Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Har en følse om att vi ikke får noe fimaVacc melding imorgen, frykter derfor att mange her blir skuffet å selger slik att PCIB atter en gang får unødvendig juling :face_with_head_bandage:

Men jeg håper å ønsker meg intet annet til jul en fimaVacc melding, får håpe jeg har vært snill nok :thinking:

2 Likes

Er det kjent hvilken CRO PCIB skal bruke i den pivotale studien? Søkte i tråden her, men så ikke at det er nevnt. @Snoeffelen

Hvis de har valgt en med en god lokal tilstedeværelse i feks japan eller korea er det vanskelig å se at de ikke skal klare å åpne minst en site der. Det er jo et stort medisinsk behov i disse områdene.

Får ikke Roche helt til å stemme pga av avtalen med det danske selskapet som jeg har forstått har en slags levering, LNA.

Det andre som har slått meg er avtalen med top-tier er at de aller fleste har kjemoterapier. Hvorfor vil de ikke også prøve ut om Amphinex booster deres kjemoterapi?

Roche har f.eks en atezolizumab som de har fase 111 på hode/hals.

PPD tror jeg det var.
https://www.ppdi.com/

1 Like

Flott!
Ser de har tre forskjellige kontorer i Japan og ett i Korea blant annet. Må jo bli asiatiske sites av dette. Lurer på om Singapore også har et godt rykte i denne sammenhengen og der har de to kontor.

3 Likes

Det er vel omtrent kun oppside for PCIB om de sikrer seg en partner i Asia. Ikke at de skal selge seg for billig, men en partneravtale med en liten up front og en feit royalty ville jeg tatt hvis jeg var Per Walday.

1 Like

De har kontorer 47 land. 2/9-deler av dem i Asia og det samme i USA. De har ikke kontor i Norge.

Snublet over denne igjen. Mange av dere kjenner den, men fortsatt aktuell!

3 Likes

Nesegrus beundring. PCIB leverer og leverer! Rått!

Ser at PPD har skrevet et dokument som forklarer hvordan det er å utføre kliniske studier i Japan. Det er skrevet i 2013, men inneholder fortsatt mye relevant informasjon.

Det står blant annet at det per pasient inkludert koster 2-6 så mye som i resten av verden. En kostnadsdriver er at alle dokumenter må oversettes til japansk og alle case report forms (for hver individuelle pasient) må oversettes fra japansk til engelsk. En annen utfordring har vært å skaffe kompetente investigators på grunn av mangel på kapasitet og interesse av å være med på kliniske studier. Mulig dette har endret seg litt i dag, men dette er noe som definitivt krever høy kompetanse på bakken i Japan, noe som er en fordel med å ha PPD som CRO.

Oppsiden med å inkludere japanske pasienter er at du kan søke om godkjenning i Japan samtidig som resten av verden. Da får man raskt tilgang til et stort marked uten å måtte vente på nye kliniske utprøvninger av japanske pasienter i etterkant. Definitivt noe PCIB bør satse på synes jeg.

Har lagt ved dokumentet:
Clinical-Trials-Japan-PPD-White-Paper.pdf (266,3 KB)

8 Likes

Har sagt det før og jeg sier det igjen. Fortsetter PCIB og levere resultater blir det belønning. I dag leverte selskapet igjen.

Ledelse, ansatte og styret i verdensklasse. Takk for strålende jobb mot alle stakeholders.

5 Likes

Det var faktisk PCIB som først refererte til denne artikkelen (har stått som en liten fotnote i mange av presentasjonene minst et par år).

Det interessante med figur 1 er når en ser på pris relatert til incidensrate. De mest sjeldne blant “orphan drugs” har betydelig høyere medianpris enn de noe mindre sjeldne. Lover godt.

2 Likes

Ah, er det der den stammer fra altså.

Ja, og da ser en også at ledelsen i sin prisantydning legger seg lavt. Det samme gjør Stuffers i Arctic Securities’ analyse. Klokt av begge.

3 Likes

I denne sammenhengen er det rimelig å anta at prisen for PCIBs behandlingsløsning rykker oppover i pristrappa jo bedre resultatene fra den pivotale fasen viser seg å bli. Kommer de ut enda mye bedre enn de vi kjenner fra doseeskaleringsstudien, tror jeg vi vil se en langt høyere pris enn hva selskapet sjøl så langt har signalisert.

Med innvilga AA og CMA, for ikke snakke om dersom IDMC velger å amputere SoC-armen, er vi med stor sannsynlighet over i blockbusterklassen. Og det før vi entrer folkerike markeder i Øst-Asia.

8 Likes

Ja, håper vi får en pekepinn når data fra extension studiet kommer. Har stor tro på at dobbel behandling kan gi like gode eller til og med enda bedre data enn det vi har sett hittil.

Liker også konklusjonen fra LifeSciCapital:

‘‘Ultimately our opinion is that orphan drugs targeting indications with 10,000 or fewer patients per year in the US and priced at $300,000 or above can achieve impressive sales.’’

3 Likes

Jeg har tre vilkår for investering i biotech og det er gode resultater, gode resultater og gode resultater.

Nå venter vi fortsatt på extension som vil bedre de allerede gode resulatene. så kommer nok fond inn ved oppstart av pf2. Det blir nok vei i vellinga til slutt.

Anngående Asia etc. Det er vel ingen som sier nei til at bemidlede personer fra Asia kan få behandling i f.eks USA? Så sum av marked EU, USA er uansett ikke totalen.

Kina har nå ordninger som er helt på høyden med de i Europa, og det er en rivende utvikling i midtens rike.
Og nå nylig, en ukes tid siden, så var Kina for første gang først ute med en godkjenning av et nytt legemiddel. Et hegemoni US har, 80-90% av legemidler blir først godkjent i US.

Skulle det bli godkjent i Kina kan Amphinex komme klasse med brands som Keytruda.

3 Likes

PW har ikke fimaVacc resultatene klare. Hadde han hatt det ville han presentert de umiddelbart. Slik jeg ser det, er de to andre meldingene forsikringer om at alt gaar paa skinner.