Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Nå har jeg aldri sett på REK, papirmølle etc som risiko/trigger, men etter Costagate og REK fadesen Nano opplevde tar jeg ingenting for gitt lengre. Så alle nyheter som er med på å fjerne en hver usikkerhet tas imot med takk.

1 Like

Pen dag blir det tenker eg:)

litt på siden: sendte ut giroer på husleie til leietagere i går, den ene han tok like godt å betalte 6 mnd med en gang.

Takk sier eg og fikk 1k pcib til :slight_smile:

4 Likes

Ja, du kan så si. Men OSE er heller ikke det beste stedet å være notert for farmasiaksjer. Pussig at BP ikke har oppdaget hvordan gullklumper blir priset som glassperler på BP ettersom devkommer i skyggen av aksjer relatert til olje, fisk, shipping og finans.

Du har altså kjøpt, og kappen er snudd?

Dette ordner seg folkens. Aksjen står bra imot nok en børsskrell. Om futtene snur i løpet av dagen, ender vi i pluss.

1 Like

Godt plassert på utsiden, fullastet i søskenbiotek som også blir slått over fingrene hver eneste gang det leveres.

Jeg er positiv fordi at selskapet leverer positivt. Grunnen til at jeg sitter plassert annerledes er min oppfatning av tid til markedet, jeg tror man kan ri inn NANO og fremdeles få med seg PCIB i etterkant uten å gå glipp av ekstremt mye. Og ja, veldig godt mulig jeg tar feil!

5 Likes

går pcib først så skal eg gi nano et spark oppover :wink:

4 Likes

Hvis det ikke kommer noen fimaVacc melding paa de tre siste boersdagene, ser dette ut til aa ta litt lenger tid enn forventet. Men saa lenge alle nyheter som kommer er gode, slik vi har sett de siste dagene, maa vi vaere fornoeyde.

Paa ett eller annet tidspunkt kommer PCIB til aa bli en blockbuster aksje.

1 Like

Det kan vel ikke være sånn at Pcib skal være på disse nivåene frem til interimavlegning for så å gå 1000 % den dagen om de får AA da?

Videre har jeg jo tro på avtale for Asia før den tid, og mulige vacc og nac til klinisk + avtaler.

2019-2022 blir fantastiske år.

4 Likes

1000% fra 27 blir for lite…

går PCIB først…!? hihi den va god ! klart den gjør det!
2019 will be FANTASTIC! ref. PW :sweat_smile:
Trigger lista har vel aldri vært så full som nå. :beers:

4 Likes

Ser jeg taler Roma midt imot på dette forumet men noen må ta på seg jobben med å bevare bakkekontakten. Jeg er årets Grinchen så kan noen andre ta på seg jobben neste år. Fordi jeg forventer at PCIB leverer et strålende 2019 og da skal jeg komme med lovord all the way!

Dagens melding er for meg både positiv og negativ. Safety virker å være i boks, men det virket den å være ved sist gjennomgang også! Hadde ordet early vært med i meldingen hadde jeg bikket over til å synes dette var bra! Nå er den relativt nøytal, rett og slett å anse som ei grå mus.

Jeg vil helst unngå å ha stempel på å være negativ til PCIB. Tviler på at så veldig mange andre her på forumet er mer positive enn meg til selskapets teknologi. Ledelsen og deres børsmeldinger har forbedringsmuligheter for å si det litt mildt.

Ellers er det jo morsomt å se disse politikonstablene på tråden som dukker opp med tomler ned og negative tilbakemeldinger til alle som har motstridende meninger som seg selv. Dette er et forum for ulike meningsutvekslinger. Man trenger ikke bli møtt med “selg da vel” hvis man gir en kritisk vurdering til et børsnotert selskap! Hvis jeg får penger i neven brukes disse på PCIB! Jeg er ekstremt bull og sitter nærmest garantert med mer aksjer enn de fleste av dere! Mitt inntrykk om dagens ledelse er at de forvalter pengene og tiden dårlig (spesielt nå i 2018)! Det må være lov å si uten at man blir kastet tomater på!

Håper 2019 blir like bra som jeg drømmer om at det skal bli - for hvis det skjer så vil det være mange superlativer fra min munn det kommende året!

19 Likes

Bortsett fra at jeg har deltatt på begge emisjoner, (den på 7 kroner og den på 30) så gjorde jeg i alle fall mitt første kjøp av PCIB over børs på nesten to og et halvt år (da jeg bøttet inn PCIB på 5- og 6-tallet).
En liten månedslønn på en ellers stram økonomi synes jeg dagens melding var verdt.

13 Likes

Vi er flere i samme båt Gunnar.

Jeg bruker forumet flittig og er veldig glad for at det graves og diskuteres. Men mangelen på forståelse for at det faktisk finnes motargumenter mot PCIB, den er lite positiv. Og det er faktisk lov å forvente noe i kommunikasjonen som skjer med aksjonærbasen.

Disse tommelene og bæsje-emojiene må du bare gi blanke i Gunnar. Det er noen som faller ned på 12 års stadiet her til tider.

2 Likes

Liker nyttårsforsettet ditt Gunnersaurus :slight_smile:

2 Likes

Det er ikke pissekonkurranse i å ha flest aksjer. Men jeg tipper at mange av oss har en posisjon som forsvarer vårt engasjement og tidvis litt temperatur. Men jeg opplever at du ranter på en ledelse som legger ned helt fantastisk innsats for å lykkes med å ta fimaCHEM til markedet raskest, og ikke minst best. At PFS er primærendepunkt vitner om det. Din misnøye og grad av bekymring til ledelsen av Pcib er av en slik karakter, at jeg vil på det sterkeste anbefale deg å møte på selskapets presentasjoner, og ta en prat med dem om dine bekymringer. Det er veldig enkelt, vi er bare 7-8 stykker i salen på Q gjennomgangene. Det er lett å komme til ordet. Forbered gode spørsmål, være tydelig, og legg alt sammen opp bordet, så får du dine svar. Min opplevelse er at slik deltagelse er svært givende, og betryggende som aksjonær. Det sementerer min opplevelse av dyktig ledelse og en organisasjon som gjennomsyres av hastverk, og jobber deretter - selv om vi ikke kan se det på en daglig basis.

22 Likes

Det er heftig at et så lite selskap som PCIB er i stand til på egenhånd både faglig og økonomisk å bringe en blockbuster “frem til markedet.”
Lykkes de så er vi blandt de store.

Dermed er det ikke sagt at de ikke vil gå i partnerskap med en større aktør , gjerne fra østen.
Dette kan jo skje når som helst og med langsiktig og ordnet økonomi så står selskapet meget sterkt i eventuelle forhandlinger med BP.

Parallelt med start av pf2 studien i fimaCHEM vil resultatene fra ekstention studien bli lagt frem og de resultatene kan nok virkelig imponere.
Og det er disse resultatene dagens melding egentlig omhandler.
Ikke overbevisende ytelsesdata i ekstention-studien (gjentagende behandlinger) ville for lang tid siden medført terminering av gjentagende behandling studien.

Tiden går og vi lever ikke i en statisk verden.
Kanskje PCIB vokser i fremtiden og at vi beholder blockbusteren selv?
Danskene klarte det med Genmab.
Hvorfor skulle ikke vi.

Klippet ut av dagens melding:

“The Phase I extension study was initiated with the objective to determine safety and tolerability of repeated treatments with fimaChem, as this may well increase the encouraging signs of efficacy.”

Lykke til

7 Likes

http://blogs.shu.edu/cancer/2016/10/12/roche-signs-310mm-early-stage-deal-with-for-mrna-vaccines/

Roche og BioNtec har visst et samarbeid på vaksine med mRNA og checkpoint inhibitor fra 2016.

5 Likes

I tillegg til å satt meg godt inn i selskapet, er en av mine største trygghete,r disse oppegående skribentene(medauksjonærer) her på Tek. Kan nevnte Gunner, Snøff, Gautosaur, Ivestor, Filo D, InVivo, glein(ikke auksjonær) Dovregubben, StockDz, Tyrion og abacus ++++. Herlig miks, og synes nivået her går langt over skribentene i mine 2 andre investeringer.
Dagens melding kom litt overaskende, men meget bra. Nå er det bare å glede seg til vacc(i morgen?)

6 Likes

Gikk inn med 3-4k ekstra aksjer i dag selv. Tror vi ser en helt annen kurs innen utgangen av mars.