Slik jeg ser det vil det hindre “nyhetstørke” på chem frem til interimavlesning. Her vil vi få data på lesjonsnivå, videre følges pasientene på OS. Antar at OS data vil bli lagt frem under hver q presentasjon. Da kan vi legge sammen OS data fra kohort 4 og extension studien. Forhåpentligvis har vi da omtrent 15 personer med pf2 dose. Det vil gi, slik jeg ser det, en klar indikasjon på hvor dette bærer hen.
Da tror jeg vi kan håpe på data fra extension studiet om en måneds tid i Utah:
http://pcibiotech.no/partnering/
Dette er en viktig trigger i mine øyne, og sårt etterlengtet nå når makrobildet er såpass ruglete.
Jeg har følgende kommentarer, men ta høyde for at jeg leser meldingen med litt hissige" briller:
-
Fremdeles ingen hundre prosent endelige svar rundt safety. Utrolig at dette enda ikke kan konkluderes! “The final confirmation of successful safety read-out is pending completion of site monitoring and a formal review by the appointed Cohort Review Committee (CRC). Recruitment of patients will be kept open until the CRC has completed their review and confirmed that the safety endpoint has been reached.”
-
“Our full focus is now on initiation and delivery of the pivotal study, which remains on track to start first half 2019”
Er “early” bevisst tatt ut her? En lite informativ melding i ekte PCIB stil. “Sorry to say it” men dette er ikke godt nok i min verden. Jeg har åpenbart for store forventninger til selskapet i forhold til dere andre. Så mitt nyttårsforsett må i lys av dette være at jeg senker forhåpningene mine til PCIB’s børsmeldinger.
Hadde håpet at denne meldingen kunne gi oss litt hjelp på en dag der børsen kommer til å falle 2 prosent. Men jeg er redd for at dette ikke er nok! Tynt innhold…
2 nyheter fra PCIB på tampen av året, men det er fimaVACC - meldingen som bør åpne for den største fanfaren
Lothian
Tatt ut fra hvor? I Q3 presentasjonen guider de 1h18, der står det heller ikke early.
Poenget mitt er jeg tror ikke at det bevisst er utelatt.
Edit : Forøvrig enig i at jeg hadde ønsket at safety var helt ferdig og ikke at det gjenstod noe arbeid der (selv om det er opplagt at safety ikke er noe problem)
Akkurat det med komiteen er vel en formalitet vil jeg tro. Det blir som når det pivotale studiet er ferdig så hjelper det ikke at PCIB sier at dette var bra, det må stemples av de regulatoriske myndigheter og deres konklusjoner først.
Men det var nok årets siste melding. Dessverre.
Om du har tenkt å sitte til godkjenning eller avslag, hvorfor klager du på kursen hver dag? Hva har det å si?
Pent 2 of 3 meldinger, viser PW at han kan gjøre en hat trick
Som alle vet er det teamplay !!
Å? Hvorfor er du sikker på at det ikke kommer FimaVacc melding?
Jeg er nemlig av den oppfatning av at det vil komme, ref Q3.
@Gunnersaurus, jeg festet meg også ved de samme to tingene.
Men selv om man altså kun har “Preliminary confirmation” og ikke endelig, så melder de i hvert fall nå hva som er status. Det er godt nok for meg.
Skriftlig har det vært “1H2019” for oppstart, men muntlig har det vært “early 2019”. Og slik det står nå, så blir det noe litt imellom.
Rent taktisk tror jeg de hadde droppa denne meldingen og kjørt FimaVacc i stedet om de hadde kunnet. Men det blir selvsagt bare min antakelse.
Ok.
Jeg tenker at det ikke handler om taktikk, men hva som er guidet.
Ahh digg melding!, på dagen året etter AA/CMA-pathway-meldingen.
Selv om jeg var rimelig sikker på at safety på extension studiet skulle gå veldig greit er det utrolig deilig å kunne stryke ut denne. Fint med alt som senker risiko, fjerner usikkerhet og styrker caset ytterligere.
CRC-komiteens innstilling blir nærmest en formalitet slik jeg ser det nå.
Dette blir medisin!
Søknaden til REK er da allerede i systemet, det fikk vi bekreftet igår.
Det andre er bare en formalitet, det at de ennå velger å rekruttere i påvente av Review komiteen er jo bare bra, jo flere pasienter med 2 behandlinger jo mer robuste tall vil vi få fremover.
Måtte FimaVacc meldingen komme imorgen som en stjerne som blir født i den mest magiske tiden på året!
Jeg blir mer og mer forundret over enkelte av mine medaksjonærer som tilsynelatende har utelukkende negative tanker om alt PCIB kommer med. Dere må ha et sterkt ønske om å lide, sover dere på spikerseng også? Hadde jeg vært så negativt innstilt til et selskap ville jeg tatt tapet og solgt på flekken, glemt hele selskapet og funnet noe jeg virkelig har tro på…
Hæ? Tuller du???
FimaCHEM er jo 10 feite fugler i hånda. Får vi godkjennelse for Amphinex på GGK så kan life-cycle-management-maskinen starte, og off label use bli utført.
Langt over 90% av produkter godkjent på AA/CMA blir blockbustere, just saying it.
Taktisk?
Nå har Pcib hentet penger, og trenger ikke tenke taktikk lengre.
Tidlig bekreftelse på safety og bekreftelse på at papirmølla er igang mtp. FPD i pivotalstudien, og Oslo Jallabørs sender aksjen ned. Å være long i biotek er en utakknemlig oppgave.
Love it! PCIB bare fortsetter å levere! Vel blåst Per Walday og co!
En melding om fimaVacc kommer, i en eller annen form nå i 2018! Mulig det meldes at resultatene blir først presentert i 2019 på en konferanse el en «high end» publikasjon, men noe om fimaVacc tror jeg kommer ganske snart…