Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech Småprat (PCIB)

Helt utrolig at en enda ikke melding skaper så mye tekst. :flushed::flushed::flushed:

Må vel le hvis det plutselig dykker opp ikveld :joy:

Ut fra hva Ronny Skuggedal skal ha svart til to personer her på forumet er vel saken klar. Enten får vi innen 31.12 2018 en meldin med hovedresultater vedr fimaVACC, eller så får vi en Melsing om at slike resultater kommer i 2019.

1 Like

Veldig bra og reflektert post. Kunne ikke vært mer enig :slight_smile:

3 Likes

Her er jeg enig, men kommer kanskje an på hva en mener med tillit. En må være såpass realistisk at en må redusere sine forventninger i forhold til tider som er guidet.
Dersom det ved tillit er snakk om mistillit så er jeg i en annen bås. En må også se på hva som leveres når de først leverer. F.eks. Pivotal fase 2 start som er blitt utsatt, så må en også ta i betraktning f.eks. det at de har klart å få inn interim avlesning med potensialet for midlertidig markedsgodkjenning inn i studien i tillegg.

2 Likes

Next Biometrics opp 25,26% uten nyheter mens pcib går opp 0,6% i dag og minus ørten prosent i løpet av den siste uken med 2 gode nyheter.

Børsen er forunderlig og blir manipulert til tider.

Man kan jo ikke gjøre noe annet enn å le eller gråte, avhengig av sinnsstemning. En ting er sikkert, latterlig er det.

3 Likes

Kan bli en fin rabatt i dag på de som fortsatt har tørt krutt. Sikkert fortsatt en del som vil selge i frustrasjon over ledelsens kommunikasjonsevne.

2 Likes

Vil bare dele et svar jeg fikk fra Ronny tilbake i Q1 2018 etter at jeg kritiserte mangelfull informasjon og vage formuleringer i børsmeldingene deres.

Jeg avsluttet e-mailen med: “håper dette er siste gang jeg blir nødt til å sende en kaktus til dere”

Tre kvartaler senere mener jeg at situasjonen er verre enn noensinne, spesielt på det som gjelder tillit. Jeg har ikke hjerte til å plage gutta nå i julen så mine “kaktuser” får enn så lenge holde seg her på Tekinvestor. Jeg våknet ikke tilfeldigvis som Grinchen nå i julen. Jeg har kritisert de over en lengre tid på nettopp disse punktene.

Edit:
Tar nå julepause for å roe nervene mine, samt Investor1 sine :joy:

God jul til alle :kissing_heart:

2 Likes

Har eid aksjer i dette selskapet noen år nå. En trading post som nå er solgt, og en long post som jeg fortsatt sitter på.

Svingninger i aksjekursen siden jeg først kjøpte ( det er ca-tall dette så mulig noen små unøyaktigheter) :

7 kr, ned til under 5 kr, opp til over 13 kr, ned til 8 kr, opp til over 40 kr, ned til 12 kr, opp til over 35 kr, ned til 18 kr, opp til over 60 kr, ned til 21 kr, opp til der vi er i dag.

To emisjoner, og en enorm svingning i min portefølge. For en berg og dalbane!!

3 Likes

Slutt å vær så stressa Gunner, blir delvis stressa av og lese noen av innleggene dine. Du vet godt ting tar tid, ledelsen jobber som noen helter og har kontroll. Vi har nå penger, og enda mere tid til å fortsette med å komme med positive meldinger. Caset er sterkere en noen gang, synes ikke du det er betryggende? Selv om du sikkert sitter med mere minus en nærvene tåler, det er gamet, slik er det.

Slapp av, god jul :grin::santa:t2: Vi har gode tider fremover, spennende tider!

4 Likes

Vi får bruke julen til å tenke over hva som er viktigst: Tidspunktet for informasjon eller innholdet i informasjonen.
Potensialet i en fimaVacc melding blir ikke mindre om den drøyer noen uker. Å selge på basis av en skuffelse over at det ikke kom melding innen guiding, kan man fort komme til å angre på! Dette sier jeg på tross av at jeg i dag profitterte nettopp på denne skuffelse…
Om selskapet venter med å sende ut melding, på tross av mange sinte henvendelser fra aksjonærer, så antar jeg at de må ha meget gode grunner for det. Om noen uker tilgir vi og jubler!

4 Likes

Om de guider H2 2018 og kommer med melding i januar 2019… Har de egentlig bommet med så mye på guidingen?

Må forøvrig si det er både interessant og lærerikt å følge de forskjellige synspunktene her inne.

For en som meg, som digger berg-og dalbaner forøvrig, føler jeg at jeg har truffet blink med denne aksjen. Håper bare den ender med en lang oppoverbakke, i motsetning til berg- og dalbaner flest…

Enhvert selskap som presenterer ny teknologi, sliter med og faa aksept for den i markedet.

For Selv om det er en annen bransje, saa Se paa Idex. De hadde verdens beste fingeravtrykkssensor de forsoekte og selge, klar i mange aar foer de ble tatt alvorlig. Vi lider nok litt samme skjebne. Pga. av dette kan ting taa litt lenger tid enn forventet.

I tillegg er det ikke nok at vaar leveringsteknologi fungerer. Partnerenes medisiner maa og virke, og dette vet vi ingenting om siden det ikke rapporteres resultater fra prekliniske fimaNac partnere.

Vi faar vite mye mer naar fimaVacc resultatene presenteres. Det kan vaere forhold hos vaar analysepartner som skaper forsinkelser, og som har kommet overraskende paa PCIB. . Ser ingen grunn til aa doemme PCIB foer vi vet aarsaken. Men alt dette kan jo viskes bort med en melding i romjula.

Er opptimist saa lenge PCIB melder postive resultater. Og fordi kreftvaksine og immunterapi produsentene beviselig sliter med og faa sine medisiner til aa virke uten at ta i bruk leveringsteknologi.

5 Likes

solo

Er det ikke du som spår børskrakk på HO under et annet nick? Synes det er noe underlig å sammenligne din enorme optimisme for dette selskapet sammen med den tilsvarende pessimisme du har for det generelle marked.

May be I actully will do that

4 Likes

Or this :grin:

bilde

10 Likes

Legg til Nycomed og Pronova.

5 Likes

Når man snakker om suksesser så tenker man kanskje først og fremst på hvor mye disse selskapene ble solgt for til Big Pharma for, som at Algeta bles solgt til Bayer for 17 mrd, Pronova til Bayer for 5 mrd og Nycomed til GE for 30 mrd.

En annen målestokk er å se på hvilke selskaper som har fått frem produkter til markedsføringstillatelse, altså en NDA (FDA) eller en MMA (EMA).

Så vidt meg bekjent snakker vi da Nycomed med Omnipaque, Visipaque og Omnsiscan, Algeta med Xofigo, Pronova med Omacor og Photocure med Metvix og Hexvix/Cysview.

Når det gjelder Photocure så kan 2019 meget vel bli det kommersielle gjennombruddet for Cysview, jeg tror det.

Men det er ikke mitt poeng. Mitt poeng er at like bak disse produktene, i en klinisk utvikling og i den regulatorisk hinderløypa så er Nordic Nanovectors Betalutin og PCI Biotech sitt Amphinex så vidt meg bekjent de eneste produktene som er kommet til en pivotal fase, altså et registeringsstudie.

Skal man gi noen lav odds på hvilke produkter som blir den neste norske biotek-suksessen er det nok lurt å gå for et selskap med et registreringsstudie.

19 Likes

Rockpus

Det har jeg gjort svaert lenge, og dummet meg loddrett ut.;-))

Men hvis ikke FED snur og setter ned rentene og lanserer QE4, tror jeg det er alvor denne gangen. QE og lave renter inn=boers opp. QE ut og stigende renter=boers ned.

Hadde haapet at PCIB skulle ta av foer dette skjedde, men naa ser det stygt ut. Alle utsettelsen har kostet. Og man kan heller ikke regne med mer enn 9 aar med bullmarked foer boersene raser igjen.

Vi faar se hvor stor panikken blir. I USA gaar det fortsatt godt fordi Mr. Trumph bruker enormt mye penger. Han kjoerer med saa store underskudd at han naermest erstatter FED’s QE. Slik at ingenting er skrevet i sten.

Allikevel, seddelpresse stopp, handelskrigen mot Kina og stigende renter i verdens mest forgjeldede marked noensinne lover ikke godt for boersene paa litt lengre sikt enn Q4. Men det kan jo hende ESB o gFED snur, og skaper bullmarked igjen. Og skulle boersene krakke , vil jeg, hvis mulig , benytte anledningen og laste opp med billige PCIB aksjer. Jeg sitter med bjoerner ogsaa, slik at det blir vinn vinn. Man kan ikke satse alt paa ett kort.

For meg har det nesten vaert det samme om jeg tjener penger paa PCIB foerst, og deretter paa bjoernene, eller paa bjoerner foerst og deretter pa PCIB. Det er bare en ting som er sikkert. Jeg regner med og tjene gode penger paa begge deler.;-))

2 Likes

2018 - året da RNA-baserte behandlingsløsninger ble kjølstrukket world-wide.

“It wouldn’t be a stretch to call 2018 the year RNA-based treatments, such as those applying RNA interference (RNAi) or small interfering RNA (siRNA), finally reached the proverbial tipping point predicted ever since Andrew Z. Fire and Craig C. Mello won the 2006 Nobel Prize in Physiology or Medicine for discovering RNAi.”

Ref. Genetic Engineering & Biotechnology News

Top 10 RNA-Based Biopharmas of 2018

Technology Finally Reaches Tipping Point with Historic IPO, First FDA Approval

By Alex Philippidis - December 17, 2018

3 Likes

https://medwatch.dk/Medicinal___Biotek/article11091695.ece?utm_campaign=MedWatch%20Topnyhed&utm_content=2018-12-21&utm_medium=email&utm_source=medwatch

3 Likes