Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Jeg tar imot med åpne armer.

Hvor er alle selgerne, Geiran, Ligger og venter men ingen selger?

Nei, bare fått noen hundre

Måtte opp på 25 for å få noe. Hva med deg, Longtrader?

1 Like

Ja, fikk litt på 25.

Mye igjen av dagen, så kanskje det kommer en fimaVacc meldingen mot slutten…? :pray:

2 Likes

Det kommer nok ikke noen melding før på nyåret. Som sagt tidligere, det synes jeg er helt greit.
Ja det var guidet i år, men ser ingen problemer med at det blir litt forsinket. De som vil klage får gjøre det, men begynner å bli litt kjedelig å lese poster med så og si det samme innholdet om og om igjen.

Ellers, God jul! :blush:

9 Likes

Ja, men hadde vært litt gøy med kurs Texas :joy:

2 Likes

Trekker frem dette innlegget fra Investor igjen, fordi det belyser verdien av VACC på en god måte. Det er brukt ca 100 millioner på dette programmet så langt, og nå står man altså på målstreken i forhold til om resultatene fra mus kan overføres til mennesker(alle som har fulgt med vet at disse er spektakulære!). Så i løpet av kort tid før vi vite om Pcib har klart å skape et nytt, klinisk produkt, det er faktisk en milepæl for selskapet!

Og ledelsen, styret og forskerene legger ikke lite i mellom når de beskriver potensialet til VACC:

image

Nøkkelrolle er et ganske sterkt begrep i min verden!:wink:

11 Likes

Ingenting vil glede meg mer enn å ta feil. Fasit vet vi klokka 1630. Lykke til i fiskingen!

3 Likes

Geiran du sier:Noen selger i dag fordi de forventet melding i dag. Mener du virkelig det? huff tenk hvis noen virkelig gjør slike handler/vurderinger i biotek.

Det en derimot bør gjøre er sette seg inn i selskaper, ved positive resultater på løpende bånd bedres risk reward. Da selger en ikke om en er rasjonell. At noen må selge v belåning er mulig. Det er ikke å anbefale med belåning. I biotek er risiko høy med dertil høy oppside ved gode resultater. PCIB har levert resultater gang på gang og samtidig fallende kurs. Det er trist at panikken råder i markedet nå.

Det som er 100% sikkert er at de som leverer resultater blir rikelig belønnet.

2 Likes

Nå tror jeg heldigvis det er et stort mindretall som ønsker at CEOskal gå av :slight_smile: Her snakker vi etter min mening om luksus problemer.

De kunne også egentlig ganske enkelt truffet bedre på guidingen f.eks. på pivotal fase 2 oppstart. Det hadde vært å f.eks. å hverken forsøke, eller evt. droppe interimavlesningen i studien slik at de kunne kommet raskere i gang. De kunne helt sikkert også brukt mindre tid på å sikre og kontrollere søknadene som går igjennom for å sørge for at det er best mulig egnet for godkjenning. Kunne spart masser av tid.

På fimavacc vet vi ikke årsak, og ikke en gang enda om de treffer på guidingen. Det ville jo vært litt dumt å gi fyken til sjefen som følge av at de sikrer patenter før publiseringen. Jeg har ikke troa på at det er tilfellet, men eksempel på detaljer en ikke kjenner til.

Ellers, utover at ting tar tid og guidinger som bommer så går etter min mening det regulatoriske og resultatene så det griner. De fremerst i løypen i forhold til markedsgodkjenning på fimachem, samt best resultater(etter min mening). Synes det er litt skremmende at folk i det hele tatt tenker i baner av ceo avgang. Mulig folk ikke har tenkt konsekvensene av dette. Det ville kunne ødelegge miljøet for hele selskapet, føre til masse oppsigelser og kanskje gjøre selskapet verdiløst. Etter min mening på et tåpelig grunnlag. Da hadde jeg faktisk ikke brydd meg et gram om alle sparepengene mine som ville være borte. Da hadde jeg vært mer lei meg for de fremtidige pasientene som ender opp uten en potensielt livsviktig behandling.

9 Likes

Nesten 5k på24,5. Jo takk🙈

3 Likes

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL den neste uken?

• Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

Hvor går aksjekursen til PCIB.OL de neste 3 månedene?

• Opp (Kjøp)
  • Uendret (Hold)
  • Ned (Selg)

0 stemmegivere

1 Like

Så 67% er ikke inne, og 57% av de skal inn neste 3 mnd? Under nåværende 25, jo lykke til :wink:

Har høye forventninger til vacc. Sikkert mer enn hva som er realistisk. Men det virker som selskapet også har stor tro og store forventninger. Pga satsningen og at de sier de kan ta den til klinisk selv om det ikke blir noe etterspørsel. Videre er forskningen på amphinex og peptidevaksiner overbevisende og at de henvender seg til mannen som er verdensledende på akkurat immunerespons og petidevaksiner. Videre har vi antagelse på at Merck er intressert i Ultimovacs. Og at Ultimovacs venter på fase 1 studiet til Pcib.

3 Likes

That’s right!:wink:

2 Likes

Har vi malt oss opp i et hjørne?

All fokus på DATO for resultater på et produkt som er verdsatt til tilnærmet 0 nok i verdisettelsen på sellskapet.

Et paradoks?

:roll_eyes:

2 Likes

Legger hodet på blokken og påstår at det er no neste års superprofitt kjøpes. Pcib på 25.

2 Likes

Det er ikke datoen som er viktig, det er at guiding (ser ut til å) ignoreres komplett! Konsekvensen er at man da ikke kan stole på det ledelsen guider fremover heller. Det er helt ok med forsinkelser, og det er helt ok om det til og med er en dårlig grunn til forsinkelsene, men når man har guidet noe så må man si i fra så snart man ser at guidingen ikke ser ut til å holde!

Men nå skal jeg holde kjeft…

5 Likes

Would have to agree. When you come out and reaffirm guidance 6 weeks before the end of year saying that there will be something by year-end, its very strange not to report before year-end.

Why not come out at the Q3 report and say, we will try to have it by year-end, but it might push into January?

1 Like