018-Interim-Reporting.pdf

4 Likes

‘‘Sell on news’’ :joy::joy::joy:

hehehe:) nei, eg vil ha en melding med mere krutt før det.

Jeg tror det er svært gode grunner til at man ikke går ut med det, og at det er partneren som ønsker det slik.

6 Likes

Men jammen er det pussig akkurat det der med “det hemmelige selskapet”.

Alle big pharma har jo til enhver tid hundrevis av pågående prekliniske samarbeider som er nevnt i offentligheten, så hvorfor hemmelighetskremmeriet?

1 Like

Det er tross alt en eller annen for levering av RNA. Får de til dette, blir det sjukt, det er vel snakk om varig endring av sykdommen. At dette tar tid bør ikke komme som noen overraskelse. Veldig positiv til forlengelsen, og ser en til utviklingen av feltet kan det hende at vi en gang får prekliniske forsøk, og kansjke med en eller annen form av Amphinex . Det satses i hvert fall hundre talls av milliarder på feltet.

Det er helt klart top 10-er som ønsker hemmeligholdet. Den mest opplagte grunnen for meg er at de ønsker ikke at konkurrentene skal vite om det. Da ville kanskje de også begynne med forskning med Amphinex som leveringsmekanisme.

5 Likes

Kan jo spekulere i om de ikke ønsker å skape blest om teknologien de prøver ut og dermed unngå at flere konkurrenter kommer på banen. Som du sier, hva skulle eventuelt grunnen være for at de ikke ønsker at dette skal ut? Synes det er veldig spennende.

6 Likes

Min tanke er som følger, hvorfor fortelle sine konkurrenter om hvor du søker hjelp og hva som er dine problemer og utfordringer med en type teknologi.

Men det er jo ikke vanskelig å være uenig med Glein om at dere vanskelig å gi det en konkret verdi.

Eneste vi har å støtte oss på er disse uttalelsene fra PW og ledelsen:

’‘And I’ve also said that fimaNAc is a pure collaborative project. We don’t spend almost any resources on that project, but there is a clear upside. A clear upside to that project, which could come, so it’s more like an opportunistic area’'

‘’ PCI Biotech believes the PCI technology has potential to play a role in the realisation of several newtherapeutic modalities, including cancer immunotherapy (fimaVACC) and nucleic acid therapeutics(fimaNAc). The active research collaborations show that external companies share this view.

3 Likes

Det er et problem på hvordan formidle mer til aksjonærer, men ikke til konkurrenter.

1 Like

Det er vel litt naturlig også å legge de frem som positivt. Det er helt klart positivt at et av selskapene som de samarbeider med er ekstremt ressurssterke. Det gjør at det er større potensialet for avtalen, og at det er et selskap som har midlene til å betale dersom teknologien skulle vise seg å være av stor nytte for selskapet. I tillegg kan det også bidra til evt. å gjøre PCI Biotech som en større oppkjøpskandidat. Dersom et top 10 big pharma selskap ser at det et svært stort potensialet med teknologien, så vil de kanskje sørge for at de selv kan kjøpe opp/inngå større samarbeidsavtaler hvor dem selv kan ta større markeder.

Derfor synes jeg selv det er stor forskjell på avtale med et ressurssterkt topp 10 big pharma sammenlignet med f.eks. selskaper som er i tidlig utviklingsfase og finansieres gjennom emisjoner.

Edit: Formulering

4 Likes

Eneste ulempen eg ser er at de smeller et oppkjøps forsøk i bordet. Da de vet mer enn oss om hva som evt virker… Men da er det godt topp50 er stabil :wink:

3 Likes

At den ikke stiger noe på denne meldingen var vel som forventet. Like spennende børsmelding som en finanskalender. Får vel se på det positive, samarbeidet har ikke blitt terminert. TTT

2 Likes

Bedre med et samarbeid enn intet samarbeid tenker nå jeg;) For hver forlengelse som kommer så nærmere det seg en potensiell overgang til kliniske forsøk.

3 Likes

Igjen, jeg tror det er svært gode grunner til at top10-partneren ønsker å holde dette hemmelig, og ser ingen grunn til å spekulere i årsakene til hemmeligholdet.

Derimot synes jeg at det svært positivt at det brukes ressurser på dette av BPtop10, og har faktisk god tro på at neste korsvei blir rette tidspunkt på å ta dette et steget videre.

4 Likes

Men det var vel ikke denne vi ventet på før jul heller, dette var bare en bonus håper eg :thinking:

1 Like

Interessant å se at et biotek selskap blir straffet med nedgang etter extension med BP😂

Til overmål har PCIB fullfinansiert reg studie ggk (chem) med mulighet for interim avlesning og AA, mange samarbeid innen vacc og Nac :+1:

3 Likes

Du har ikke har gjort leksa di @anon21766851. PCIB har planlagt å bruke 3-5 mill de neste tre årene på FimaNac.

2 Likes