Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Sjekket status for ett år siden ved å høre om igjen podcasten Radium fra 21. oktober 2020.
Aksjen hadde som vi alle husker, omkring halvert seg siden Q2 presentasjonen.
De samme ting som tas opp i dag, ble tatt opp i denne podcasten:
Einarsson påpekte at PCIBs verdi var knyttet til at alle 3 plattformer var intakt, og at de var i Release. Han syntes det var vanskelig å si noe om fallet etter Q2 var en overreaksjon eller ei. Potensialene i de 3 plattformene var intakt, MEN:

  • De må få tilbake tilliten om at de er i stand til å gjenomføre/fullføre Release studien.
  • De må få orden på rekrutteringstakten.

Disse 2 punktene er nok årsaken til ytterligere fall siden oktober 2020. Usikkerheten avspeilt i aksjekursen vil nok vedvare inntil det kommer informasjon fra selskapet som tilsier at risikoen knyttet til ovenforstående 2 punkter, er redusert eller fjernet.

2 Likes

Eller at det kommer fundamentale gode nyheter i ett eller begge av de to andre programmene (fimaVac / FimaNac)

6 Likes

Hørte det og ja. Men måten PW ordla seg, og det som står i børsmelding, tolker JEG som ikke veldig oppløftende. Håper jeg tar feil.

Forøvrig er vel markedet “redd” for emisjon, som etter min mening må settes senest i q3 2022, hvis det ikke kommer inn cash på andre måter. Emisjon rundt denne tiden ble også tidligere nevnt flittig på forumet, da med guidet interimavlesning i q2 2022.

Mtp rekruteringstakten pdd ser jeg på det som uunngåelig at også H2 2023 blir for optimistisk. Håper de bare henter penger som varer lenger enn H1 2024, slik at man unngår 2 emisjoner før interimavlesning. Da lukter man på targo kurs

1 Like

Tolkning er fritt. Jeg har og kommer alltid til å lytte til Einarsson og radforsk med eminent track biotekinvesteringer. Det er lov å tolke enhver mulighet negativt :joy: eller positivt :stuck_out_tongue_winking_eye::joy:

Nu er der messet om i måneder om kommunikasjon og det er innvilget. Nu letes på ny etter andre «knagger». Selv etter det som biotekere i tråd sier er godkjent til positiv Q og presentasjon.

Nu velges det å ikke lytte til hva selskapet sier. Det er nu tydelig ikke lett å tekkes ikke-aksjonærer? på fora?

6 Likes

Må tilbake til medio desember 2016 for å finne en lavere aksjekurs enn dagens.
Spørsmålet er da: Hvorfor svarteliste de som baisser aksjen, når en ser at de spede bidragene fra ledelsen, bare genererer videre kursfall.
Mine 1000 på høy 15 føler jeg var et mageplask.

Ille nok, men det der med medio 2016 stemmer ikke. Medio 2016 lå den på 5-6 kroner og var i juli helt nede i rundt 4. Kursen var også nede under der den ligger nå frem til fredag 18 november, og gjorde et nytt dykk ned fra mandag 12. desember til 5. januar 2017 med et laveste der på 10,54 den 21. desember. Dessverre mulig å drive kursen ned med en ganske begrenset omsetning. De som selger nå sørger vel selv for “mageplasket”. Virker rimelig å tenke at det neppe er mange som selger med gevinst. Kan forstå det om det er noen som er belånt. Men det dreier seg vel stort sett om slike som burde ha solgt for lenge siden om de først gjør det nå eller som forholdsvis nylig har kommet inn uten noen langsiktighet.

1 Like

Korrigert
Medio desember 2016

DN Investor PCI Biotech

2 Likes

Tror du kursen hadde beveger seg nedover, dersom Q3 var godkjent til positiv?

1 Like

Jeg ser at de siste tre oppdateringer på hjemmesiden har de 20 største aksjonærer økt bitte litt. Samtidig leser jeg at flere mer kyndig biotekere enn meg i fora over etter Q var positive til presentasjon og Q. 2 meglerhus ved biotekanalytikere har kursmål 24 og 37kr. Generelt svært dårlig biotek klima siste dager.

Så nei det er ikke krystallklart :sweat_smile:

Hva synes du var overraskende og negativt ved Q?
Hva synes du et biotekselskap med langt bedre resultater enn SoC i tre teknologiben både preklinisk og klinisk (innen mRNA, CRISPR, 1 linjebehandling ODD onkologi avsluttende fase, Vacc, Nac, antiresistens bakteriell Bac, teknologi lakselus, Olix, samarbeid ++ skal være verdt?

Før Q ble det lesset på med negative vurderinger og kurs i forkant også gruset.

2 Likes

Denne bitte litt økningen har skjedd før Q3 i såfall, så det er kanskje ikke relevant?

Hva synes du da? Har du egne meninger, eller ønsker du bare å referere til andres meninger og handlinger?

Synes du rekrutteringen er bra?

Synes du fremgangen på FimaVacc er rask?

Hvor lang tid tror du det tar før man må kjøre en emisjon?

Generelt fornøyd med ståa?

2 Likes

[quote=“Chrkni, post:1143, topic:30365”]
Denne bitte litt økningen har skjedd før Q3 i såfall, så det er kanskje ikke relevant?

  • Den er i høyeste grad relevant. I dag falt kursen MYE på 100tusen aksjer omsatt….

Hva synes du da? Har du egne meninger, eller ønsker du bare å referere til andres meninger og handlinger?

  • Jeg er særs fornøyd og sikker på radforsk og Einarsson vurderinger, også helt sikker på at biotekanalytikere i Arctic og ABG kan LANGT mer enn meg om biotek.

Synes du rekrutteringen er bra?

  • Det er ikke bra rekruttering under vår tids pandemi. Selskapet har og gjør tiltak som ble godt beskrevet i Q. De opprettholder guiding. Det jobbes med FDA. 30 var innrullert, jeg fryktet dårligere og det ble rekruttert 3 i okt. De trenger 12 i kvartalet for å følge guiding og plan.

Synes du fremgangen på FimaVacc er rask?

  • Jeg synes den er fornuftig basert på å bruke lite midler (grunnet fokus på RELEASE og cash). Helt klart riktig å KANSKJE kunne få midler fra Olix samarbeid eller ved IMDC og mulig Asia partner. Jeg blir ikke forundret om PCIB holder igjen cash bruk før de er nærmere en mulig avklaring her.

Hvor lang tid tror du det tar før man må kjøre en emisjon?

  • Langt fra sikkert det blir en realitet. De har cash 4Q 22. Jeg ville ha ventet så langt som mulig dersom selskapet ser flere muligheter for avtale(r)

Generelt fornøyd med ståa?

  • Jeg er meget fornøyd med de resultater oppnådd på en enormt nedslagsfelt både preklinisk og klinisk mot dagens standard. Derfor TROR jeg PCIB teknologien vil være attraktiv for samarbeid og avtaler.

Da våger jeg meg på et par til, hva er negativt?

  • Helt konkret er pandemi svært negativ for mange studier. Også PCIB. Det gjelder nærmest hele feltet. Teknologien i RELEASE klinisk har vist ovelegne resultater i valgte cohort. Små n antall men fortsatt SVÆRT interessant statistisk ved tilnærmet doblet levetid mot SoC. 1 linjebehandling med innen denne pasientgruppen med ODD prising kan danne grunnlag for en blockbuster. Jeg tror det er reelt at det er 1-3 mulig interessenter for RELEASE i Asia. Jeg har ingen bekymringer rettet mot RELEASE utover det som selskapet nu jobber med å forhindre at skal bli en utfordring, den blir gjennomført i tro om bedring pandemi smitte, retention blir mindre problem enn forventet, selskapet sier det fortsatt ikke er alarmerende og gjør forebyggende på lave tall, Asia vil tilta i inkludering håper jeg og US bedres sammen med normalisering i EU. Det løser seg TROR jeg. Jeg tror grep øker % betydelig OG at FDA vil ha store problemer med å ikke «løse opp» noe under en pandemi.

Jeg tipper FimaVacc blir rimelig i den planlagte fase og ved resultater som kan komme herfra i 2022. Kan bli meget verdifullt.

FimaNac har en enorm interesse og det forstår jeg da mRNA er på alles lepper samtidig som delivery er en utfordring for mange. Det er sikkert derfor selskapet sier det er stor interesse her. Det sirkles inn noen samarbeidsformer / avtaler vil jeg tro. For meg helt urealistisk med slik etterspørsel og slike resultater at det ikke fører fram til noe her.

-sånn helt konkret er det stor risiko i biotek (se volatilitet). Og oppsiden er hinsides i flere tilfeller om der blir suksess. Derfor er det interessant å se dagens mcap mot resultater og alle mulig ben/ nedslagsfelt i prinsippet prises til nada. Det samme kan sies om en mulig blockbuster 1 linje onkologi prises smultring med få eller ingen direkte konkurrenter (om en litt forsinket men det vil andre mulig kommende studier i samme indikasjon med denne populasjon også høyst sannsynlig være).

4 Likes

Fint at du kommer med regne vurderinger. Tommel opp! :slight_smile:

Da våger jeg meg på et par til, hva er negativt? sånn helt konkrete? og hvilke bekymringer har du for utviklingen av selskapet og RELEASE/FimaVacc/FimaNaC fremover?

1 Like

Da er Q3 vel unnagjort og det er på tide med en fot i bakken.

Med utvidet tilstedeværelse av ledelsen ble det et litt annet Q enn vanlig. Her skulle lufta renses og kommunikasjonen forbedres!

Veldig bra så check check for bedre kommunikasjon som lovet av Bøhn.

Først RELEASE, det viktigste selskapet har gående for tiden. Og med et Q2 hvor det plutselig ble kastet en granat inn i rommet som heter Retention var det nok mange som var spent på Q3.

Amir hadde en glimrende gjennomgang av utfordringene rundt Release. Ikke bare problematikken rundt Retention i kontroll arm, men også utfordringene rundt rekruttering.

Egentlig ikke noe nytt her siden alle punktene til Amir har vært diskutert her inne siste 3 mnd. Amir kunne like godt hentet alle bulletpointene sine fra TI om så, men uansett en god gjennomgang og greit få høre status av selskapet selv.

Vi fikk også litt innsikt i rekrutteringen denne gangen og vet nå at det er 30 pax så langt fordelt slik:
Q1-21 med 10 pax - som også er det beste Q hittil
Q2-21 med 3 pax
Q3-21 med 5 pax
(Q4) Kun oktober med 3 pax

Dette gir 9 pax ved inngang til 2021 ved 30 pax totalt. Noen hadde forventet mer, noen forventet mindre. Så 30 er OK gitt der vi er. Tipper Asia er sterkeste bidragsyter på rekruttering.

Dette gir 15 i hver arm. Problemet med retention ble ikke tallfestet, men et “lavt” tall (av da 15). “Lavt” tall av 15 kan bli ganske mange prosenter så hvis dette fortsetter så risikerer man at studien må utvides for i det hele tatt få gyldig avlesning, så dette MÅ løses.

Vi vet også at snittet pr. Q må være 12 resten av tiden for å nå planlagt Interim H2-23 og ingen endring av guiding denne gangen.

Retention - den største problemet akkurat nå. Alle ser og skjønner det.
Egentlig to muligheter - desentralisering av studiet (dvs. kontroll arm får SOC på sitt lokale sykehuset istedenfor å reise til studiestedet og/eller hjemmevisitt) eller legge til syntetiske data i kontrollarmen.

Ingen svar på status her, men selskapet jobber med begge muligheter. Syntetiske kontroll data er “utfordrende” spesielt fordi dette er et pivotalt studie (selskapet slipper Ph III som er vanlig) og det er 1. linje behandling. Jeg tolker dette som klart nei. Jonas og PCIB tolker det som de har et godt case.

Vi får se hva det blir. Det ble antydet en avklaring i løpet av H1-22 (men det var ikke en guiding).

Vi vet vi får safety report fra IDMC nå før jul hvor 8 pax har gjennomgått 2 chem behandlinger.
Ikke guidet av selskapet selv men av eksterne, så for en gang skyld tenker jeg guiding holder.

En morsom tanke: Når guidingen for safety kom (april-21) hadde selskapet 9 pax (frem til 2021) pluss 10 pax (Q1-21), så 9-ish i hver arm. Det betyr indirekte at de aller fleste tidlige pasientene
(opp mot n=10) har fått dobbel behandling. Naturlig å tro resten av de 15 så langt også har fått dobbel behandling?? Får håpe det slår ut på resultatene også!

Min kommentar til Release:
Pandemien gjør studien veldig vanskelig. Selskapet må ha hatt minst 6 mnd. hvor de kunne ha diskutert tillegg av syntetisk kontroll arm med myndighetene og fremdeles vet de ikke om det er gjennomførbart eller ikke. Guidingen på H2-23 har ikke så veldig stor verdi, fordi man vet rett og slett ikke hvordan pandemien slår ut videre. Men vi ser hvilken vei det går i Europa og eller sogså i verden. Nøkkelen tror jeg er medisin som hindrer smittede fra å havne på intensiven. Covid blir ikke å forsvinne og vaksinemotstanden er det den er.

Det viktigste for meg var en avklaring om selskapet har kontroll på Release eller ikke. Og pr. nå har de ikke kontroll.

VACC
Her har vi ventet og ventet på studie. Selskapet har i lang tid meldt “med partner”, “i egen regi” eller i “kombinasjon”. Nå fikk litt mer detaljer. Starte smått også bygge oppå resultatene.
Her lukter det dessverre “i egen regi” og at det ikke har vært mulig få inn partner.
Trenger ikke bli så veldig kostbart i starten så her er det bare kjøre på!

Så hva er verdien av et selskap som ikke har klart selge inn teknologien sin og som har problemer med sitt eneste studie og samtidig går tom for cash i løpet av neste år?

For øyeblikket priser markedet dette til 522mnok. Mye, lite eller akkurat passelig ??

Hvis det blir en emisjon med eksterne garantister som ikke er interessert i langsiktig eierandel men kun provisjon så er det ned til mcap 250-300mnok lett - sånn er det bare. Trenger ikke se langt for å se hvordan en emisjon IKKE skal gjøres.

I motsatt fall - pandemien løsner, “noen” er interessert å ta teknologien til klinikk eller “noen” melder seg på Release i Asia så kan mcap fort bli 2500-3000mnok.

Enkelte vil kunne si dette er god risk/reward og mange sitter nok med fingeren klar på kjøpsknappen i tilfelle en positiv avklaring.

Men det er en ting jeg reagerer på og det er at AZ studien t o p a z-1 først nå er omtalt av selskapet. Studien påbegynte 2019 og jeg er overbevist denne kom på agendaen nå kun fordi
enkelte aksjonærer har stilt spørsmålstegn. Studien inkluderer flere sub indikasjoner og selv om studien som helhet indikerer “gode” resultater så har vi ikke data for PCIB sin indikasjon extraheptic gallegangskreft .

Hvorfor har PCIB utelatt orientere om AZ studien som konkurrent frem til nå???
(mulig jeg ha roversett noe, men finner ingen omtale i tidligere presentasjoner)

40 Likes

En mulig forklaring ihvertfall at all erfaring til nå tilsier det AZ vil ha å tilby der evnt vil være bare marginalt bedre enn dagens SOC for inoperabel extrahepatisk gallegangskreft ? Det burde kanskje vært informert, men når de ikke har gjort det så er det nærliggende å tenke at de ikke har tenkt på dette som noen sannsynlig konkurrent av betydning. Sånn sett reagerer jeg mer på at dette ikke kommer klart frem på nettsiden under “What we do - Pipeline” at det for PCIB nettopp ikke handler om gallegangskreft generelt. Der kan man få feil inntrykk. Under “What we do - Clinical trials” kommer det riktignok klart frem med en gang.

3 Likes

I den grad det dreier seg om noen “konkurrent” så er det vel kanskje selve studien ? AZ kan jo “stjele” noen pasienter - “kaste blår øynene” på dem, i kraft av sin “troverdighet” og at de er godt etablert hos mange sykehus ? Vet ikke hvor mye det kan bety. Men i Storbritannia ble vi vel i praksis nærmest stengt ute på grunn av en studie som knapt representerer noen bedre behandling for extrahepatisk gallegangskreft. Og noe tilsvarende skjedde jo med hode/nakke-studien. Ikke at jeg tror det, men det er nesten som visse selskaper går inn for å hindre syke mennesker i å få tilgang på en ganske opplagt bedre teknologi… Det er ihvertfall et stort “hell i uhellet” da at pandemien provoserte frem rekruttering i Asia.

4 Likes

For meg virker det også som om Nac stanger hodet litt i veggen. Man får så god respons i covid-19 når rna/dna er pakket inn i lipide nanopartikler.
Men igjen: hva er den optimale løsningen :man_shrugging:

Man kan ikke sammenligne vaksiner mot virus i hele kroppen med vaksiner mot en svulst, hvor hele poenget er nettopp at det IKKE skal virke i hele kroppen.

13 Likes

Ja……

Nå snakker du om det de nå definerer som VAC. NAC blir nå spisset til å omhandle terapeutiske vaksiner og genterapier - først og fremst der du enkelt kommer til med lys (men når man kan gjøre kikkhullskirurgi hvor vanskelig kan det være å stappe en optisk fiber hvor som helst i en kropp kan man spørre).

Potensialet er størst i de tilfellene man skal behandle sykdom ikke forebygge sykdom. VAC → forebygge sykdom. NAC → behandle sykdom.

4 Likes