Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Det ble vel ikke helt rett. Det er den ukjente parten som bærer kostnadene her. Det er vi enige om. Men Glein har et poeng at vi vet ingenting om status her. Dersom det er utprøving av et allerede kommersiellt produkt er det jo langt mer gull enn en medsin som enda ligger i utprøving feks.

Hvorfor i all verden går det ikke opp nå?

1 Like

Name of the game. Slik er biotek.

Veldig bra med extension, så langt samarbeid med BP og de tar store kostnader lover godt om ikke annet.

1 Like

At vi vet lite om samarbeidet har vi vist i 3 år. Jeg er sjokkert over at dere reagerer på det i dag. Intet nytt under solen og som forventet.

5 Likes

De samme folkene kommer til ta opp de samme spørsmålene neste gang Pcib melder om forlengelse av dette samarbeidet.

3 Likes

Eneste analyse på PCIB har null kroner på dette, markedet virker å ha prissatt samarbeidet negativt, og det er godt gjort når ressursbruken til PCIB er Ca 10 øre per aksje per år.

Ser man på hva Moderna Therpeutics bruker på sin R&D på mRNA, 400mill$ per år, så tror jeg fimaNAC er ekstremt god anvendig av ressurser for PCIB.
Det er godt mulig at vår top10partner bruker godt med penger på å utvikle PCI-teknologien sammen med sin egen teknologi.

7 Likes

Ja, det er merkelig at man er veldig bekymret og skuffet over noe PCIB i praksis ikke bruker noe som helst penger eller ressurser på.

Merkelig.

4 Likes

All den tid vi vet ingenting er det vel god forretningsskikk å prise dette som 0 kr inntil videre. Ren opsjon dette her.

Enda merkeligere når de ikke en gang har aksjer i selskapet…

4 Likes

Gjeldende fremgangsmåte hvor et BP selskap ønsker anonymitet i sitt samarbeide med biotek er da ikke noe spesielt gjeldende for bare PCIB.
Dette gjelder generelt for alle slike samarbede.

Å gjøre dette om til et PCIB problem…makan.

3 Likes

Jeg vet ikke om det har slått deg, men foreløpig er Gleins kommentarer en bedre forklaringsmodell for prisutviklingen i PCIB etter melding enn din egen. Jeg synes ikke du skal latterliggjøre innvendinger som forklarer hvorfor prisen settes slik den gjør.

Det er i så fall gratis opsjoner, 10 øre per aksje per år på fimaNAC er så nærme det er mulig å komme gratis.
Husk at Moderna Therpeutics som holder på med det samme, og for alt vi vet har en dårligere teknologi, er verdsatt til 50 mrd.

5 Likes

Jeg skjønner ikke helt hva diskusjonen er her nå?

1 Like

Absolutt ikke. Se Bergen Bio i første omgang som har mange collaborations gående. Og NANO og mange mange andre. Det er både og. Mitt inntrykk er at den generelle malen er åpnere enn den PCIB og BP10 har.

Har vi sett noe håndfast rundt pf2 enda?

At noen velger å sette spørsmålstegn til dette får så være. Som PCIB selv sier, FimaNac er et rent “collaborations” prosjekt, der andre virksomheter bruker vår teknologi til å finne de riktige synergiene med sin egen. At et topp 10 BP selskap velger å bruke tid på PCIB sin teknologi(over 3 år), og ønsker å holde dette hemmelig inntil videre kan da ikke klandres PCIB. Tror dere ærlig talt at det ikke hadde vært ønskelig for PCIB og kommunisere ut informasjon om samarbeid med topp 10 BP? For et kvalitetstegn tenker nå jeg!
Også får man håpe at synergiene blir så gode at man etterhvert vil se kommersielle avtaler herifra.

2 Likes

Ingen her som har snakket om prismodell, men hva vi faktisk vet om dette samarbeidet, så holde deg til saken. Stråmannsargumeter er veldig lite fruktbart.

2 Likes

Selvsagt kjipt at PCIB faller 10% dagene i forkant av meldingen…, og ikke stiger noe på meldingen som umulig kan kan være negativ.

4 Likes

Hvis vi holder oss til FimaNac og avventer litt med om det er noe “håndfast” rundt pf2.

Hva synes du @anon21766851 , FimaNac har en nedside på 3-5 mill de neste tre årene. Oppsiden er ukjent, men markedet er stort. Skrote hele FimaNac og spare pengene til PCIB og samarbeidspartnerene?

3 Likes

Jeg etterlyste mer info om et helt konfidensielt samarbeid. At folk går helt i fistel får være deres problem. Det du skriver over her er jo bare vas, har ikke vært i nærheten av tankerekka du skisserer.

Så og si all informasjonen du etterspurte var jo kjent. Og den informasjonene som ikke er tilgjengelig er konfidensiell. Og ja, skulle gjerne visst mer, men det får vi ikke vite før dette samarbeidet blir offisielt.

4 Likes