Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

PCI Biotech - Småprat (PCIB)

Här kommer Kaplan Meier över mOS

Intryck från Twitter

Bestående intrycket från AZ pressrelease jämfört med de faktiska data på ASCO var att resultaten inte var så bra som förväntat.

Alla förväntade sig mer…

16 Likes

Slides från presentationen samt kommentarer.

Do western patients benefit less or not att all!!


17 Likes

Kl. 18.15 av NTB

WHO: Omikron kan bety slutten på pandemien i Europa

Det er rimelig å anta at omikronvarianten kan føre til at pandemien i Europa går mot slutten, sier WHOs Europa-sjef.

WHOs Europa-direktør Hans Kluge slår fast at koronapandemien har gått inn i en ny fase etter at omikron ble den dominerende varianten. Han sier at 60 prosent av befolkningen kan bli smittet innen mars.

– Det er plausibelt at regionen nå beveger seg mot pandemiens sluttfase, sa han til AFP, men oppfordrer likevel til forsiktighet på grunn av virusets evne til å mutere.

5 Likes

Hmm, det var ikke så bra resultat. Dette bør gi et betydelig løft for PCIB. Kursen falt jo som en stein etter at denne AZ studien kom frem. Men; dette kommer PCIB til å utkonkurrere. Bra for en eventuell emisjon også dette - kommer til å bli fulltegnet på et blunk. Her forsvant veldig mye risiko…

Nøkkelen her er Asia-sites, Asia-sites, Asia-sites. Få opp rekrutteringen, få inn partneren og få medisinen i markedet!

19 Likes

Ytterligare info från presentationen på ASCO.

Samt kommentarer från Twitter.






9 Likes

Stor takk til @Temlor og @Snoeffelen m.fl. for innsiktsfulle og grundige vurderinger av nylig publiserte data fra AstraZeneca sin sekkestudie av kreftformer i hele gallegangen fra lever til galleblære.

Sammenholdt med tidligere vurderinger av resultatene NuCana så langt har vist i sin sekkestudie, framstår nå konkurransebildet for PCIBs behandlingsløsning langt mindre krevende enn det mange har uttrykt frykt for. Ja, det ser rett og slett fortsatt svært lovende ut.

Så langt jeg har sett ved å finkjemme data på clinicaltrials.gov, er det idag knapt produktkandidater som kan true PCIBs behandlingsløsning for den spesifikke indikasjonen inoperabel extrahepatisk gallegangskreft, sjølsagt forutsatt at hittil oppnådde kliniske resultater reproduseres i RELEASE.

Ikke desto mindre; å speide etter gule og røde flagg er en dyd når man har satt sparepenger i biotekselskap. Da er det til uvurderlig hjelp at de mest kompetente blant oss er villig til å dele sine betraktninger, vurderinger og analyser her på Tekinvestor.

50 Likes

Markedet trenger tydeligvis litt tid til å absorbere dette. Men jeg tror @Snoeffelen har helt rett, og at dette egentlig er en stor derisk av PCIB-caset.

26 Likes

Synes dette tvert imot virker som et potensielt stort problem for PCI.

Dersom AZ-studien allerede er i mål og er stoppet så er det fordi de venter å få godkjenning. AZ har nok gode kontakter inn mot FDA og EMA, så de vet nok hva utfallet vil bli. Hvorfor skulle de sette strek nå dersom det ikke var tilstrekkelig til godkjenning?

En ny standardbehandling innen samme indikasjon som RELEASE vil i så fall være katastrofe.

PCI sliter stadig mer og mer.
Kan gå fort til 5kr om disse negative antagelsene blir bekreftet de neste gangene Per skal gjenta same old ved kommende q-pres.

Skal det meldes om elendig rekruttering, ytterligere forsinkelse og at det vil bli behov for å hente mer kapital, null framdrift på Vacc, m.m. så er man nok snart på 5kr igjen. Retention-problemer, elendig pasientinnrullering og ny standardbehandling kan vel rett og slett føre til at hele studiet må avbrytes. Heller bruke pengene på Vacc som skal være helt gull og kjempeenkelt å bevise… :crazy_face:

3 Likes

Er det nok detaljer fra sub-gruppene for å kunne si noe om oppnådd resultat for ECC opp i mot PCIB sine resultater?
Hvor finnes denne presentasjonen?

Jag har inte hittat hela presentationen utan bara delar från olika Twitter-konton.

Lägger upp länk om jag hittar mer sammanhängande/hela presentationen.

18 Likes

AZ studien forverrer ikke situasjonen for PCIB og release, snarere tvert i mot. For det ene er resultatene lite imponerende i forhold til hva AZ kunne håpe på forhånd. For det andre gir AZ studien et rykende ferskt materiale om noenlunde samme pasientgruppe som den PCIB sliter med å rekruttere til sin kontrollarm. Dette betyr at PCIBs sjanser til å få gjennomført en moderert releasestudie kan bli vesentlig bedre enn før. Det beste for selskapet er om rekrutteringen til kontrollarmen droppes heretter. Så langt vil trolig ikke FDA gå. Et mer realistisk opplegg er at myndighetene blir med på at Pcib rekrutterer så mange som de «klarer» i kontrollarmen., men at release-armen fylles helt opp. Dette kan bli løsningen dersom retention forsinker studien på en helt uforholdsmessig måte.

20 Likes

Da er PCIB verdt ca 250 mill om man trekker fra cashbeholdningen.

4 Likes

@Statsmedisteren har du ikke en INSIDE anekdote eller to, der fortæller lidt om kursudviklngen. Skyldes det at Mayling har ændret menuen i kantinen?

1 Like

Enig i at vi ser en ytterligere derisking etter resultatene som AZ presenterer. Om de får godkjent behandlingen, er det på ingen måte noen katastrofe for PCIB. Dersom resultatene for RELEASE viser seg å være noenlunde i nærheten av det som man kan forvente (ut fra det som allerede er oppnådd), så er disse i en klasse for seg og ikke noe som kontrollkomiteen kan eller vil ignorere.
Vacc og Nac er akkurat like solid som tidligere.
Kursen gruses til nye lavmål, som for min del betyr et ypperlig tidspkt. for å fylle på litt mer de neste ukene. Jeg har gjort meg klar nå! :slight_smile:
Ikke tvil hos meg om at interessen for PCIBs teknologi generelt, og RELEASE spesielt, vil gjøre at vi ser en enorm rebound på ett eller annet tidspkt.
Blant de dårlige investeringene jeg har gjort er PCIB den klart verste, men også den med åpenbart størst oppside, og etter min mening er sjansen fortsatt svært stor for at de lykkes. Derfor er jeg langt unna å tørre å kaste kortene her.

18 Likes

Og det var det?

Aksjonærene på TI kan snart kjøpe pci alene…

1 Like

Der kom Asia partner må jeg si…

Klarer du å vinkle dette til noe positivt, Jubel?

9 Likes

Lurer på hva de skal si morgen klokken 14:00 …

Oi… Ble overrasket av den mld må jeg si… Veldig skuffende.

2 Likes

Fordelen er kanskje at den snart er i null likevel.
Norsk biotek er med noen ytterst få unntak en tragedie som aksjonær, håper folk snart skjønner det før alle penga ryker.

2 Likes