Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Men har ikke Olix flere avtaler med upfront allerede og tar seg allikevel tid til speed-dating?
Tror ikke dette trenger å tolkes på noensomhelst måte.

2 Likes

Litt pussig er det, - at i 2017/18 var det dobbelt så mange innlagte på intensiv ( og døde) enn tidligere års influensa. ( Og altså langt over dagens Covid-influensa , av begge deler) .- Uten at det var/ble krise/press i helsevesenet/på sykehusene.

1 Like

tenor

17 Likes

Kan jo prøve å bidra med noe konstruktivt når jeg først er i gang. :sweat_smile:

Reflekterte litt på levering i Julen da jeg fikk en booster med Moderna, ble ganske dårlig med opp mot 39 i feber (ligger stort sett på 36,3) i nesten to dager.
Mulig det er bi-effekter av selve vaksinen, men jeg tror det er på grunn av LNP/PEG.

Såvidt jeg har forstått driver ikke Olix med LNP’er, GalNAc er utelukkende til levering i lever, og har ikke funnet noe info om hvor effektiv den “Cell Penetrating” asiRNA’en deres er.

De har flere kosmetiske/dermatologiske produkter, og vil tro noe av pipelinen som går på øye vil også gå igjennom private klinikker, så når RNA blir mere utbredt i framtiden tror jeg skånsom levering vil være nesten like viktig for å selge ett gitt produkt som effekt (gitt att det blir flere konkurrerende produkter til salgs til for eksempel arr).
Jeg vil tippe Olix vil få en fordel her med tiden ettersom de konsentrerer seg om andre måter å levere på enn LNP’er, og jeg vil bli veldig overrasket om de velger å ikke benytte FimaNAc til noen av produktene deres.

Om dette vil medføre nok penger i tide til å dra i land RELEASE tviler jeg litt på, men penger er jeg overbevist om att det blir, i mellomtiden kan det jo alltids komme andre avtaler rekende på en fjøl. :man_shrugging:

Edit: @Jubel Tenkte nå mest att det blir eventuelt mere baktungt. Ja, Olix har litt penger, men lite faste inntekter da heller ikke de har produkter i markedet. Vil tro de vil beholde upfronts og milestones til egen drift før de betaler eventuelle upfronts til andre selskaper inntil de har mer solide og faste inntekter selv.

11 Likes

OM det blir deal med Olix er umulig å mene noe sikkert om. Derimot tror jeg ikke det vil være ubetydelig beløp i en mulig deal. Markedet er enormt og estimert svært verdifullt. RELEASE studien er en «billig» studie. Med andre ord kan nok behovet for midler fram til interim avlesning RELEASE være svært begrenset.

Alopecia Market Size to Reach USD 14.34 Billion By 2028

4 Likes

Olix er her referert på at man tar sikte på å “gå klinisk” med OLX104C mot slutten av året.

https://www.folliclethought.com/androgenetic-alopecia-therapies-master-list/

“– OLX104C is a topical siRNA therapy which acts as an anti-androgen. CEO Dr. Dong Ki Lee stated in a press release from February 2021 that the company plans to initiate a clinical trial for OLX104C by the end of 2022.”

Når det kliniske løpet er fullført - og NB! med suksess - åpner det seg et gigantisk marked. Men sjøl om Olix fram til dette tidspunktet skulle ha bygd opp finansielle muskler gjennom andre produkter, tror jeg uansett at OLX104C vil bli markedsført av en av de virkelig store med global markedsmakt.

Men allerede når produktkandidaten skal til klinikken, skal det penger på bordet og milepæler skal defineres.

Kanskje må Olix allerede innen da finne en løsning for å sikre at de har med seg PCIB videre på ferden.

21 Likes

Det har du rett i, ser jo også ut som de prøver å utlisensiere produktene ganske tidlig, og kan bli helt enormt om PCIB kan ta del i en slik avtale.:crossed_fingers:
Om de skulle greie å få det til før de går i klinikk så blir det ikke mye emisjon ihvertfall. :sweat_smile:

16 Likes

Interessante tidslinjer. Underfundig og glimrende, som alltid.

7 Likes

Vet ikke om denne er vist her før. OliX-PCIB
Mye god info fra Ludovic Robin vedrørende samarbeidet:

29 Likes

Oslo, Norway-based PCI initiated the partnership by approaching an Olix advisory member in 2020.

Dette har jeg ikke fått med meg tidligere, gikk ut ifra att Olix meldte seg på etter konferansen der AZ resultatene ble lagt frem, altså 2021.
Kanskje salgsavdeling har hvert litt mer proaktiv enn vi har fryktet her da? :smiley:

6 Likes

Dette var meeeeget hyggelig lesning :bomb::pray:. Lukter det nu stang inn og validering av PCI BIOTECH sin brede teknologiplattform?

“We now have a twin goal with this settlement,” Robin defined. “Firstly exhibit that our expertise will be helpful with siRNA, and, secondly, develop a marketable remedy in collaboration with Olix.”

For Suwon, South Korea-based Olix, this newest deal might imply extra and greater out-licensing offers with different corporations as soon as its siRNA expertise turns into extra steady and potent.

“We count on that combining our expertise with PCI’s expertise will improve the efficiency of our siRNA expertise,” Solar Woo Hong, head of R&D at Olix, advised BioWorld . “As soon as the OLX-104C analysis research outcomes come out, we hope to broaden the applying space to our most cancers immunotherapy pipeline in addition to mRNA vaccines that we’re at the moment growing by means of our subsidiary, Mcurex Therapeutics Inc.”

26 Likes

PCI Biotech and MDimune announce research collaboration agreement

Seung Wook Oh, Chief Scientific Officer of MDimuneadded: “ We are excited to launch this collaboration with PCI Biotech . PCI Biotech’s versatile photochemical technologies have the potential to enhance several aspect s of our technologies, to make future therapies more efficient and more specific.”

http://www.mdimune.com/en/

19 Likes

Hadde jo vært bra om PCI kunne kommunisert litt klarere om hva dette samarbeidet innebærer, spørsmål som:

  • Hvilke/hvilket produktområder

  • Det starter vel naturlig nok pre-klinisk, men finnes det noen tidsperspektiv på når kliniske forsøk kan komme og har avtalen en tidsramme?

  • Økonomi, er det bare deling av utgifter eller finnes det potensielle inntekter? Hvilke finansielle muskler har MDimune?

  • Overfører PCIB noen av sine IP rettigheter?

Jeg skjønner jo også at det kan være vanskelig å si noe om alt dette, men dagens pressemelding sier jo stort sett ingenting om noe av dette. Så bare litt mer hadde vært interessant.

32 Likes

Ingen penger og ingen lange forklaringer om hva de skal se på nei.

Helt enig @Boms. Det er bare komisk med tanke på at PW ganske hissig har uttalt “Hør på hva selskapet sier, og ikke hva dere leser på et internettforum!”. Og nå må må jo vi på “internettforumet” finne ut av ting på egenhand nok en gang da….

Det selskapet jobber med, er noe de kaller for BioDrone som er en produksjonsmetode for ’cell-derived vesicles (CDVs)’ som kan levere medisin. I det siste paperet forskerne deres har skrevet, så kan man lese “CDVs can be loaded with exogenous pharmaceutical molecules via electroporation”. Jeg tipper det er her de vurderer PCI-teknologi i stedet. Det er altså PCI som en del av produksjonsprosessen.

http://www.mdimune.com/en/board/download_pdf.php?board=Y&bo_table=publication_en&file_name=b_file_1630907676f8ly6qoco1.pdf&o_file_name=[2021]prokr1%20delivery%20by%20cell-derived%20vesicles%20restores%20the%20myogenic%20potential%20of%20prokr1-deficient%20c2c12%20myoblasts%20nanomedicine.pdf

33 Likes

Ja, da er det bare å vente i 4-5 år til da før man vet noe mer….

2 Likes

MDimune ekspansive

RELEASE hvor det er ønsket Asia partner begynner kanskje å bli klarere? Fotfeste til PCIB i Asia begynner å bli SOLID!

Patent etabler i USA 2020:

Successful demonstration of BioDrone® platform-based drug delivery and confirmed restoration. Paper skal være ute og det er vel her PCIB samarbeid skal utvikles?

Nu er Asia for PCI Biotechs føtter :partying_face::wink:

MDimune nevnt som en av syv ledende biotekselskap i verden innen exosome forskning.

6. MDimune Inc.: Non CBD-Exosome Research for Targeted Drug Delivery

This company is looking to exploit the potential of extracellular vesicles (exosomes) in enhancing targeted drug delivery. They have created an innovative tech-based platform called BioDrone to optimize the mass production of next-gen drug delivery systems. BioDrone is patented in various countries, including the US, UK, China, Korea, and Japan. The researchers believe that this technology has enormous therapeutic potential in maximizing the efficacy of biomolecular drugs while minimizing the side effects.

Når det gjelder det finansielle ved MDimune signerte de midten i 2021:
Signed a joint development agreement with Reyon Pharmaceutical Co. Reyon har ca 400 ansatte og muskler der mcp er 663 millioner KRW.

Mot slutten av 2021 fikk MDimune:
Selected for Startup Scale-Up Package as part of the Government’s Acceleration Program (Korea Health Industry Development Institute)

http://www.mdimune.com/en/m12.php

Så har samarbeidspartner (NeoCura) til MDimune hentet kapital nu for kort tid siden:
21. des. 2021 — NeoCura has secured 500 million yuan ($78 million) Series A+ capital.

“We will continue to focus our efforts to actively invest in the development of innovative therapeutics through open innovation-based partnerships with academic and industrial partners to maximize the potential of our BioDrone ® platform technology one step closer commercialization.”

DN Investor

Adham Rana

PCI Biotech og MDimune inngår forskningssamarbeid

Det norske kreftmedisinselskapet PCI Biotech og sørkoreanske MDimune annonserte onsdag at de har inngått et preklinisk forskningssamarbeid.

– Vi er veldig fornøyd med å inngå et samarbeid med MDimune. Samarbeidet er et tydelig tegn på interesse fra et moderne terapi-utviklende biotech-selskap, sier administrerende direktør i PCI Bitoech, Per Walday.

33 Likes

Enig, @polygon . Dette var vage greier. Men kanskje kan det delvis forklares med at MDimune er et privateid selskap.

BioNTech var også ytterst diskret før selskapet ble børsnotert.

10 Likes

Enig i det @abacus. Typisk privat eiet, og typisk for biotek samarbeid. Ikke mye informasjon opp gjennom for Moderna, BioNTech med flere heller. Det er den aller største tystnad. Er en dyd av nødvendighet i denne bransjen. Før patenter og deals eventuelt meldes.

Ser det er registrert 9 investorer (private backed) i MDimune.

Jeg liker dette forskningssamarbeid:

  1. viser interesse for PCIB teknologiplattform fra et bredt spekter biotechs
  2. viser solid fotfeste i Asia (les: i mine øyne økt sannsynlighet for presence i dette marked Asia, økt sannsynlighet for mulig Asia partner RELEASE)
  3. viser PCIB er proaktive og har mye å jobbe med som nevnt ved Q. Stor aktivitet. Nyansatte i sving!

Jeg tipper det kommer flere samarbeid og avtaler :pray:

13 Likes

Sometimes success is delayed but not denied!!

4 Likes