Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg tømte ut halvparten i dag. Jeg har desverre ikke tro på at Per skjønner hvordan man guider slik man bør gjøre for at den vanlige mannen/kvinnen i gata skjønner guidingen. Skulle det komme en super melding blir ingen gladere enn meg, men da har jeg fremdeles litt igjen til å få med meg litt av oppgangen.

Å bli sittende en gang til med skjegget i postkassen nekter jeg og tar da ut en liten forsikring. 50% i aksjer og 50% i cash trenger ikke være så dumt…

Jeg mener det ikke finnes noen god forklaring hvis de ikke kommer med en melding i år. Det måtte i så fall være at analysen tar lengre tid enn antatt. I såfall bør man melde dette.

Skjønner ikke helt hvordan du tenker. Når det kommer en melding som ingen forstår, og prisen synker ytterligere så skal du kjøpe deg opp igjen?!

Jeg tror Per har skjønt viktigheten av å formulere børsmeldinger på en måte som lekmann forstår. Han var inne på det ved er par anledninger på Q3.

1 Like

Jeg legger hodet på blokka og sier at vi får fimaVacc melding i morgen. Dagens melding tror jeg ikke kom tilfeldig. De etterstreber selvsagt å møte guidingen. De lærte forhåpentligvis noe etter imminient fadesen i fjor. Meldingen for et år siden var å innfri guidingen, det samne med dagens melding. Jeg forventer at de sier noe om hvor gode dataene er og hvordan de skal kommuniseres til biotek- og pharmaverden.

Det er vel investert ca 100 millioner i fimavacc. Å gå fre preklinisk til klinisk er det største hinderet. 80-90% mislykkes vel her. Lykkes de her burde ROI gi minst 5x tilbake, helst mærmere 10x. En fimavacc som er klinisk validert burde således kunne være verdt 500-1000 Mnok sånt rent logisk utfra et ROI perspektiv.

8 Likes

Sluttauksjonen?

ja, 100% opp før nyttår og 100% til i januar.

Akkurat som i fjor, rett i 60+ bare at no skal vi videre🙈

Mine damer og herrer, imorgen smeller det! :crossed_fingers:t2::wink:

3 Likes

Mitt hode på den blokka også. Jeg sendte følgende oppfølgingsmail til CFO/IR i går. Når jeg ikke har fått svar på hverken den første, som var et enkelt spørsmål om de faktisk har guidet resultater i 2018 eller ikke, eller denne, så tenker jeg mitt. Jeg tror ikke Ronny er ute og kjøper julepresanger.

Subject: Fwd: Guiding av FimaVACC-resultater

Date: 19 December 2018 at 14:48:15 GMT+1

To: Ronny Skuggedal <rs@pcibiotech.no>

Hei igjen,

Jeg skjønner at det kan være vanskelig å svare på denne henvendelsen pt., men jeg vil uansett dele følgende med dere:

Jeg er virkelig ikke alene om å ha oppfattet at dere guidet FimaVACC-resultater i 2018, så dersom dette er en misforståelse, så bør det kommuniseres.

Det er ganske mange og ganske store aksjonærer som er veldig lite fornøyde med informasjonen fra dere dersom kalenderen viser 2019 uten hverken melding om oppsummerte resultater eller en endelig dato for publisering av disse. I det aller minste bør det meldes en oppdatering om progresjon i Leiden.

Mvh

XX

14 Likes

Måtte bøddelen få stoppordre!

1 Like

Psykologien i markedet skal aldri undervurderes, nå dumpes aksjeporteføljer over hele linjen, nærmest uansett sektor. Samtidig tenker nok mange at det er lenge til det skjer noe for PCIB. Jeg håper den gjengen som er i den leiren aldri slipper billig inn. Ellers må du nesten gjøre matematikken selv. Hvis man antar 50/50 på at fimaCHEM lykkes/feiles vil man kunne gjøre noen greie utregninger på om dette er et godt veddemål eller ei. Her er jeg rimelig sikker selv på at inngang på dagens nivå er et ekstremt lukrativt bet. Men, det mente jeg på 50 kroner stykk også og der bommet jeg grovt. Jeg liker å bruke eksempelet om man er villig til å satse 1 krone for å kunne vinne 10 kroner (med 50 % sannsynlighet) og det er jo de fleste med litt økonomisk gangsyn. Problemet her er vel bare at innsatsen fort er seks-sifret eller syv-sifret og da er man straks mer forsiktig med å investere.

Utgangspunktet nå er at vi er kommet til siste stoppested på turen, nemlig fase 3. Her skulle normalt inngangsbilletten vært vesentlig dyrere enn på stoppested 1 (vi suste for øvrig gjennom stoppested 2 uten å stoppe på perrongen). Dette er for meg et litt betent tema siden jeg og mange flere altså har tatt en enorm risiko fra fase 1 frem til hvor vi er i dag og allikevel «tapt» penger! Og dette er stikk i strid med all logisk tankegang. Normalt sett går risiko ned og verdsetting opp jo nærmere målet man kommer!

Når er den ideelle inngangen? Folk flest kjøper for tidlig og selger for tidlig. Jeg befinner meg i første kategori som har kjøpt for tidlig, men jeg skal definitivt ikke selge for tidlig. PCIB aksjene skal få stå på aksjesparekonto og godgjør seg frem til kroken er på døren eller medisinen er på markedet.

De lærde strides om hvilket terningkast man skal gi på PCIB’s fremdrift / manglende fremdrift. Ting tar tid i denne bransjen så en viss tålmodighet kreves, men for enkle sjeler som liker at ting går på skinner så er kanskje denne sektoren feil stoppested. Som dere sikkert skjønner fra mine poster så er jeg litt malplassert i denne sammenheng for jeg hater unødvendig rusk i maskineriet. Men jeg er tungt inne i dette selskapet, har et sviende tap, så å selge seg ut nå er ikke et alternativ. Derfor må dere leve med mine poster en god stund til. På godt og vondt! Markedet viser for øvrig ingen nåde og sender PCIB inn på taperlisten for n’te gang i år!

9 Likes

Er vel mange som har stilt samme spørsmål uten svar. RS er jo vanligvis veldig pliktoppfyllende på å svare.

Sendte stort sett samme mail til RS for ett pr. d. siden ang fimaVacc studien og har ikke hørt noe…

Håper de sitter og finpusser på meldingen som blir sendt ut i morgen el. tors/fre. neste uke… :pray:

2 Likes

Håper selvsagt som mange andre her at ledelsen klarer guidingen. Slik jeg tolker flere her, handler det vell mer om en prinsippsak, enn at det tar noen uker ekstra.

For meg som ikke har sittet gjennom hele året, blir nok ikke frustrasjonen like stor dersom det viser seg at det tar noen uker lenger enn guidet. (Kanskje fordi jeg har snitt på godt over 30 og øyner kjøpsmulighet)

Jeg har frigjort noen midler ( etter et sjeldent bra 24t XXL trade igår :wink: slik at jeg får kjøpe mer om det kommer en ytterligere dipp og liten forsinkelse.

4 Likes

Dem kan vel rett og slett ikke svare enkeltpersoner på slike mail.

Det ville jo være veldig kursdrivende og en stor fordel for vedkommende som hadde fått svaret på mail.

Tror det er 10% sjanse for vacc melding imorgen.

Håper jeg tar feil da jeg er posisjonert for det motsatte.

4 Likes

Mulig du skjønte det, men det er jo nettopp poenget mitt. Er det ledelsens mening at de ikke har guidet resultater i 2018, så hadde det vært enkelt å svare. Om de mener at de har guidet det, så kan de ikke svare nå, uansett hva de tenker å melde eller ikke melde om det. Men noe må da meldes.

1 Like

Jeg synes dette høres rimelig ut. Det er rart hvis det er gjort store funn og de ikke skal presenteres i en vitenskapelig journal eller konferanse.

1 Like

Håpet mit er at PW er dritt lei av kortsiktige aksjonærer og har planlagt årets siste dage så pass bra. Først et par mindre ”ubetydelige“ meldinger i forkant av den store (fimVac), så kun de ”ekte“ aksjonærer vil bli belønnet :wink:

6 Likes

Spurte om noe tilsvarende for en stund tilbake. Det er ganske tydelig at de forventet å presentere konklusjonene fra analysen av FimaVacc i 2018, men er enig med J.E. at det ikke vil være krise om det kommer i januar. De har sagt de forventet det i år, men ikke lovet noe.

Hei xx. og takk for din interesse for PCI Biotech

Ved Q3 ble det rapportert «expected study completion 2H 2018» og dette inkluderer rapportering (altså en børsmelding) av hovedkonklusjonene fra analysen som nå gjennomføres i samarbeid Leiden Univ. Medical Center. Resultatene fra studien vil deretter publiseres i et dertil egnet vitenskapelig forum, og med det menes en egnet konferanse og/eller publikasjon i 2019.

Mvh
Ronny Skuggedal

19 Likes

Flott! Og da MÅ de melde noe i løpet av de neste tre handelsdagene. Og i romjulen blir for komisk.

Men du; hvorfor har du ikke delt dette før? Det er jo en masse folk her inne som ikke har trodd på at det var en tydelig guiding på dette.

3 Likes

Er dels en gjentagelse fra Q3. Men en presisering at det kommer en børsmelding for dette er muligens en nyhet? “expected” er dog ikke et løfte.

2 Likes

En guiding er ikke et løfte, men nettopp en forventning. Altså noe man kan forvente med mindre noe annet blir meldt.