Snakket med han…??
:-)) I whish.
På Q3 forklarte de (Per, Ronny) at alle data de kan presentere, presenteres umiddelbart til markedet - uten noen som helst forsinkelser. Det forutsetter at all rådata og forskning eies i helhet av Pcib. I tilfeller hvor det er samarbeid, kan tidvis informasjonen holdes tilbake fordi partnere har interesse av det av en rekke årsaker. Når da partner/avtaleverk sier at data kan publiseres så vil Pcib oppdatere markedet uten forsinkelser. Per sa på Q3, offline etter podcast, som svar på et spørsmål - at han kan forsikre om at ingen utsetter noe eller holder tilbake fra markedet i påvente av «god timing» såfremt ikke samarbeidet krever det, eksempelvis dette topp 10 samarbeidet. Han ga et av de tydeligste uttrykkene jeg har hørt for at Pcib i sin helhet jobber på spreng og føler et veldig press på å få ut data (som de ofte vet er god) og levere på milepæler. Han levnet ingen tvil om at de forter seg så mye som mulig, men uten at de snubler i egne ben ved å bomme på dialog med regulatoriske myndigheter mm. Man «forter seg sakte», slik at høy kvalitet opprettholdes, er mitt etterlatte inntrykk.
Meldingen er i hvert fall helt klar og meget betryggende. LOA er økt med dagens melding.
Ingen adverse reactions. Safety i rute. Dette er svært positivt og viser at CHEM nok sikkert kan benyttes to ganger. Efficacy fra en gangs bruk vet vi er meget høy, men nye svulster, som oppstår etter en CHEM-behandling må også “ryddes av veien” - så ved at safety er i orden er hovedtrinnet for å komme videre løst. Rart ikke markedet forstår det?
“Oslo (Norway), 20 December 2018 - PCI Biotech (OSE: PCIB), a cancer focused
biopharmaceutical company today announced preliminary confirmation that the
safety endpoint has been reached in the Phase I extension study without the
report of any adverse reactions which would limit the proposed plan of including
up to two fimaChem treatments in the pivotal study.”
Noen som har tanker om kortsiktige triggere i Pcib q1 2019?
* Partneravtale for CHEM
* Siter i Asia
* Data fra fimaVACC
* Data fra Extension studiet
* Flere NAC/VACC partnere
Veldig bra innlegg Gautosaur(kult navn), fint å få inn flere skribenter her med en nøktern, nøytral og kunnskapsrik tilnærming!
Har du noen kommentarer til min lille trigger liste i forhold til ting som er blitt diskutert offline på q-presentasjoner?
Største triggeren for meg er data fra Extension studiet. Om resultatene blir enda bedre med dobbel behandeling. DET vil jeg tro markedet skjønner, veldig godt!
Do you know when safety data is taken for extension study, was it 5 weeks after second treatment?? I can not remember!
Efficacy data read out should be around 6 months after 2nd treatment.
Just trying to reverse engineer today’s message to see when approximately should be able to get efficacy data from double treatment. As it stands today it could be towards the end of H1 2019 or beginning of H2 2019
Jeg tror effekt måles sammen med safety 2-3 uker etter dobbel behandling. Så gjøres det vel ytterligere oppfølging etter 6 måneder også.
Men dette kommer jo an på hvor mange cellegiftkurer pasienten klarer å gjennomføre.
Har du bedre oversikt på dette, el-Snøffel?
Takk for det. Mine innlegg er av nyere dato - men posisjonen i Pcib strekker seg et par emisjoner og litt til. Får se hva jeg kan bidra med, men ønsker å komme til livs urimelige påstander om slapp ledelse, aksjonærfiendtlige emisjoner og bevisst tilbakehold av info. Det går i en samlesekk med med sludder - og det kan jeg gjerne være med å begrunne her til tider.
Litt kjedelig at kursen ikke reagerer på dagens gode og betryggende nyhet.
Når det er sagt så er det sant som Merlin sier, dette er en melding som tar ned risiko.
Vi er nå på fase-3-toget, og FPD kan faktisk komme any time, vi er snart i 2019.
Har ikke noe å bemerke. Jeg trader ingenting, så tar det ikke så nøye når ting kommer - så lenge det er bra data/nyheter. Men blir det medisin, så blir det salg i Asia på en eller annen måte. Vacc trodde jeg skulle komme i disse dager, men stiller meg likegyldig til om det kommer i des. 2018 eller feb. 2019. Jeg sitter til Kingdom come, så vil tiden vise hvor smart det var. Men jeg har en doktor i immunologi på vennelisten. Det hjelper de-riskingen.
Se det ja, det hjelper! Og han er positiv da går jeg utifra, i må at du sitter med en stor post;)
Noen kommentarer eller vurderinger fra vedkommende som er verdt å merke seg?
En melding ang fimaVacc kan vel også komme på en lør/søn, selvom det er lite trolig?
Har ikke helt oversikt på når effekt leses av etter dobbel behandling, men mener å huske at det ble sagt at den ble avlest 7 uker etter enkel behandling. Kanskje det er det same på dobbel?
Kan vel være gode sjanser for at det blir et svært hyggelig møte med ledelsen 13. februar da👍🏻
Ikke rart medisiner er dyrt
LONDON (Reuters) - The cost of developing a new drug has nearly doubled since 2010 and the world’s 12 biggest drugmakers are making the lowest return on their R&D investments in nine years, according to Deloitte.
An annual survey of the economics of pharma research and development (R&D) by the consultancy found that despite a steady flow of new medicines reaching global markets, the 12 drugmakers’ average return on their R&D fell to 1.9 percent this year, from 3.7 percent a year ago.
The average cost of bringing a new medicine to market is now $2.18 billion, up from $1.19 billion back in 2010.
Hva er det som foregår her? Børsmelding og kursen bare raser. Hva er det som er galt??
Børsen generelt, men også mulig en del med disse to nylige mld ikke tror på fimaVACC mld i år.
A tweet from Susanne or JE should do the magic here !!
Tror ikke vi skal forvente effektdata med det første, mener Stuffers hadde mai/juni som sannsynlig i sin analyse.
Kanksje fimavacc-meldingen er allerede klar, men de avventer til i morgen eller neste uke? Ikke akkurat fristende å levere en børsmelding når hovedindeksen er ned nesten 3%.