Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Det kan du jo nevne for nevnte å ta til deg svaret du får :wink:

1 Like

Per, du lyver!

Det er nærmest useriøst å påstå at PCI er klare for kommersialisering med et godkjent produkt om 2 år.

De har brukt 2,5 år på å få tak i 30 pasienter, og de sliter stort med veien videre.

SoC kan komme til å endre seg ila et par års tid.
Det er virkelig mørke skyer i horisonten.

Selskapet må hente mye mer penger og får liksom ikke til noe som helst.

Det bør advares mot det sterkeste på å investere her mens dagens ledelse fortsatt får holde på å rote.
Her gjelder det heller å berge stumpene mens man kan. Ser vi 5kr før påske?

Og vær så snill å slutt å fable om at det kan komme en deal med asiatisk partner i morgen. Hvordan i alle dager skal en partner kunne finne på å inngå en deal med et selskap som har så store problemer med å gjennomføre studiet sitt. Det er jo helt i det blå når og OM de i det hele tatt klarer å komme i mål, eller om det hele må skrinlegges.

Hvordan noen klarer å være positive til dette makverket av en forestilling er for meg et stort mysterium.

Hører man på Radium i dag, så hører man at investeringsselskapet til Leif Askvig har fått god støtte fra Jonas Einarsson med hvilke radforsk-selskaper de har investert i.
PCI er IKKE et av selskapene Jonas har anbefalt de å investere i.
Det sier sitt…

7 Likes

Rett skal være rett. Radforsk driver fødselshjelp til nye selskap. Og skal ut av dem. Ikke øke.

2 Likes

Flere ikke-aksjonærer? Jeg vet du har vært kritisk lenge. Fair.

Asia partner: Men det er tydelig at der er interesse for selskapet med tanke på svaret YES på det spørsmålet. Selskapet har sagt lytt til hva selskapet sier.

At biotek selskap tydelig er i dialog med PCI Biotech virker sannsynlig. OM det plutselig blir deal eller ikke vet ingen. Men at det er dialog og vurderinger når selskapet sier slikt virker troverdig og sannsynlig.

Er det avhengig av IDCM vurdering før en eventuell avgjørelse her?

At der er stor interesse for PCI Biotech er det liten tvil om når en leser alle innlegg her. Både aksjonærer og ikke-aksjonærer, og nu virker det som interessen er desidert størst fra ikke-aksjonærer, eller :rofl:?

Og fakta er vel at ikke-aksjonærer ikke har aksjer til salgs :stuck_out_tongue_winking_eye::joy: ?

2 Likes

Det første avsnittet ditt her er spot on ift hva som er kommunisert.

3 Likes

Nettopp, dagens nyhet var forventet. Det gjelder å holde fokuset på hva som er kommunisert. Jeg er like skuffet som alle andre over kursutviklingen, men holdt ikke min lit til syntetisk kontrollarm.
Vi har fått bekreftet at det er seriøs interesse i Asia hvor denne kreftformen er mest utbredt.

Korriger meg gjerne hvis jeg tar feil.

6 Likes

Radforsk skal tjene samfunnsmessige interesser. Og i forlengelsen av det gjelder det samme for podcasten. Om en skal ta det du skriver der bokstavelig så er Einarsson helt uten evne til å skille mellom Radforsk som institusjon og seg selv som person. Så galt tror jeg ikke det er fatt. Men kanskje er det et problem der, kanskje har det vært tilløp til uansvarlig haussing av nettopp den grunn. Helt fritt til å hausse i vei, det står han vel heller ikke ? Ikke engang såpass fritt som om det faktisk hadde vært hans eget private investeringsselskap… Vel er det slik at har gjort en god jobb med å bygge dette opp fra nesten ingenting, men jeg aner ihvertfall et problem her når de ikke engang kan eller vil kjøpe seg opp igjen om de så får betalt for det. Da konkluderer jeg for min del at noe er galt med måten det drives på, evnt betingelser satt av mer eller mindre ideologisk drevne politikere…

Jeg var vel nesten enig med deg på det meste, men at du avslutter at man får det gratis er ikke det jeg hadde forventet. En million, en 100k nok, en 10k nok er akkurat som før penger som man ikke vil miste. Mht JE, enig med deg at han har bidratt til mye spåning.

1 Like

Når jeg kaller det “gratis” så sikter jeg til hvor relativt små beløp det er snakk om for en institusjon som Radforsk, og desto mer politikerne i bakgrunnen som evnt kunne gitt Einarsson noe mer fritt spillerom…

4 Likes

Takk for fordypning av dine ord. Helt riktig.

1 Like

Det var kjedelig at de ikke fikk særlig gehør for syntetisk arm. Dette betyr at at interim kan bli forsinket noe, dvs ikke være fullt ferdigstilt 2. halvår 2023. Det er likevel ingen grunn til ta så på vei for disse tingene. Vi må forberede oss på at det kan komme en emisjon og den vil kanskje bli realisert i løpet av 2. kvartal 2022. Det kan dreie seg om et beløp på 70- 100 mill kr. Hva betyr det for den enkelte.? Har man 20000 aksjer , så eier man i overkant av 0.5 promille av selskapet. Blir det en fortrinnsrettet emisjon for selskapets aksjonærer, må man følgelig mellom ut med 35000 - 50 000 kr for å din eierandel. Verre er det ikke. Blir det en rettet emisjon mot eksterne investorer, blir man utvannet. Denne utvanningen er til å leve med med mindre verdien på selskapet går helt i bunn i løpet av våren neste år. Jeg tror imidlertid ikke dette skjer.

Selvfølgelig er det slitsomt å måtte vente så lenge på release. Men spørsmålet er om man er bedre tjent med å selge på bunn i Pcib og sette pengene i et annet selskap på børsen. Dette hadde vært lurt dersom man kunne finne et selskap som med stor sikkerhet ga en svært betydelig avkastning i løpet av to eller tre år. I prinsippet finnes det imidlertid ingen slike selskaper.

Å redusere antallet pcib aksjer kan selvfølgelig være aktuelt dersom man trenger å balansere porteføljen sin bedre. Å kvitte seg med aksjene sine i pcib for godt, anser jeg imidlertid som hodeløst.

6 Likes

Først må jeg si at jeg likte innlegget ditt. Veldig bra skrevet. Så en liten kommentar til sitatet over. Med en mcap på 400 mnok på dagens kurs og under 200 mnok på 5 kr, så tenker jeg at en mulighet er at en asiatisk partner regelrett kjøper selskapet og bruker sin ekspertise til å få gjennomført studiet.

2 Likes

Har vel vært gjennomtenkt av BP hele veien @Christian om kursen har vært 85,50,25 eller nå 10 :man_shrugging: Skoen må trykke andre steder enn i forsøk på mus. De kunne kjøpt shitten da vi ramla ned på 20 tallet. Ikke lett å bli klok her.

Protokollen for gjennomføring av RELEASE-studien var satt opp etter gullstandarden for utprøving av nye løsninger for førstelinje behandling.

Dette oppsettet ble valgt i nært samråd med de regulatoriske myndighetene. Og gløm ikke; sentralt i EMAs og FDAs mandat står hensynet til folkehelse og pasientenes interesser.

Når pandemien nå beviselig har gitt PCIB problemer med å holde på pasienter som er trukket ut til kontrollarmen, er det ikke vanskelig å forstå at selskapet ønsker å vende alle steiner for å bøte på dette problemet.

Den mest radikale og effektive løsningen ville være om selskapet kunne få aksept fra de regulatoriske myndighetene til å fravike fra (ekte) randomisering. Derfor er det fullt ut forståelig at man ville avklare med myndighetene om dette kunne være en farbar veg.

Når dette nå er avklart, kan vi i det minste slå fast at en viktig risikofaktor er rydda av vegen. Andre biotekselskap har tidligere havna i grøfta fordi en valgte (og fikk aksept for) å matche sin eksperimentelle behandling med historiske data.

Nå fester jeg min lit til at vi, seinest, ved Q4 får en konkret redegjørelse for hvilke kompenserende tiltak som er satt i verk. I tråd med styrelederens annonsering av en ny og forbedra kommunikasjonspraksis burde en slik redegjørelse komme lenge før. Bøhn og Walday, you’re on your own now.

24 Likes

Er ikke slik det fungerer.

Som PW har sagt tidligere så er det ikke interesse blant BP for fimaChem. Det er for mye “device” for de.
Det er mellomstore aktører som er interesserte.

Men de gidder ikke stresse med å overta et halvferdig makverk av et skakkjørt studie.
PCI og de stakkars blinde aksjonærene må finansiere det og blø i mange år, kanskje går alt i dass.
Det kan komme andre selskap i mellomtida, og patentene løper jo ut på 2030-tallet, så da blir det gratis :slight_smile:

OG Per vil ikke selge seg billig. Det ble for dyrt for AZ, så da sa de piss off og stakk.
Å selge Chem eller hele selskapet for 500-700 mill er det ingen som vil akseptere.
Og ingen vil by milliarder for dette slik ståa er nå. Om noen år blir jo alt gratis, og det kommer til å gå maaange år enda før Per og Ronny klarer å få noe som helst i mål her.

Og de andre grå forskerne i hvite frakker koser seg fint med sitt.
De bryr seg en døyt om aksjekurs eller å skape verdier for aksjonærer. De er opptatt av forskning og å leke seg på laben med mus.

1 Like

Velvalgte ord mister å jeg tar det videre for gitt at ledelsen must & co har fått med seg meldingen, men skal nedsiden ikke bli for stor på open i morgen burde det komme en pressemelding før 09.00 der de drar den eventuelle kaninen opp av hatten. Det ligger ann til i nuet å bli regelrett stygt.

1 Like

Det er noen fornuft i det du skriver Rosa men å kalle aksjonærene blinde er lavmål og å si at PCIB var for dyrt for AZ er bare piss.
Avslag fra AZ hadde ikke noe som helst å gjøre med penger.
Vennligst holder deg til fakta du kommer tross alt av og til med noen gode punkter!

6 Likes

Beklager kraftig språkbruk, men selskapet prøver jo febrilsk å gjøre endringer i studiet både ute i felten og inne med dialog mot FDA og EMA, men alt ser ut til å feile. Og selskapet vet ikke sin arme råd stakkars.
Det er de faktiske forhold, så det er temmelig begredelig.

Håper ikke godt voksne folk har satt for mye penger på hasardspill her, for dette virker å gå den veien høna sparker.
De som er i ungdommen tåler et tap da de har god tid på å reise seg igjen, men når man har passert 60 er det noe helt annet.

Men man kan jo gjenta for seg selv at en deal kan komme any day, så holder man håpet og godt mot oppe. 7 kr ved Q4 i februar?

Å grunnen til din inngang var ?

3 Likes

Det kan du godt har rett i Concorde, men spør deg selv en ting. Har det vært fremdrift i selskapet og har resultatene vært noe dårligere siden sist denne aksjen var under 10?
Respektere din beslutning og lykke til videre.

2 Likes