Kort oppsummert: sitt til readout/filing/godkjennelse/salg. Relasjonen er relativt ny, så det var vår alles kjære Snøffelen som ga meg trygghet nok til å la Pcib bli en potensiell bærebjelke i familiens økonomi. Nå er det i tillegg komfortabelt at en uten egeninteresse, men som jobber i kreftforskning som forsker bekrefter det jeg har lest og blitt fortalt.
De sitter jo på effekt data allerede, og denne konferansen er jo perfekt for release av effektdata:
- Cholangiocarcinoma Foundation Annual Conference, Salt Lake City, Utah, January 30-February 1, 2019
Tviler, PW sier jo selv at de ikke holder info tilbake mtp timing.
De holder seg nok til man-fre. Men samme kan det være, januar/februar er også fint. Utlfra min personlige strategi er det helt irrelevant om det kommer i morgen eller i mars.
Kan godt være det, men må vel være en grunn til at hun ikke forventer data før nærmere sommeren. Tar gjerne i mot det i februar, men tipper vi må vente noe lenger.
Og markedet bare
Har på følelsen at det er nederlenderne som selger litt. Vi må nok få en godmelding for at toget skal begynne å gå. At ting begynner å skje holder visst ikke.
I så fall er det nok ikke pga PCIB, men jallabørsen og makrobildet generelt, tenker jeg.
Ser ut til at jeg kunne fått mine aksjer billigere i dag gitt, men med dagens melding er risikoen utrolig lav i biotek-sammenheng, og rewarden er sykt bra i alle sammenhenger, også i biotek.
Og risk-rewarden er nå trolig mye bedre enn da jeg håvet inn aksjer på 5 og 6 kroner.
Folk sitter nå og nistirrer på aksjekursen, og glemmer at vi nå er definitivt klar for pivotal fase, med opp til 2 behandlinger, og er finansiert i 16-18 kvartaler, godt over interimavlesningen.
Null finansiell risiko, svært lav sikkerhetsrisiko, høy LOA med gode effektdata, og on track regulatorisk og klinisk, joda lav børskurs er bare litt irriternde, men jeg slipper å være bekymret for investeringen min.
Med PCIB (og PHO) så går jeg julen og vinteren i møte med lave skuldre.
Enkelte ytrer seg faktisk så arrogant som at deres mening er riktig! Så utrolig vennligsinnet og hyggelig at disse kan komme inn på tråden her og belære oss og fortelle oss hvilke meninger som er sludder og hvilke som har rot i virkeligheten.
Jeg har absolutt null problemer med å akseptere at noen lovpriser dagens melding som om PCIB har knekt Enigma-koden. Jeg har heller ingen vanskeligheter med tilbakemeldinger som antyder at jeg «muligens» gjør feil i å kritisere dagens ledelse. Men å påstå at man besitter fasiten blant alle meningene her inne synes jeg blir tøvete og ekstremt nedlatende. Markedet oppfører seg vel i bunn og grunn noenlunde som forventet i dag? Meldingen fra morgenen var ikke så fryktelig mye mer enn at man koker suppe på en spiker. Det gjør meg vondt å si dette for det hadde vært ekstremt hyggelig med en positiv kursutvikling igjen.
Det mest gledelige jeg har sett de seneste dagene er at Dormancy fant noe i REK som antyder at PFII er i ferd med å komme i gang! «Safety» antar vi at skal være OK så her kan man nok sprette champagnen med god samvittighet med hensyn på dobbel behandling (kun formaliteter som gjenstår). Hvis jeg legger godviljen til så har også ledelsen fremdeles ordene sine i behold om at første pasient doseres tidlig i 2019. Men så er det da denne tilliten som jeg personlig sliter med å gi til dagens CEO og hans mannskap! Jeg skal aldri være bombastisk om ting jeg ikke har hundre prosent innsyn i så jeg anmoder bare om en litt nøktern tilnærming til at Per leverer «on schedule». Historisk sett har vi sett svak guiding fra PCIB. Jeg krysser fingrene for at det ikke sprekker igjen.
Ellers takk til Gautosaur for hans informasjon fra kvartalsgjennomgangene, det er virkelig spennende å lese om hva som utarter seg på disse møtene. Mulig jeg etter hvert dukker opp på en slik gjennomgang med noen velformulerte spørsmål. Så skal jeg gjøre det som enkelte foreslår, nemlig fokusere på det fundamentale. Det er ekstremt bra! Vi har en studie som er ferdig designet, med interim avlesning, PFS som primærendepunkt og altså en grei mulighet for AA. Hva mer kan vi som aksjonærer be om da?
Kursutviklingen er fryktelig. Den nedjusterte risikoen i caset gir dessverre en motsatt effekt i kroner og øre. Vi har altså garantister som ble anerkjent for sin langsiktighet og som ble fremstilt i svært positivt lys. Det var ikke 3,5 % garantikommisjon disse var ute etter! Vel, med fasit i hånd mener jeg kanskje at dette kan diskuteres?
PCIB er i mine øyne det soleklart mest potente aksjevalget på Oslo Børs! I mitt hode burde kursen være nærmere hundre enn null. Vi er åpenbart flere her på tråden som er langsiktige! Men den generelle kursutviklingen interesserer meg naturligvis allikevel. La nå dette forumet leve videre med både positive, negative og nøytrale innlegg. Jeg kjører en miks alt avhengig av humøret. Men jeg er som nevnt hundre ganger før ekstremt bull til PCIB i et lengre perspektiv .
Pci biotech investment case is at its best today, and better than any other day in the company history. I took the liberty to go Christmas shopping today at Oslo Børs, filled up the bags and going back home now, there could be even better deals tomorrow but today prices vs company news were too good to let go. Tomorrow is another day!
Det at safety nå er godkjent i ekstention studien medfører vel kanskje også at den kontrollen på safety etter medisinert 6 stk av de første pasientene i pf2 studien faller bort?
Dermed sparer en vel både tid og kapital i gjennomføringen av den pivotale studien.
Denne kontrollen ble jo iverksatt som et punkt for å få starte pf2 studien uten å vente på safety data fra ekstention studien.
Også må en ikke glemme at alt ovenfor beskrevet for gjennomføring av denne studien kan strykes med et pennestrøk av kontrollgruppen dersom sterke etiske grunner foreligger.
lykke til
Kortversjonen er at det er kun aksjekursutvikling og -nivå som er dritt, ellers henger alt veldig bra etter min mening. Og det er jo forståelig at aksjekursen er det som styrer hvordan man føler om investeringen.
Men noen ganger er det greit å minne seg selv på at man bør tenke med hodet og ikke med magen.
Et biotek med registreringsstudie er selvsagt en helt annen risikogruppe en noen i tidlig klinisk fase, eller pre-klinisk…
Og normen på OSE er vel finansiering for nærmeste 5 til 7 kvartaler, og ikke 16-18 kvartaler som PCIB.
Av og til er børsen uforståelig, og da er det greiene med ballen kontra mannen, og hue kontra magen.
Enig med StockDZ når han sier at “Pci Biotech investment case is at its best today”, og jeg har som sagt brukt en liten månedslønn på PCIB-aksjer i dag, bortsett fra de 2 siste emisjonen, mine første kjøp av PCIB-aksjer over børs på 2 og et halvt år.
Og risk reward er trolig bedre nå enn da jeg bøttet inn aksjer på 5 og 6 kroner. Ferdig snakka.
Noen her som også skal ha skattemessig salg i uka som kommer.
Jeg er helt enig med Snøffelen og StockDZ, casen har aldrig været bedre.
At kursen er helt hinsides skyldes at mange ikke har opdaget PCIB ennå, og PCIB har ikke vist penger på bordet. Det største press på kursen er dog at nedelenderne er på vei ut.
Det er selvfølgelig irriterende, men man skal ha tålmodighet i biotec. Jeg er dog sikker på at vi vil se en helt annen kursutvikling så snart Nyenburg er ute og nyheterne strømmer på.
Teknologien PCIB besitter er “on the edge”, og kommer til å bli etterspurt av mange ila. de neste to år.
Vi er helt klart på et bunn niveau kursmessi, herfra går det kun oppover, men det kan ta litt tid.
Enig, lastet opp i dag.
If I remember correctly, safety is measured 4 weeks/1month after the 2nd treatment.
and efficacy is measured 1 month after the last gem/cis treatment (I guess that could be the same as 6 month after 2nd pci-treatment as you mention)
Og, får jeg legge til: Om følelser styrer hvordan en ser på investeringen, så kan man med fordel ta en runde med seg selv. Å være eksponert på børs er tidvis ekstremt. Og bio enda verre. En av mine viktigste erfaringer - som har tatt tid å lære både i klokketimer og kroner - er å forsøke å puste med magen, og la emosjonene vike for de valgene man gjorde da hodet var klart og blikket hevet. Det er tidvis utfordrende å stole på egne vurderinger, men jeg kan ikke se at man har noe alternativ om man har gjort leksene.
Evt. fått litt leksehjelp, som er de fleste av oss sin situasjon når det kommer til deg.
Helt grei melding i dag, og for dem som trengte en formell bekreftelse på at sikkerhet og tolerabilitet er OK også ved dobbel behandling kan de nå lene seg trygt tilbake i godstolen.
De fleste som har fulgt selskapet noen kvartaler var nok ganske sikre også før dagens melding. INGEN dosebegrensende giftighet for noen av pasientene i doseeskaleringsdelen av studien, og det er gått fire måneder siden vi fikk vite at alt var OK også for de fire første pasientene i den utvida delen av studien.
Jeg skal ærlig innrømme at jeg strever fælt med å forstå dagens fall. Videre nedsalg fra Nyenburgh bidrar muligens, men det kan jo også være noen “måldommere” som utelukker fimaVACC-melding i morgen eller i romjula, og som dermed i harnisk straffer seg sjøl med å lempe ut aksjer til spottpris.
Trodde jeg traff bunnen da jeg igår økte beholdninga på 25,10, men den bommen biter jeg gladelig i meg. Med dagens bekreftelse er enda et fundamentalt element på plass og sannsynligheten for endelig suksess enda et (om lite) skritt høyere.
Som @Snoeffelen var inne på ovenfor, så var risk-reward-forholdet langt dårligere da noen av oss grabba grådig til oss fra Storebrands økonomiske sjølskadingsprosjekt helt fram til høsten 2016.
Synes det er helt ekstremt med den elendige kursutviklingen. Vet det er Biotek osv. Satser for fullt her jeg nå. Det er fascinerende hvor trygge folk her inne virker på at det blir bra og dermed også kurseksplosjon til slutt. Snakker med folk som ikke er investert, men mye erfaring fra børs så sier de at i beste fall kun 1 av 10 lykkes osv. Noen som vet hvorfor PCI ikke har kommet lengre på 10 år, det uroer meg også.