Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

En guiding er ikke et løfte, det er en viktig presisering. Jeg mener de sa noe om dette med nyhetsstrøm i forbindelse med partnere og hvem som eier hvilke deler av data etc. på Q3.

Helt enig i din vurdering!
Det rare er at jeg i dag fikk kjøpt meg opp til det største antall aksjer jeg noen sinne har hatt i dette selskapet basert på et kursfall som kommer fordi noen trekker seg fordi melding ikke kom i dag…

2 Likes

Om man legger godviljen/vondviljen til, så er det litt uklart hva som ligger i guidingen, men jeg oppfatttet det klart som rapportering av resultater. Dette er også da tydelig bekreftet av Skuggedals svar til @Taxidriver i post #11747.

En guiding er ikke et løfte nei. Som jeg skrev i går så innebærer en guiding at både selskapet og markedet forventer noe inntil noe annet meldes.

Det som ble sagt om eierskap til data tror jeg kun gjelder kommende data fra CHEM. Men PCIB har åpenbart gjort en avtale med Leiden om at de kan få lov til å presentere resultatene som sin egen analyse.

Får bare gratulere deg med det, håper det gir full uttelling en vakker deg😃

Jeg er kritisk til ledelsen ja! Jeg klør de ikke opp etter ryggen som flere andre her inne. Mine innskudd i emisjonen, og støttehandler på vei nedover, er ikke noe de har gjort seg fortjent til det seneste året. Allikevel støtter jeg alt jeg kan i kroner og øre! Å hevde at jeg krever ledelsens avgang kan jeg ikke erindre at jeg har skrevet noen gang! Et børsnotert selskap som bommer på guidingen for n’te gang må imidlertid kunne få beskjed! Alvorlig talt folkens, Per Walday tjener mer enn statsministeren vår! At han av enkelte her inne skal være immun for kritikk er jo helt urimelig. Hvis du får en snekker på besøk, med et anbud og med en estimert tidslinje, vil du reagere på jobben vedkommende gjør når forsinkelsen opptrer for tredje/fjerde gang? Eller skal man bare si seg fornøyd med at snekkeren faktisk gjør jobben og gi ham frie tøyler og null kritikk? Vi fostrer tapere i dette landet med denne naive trekk nisselua over hodet taktikken.

Det er på tide at Per Walday leverer i henhold til sin egen guiding. Hvis han ikke klarer det, så bør han med en gang han ser at forsinkelsen er på trappene, komme med en «early warning» om at guidingen dessverre sprekker (man ser dette i laksebransjen når man ikke når estimerte slaktevolum for da kommer meldingen sporenstreks). PCIB har bommet så mye på guidingen at jeg nesten vil påstå at de ikke treffer vannet om de ramler ut av båten!

Bommer man mange nok ganger så er kanskje vedkommende som guider ikke skikket til å drive prosjektet videre og bør avløses. Hvis man ikke har nådd dette punktet ennå, der hvor Per bør ta hatten sin og gå, så bør det i det minste brenne godt under stolen hans for øyeblikket! Jeg krever ikke mannens avgang, men jeg krever at han går i seg selv og jobber målrettet mot en mer aksjonærvennlig stil. Han har fremdeles mulighet til å melde noe om fimaVACC i 2018, noe han ga inntrykk av senest for en måned siden om at skulle være på plass dette året. Denne meldingen er i utgangspunktet flere kvartal «overdue». Kommer ikke denne meldingen i år så er det ikke verdens undergang, men tilliten min til selskapet vil da få nok ett skudd for baugen. PCIB som selskap har ikke råd til at aksjonærene tviler. De, og kun de, har mulighet til å rette opp den manglende tilliten!

Jubel , jeg elsker positiviteten din! Jeg ønsker ikke å ta den fra deg, men hvilke strålende resultater er blitt levert i 2018? Siden du nok en gang lovpriser dette så lurer jeg på hva du snakker om for jeg ser ingen ekstremt gode resultater å rope hurra for i 2018. Fase I resultatene er gode, men de har vi visst om lenge! Jeg ser bare en voldsomt stor nedoverbakke på grafen i år! Ledelsen reiser rundt for å promotere selskapet og skape etterspørsel / interesse rundt aksjene. Her svikter de også! Til og med garantistene rømmer skuta! Det er bekymringsverdig!

Man skal ellers åpenbart kun ha lov til å ha forventninger til fimaCHEM siden det visstnok er skrevet i stein at markedet ikke tillegger fimaVACC noen verdi, som UFO hevder like ovenfor her! Jeg er nok en gang ekstremt uenig! Vedlagt bilde viser bruk av ressurser i 2017 og ikke kom her og si at fimaVACC er en opportunistisk «Rema 1000» variant! FimaNAc derimot, den er jeg enig i ikke har noen særlig verdi per i dag.

Mektig lei og provosert av at kun positive meldinger skal være OK her. «Tonedøv syting etterfulgt av ingenting er bare støy» skriver Gautosaur samt bruker ord som “pissekonkurranse”. Herregud, hvor gammel er du? Du virker å ha en såpass nedlatende holdning til de som har et diametralt motsatt syn som deg selv at jeg stopper her. Kommer ikke noe godt ut av å krangle mer rundt dette!

Håper 2019 blir et eventyrlig år for PCIB og at vi langsiktige får en felles positiv holdning
til ledelsen, kommunikasjonspolicyen og resultatene!

8 Likes

Storm i vannglass.

2 Likes

Podcast hvor Einarsson gjennomgår resultater for PCIB i 2018 og gir terningkast 5+ anbefales å lytte til! Mener det har vært transkript på det også her inne. Liten tvil om at PCIB har levert resultater til toppkarakter!

One of my favorite Buffett quotes is, “The stock market is a device for transferring money from the impatient to the patient.” The pitfall of many investors is that they want profits, and they want them fast ! With the hundreds of tickers scrolling feverishly across the TV screen all day every day, you’d think all of us could be rich by the end of the week if we just picked the right stocks to buy, right?

En mulig forklaring:
PW har klart manuskriptet som omhandler vacc-resultatene men venter på en lovet rapport fra nederland som skal bygge opp om PCIB sine studieresultater.
Da venter en selvsagt så lenge en kan.

Jeg tror de fleste forventer et eller annet fra fimaVACC i 2H18, og nå som det etter all sannsynlighet renner ut i sanden så er det forståelig at folk er skuffet.
Men jeg skjønner ikke at melding om forlengelse av top10 samarbeidsavtale kunne sende kursen ned 5,5% og enda mindre at godkjent safety for dobbel behandling sendte kursen ned 7%.

Forklaringen ligger nok i fokus og forventning på fimaVACC, omtrent som når junior har forhåpninger om nye ski, gaming PC og ny mobil, og kun får nye ski og gaming PC. Med påfølgende skuffelse siden det var ny mobil som der og da var mest fokus, tross at gaming PCen koster 5 ganger så mye, og skia også er dyrere enn mobil. Da er det helt uforståelig at gutta må vente til bursdagene sine på ny mobil, selv om de kan være rimelig sikker på at de får nye mobiler da.

Det er null forståelse for at gutta er adskillig better off etter julaften enn før julaften, null forståelse.

I mitt hodet er fimaCHEM, enn så lenge, et adskillig viktigere assett enn fimaVACC, greit representert ved Stuffers sin analyse der 92% av verdien er på fimaCHEM, 8% er på fimaVACC og 0% er på fimaNAC

Noen mener nok at safety er et non-event, men safety er i en godkjennelse-sammenheng like viktig som effekt, og en potensiell show-stopper.

Ofte er det slik at jo mer potent et legemiddel er desto flere og sterkere er bivirkningene, derfor er det ekstra gledelig, og spennende, at et så effektfullt legemiddel som Amphinex kan kjøres med 2 behandlinger for GGK i pivotal fase.

17 Likes

Bør vi ikke i det minste la selskapet få en sjanse de to siste børsdagene i romjulen, før man tar helt av i frustrasjon over feilslått guiding for fimaVacc??

6 Likes

Selvfølgelig skal de det! It ain’t over till the fat lady sings :grinning:

Ellers well played med å dumpe aksjene og hente de inn igjen nesten 20 prosent under emisjonskurs. Hadde ønsket jeg var like fremsynt som deg :+1:

2 Likes

Hvilke andre suksesser enn Algeta kan Norge vise til innen biotek?

Photocure har fått markedsgodkjennelse, men de sliter med det kommersielle. Ellers er det ingen som jeg vet om.

Og snittet er at 1/10 lykkes? Så sjansen for å vinne er rundt 10% ?

Her må man ta inn over seg hvor langt man er kommet i løpet. PCIB er nå på omtrent 50 % LOA. Basert på de gode dataene fra Fase 1 samt det faktum at gjentakende behandling virker å være sikkert vil man forhåpentligvis kunne gjenta/forbedre tidligere resultater. Jeg mener derfor personlig at vi ligger på en 60/70 prosent sjanse og akkumulerer i tråd med dette.

Edit:
Men man skal alltid ta hensyn til at N= :poop:
Det lærte jeg her på Tekinvestor!

1 Like

Får håpe det går bra. På et eller annet vis føler jeg at jeg er med på et lotteri med særdeles små vinnersjanser. Fort gjort at det bygger seg opp en fangruppe lokalt som på ulike vis mister evnen til å se det hele utenfra. Regner med det er tilsvarende i så og si alle land med børs, at de har “sine” biotekselskaper som bare skal lykkes.

Muligens at PW bør forbedre sin kommunikasjon et hakk, men jeg venter til etter 4q18-presentasjonen den 13. februar 2019 med å “felle noen dom”.

Jeg er dessuten svært fornøyd med at fimaCHEM ser ut til å være on track. Det er det desidert viktigste. Og nok en gang, det er er forunderlig at Enterprise Value for PCIB nå er under 500 millNOK, med finansiering til etter interim analyse.
Justert med LOA så er unrisked value nå godt under millarden, kun en brøkdel av hva hva peers som TRVX, Vaccibody, NANO, Bergenbio (og sikkert Ultimovacs) også er.

Og tross alt, det er kun NANO og PCIB som faktisk er i et registrerningsstudie. For meg er (spot)prisingen av PCIB totalt uforståelig.

Min lille trøst i jula er at Photocure endelig synes å få luft under vingene. Begynner snart å bli 10 til 12 månedr siden jeg gnåla om hva Priorty Review faktisk betød, og at det var svært sannsynlig at det ville bli bra, gitt kliniske resultater standing i guideline og opportunity generelt.

Får bare være tålmodig med PCIB også, for den kommer, sooner or later.

10 Likes

Før hadde vi store forhåpninger til når resultatene kommer, men nå vet vi 99.5 % sikkert at vacc fase 1, oppstart PF2 og extension kommer H1 2019. Det er bare å glede seg.

3 Likes

Synes vi skal stille opp på Q4 med T-skjorter med den fantastisk gøyale meldingen din i går “Dette blir medisin!” :rofl:

5 Likes

Ingen kjente bivirkninger , uten om steinrike aksjonærer😂

6 Likes