Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Ikke uforståelig. Vaccibody er ikke kun én vaksine. Det er en plattformteknologi. Altså det er mange muligheter der.

Det er bare å se på svenske og norske biotelselskaper. De får som regel noen heftige pump i starten. Så finner man ut at biotek er tidkrevende etterhvert :relaxed:

2 Likes

Der har du svaret på ditt eget spørsmål :wink:

1 Like

Jeg liker hersketeknikkene dine.

Og godt å se at du kommer med andre innnspill i dag enn at en avtale vil få kursen til å stige. Eller nei vent…

1 Like

Får svare meg selv. En godkjent til nødbruk (Merck) og en snart? (Pfizer)
Forhåpentligvis kan dette få ned antall innlagte på sykehus det neste halve året :pray:

EMA GODKJENNER CORONAPILLE TIL NØDBRUK

Det europeiske legemiddelbyrået (EMA) har godkjent Mercks coronamedisin til nødbruk i påvente av en endelig, formell godkjenning.

– Medisinen, som foreløpig ikke er godkjent i EU, kan brukes til å behandle voksne med covid-19 som ikke trenger ekstra oksygen og som har økt risiko for alvorlig covid-19-sykdom, kunngjorde EMA fredag.

Pillen har tidligere fått godkjennelse i Storbritannia. Merck opplyste i starten av oktober at denne medisinen – med navnet molnupiravir – kan halvere risikoen for sykehusinnleggelse og død.

EMA har også begynt vurderingen av om Pfizers coronamedisin skal godkjennes til nødbruk. Pillen har vist seg å redusere antallet sykehusinnleggelser og dødsfall betydelig blant coronapasienter.

6 Likes

Spådom: Asiapartner i fimaChem vil booste rekrutteringen noe voldsomt :muscle:

Det er nok der Robin i hovedsak jobber, og skal heve sin lønn.

God helg!

23 Likes

Mange av aksjonærene i Pcib har vært svært kritisk til kommunikasjonsstrategien til selskapet, noe som trolig har medført mange tilbakemeldinger til selskapet om dette, inkludert meg selv. Dette medførte som kjent at styreformannen gikk ut og sa at vi var blitt hørt og at det ville bli en forandring på dette i de kommende månedene. Trolig var mange derfor svært spente på hvordan dette vil slå ut på Q3 presentasjonen. Selv ble jeg meget positivt overrasket av det nye formatet på presentasjonen. Borte var den vanlige gjennomgangen av teknologien, som de fleste har hørt noen titalls ganger allerede. Inn kom mer detaljert klinisk og preklinisk operasjonell informasjon, formidlet på en meget god måte av henholdsvis Amir Snapir og Anders Høgset. Amir gikk også gjennom problemene Covid-19 har skapt både når det gjelder innrullering av pasienter og mulige retention problemer, som heldigvis fortsatt er lav i antall personer, men som kan bli et problem. Jeg synes han gjorde dette på en detaljert og god måte. Forhåpentligvis vil hans gjennomgang også medføre at flere forstår at Pcib trolig har større utfordringer enn de fleste andre selskaper når det gjelder innrullering av pasienter i studier, og at dette ikke bare er en unnskyldning som selskapet bruker. Selv er jeg overbevist om at selskapet har jobbet knallhardt med å løse disse problemene og vil fortsette med å gjøre dette fremover også.

Siden Pcib inntil ganske nylig bare hadde rundt 12-13 ansatte, har denne innsatsen dessverre gått utover fimaVacc og fimaNAc delen av selskapet, noe som også ble bekreftet av PW i en tidligere kvartalspresentasjon i år. Heldigvis har selskapet ansatt flere personer i de siste månedene, noe som gjør at de igjen kan bruke ressurser på disse to områdene. På Q3 presentasjonen gikk PW gjennom planene de har innenfor fimaVacc området. Han sa blant annet at de ville velge en krefttype med antatt høy sannsynlighet for respons av Pcibs behandling og at det var et stort medisinsk behov for denne behandlingen. Siden Pcib mest sannsynlig vil starte på egenhånd med dette studiet, var det betryggende å høre at de planlegger dette som et 2-trinn studie med få pasienter i trinn 1, noe som selvsagt gjøre at kostnadene i begynnelsen av dette studiet derfor vil bli små. Hvis de får gode safety resultater og ser antitumor aktivitet, vil studiet ekspandere med flere pasienter i USA. Høres ut som en fornuftig fremgangsmåte i den økonomiske situasjonen Pcib er i for øyeblikket.

Mulige retention problemer med kontrollarmen synes jeg selskapet jobber med på en bra måte. Selv om den første tilbakemeldingen fra regulatoriske myndigheter (do however suggest significant challenges for using this approach in a pivotal trial of a first line treatment) viser at dette kan bli vanskelig å få til, er det selvsagt noe selskapet må prøve å gjøre noe med. Svaret får vi forhåpentligvis i løpet av første halvår 2022.

Jeg har tidligere trodd og skrevet at jeg forventet at Pcib ville få en partneravtale for Release studiet i Asia. Dette har vært basert på de svært gode resultatene fra fase 1 studiet samt PW sine kommentarer flere ganger om at han må være forsiktig med hva han sier om interessen for en slik avtale. Jeg har tolket dette som at de har vært i samtaler med selskaper om en avtale. Imidlertid, basert på hva PW sa på Q2 presentasjonen i august om at «alle» resursene hadde jobbet med fimaVacc problemene, har trolig dette arbeidet ikke vært særlig aktivt.

Antageligvis er det blitt mye mer fokus på en partneravtale nå, fordi uten en partneravtale tror jeg at selskapet mest sannsynlig må ha en emisjon for å finansiere Release studiet til Interim avlesning. Og en emisjon på dagens lave kurs tror og forventer jeg at selskapet skyr som pesten og derfor vil gjøre «alt» for å unngå. På Q2 presentasjonen sa PW at de jobbet aktivt med å finne en partner for Release studiet og at de ønsket å finne ut så fort som mulig om dette er mulig. Hvis selskapet skal hindre at kursen fortsetter å falle kan bør en slik avklaring selvsagt komme raskt. Selv har jeg valgt å sitte med mine aksjer for jeg tror at det er gode muligheter til å få til en slik partneravtale. En slik avtale vil selvsagt medføre en helt annen prising av selskapet og ikke minst mer optimisme og oppmerksomhet rundt Pcib.

Etter Q3 presentasjonen spurte jeg PW hvordan denne prosessen foregår. Han sa da at de har nettbaserte møter, noe som selvsagt ikke er like bra som å møtes ansikt til ansikt, men at de etterhvert har begynt å fungere bra.

Som kjent begynner Anders Høgset å trekke på årene. Det var derfor hyggelig å få bekreftet at han elsker jobben og ikke har planer om en pensjonisttilværelse.

Oppmøtet på Q3 presentasjonen var all time low med kun 5 deltagere, noe som antageligvis gjenspeiler den lave interessen for selskapet for tiden. For de som er interessert i å lære mer om selskapet, møte ledelsen og treffe andre aksjonærer, vil jeg anbefale å stille på disse presentasjonene. Jeg har hatt stor nytte og glede av dette gjennom mange år. Ikke minst de som er misfornøyd med ledelsen bør bruke denne muligheten til å formidle misnøyen. Bare kritikk på TI tror jeg ikke er rette måten å gjøre det på hvis en ønsker å nå ledelsen.

Som tidligere nevnt kontaktet jeg også ledelsen etter Q2 presentasjonen med innspill om hvordan kommunikasjonen kan forbedres. En av de tingene jeg foreslo var å ha en Capital Market Day, slik som i 2016. Etter omleggingen av formatet på Q3 presentasjonen er det trolig ikke samme behov for en slik dag, men jeg er fortsatt i tenkeboksen om det er noe jeg vil prøve å pushe ledelsen på. Jeg er derfor interessert i å høre om dette er noe andre aksjoner ønsker å delta på hvis ledelsen er villig til å lage et slikt arrangement.

102 Likes

En avtale kan komme som lyn fra klar himmel når som helst. Da går kursen opp. Øynene på ballen. Har markedet alltid rett?

6 Likes

I found Q3 very interesting and even though release suffers delays, there is still hope in hybrid control arm which if accepted (Amir said they have good grounds for it when relating to fda and ema), all patients will then be assigned to PCI arm. Since Pivotal study is event driven as he said I am not sure if they are still required to include all 120 patients or will be enough with 60 patients with all in pci arm, regardless, there will be more incentives for patients to take part and Amir confirmed that this can be a game changer.

For fimachem partner, we have to read between the lines. Initially, Robin CBO main task was to land a partner in Asia, PW said that business development department is very busy now (fantastic news). PW also confirmed in QA that there is interest in Asia for Chem and said I will not say more. If you followed Q2 he said they are actively working on it and would like to land the partner very soon. The message has changed now which means for me that a deal is around the corner and probably waiting for AZ bile duct results to be made public.

Anders also said there is a lot of interest in Nac, but collaborations take time to get established, so we should expect more collaborations in this area too.

CFO did not answer about additional funding saying we ll see how things go, which is quite strange as they will be running out of cash in 4 quarters, could also suggest that a deal is around the corner.

Fimavacc plan in place but no info on funding. Study will be small and not cash intensive, I believe the go ahead is also pending on Asia deal for Chem.

My interpretation from all of this is that a deal is around the corner and the company is trying to avoid a share issue.

43 Likes

No va det så god stemning eg la inn 5000 i kjøp på mandag

9 Likes

Noen formening når disse kan bli tilgjengelig? Sikkert også avhengig av en bekreftels fra IDMC på safety.

Kursen ligger nede for telling for øyeblikket, men det er ikke kjørt slik kursen indikerer, dette kan bli tidenes comeback. Styret og ledelsen vet hva som må til, spørsmålet er mer om de klarer å levere i tide.

6 Likes

Bra innlegg. Jeg pleier å stille - men måtte melde avbud av spesielle grunner. Stiller neste gang.

1 Like

https://www.researchgate.net/publication/356170835_Inhibiting_autophagy_increases_the_efficacy_of_low-dose_photodynamic_therapy

Ny artikkel?

15 Likes

Det går ubunnhørlig mot 12 tallet, sist omsatt 13.13. Kjøp/Salg hhv 13.13 og 13.17.
Volumet er verken stort eller lite, ca 9 dg snitt.
Optimisme på TI står i stor kontrast med verdiutvikling i selskapet.
Q3 var a non-event bortsett fra en sterk eim av emisjon, spesielt i lys av at meglerhus tar opp dekning av PCIB.

Optimisme :joy::joy:Gjengs både her og der er selvsagt pessimisme…

1 Like

Synes Q3 bar preg av at det jobbes med partner, de har kommet lenger i det arbeidet, og at informasjonssikkerhet er uhyre viktig rundt dette.

Sitter derfor rolig og venter på den potensielle nyheten, da ser plutselig alt annerledes ut. Risiko?Ja, og den er jeg villig til å ta, ellers hadde jeg hatt alt i indeksfond og sparekonto.

16 Likes

Dette innlegget ble rapportert og er midlertidig skjult.

1 Like

Eller ATH :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

4 Likes

AZ har inkludert pasienter med intrahepatic og extrahepatic cholangiocarcinoma samt gallbladder cancer i sitt TOPAZ-1 fase 3 studie. Så langt har de vel bare sagt at resultatet gir en forbedring i forhold til standard behandling, ikke hvor mye bedre.

Som kjent er behandlingen til Pcib fokusert på extrahepatic cholangiocarcinoma, altså en liten undergruppe til AZ sitt fase 3 studie. I fase 1 studiet til AZ var 191 pasienter inkludert. Disse hadde følgende fordeling;

Visceral metastases: 177
Liver metastases: 82
Lymph node only metastases: 14

Visceral metastases defined as liver, lung, bone, or any non–lymph node or soft-tissue metastases

Tror, men vet ikke, at extrahepatic cholangiocarcinoma, må være det som AZ kaller Lymph node only metastases. I så fall innebærer det at AZ i fase 1 hadde svært få pasienter fra pasientgruppen til Pcib. Det byr i så fall at resultatet fra fase 1 til AZ antageligvis i liten grad reflekterer resultatet til Pcib sin pasientgruppe, nemlig pasienter med extrahepatic cholangiocarcinoma. I så fall betyr dette trolig at resultatet til AZ i fase 1 i stor grad kommer fra behandling av metastaser som er lettere å behandle enn de Pcib prøver å behandle.

Fase 1 studiet til AZ hadde en overall survival of 18.2 måneder hvis jeg leser rapporten riktig (Efficacy and Safety of Durvalumab in Locally Advanced or Metastatic Urothelial Carcinoma Updated Results From a Phase 1/2 Open-label Study). PW nevnte i diskusjonen etter Q3 presentasjonen at denne sekkegruppen med pasienter i utgangspunktet hadde en mOS på mellom 15 og 16 måneder (hvis jeg husker riktig). Altså en forbedring, men på langt nær like imponerende som fase 1 resultatene til Pcib.

Pcib hadde som kjent en mOS på 22.8 måneder for cohort 4 behandlingen. Det er denne doseringen som brukes i Release studiet. Standardbehandlingen i dag har en mOS på 11-12 måneder, slik at Pcib sin behandling er tilsynelatende mye bedre enn denne. I Release studiet vil de gis inntil 2 behandlinger. Normalt ved cellegiftbehandling får en bedre resultat ved flere behandlinger. Det er derfor ikke usannsynlig at Pcib kan få et enda bedre resultat enn fra fase 1 studiet (22.8 måneder). PW nevnte også på Q3 presentasjonen (husker ikke om det var i selve presentasjonen eller i diskusjonen etter) at de fleste som kunne ta 2 doser, hadde så langt gjort dette.

Basert på fase 1 resultatene til AZ og Pcib kan det virke som «konkurransen» fra AZ blir mindre enn hva enkelte tror. Men siden vi ikke vet hva slags pasienter som er innrullert i fase 3 studiet til AZ og resultatet enda, er det selvsagt for tidlig å konkludere sikkert, noe PW også understreket i diskusjonen etter presentasjonen.

50 Likes

Følgende skrev jeg lengre opp i tråden som en del av et lengre innlegg, så enig mye tyder på at de fleste av pasientene så langt i eksperimentell arm har fått dobbel dose.

8 Likes

Ift OS, så er nok tallene ganske klare i favør Pcib, ja - der er jeg helt på linje med deg.
– However, det er jo ikke det man frykter.

Spekulasjonen er om man greier inkludere alle pasienter like fort om Standard of care endres i flere land som følge av denne studiens resultater. Pasienter som er aktueller for å innrulleres vil jo ikke godta å få kun Gem/Cis som alternativ dersom de ikke kommer i den eksperimentelle armen når en endret standard of care gir bedre resultat – og det er vel det enkelte spekulerer i om kan by på problemer ift Release-trialen.

Nå er det jo slik at det tar litt tid å få dette vurdert og godkjent av aktuelle myndigheter og videre ut i klinikkene og vi vet at mange land bruker mye lenger tid enn USA (som pleier være først) på å få innført nye legemidler og rutiner, så det trenger ikke strupe pasienttilgangen helt uansett (og jeg tror ikke det kommer til å på langt nær gjøre det), men jo lenger tid Release tar, jo mer kan denne situasjonen bli aktuell.

Jeg tror uansett ikke man kan si noe sikkert om noe som helst i så måte på 1-2 år og dette vil nok ikke ta knekken på Release, men kan potensielt påvirke tidsløpet ytterligere i negativ retning.

12 Likes